Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Debacle
Inlägg: 205
Blev medlem: 2013-02-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Debacle »

Debacle skrev:
Jim Morrison skrev:
Kalliasson skrev:
SirDIFalot skrev:

Ring Tore och erbjud dom Deilert nu Kurt Georg.
Borde inte Deilert vara en rätt attraktiv spelare på den allsvenska marknaden?
Han var ju ändå rätt bra de två sista säsongerna i den ligan.
Måste ju vara ömsesidigt också.
Exakt. Tror Rögle eller KHK om han beslutar sig för att inte vara kvar.
Blir mycket förvånad om ett till SHL-lag är villig att ta en chans på honom. Har inget på den här nivån att göra.
Tror fortfarande att i ett lag som faktiskt vill anfalla och spelar ett någorlunda kreativt tidigt offensivt spel, skulle han inte göra bort sig.
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av bastis7 »

Leksand sa väl att de förhandlar med Sillen? Har för mig jag läste det.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Puckey »

ciirree skrev:
SirDIFalot skrev:
diftobbe89 skrev:
Knickedick skrev:Jag är rädd att det blir en väldigt ung och orutinerad backuppsättning till nästa säsong.
Om Fernholm inte spelar och Deilert försvinner(vilket jag tycker att han borde), så har vi en back över 23 år(Högström, eller har jag missat någon) när säsongen startar även om Hultström och Press kommer in. En dålig start och många insläppta mål kan innebära att försvaret hamnar under just press, något som det ofta krävs rutin och erfarenhet av för att hantera.

Med tanke på att de enda backarna som är i närheten av två fulla säsonger som ordinarie i en toppliga är Holm och Hultström så saknar jag just nu ledargestalter i försvaret, mycket p.g.a av bristande rutin. Jag tycker faktiskt att Gysbers hade kunnat få stanna av den anledningen.
Men kanske finns det andra backar med rutin på radarn. Har dock inte läst/hört några rykten om det.
Du har naturligtvis helt rätt i det du säger, det finns all anledning att vara orolig om inget stabilare namn än Press och Hultström ansluter.
Rätt säker på att det blir en rejäl back också. Pratas ju om Ahnelöv så.
Fast skulle vi ha råd med Sallinen, Hultström, Thoresen och Ahnelöv? Samma säsong? Låter inte DIF direkt ;)
Jag misstänker att det kommer presenteras en hel storsatsning imorgon, uppbackad av externt kapital. KG har själv uttryckt att vi inte kan vara ett lag som nöjer sig med att hålla sig kvar i SHL utan måste tillbaks till toppen, förhoppningsvis vågade han säga det eftersom de har något på gång.
Manijock
Inlägg: 7838
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Salas skrev:Presskonferens på det här hypade sättet måste ju innehålla ett antal fina nyheter. Sallinen och Hultström lär definitivt presenteras. Sen tror jag att vi har klart med minst en spelare utöver det, känslan säger Cehlin samt en totalt oväntad (och bra) back.
Jocke Eriksson lär även han presenteras i sin nya sportchefsroll.
Tror faktiskt på exakt samma sak, undantaget backen. Tror att Press kommer presenteras istället! Tre kul nyheter och två vardagsvärvningar. Får ses som godkänt, förutsatt att Press tas för vad han är, det vill säga ett framtidsnamn. Ingen ordinarie SHL-back!
Knickedick
Inlägg: 1263
Blev medlem: 2014-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Knickedick »

mb81 skrev:
Knickedick skrev:Jag är rädd att det blir en väldigt ung och orutinerad backuppsättning till nästa säsong.
Om Fernholm inte spelar och Deilert försvinner(vilket jag tycker att han borde), så har vi en back över 23 år(Högström, eller har jag missat någon) när säsongen startar även om Hultström och Press kommer in. En dålig start och många insläppta mål kan innebära att försvaret hamnar under just press, något som det ofta krävs rutin och erfarenhet av för att hantera.

Med tanke på att de enda backarna som är i närheten av två fulla säsonger som ordinarie i en toppliga är Holm och Hultström så saknar jag just nu ledargestalter i försvaret, mycket p.g.a av bristande rutin. Jag tycker faktiskt att Gysbers hade kunnat få stanna av den anledningen.
Men kanske finns det andra backar med rutin på radarn. Har dock inte läst/hört några rykten om det.
Hur vet vi vilka som är ledarfigurer? Var Gysbers en sådan? Svårt att tro iaf.
Gysbers hade väl iaf mer rutin än många övriga backar, men kan vi få någon med ännu mer erfarenhet av SHL så tar jag gärna det istället . Jag tycker också att han Gysbers visade rutin genom att vara klok nog att ofta fatta rätt beslut både med och utan puck. Lets face it, hur många slutspelsmatcher(ej kval) har våra backar spelat? Erfarenhet av något får man när man varit med om de situationerna tidigare. När någon som har erfarenhet av situationer från egna tidigare upplevelser pratar om så finns det substans. Unga och oerfarna behöver erfarna att luta sig mot.

Oerfarna spelare är inte rutinerade. Jag säger inte att vi inte ska unga och hungriga utvecklingsbara backar. Dessa kan också vara ledartyper men med andra ledaregenskaper, men har nog svårare att dela med sig av tidigare erfarenheter och att känna sig bekväma i nya situationer. Dock efterlyser jag större balans mellan rutinerade och unga och vill därför lägga mer erfarenhetsbaserade ledaregenskaper.

Som sagt, det kanske är på väg in och jag hoppas det.
mb81
Inlägg: 8664
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Kommer man kunna se presskonferensen nånstans?
PETTAX
Inlägg: 186
Blev medlem: 2013-04-13

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av PETTAX »

hoppas på Deilert och Holm ut, och Gysbers och Ahnelöv in. lär väl dock inte hända :(
Jag skäms aldrig för att hålla på DIF. Djurgårdare tills jag dör!
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Holm ut? Asså. Varför?
Användarvisningsbild
Glory1
Inlägg: 2243
Blev medlem: 2011-03-10

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Glory1 »

Manijock skrev:
Salas skrev:Presskonferens på det här hypade sättet måste ju innehålla ett antal fina nyheter. Sallinen och Hultström lär definitivt presenteras. Sen tror jag att vi har klart med minst en spelare utöver det, känslan säger Cehlin samt en totalt oväntad (och bra) back.
Jocke Eriksson lär även han presenteras i sin nya sportchefsroll.
Tror faktiskt på exakt samma sak, undantaget backen. Tror att Press kommer presenteras istället! Tre kul nyheter och två vardagsvärvningar. Får ses som godkänt, förutsatt att Press tas för vad han är, det vill säga ett framtidsnamn. Ingen ordinarie SHL-back!
Vad för hype är det jag missat? Är väl bara madhawk som gått ut med att det är presskonferens imorgon på sin twitter?

Edit: Såg nu att DIF hade twittrat ut det på samma sätt som 15.04.2015. Är det vad ni syftar på? :D
Senast redigerad av Glory1 den 2015-04-08 16:52:33, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17537
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

ciirree skrev:Holm ut? Asså. Varför?
Shit. Citera inlägget när du skriver en sån där post. Blev rädd där en sekund.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17537
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Glory1 skrev:
Manijock skrev:
Salas skrev:Presskonferens på det här hypade sättet måste ju innehålla ett antal fina nyheter. Sallinen och Hultström lär definitivt presenteras. Sen tror jag att vi har klart med minst en spelare utöver det, känslan säger Cehlin samt en totalt oväntad (och bra) back.
Jocke Eriksson lär även han presenteras i sin nya sportchefsroll.
Tror faktiskt på exakt samma sak, undantaget backen. Tror att Press kommer presenteras istället! Tre kul nyheter och två vardagsvärvningar. Får ses som godkänt, förutsatt att Press tas för vad han är, det vill säga ett framtidsnamn. Ingen ordinarie SHL-back!
Vad för hype är det jag missat? Är väl bara madhawk som gått ut med att det är presskonferens imorgon på sin twitter?

Edit: Såg nu att DIF hade twittrat ut det på samma sätt som 15.04.2015. Är det vad ni syftar på? :D
imorgon är det PK. Den 15:e släpper man säsongskorten.

Det är väl klart det blir en hype när DIF av alla kallar till PK. Händer ju extremt sällan.
Expert.
PETTAX
Inlägg: 186
Blev medlem: 2013-04-13

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av PETTAX »

ciirree skrev:Holm ut? Asså. Varför?
tycker att han tar för mycket onödiga utvisningar, ibland är det en följd av att han ligger fel i banan och inte är med på noterna, men en del gånger är det för att han gör någon ful eftersläng.

han kanske inte har överdrivet mycket utvisningsminuter, men han får dem i allt för viktiga lägen i matchen. leder vi med 1-0 och det är 13 min in i 3e så är risken stor att han drar på sig en tvåa. likadant om vi jagar.

sen är ett annat skäl, att om vi ska in med dem Ahnelöv och Gysbers, måste någon mer än Deilert lämna.
Jag skäms aldrig för att hålla på DIF. Djurgårdare tills jag dör!
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av ciirree »

SirDIFalot skrev:
ciirree skrev:Holm ut? Asså. Varför?
Shit. Citera inlägget när du skriver en sån där post. Blev rädd där en sekund.
Hahah sorry.
***
"@jgarpenlov: Om nu Dennis Rasmussen är påväg hem till SHL, borde DIF vara intresserade. Han är nämligen Djurgårdare. Skulle passa bra in i DIF."
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9489
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

ciirree skrev:
SirDIFalot skrev:
ciirree skrev:Holm ut? Asså. Varför?
Shit. Citera inlägget när du skriver en sån där post. Blev rädd där en sekund.
Hahah sorry.
***
"@jgarpenlov: Om nu Dennis Rasmussen är påväg hem till SHL, borde DIF vara intresserade. Han är nämligen Djurgårdare. Skulle passa bra in i DIF."
Hade älskat att få in honom. Men där har vi en ung snubbe som vill tjäna pengar säger magkänslan.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Puckey »

SirDIFalot skrev:
Glory1 skrev:
Manijock skrev:
Salas skrev:Presskonferens på det här hypade sättet måste ju innehålla ett antal fina nyheter. Sallinen och Hultström lär definitivt presenteras. Sen tror jag att vi har klart med minst en spelare utöver det, känslan säger Cehlin samt en totalt oväntad (och bra) back.
Jocke Eriksson lär även han presenteras i sin nya sportchefsroll.
Tror faktiskt på exakt samma sak, undantaget backen. Tror att Press kommer presenteras istället! Tre kul nyheter och två vardagsvärvningar. Får ses som godkänt, förutsatt att Press tas för vad han är, det vill säga ett framtidsnamn. Ingen ordinarie SHL-back!
Vad för hype är det jag missat? Är väl bara madhawk som gått ut med att det är presskonferens imorgon på sin twitter?

Edit: Såg nu att DIF hade twittrat ut det på samma sätt som 15.04.2015. Är det vad ni syftar på? :D
imorgon är det PK. Den 15:e släpper man säsongskorten.

Det är väl klart det blir en hype när DIF av alla kallar till PK. Händer ju extremt sällan.
Gissar på en vision för att bli ledande igen, hade det bara handlat om nyförvärv + Jocke hade vi nog fått nöja oss med artiklar på hemsidan (varför kalla till presskonferens för att presentera nyförvärv hela presskåren redan skrivit om i veckor?). Nu är jag lagd åt det optimistiska hållet inför nästa säsong, men det känns som om det kommer att presenteras en massa externt kapital och planer på egen arena (sen om det handlar om nybyggt eller att köpa loss Hovet innan AEG måste ta ställning till sin option 2016 är en annan femma).
Låst