En uppmaning

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

En uppmaning

Inlägg av -daniel- »

Hej vänner!

Det är många som lider dagar som denna, själv har jag en klump i magen och mår allmänt dåligt. Vi alla får väl en deja vu till den där hemska våren året då vi åkte ut. Då var det ett underpresterande favorittippat lag som spelade sämre än en påse nötter, nu har vi ett mer slätstruket gäng som tidigare under säsongen plockat så mycket poäng att vi borde kunnat undvikit att hamna i det här prekära läget. Jag orkar inte gå in på det sportsliga, mer än att våra duvungar till spelare bevisligen inte verkar klara av att spela under press.

Men.

Vi har ett vapen vår största konkurrent Brynäs inte har; nämligen en styrka på hemmaplan. Senaste matchen hemma mot SAIK så riktigt kände man dock att laget inte lyckades uppbåda tillräcklig energi för att ens tävla - och jag är tämligen övertygad om att den praktusla stämningen bidrog till passiviteten i spelet.

Jag har verkligen full förståelse för att folk känner sig svikna och vilseledda av styrelsen och att många inte orkar engagera sig, men förstår ni inte samtidigt att er passivitet och beslut att inte sjunga på matcherna sabbar något enormt för den klubb jag vet ni alla älskar? Det är föreningen Djurgården som får ta smällen när laget åker ner i det där pissiga jävla kvalträsket - inte Kaarel och hans gelikar.

Det här är verkligen ett helt meningslöst inlägg då jag vet att folk principfast bestämt sig men jag och många andra gråter inombords åt den här misären, SNÄLLA hjälp oss att få energi på hemmaplan de här sista matcherna på säsongen och uttryck sen er frustration när säsongen är över.

Det är dags för oss alla som kan att släpa oss till Hovet de här resterande matcherna och höja stämningen så till den grad att det här sopgänget som ställs på isen har chans att plocka de poäng som behövs. Det här är en uppmaning och en vädjan. Ert stöd behövs, redan på torsdag. Kom igen nu. Pretty please? Ni behövs. Vi alla behövs.

Efter säsongen så kan ni med glädje på ett demokratiskt sätt och under ordnade former få bort den sittande styrelsen. Vad sägs, skall vi alla göra slag i sak och hjälpa kvar DIF i SHL den här ödessäsongen?
Bild
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: En uppmaning

Inlägg av minalman »

- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: En uppmaning

Inlägg av Andy »

-daniel- skrev:
Det här är verkligen ett helt meningslöst inlägg då jag vet att folk principfast bestämt sig men jag och många andra gråter inombords åt den här misären, SNÄLLA hjälp oss att få energi på hemmaplan de här sista matcherna på säsongen och uttryck sen er frustration när säsongen är över.
Absolut inget meningslöst inlägg - snarare ett av de mest meningsfulla på länge. Det viktigaste just nu är att överleva och hålla sig kvar i SHL. Vi vet alla att vi i våra bästa stunder har världens överlägset bästa publik och stämning. Vi vet också att just denna stämning och publik kan avgöra matcher. Behöver inte säga mer än så...
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
jbknigts
Inlägg: 96
Blev medlem: 2008-03-09
Säsongskort: Ja
Ort: Blue Brigade A11

Re: En uppmaning

Inlägg av jbknigts »

-daniel- skrev:Hej vänner!

Det är många som lider dagar som denna, själv har jag en klump i magen och mår allmänt dåligt. Vi alla får väl en deja vu till den där hemska våren året då vi åkte ut. Då var det ett underpresterande favorittippat lag som spelade sämre än en påse nötter, nu har vi ett mer slätstruket gäng som tidigare under säsongen plockat så mycket poäng att vi borde kunnat undvikit att hamna i det här prekära läget. Jag orkar inte gå in på det sportsliga, mer än att våra duvungar till spelare bevisligen inte verkar klara av att spela under press.

Men.

Vi har ett vapen vår största konkurrent Brynäs inte har; nämligen en styrka på hemmaplan. Senaste matchen hemma mot SAIK så riktigt kände man dock att laget inte lyckades uppbåda tillräcklig energi för att ens tävla - och jag är tämligen övertygad om att den praktusla stämningen bidrog till passiviteten i spelet.

Jag har verkligen full förståelse för att folk känner sig svikna och vilseledda av styrelsen och att många inte orkar engagera sig, men förstår ni inte samtidigt att er passivitet och beslut att inte sjunga på matcherna sabbar något enormt för den klubb jag vet ni alla älskar? Det är föreningen Djurgården som får ta smällen när laget åker ner i det där pissiga jävla kvalträsket - inte Kaarel och hans gelikar.

Det här är verkligen ett helt meningslöst inlägg då jag vet att folk principfast bestämt sig men jag och många andra gråter inombords åt den här misären, SNÄLLA hjälp oss att få energi på hemmaplan de här sista matcherna på säsongen och uttryck sen er frustration när säsongen är över.

Det är dags för oss alla som kan att släpa oss till Hovet de här resterande matcherna och höja stämningen så till den grad att det här sopgänget som ställs på isen har chans att plocka de poäng som behövs. Det här är en uppmaning och en vädjan. Ert stöd behövs, redan på torsdag. Kom igen nu. Pretty please? Ni behövs. Vi alla behövs.

Efter säsongen så kan ni med glädje på ett demokratiskt sätt och under ordnade former få bort den sittande styrelsen. Vad sägs, skall vi alla göra slag i sak och hjälpa kvar DIF i SHL den här ödessäsongen?
Instämmer, det är nu DIF behöver oss som mest. Hoppas vi alla kan lägga vår energi på att stöta spelarna, tycker inte våra spelare ska behöva lida av vad våran styrelse gjort
Blue Brigade STHLM A11 Hovet
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: En uppmaning

Inlägg av pulverapa »

Nu reser vi oss. Alla. Vi måste klara det här. Vi är Sveriges överlägset största klubb. Vi har en förmåga att mobilisera som ingen annan kan. Vi SKA hålla oss kvar. Alla måste bidra!
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Re: En uppmaning

Inlägg av Mash »

Slutspelsdrag i slutet av januari? Skulle inte sitta helt fel.

Instämmer med att Kareel-soppan kan fixas under ordnade former efter säsongen. Så otroligt meningslöst att skandera "avgå" på läktaren, för helt ärligt så bidrar det inte till någon förbättring.

ALLA TILL HOVET!
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: En uppmaning

Inlägg av MarcusDaze »

Bra skrivet! Synd att man bor så långt bort :(
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: En uppmaning

Inlägg av Magnutz »

Det bästa du skrivit sen jag hamnade här. Dagens och säsongens och allts sanning. Vi MÅSTE skilja på "sak och person" - missnöjet får aldrig gå ut över laget. Att riskera vår klubbs framtid pga visat missnöje på läktaren är inte vägen.

Nu kör vi!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: En uppmaning

Inlägg av Donkels »

Mycket bra skrivet - instämmer helt
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: En uppmaning

Inlägg av Doyle »

Bra inlägg Daniel. En stor styrka är att trots frustration och kränkningar och annat lyckas se det lilla i det stora och göra avkall på förståliga principer. Då kommer hjältar att födas och kärleken till dom som inte känt sig sedda, hörda och bekräftade kommer att öka och respekten vara total. Hoppas verkligen ni kommer tillbaka Pang o gänget...Ni behövs sannerligen...för DJURGÅRDENS överlevnad...Står faktiskt lite och faller med stödet vi kan bidra med...på läktaren för lagets bästa :cry: :cry: :cry:
Användarvisningsbild
TheForsa
Inlägg: 433
Blev medlem: 2012-09-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: En uppmaning

Inlägg av TheForsa »

Vi har ett problem i klacken och det är att vi alltid ska vänta in o tillförtro Pang och Ludde.... Vi i klacken måste själva ta tag och rycka upp oss... För mycket fågelholkar, men det är bara att sjunga och heja på så vaknar dom med till slut och fattar att dom hamnat på en plats där man ska bidra till den bästa stämningen i hockey Europa. Nej nu jävlar ska det hållas låda... Sjung högt för Djurgår'n. Det ska tryta i stämbanden.

Kan även tycka att det är för LITE växelramsor på hockeyn, det är där vi når upp till sjuka decibelnivåer. Det måste köras mer och speciellt nu när vi inte har någon klackledare på plats.

Tillsammans, gott folk.

Vi har haft våran svacka och det är 14 omgångar kvar. Vi börjar med en riktig urladdning på Torsdag sen åker vi till Karlstad på lördag och tar ikapp om sista slutspelsplatsen med FBK.

KÄMPA DJURGÅRDEN!
Bengan08
Inlägg: 729
Blev medlem: 2013-12-15
Säsongskort: Ja

Re: En uppmaning

Inlägg av Bengan08 »

TheForsa skrev:Vi har ett problem i klacken och det är att vi alltid ska vänta in o tillförtro Pang och Ludde.... Vi i klacken måste själva ta tag och rycka upp oss... För mycket fågelholkar, men det är bara att sjunga och heja på så vaknar dom med till slut och fattar att dom hamnat på en plats där man ska bidra till den bästa stämningen i hockey Europa. Nej nu jävlar ska det hållas låda... Sjung högt för Djurgår'n. Det ska tryta i stämbanden.

Kan även tycka att det är för LITE växelramsor på hockeyn, det är där vi når upp till sjuka decibelnivåer. Det måste köras mer och speciellt nu när vi inte har någon klackledare på plats.

Tillsammans, gott folk.

Vi har haft våran svacka och det är 14 omgångar kvar. Vi börjar med en riktig urladdning på Torsdag sen åker vi till Karlstad på lördag och tar ikapp om sista slutspelsplatsen med FBK.

KÄMPA DJURGÅRDEN!
AMEN!!!
spocksbeard
Inlägg: 501
Blev medlem: 2009-10-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: En uppmaning

Inlägg av spocksbeard »

Ja ryckningarna o magsåret börjar kännas bekant igen. Kommer skrika skiten ur mig rent sagt mot fuleå. Häng bara på i sången .:)
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: En uppmaning

Inlägg av Praetori »

spocksbeard skrev:Ja ryckningarna o magsåret börjar kännas bekant igen. Kommer skrika skiten ur mig rent sagt mot fuleå. Häng bara på i sången .:)
Magsår och skrika skiten ur sig låter som en otrevlig kombo på läktarplats. :lol:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
spocksbeard
Inlägg: 501
Blev medlem: 2009-10-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: En uppmaning

Inlägg av spocksbeard »

Praetori skrev:
spocksbeard skrev:Ja ryckningarna o magsåret börjar kännas bekant igen. Kommer skrika skiten ur mig rent sagt mot fuleå. Häng bara på i sången .:)
Magsår och skrika skiten ur sig låter som en otrevlig kombo på läktarplats. :lol:
Haha ja :) Botas med losec o en flarra oban . Iallafall så man klarar matchen. 8)
Skriv svar