SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Praetori
Inlägg: 13760
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av Praetori »

BigJ skrev:Oavsett vad man tycker om värvningar, hur laget coachas, styrelsen mm så vill vi väl alla att vi ska ta oss igenom den här säsongen utan att åka ur och helst inte behöva spela kvalspel, eller hur?

Det syns tyvärr tydligt att grabbarna i flera matcher saknat den riktiga järnkaminsandan, man kör inte stenhårt i varje byte som man gjorde tidigare under säsongen, ett tydligt tecken på tappat självförtroende. Vi har också nya spelare som ska komma in i vårt spelsystem vilket inte alltid kommer direkt.

Är det någon gång laget behöver stöd från läktarna så är det nu. Ni vet vad det betyder för spelarna, att de kan växa otroligt utav vårt stöd så oavsett vad vi tycker, kom och ge järnet på våra avslutande hemmamatcher och visa övriga hockeySverige vilket lag som har de bästa supportrarna. Låt inte övriga lags supportrar, pressen och förståsigpåare gotta sig i att inte alla Djurgårdare är överens om ovan nämnda saker, de enda som förlorar på det är vårt älskade Djurgården.

Vi vet alla att SHL har pissat på oss genom att ge oss 7 miljoner mindre än övriga lag så att vi ligger där vi gör är inget konstigt i sig, grabbarna har ju faktiskt gjort en heroisk insats hittills. Nu måste vi göra vår insats och se till att det räcker hela vägen!
Tycker egentligen att detta inlägg summerar precis allt som behöver sägas och vad som behöver göras. Klockrent.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
DIFtorped
Inlägg: 142
Blev medlem: 2012-03-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av DIFtorped »

Praetori skrev:
DIFwishes skrev:Slipssnubbar håller att förstöra DIF och svensk hockey. Hur länge ska det få fortgå?
Vilka slipssnubbar? Du hittar dem garanterat inte i Djurgårdens styrelse eller ledning jämfört med hur det sett ut tidigare. Vi har haft både slipsar och sol-och-vårare vid rodret tidigare. Menar du SHL i övrigt är jag däremot böjd att hålla med.
Föreningsverksamheten i sportSverige är på dekis men det har mer med att samhället förändrats med södercurlade facebook-ynglingar och EGO kulturen att göra än med sportens utveckling i övrigt. Nu är motpolerna huligankulturen på ena sidan och wannabe-kapitalisterna på den andra med den tysta massan i mitten som kliar sig i huvudet och knyter näven i fickan.

Djurgårdsfamiljen på hockeysidan är dock än så länge ett föredöme i sportsverige och jag hoppas verkligen att det förblir så. Det är nästan en välsignelse att det gått så bra för SAIK istället för FBK och HV, där har du de riktiga hockeymarodörerna i landet tillsammans med köpelagen. Motpolen är dräggen i de onämnbara som med sitt stora medlemsinflytande på "gräsrotsnivå" påhejade av avdankade MC-jurister drivit sin sketna förening ner i avloppet där råttorna i och för sig egentligen hör hemma. Sist i Allsvenskan är fanemej en prestation för rekordböckerna.
Pang på rödbetan, dubbeltolkat.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17523
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av SirDIFalot »

http://bloggar.expressen.se/sannylindst ... enstriden/

Sanny Lindström skriver lite om DIF.
Expert.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av Daniel942 »

På Torsdag hoppas jag att så många som möjligt tar sig till Hovet, skapar ett helvetes drag och lyfter laget till tre poäng. Det är INTE läge för avgå styrelsen och annat tjafs, det kan vi ta efter säsongen - snälla.
DIF!
medu82
Inlägg: 703
Blev medlem: 2013-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Sv: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av medu82 »

Daniel942 skrev:På Torsdag hoppas jag att så många som möjligt tar sig till Hovet, skapar ett helvetes drag och lyfter laget till tre poäng. Det är INTE läge för avgå styrelsen och annat tjafs, det kan vi ta efter säsongen - snälla.
+1
Problemet är nog att de flesta av dessa nissar inte läser på forumet

Skickat från min C6903 via Tapatalk
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
PATRIK.
Inlägg: 105
Blev medlem: 2014-10-16
Säsongskort: Ja

Re: Sv: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av PATRIK. »

medu82 skrev:
Daniel942 skrev:På Torsdag hoppas jag att så många som möjligt tar sig till Hovet, skapar ett helvetes drag och lyfter laget till tre poäng. Det är INTE läge för avgå styrelsen och annat tjafs, det kan vi ta efter säsongen - snälla.
+1
Problemet är nog att de flesta av dessa nissar inte läser på forumet

Skickat från min C6903 via Tapatalk
Samt att de saknar sunt förnuft!
Hockeytokig
Inlägg: 5
Blev medlem: 2015-01-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av Hockeytokig »

JODÅ,
De läser....
medu82
Inlägg: 703
Blev medlem: 2013-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Sv: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av medu82 »

Hockeytokig skrev:JODÅ,
De läser....
Så du tror fullt allvarligt att varenda kotte som skanderade avgå läser detta forum?

Vet ganska så många som totalt ignorerar detta forum (de märker man om inte annat på twitter)

Skickat från min C6903 via Tapatalk
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av BigJ »

SirDIFalot skrev:http://bloggar.expressen.se/sannylindst ... enstriden/

Sanny Lindström skriver lite om DIF.
Jag måste faktiskt ifrågasätta vikten av att lägga in en sådan här länk, en länk till en förståsigpåare som skriver negativt om DIF. Med din position här på forumet kunde man ju önska lite eftertanke i det du skriver eller länkar till då många tar till sig det du för fram.

Jag tror de flesta redan förstått var du står när det gäller MN, Cehlin m.fl. men nu har vi det lag vi har och kan inte ändra något i efterhand, även om vi har åsikter, utan vad vi kan göra är att stötta laget på alla sätt nu inför avslutningen. Hoppas du också vill göra det.
Erik af Sibirien
Inlägg: 281
Blev medlem: 2007-08-21

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av Erik af Sibirien »

Malto skrev:Jag har slips. Inget fel på mig.
Du vet väl att du uppfattas som allmänt illasinnad om du inte går klädd som ett barn?
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17523
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av SirDIFalot »

BigJ skrev:
SirDIFalot skrev:http://bloggar.expressen.se/sannylindst ... enstriden/

Sanny Lindström skriver lite om DIF.
Jag måste faktiskt ifrågasätta vikten av att lägga in en sådan här länk, en länk till en förståsigpåare som skriver negativt om DIF. Med din position här på forumet kunde man ju önska lite eftertanke i det du skriver eller länkar till då många tar till sig det du för fram.

Jag tror de flesta redan förstått var du står när det gäller MN, Cehlin m.fl. men nu har vi det lag vi har och kan inte ändra något i efterhand, även om vi har åsikter, utan vad vi kan göra är att stötta laget på alla sätt nu inför avslutningen. Hoppas du också vill göra det.
Nu får du ta och skärpa till dig. Det finns absolut noll mindre anledning till att posta ett mediastycke om Djurgården för att den råkar vara negativ. "Min position" på forumet har ingenting med ett ansvar om negativt/positivt att göra.

Det här är ingen diktatur och jag är inte Kim Jong-Il. Inse det någon gång.

--

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 0228678.ab
Ros langar faktiskt lite kritik åt KG. Han som tyckte det var så jävla häftiga rykten som florerade där ett tag.
Expert.
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av BigJ »

SirDIFalot skrev:
BigJ skrev:
SirDIFalot skrev:http://bloggar.expressen.se/sannylindst ... enstriden/

Sanny Lindström skriver lite om DIF.
Jag måste faktiskt ifrågasätta vikten av att lägga in en sådan här länk, en länk till en förståsigpåare som skriver negativt om DIF. Med din position här på forumet kunde man ju önska lite eftertanke i det du skriver eller länkar till då många tar till sig det du för fram.

Jag tror de flesta redan förstått var du står när det gäller MN, Cehlin m.fl. men nu har vi det lag vi har och kan inte ändra något i efterhand, även om vi har åsikter, utan vad vi kan göra är att stötta laget på alla sätt nu inför avslutningen. Hoppas du också vill göra det.
Nu får du ta och skärpa till dig. Det finns absolut noll mindre anledning till att posta ett mediastycke om Djurgården för att den råkar vara negativ. "Min position" på forumet har ingenting med ett ansvar om negativt/positivt att göra.

Det här är ingen diktatur och jag är inte Kim Jong-Il. Inse det någon gång.

--

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 0228678.ab
Ros langar faktiskt lite kritik åt KG. Han som tyckte det var så jävla häftiga rykten som florerade där ett tag.
Med din ton kan man nästan tro att du åtminstone är släkt :D
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av Isabo »

Otroligt, oerhört jobbig torsk. Pga den senaste tidens upphämtningar så fort jag stängde av tvn hade jag helt valt bort att följa matchen, inte ens via text-tv. Strax innan 21 blev spänningen för stor och jag tog fram sidan 377. Då stod det 2-1. Då ramlar 3-1 och 4-1 in. Mitt fel!!! :? (Egentligen inte)

Tur i oturen att vi ändå har 7 poäng till godo, helt sjukt. Men att ha Leksand två poäng bakom tycker jag inte om, när det kunde varit 8 där och 10 ner till Brynäs :(

Mot SAIK senast spårade jag ur på vad någon här beskrev som "tomtarnas vaktparad", de som marscherade in mitt under andra och skrek avgå strax bakom Tellan när det stod 1-2, ett illa valt tillfälle i matchen att s a s dra ner stämningen på.
Efter matchen insåg jag att mitt psykbryt mot dem som kom in och i mina ögon "sabbade för laget och därmed för oss andra", även i sig drog ner stämningen. Så i fortsättningen ska jag på läktarenlägga ner ALL energi jag har kvar (för det har varit otroligt jobbiga veckor som verkligen satt sina spår) till att sjunga för Djurgården, och låta dem som skriker "avgå" hållas (försöka överrösta, helst skulle jag vilja ha förmågan att ställa mig på staketet), och bara stötta. Vad jag än säger så är det ju skit samma, de har sin åsikt och och har valt att framföra den under match oavsett hur lämpligt det är, det är inget som jag kan ändra på lika lite som jag kan ändra på vilka värvningar som gjorts eller att alla i Karlskoga är släkt :wink: . Då ska jag försöka föregå med gott exempel och låta bli att framföra min åsikt (jag tycker dessutom även jag att saker och ting skötts dåligt) och stötta på läktaren. Jag ser det nästan som ett jobb och det ska skötas.

Skeppet behöver vändas, eller snarare ösas big time och läckan täppas till. Och det kan vi fans hjälpa laget att göra, i varje fall på hemmaplan!
Skriv svar