Marcus Nilson klar för Djurgården

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
#10
Inlägg: 13634
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av #10 »

SirDIFalot skrev:
#10 skrev:
SirDIFalot skrev:http://hwcdn.libsyn.com/p/1/d/6/1d64e87 ... 8a051e9439

Thomas Johansson om Mackan värvningen. 50:30 in typ.
Ska vi inte bojkotta alla resterande matcher??? Låt skitlaget Dif spela inför tomma läktare så vi åker ut, tycker du SirDif att det vore en rättvis lösning??
Skön reaktion på en länk till en podcast där dom pratade Nilson.
Vad jag menar är att du sprutar tändvätska på en glödande brasa hela tiden med dina inlägg, så det är väl dit du vill komma antar ja.
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Mash »

Jepe skrev:
Mash skrev:Vettefan vart jag ska posta detta, då ingen matchtråd är uppe men det får bli här!

Grymt kul att se att trycket på biljetter är så gott som oförändrat! En ytterst liten skara (men antagligen den som betyder mest) har försvunnit. Kan dock varje individ som skriker "ut med packet" bidra till vanliga sång istället, så kommer ljudvolymen bli oförändrad.

Kämpa Nilson!
Men sen möter vi saik också, ett lag som brukar ha många supportrar på Hovet och mycket publik. Så nja, får vara beredda på att bli överröstade några gånger under matchen.
Stämningen saik får på sina hemmamatcher har DIF på sina bortamatcher :roll:

Faktiskt blir jag förvånad om saik ens kommer upp i ljudvolym på Hovet - Har det någonsin hänt?
Användarvisningsbild
sm910
Inlägg: 482
Blev medlem: 2013-06-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av sm910 »

Tomas Johansson har ju förövrigt i sak rätt om att det var ett rätt misslyckat supportermöte från Djurgårdens sida. Man borde förstått att frågor och påståenden skulle komma om Nilsons nuvarande lön, läget med skadeståndet och ett och annat om detaljer från rättsprocessen. Inget av det verkade man ha förberett sig något alls på, och svaren blev synnerligen luddiga och ofta tilltrasslade. Nilson själv däremot tycker jag inte man kan kräva, eller bör önska, ska förberedda sig med "manus" och annat. Bättre att ta det rakt som det kommer och leva med att allt inte blir perfekt, ingen av oss var ju där för att få höra vad en talskrivare skulle kunna knåpa ihop åt honom.

Edit: Däremot är ju Oldeens påstående att Nilson valde att lämna lite skevt. Engströms avskedsbrev gör trots allt rätt tydligt vem som tar beslutet att Nilson ska bort från klubben, oavsett om det annars hade handlat om att skriva nytt kontrakt eller justera det riktiga.
Senast redigerad av sm910 den 2015-01-21 14:26:04, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
sm910
Inlägg: 482
Blev medlem: 2013-06-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av sm910 »

Mash skrev:
Jepe skrev:
Mash skrev:Vettefan vart jag ska posta detta, då ingen matchtråd är uppe men det får bli här!

Grymt kul att se att trycket på biljetter är så gott som oförändrat! En ytterst liten skara (men antagligen den som betyder mest) har försvunnit. Kan dock varje individ som skriker "ut med packet" bidra till vanliga sång istället, så kommer ljudvolymen bli oförändrad.

Kämpa Nilson!
Men sen möter vi saik också, ett lag som brukar ha många supportrar på Hovet och mycket publik. Så nja, får vara beredda på att bli överröstade några gånger under matchen.
Stämningen saik får på sina hemmamatcher har DIF på sina bortamatcher :roll:

Faktiskt blir jag förvånad om saik ens kommer upp i ljudvolym på Hovet - Har det någonsin hänt?
De kör någon "crazyresa"/satsning, kommer ner med 200 pers vad jag hört. (plus en del sitt). Nog kommer de höras, och nog kommer vi bli överröstade ibland. Det är inte så mycket att göra annat än att konstatera att det är så det ser ut just nu, framförallt om vi ska gå ännu en internkamp på vår läktare.
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Henke_F »

sm910 skrev:
Mash skrev:
Jepe skrev:
Mash skrev:Vettefan vart jag ska posta detta, då ingen matchtråd är uppe men det får bli här!

Grymt kul att se att trycket på biljetter är så gott som oförändrat! En ytterst liten skara (men antagligen den som betyder mest) har försvunnit. Kan dock varje individ som skriker "ut med packet" bidra till vanliga sång istället, så kommer ljudvolymen bli oförändrad.

Kämpa Nilson!
Men sen möter vi saik också, ett lag som brukar ha många supportrar på Hovet och mycket publik. Så nja, får vara beredda på att bli överröstade några gånger under matchen.
Stämningen saik får på sina hemmamatcher har DIF på sina bortamatcher :roll:

Faktiskt blir jag förvånad om saik ens kommer upp i ljudvolym på Hovet - Har det någonsin hänt?
De kör någon "crazyresa"/satsning, kommer ner med 200 pers vad jag hört. (plus en del sitt). Nog kommer de höras, och nog kommer vi bli överröstade ibland. Det är inte så mycket att göra annat än att konstatera att det är så det ser ut just nu, framförallt om vi ska gå ännu en internkamp på vår läktare.
Kör dom: "Hele byn ne te Schtockholm". ;)
DIFtorped
Inlägg: 142
Blev medlem: 2012-03-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av DIFtorped »

sm910 skrev:
Mash skrev:
Jepe skrev:
Mash skrev:Vettefan vart jag ska posta detta, då ingen matchtråd är uppe men det får bli här!

Grymt kul att se att trycket på biljetter är så gott som oförändrat! En ytterst liten skara (men antagligen den som betyder mest) har försvunnit. Kan dock varje individ som skriker "ut med packet" bidra till vanliga sång istället, så kommer ljudvolymen bli oförändrad.

Kämpa Nilson!
Men sen möter vi saik också, ett lag som brukar ha många supportrar på Hovet och mycket publik. Så nja, får vara beredda på att bli överröstade några gånger under matchen.
Stämningen saik får på sina hemmamatcher har DIF på sina bortamatcher :roll:

Faktiskt blir jag förvånad om saik ens kommer upp i ljudvolym på Hovet - Har det någonsin hänt?
De kör någon "crazyresa"/satsning, kommer ner med 200 pers vad jag hört. (plus en del sitt). Nog kommer de höras, och nog kommer vi bli överröstade ibland. Det är inte så mycket att göra annat än att konstatera att det är så det ser ut just nu, framförallt om vi ska gå ännu en internkamp på vår läktare.
Efter Mackanvärvningen e jag inte längre så säker på "vår" publik, märktes tydligt senast, blir nog mer tjafs mellan olika grupperingar av "supporters". Tror nog att lappjävlarna kan konkurrera med oss på allvar medans vi fajtas internt istället, såååå jävla tråkigt! :cry: :cry: :cry:
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Mash »

sm910 skrev:
Mash skrev:
Jepe skrev:
Mash skrev:Vettefan vart jag ska posta detta, då ingen matchtråd är uppe men det får bli här!

Grymt kul att se att trycket på biljetter är så gott som oförändrat! En ytterst liten skara (men antagligen den som betyder mest) har försvunnit. Kan dock varje individ som skriker "ut med packet" bidra till vanliga sång istället, så kommer ljudvolymen bli oförändrad.

Kämpa Nilson!
Men sen möter vi saik också, ett lag som brukar ha många supportrar på Hovet och mycket publik. Så nja, får vara beredda på att bli överröstade några gånger under matchen.
Stämningen saik får på sina hemmamatcher har DIF på sina bortamatcher :roll:

Faktiskt blir jag förvånad om saik ens kommer upp i ljudvolym på Hovet - Har det någonsin hänt?
De kör någon "crazyresa"/satsning, kommer ner med 200 pers vad jag hört. (plus en del sitt). Nog kommer de höras, och nog kommer vi bli överröstade ibland. Det är inte så mycket att göra annat än att konstatera att det är så det ser ut just nu, framförallt om vi ska gå ännu en internkamp på vår läktare.
Aha.. Tömmer byn alltså :| Jaja - Vi får väl vara nöjda att de inte överröstar oss under SFGD.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av minalman »

Petter Nilsson, redaktör på Sporten i Svenska Dagbladet skriver detta i sin krönika 23/1:
Rubrik: Idrottsgalan missade Nilsons prestation.
Längddamernas stafettlag prisades för Årets prestation på Idrottsgalan. Jag hade gärna sett att Marcus Nilson fått ett hedersomnämnande.
Det är svårt att sätta sig in i hur det är att vara hatad på jobbet.
Marcus Nilson vet efter den uppmärksammade comebacken i Djurgården.
I den andra matchen efter övergången blev han matchvinnare mot HV71 med ett mål och två assist.
Som om ingenting hade hänt.
Som om han den veckan inte hade varit landets mest pressade ishockeyspelare.
Som om han fyra dagar tidigare inte hade suttit på ett podium framför en uppretad supporterskara som ansatt honom med hårda frågor. En videoinspelning finns på difhockey.se, den är nästan plågsam att titta på.
Det hade varit förståeligt om Nilson varit vilse och långt ifrån formen. I stället var han bäst på isen mot sin gamla klubb. Till synes opåverkad av turbulensen.
Både Djurgården och Marcus Nilson tog felbeslut i samband med kontraktsbråket som slutade i Arbetsdomstolen. Djurgården borde skött kontraktsförhandlingarna professionellt. Inte som en tvivelaktig bilfirma. Nilson borde varit öppnare med varför han valde att stämma klubben han påstår sig älska (nu vet vi, han ville klargöra vad som gäller för spelarkontrakten när en klubb degraderas).
Men när den kontroversiella övergången blev offentlig gjorde både Djurgården och Nilson alla rätt. Klubben tog på sig en stor del av ansvaret för tvisten och bjöd in supportrarna till en öppen frågestund.
Budskapet: Bråket är glömt, det är dags att gå vidare och ingenting är viktigare än att klara SHL-kontraktet. Det var krishantering när den är som bäst.
Men en liten klick Dif-supportrar är inte intresserade av att gå vidare. De vill fortsätta hata och skapa motsättningar. Den här gången var Marcus Nilson och klubbledningen måltavlorna för aggressionerna. Nästa gång kan det vara andra personer runt A-laget.
Den här gången stannade det vid några hårda ord vid ett möte (”stick!”) och hatramsor på Hovet (”avgå, styrelsen!”). Nästa gång kan det leda till hot och att spelare eller tränare lämnar klubben. Det har hänt förr, som när fotbollstränaren Magnus Pehrson tvingades bort från Kaknäs.
Fundamentalisterna påstår sig vilja Djurgårdens bästa och är besvikna på att klubben inte lyssnar på deras åsikter.
Bekymret bland storklubbarna i Stockholm är inte att problemsupportrarna har för lite att säga till om.
Bekymret är att de har för stort inflytande.
Människor som använder hat och rädsla som vapen ska alltid isoleras från makten.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17529
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av SirDIFalot »

Finns den där artikeln på nätet någonstans?
Expert.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av minalman »

SirDIFalot skrev:Finns den där artikeln på nätet någonstans?
Jag klippte och klistra ur min eSvD, som är en ren återgivning av dagens papperstidning. Det var därför jag inte kunde lägga in någon länk.
Tror det brukar dröja, om den kommer öht.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17529
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av SirDIFalot »

minalman skrev:
SirDIFalot skrev:Finns den där artikeln på nätet någonstans?
Jag klippte och klistra ur min eSvD, som är en ren återgivning av dagens papperstidning. Det var därför jag inte kunde lägga in någon länk.
Tror det brukar dröja, om den kommer öht.
Kan du printscreena annars?
Expert.
Användarvisningsbild
sm910
Inlägg: 482
Blev medlem: 2013-06-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av sm910 »

Där var det vals på tår i slutet. Huruvida dessa tår är ömma är en fråga som i sig lär vara omstridd och känslig att diskutera, men att det trampades på tår torde vara odiskutabelt. Trist, för varje sån krönika kommer aldrig kunna ta frågan längre än en - vid det här laget rätt genomharvad - reaktion på primärt de och endast de styckena.
Erik af Sibirien
Inlägg: 281
Blev medlem: 2007-08-21

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Erik af Sibirien »

SirDIFalot skrev:
minalman skrev:
SirDIFalot skrev:Finns den där artikeln på nätet någonstans?
Jag klippte och klistra ur min eSvD, som är en ren återgivning av dagens papperstidning. Det var därför jag inte kunde lägga in någon länk.
Tror det brukar dröja, om den kommer öht.
Kan du printscreena annars?
Avd "Förtroende är bra. Kontroll är bättre."
lozoogin
Inlägg: 4
Blev medlem: 2015-01-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av lozoogin »

Snorungarna med högt tonläge på supportermötet hotade ju med att det skulle bli storbojkott och stort publikbortfall fr.o.m nu. Ändå står det på hemsidan 7750 sålda hittills mot Saik. Fan det är nog dags be styrelsen om ursäkt för det stöddiga tonläget!
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Jepe »

lozoogin skrev:Snorungarna med högt tonläge på supportermötet hotade ju med att det skulle bli storbojkott och stort publikbortfall fr.o.m nu. Ändå står det på hemsidan 7750 sålda hittills mot Saik. Fan det är nog dags be styrelsen om ursäkt för det stöddiga tonläget!
Återigen, vi möter saik och dom satsar på storpublik. Ett lag som även annars har mycket publik på Hover iom alla inflyttade. Förmodat publiktapp ser vi nog först kommande säsong, bla beroende på att säsongskorten i år redan är sålda och inräknade i publiksiffran. Ska bli intressant och se hur många som förlänger. Stannar dessa "snorungar" som du kallar det borta så kommer stämningen sakta men säkert sänkas, så publiktapp kan du inte räkna efter tre hemmamatcher. Detta handlar inte bara om Nilson utan hur ledningen behandlar supportrar. Fortsätter det såhär kommer våra läktare tappa allt eftersom.
2014-04-07, vad hände?
Skriv svar