Marcus Nilson klar för Djurgården

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av bastis7 »

SirDIFalot skrev:Vilket kaos det kommer bli på Hovet. Folk som skriker att Mackan är en hora. Dom som buar åt dom som skriker det. Kommer väl leda till massa interntjafs på läktaren och förmodligen en och annan knytnäve också. Fyfan.
#tackaKG
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17537
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av SirDIFalot »

bastis7 skrev:
SirDIFalot skrev:Vilket kaos det kommer bli på Hovet. Folk som skriker att Mackan är en hora. Dom som buar åt dom som skriker det. Kommer väl leda till massa interntjafs på läktaren och förmodligen en och annan knytnäve också. Fyfan.
#tackaKG
Och för vadå? En spelare som knappt platsar i 20 matcher. Han kan såklart höja sig rejält men även om han garanterar ett mål per match har jag svårt att se att det är värt det.
Expert.
DIFtorped
Inlägg: 142
Blev medlem: 2012-03-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av DIFtorped »

Felstavning på denna värvning, Nilson och inte som jag hoppades Nilsson. :( :evil: :twisted:
En trist januarivecka vart genast intressant utav bara helvete, supportermöte imorrn och match torsdag. Jag kommer fortsatt ge laget mitt stöd, det där alltid oavsett gäller alltid oavsett! Måste ge Mackan cred, feg e han fan inte. Med stor tvekan välkommen igen Mackan!
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av bastis7 »

SirDIFalot skrev:
bastis7 skrev:
SirDIFalot skrev:Vilket kaos det kommer bli på Hovet. Folk som skriker att Mackan är en hora. Dom som buar åt dom som skriker det. Kommer väl leda till massa interntjafs på läktaren och förmodligen en och annan knytnäve också. Fyfan.
#tackaKG
Och för vadå? En spelare som knappt platsar i 20 matcher. Han kan såklart höja sig rejält men även om han garanterar ett mål per match har jag svårt att se att det är värt det.


Ja det är helt sjukt! Trodde inte nån människa som Kg och co verkar vara!
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 743
Blev medlem: 2012-02-18

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Eriksson »

Jag är ingen förespråkare för MN i DIF, men jag kommer aldrig någonsin att ställa mig och skrika glåpord och dra en förening i skiten för min egen trångsynthet.

Sjukt hur folk å fä kan göra på det viset, sådant agerande kommer bara att dra ner moralen i laget som nu mera än nånsin behöver det enorma stöd som Djurgårdens fans kan stoltsera med.

En sann Djurgårdare är större än så, djävla snorisfasoner. Småaktig eller storsint, vem vill man vara.

Välkommen hem MN, jag gillar inte valet, men jag tar inte min hand från Djurgården.
Vad vet jag, jag är bara en supporter som gnäller
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av sensei »

Välkommen tillbaks! En spelartyp jag gillar. Men som har ett problematiskt bagage.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Highwind
Inlägg: 803
Blev medlem: 2007-06-01
Ort: Vasastan

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Highwind »

Tror Nilson lämnar en hög lön i Hv71 för att spela för kaffepengar i DIF. Som ett förlåt och för att visa att han inte är girig. Den sportsliga ledningen bedömer att man får ett stort DIF-hjärta och mycket kvalitet för varje utbetalad lönekrona.
Användarvisningsbild
ANTECKNINGSBLOCK
Inlägg: 239
Blev medlem: 2011-11-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av ANTECKNINGSBLOCK »

Kommer sluta med att "MN, en hora"-ramsor kommer startas i klacken.
Dessa kommer grisfot och hans mupp-vänner i Pittsburghtröjor att försöka tysta ner med den fantastiska växelramsan "Särkijärvis Järnkaminer".

Suck...
#10
Inlägg: 13638
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av #10 »

Fattar ni hur jävla motiverad killen är för att komma hem och spela i Dif efter allt som varit, helt jävla otroligt!
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5730
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Vikas »

Skiter fullständigt i dramat kring MN, men är likt många andra tveksam till vad han tillför rent sportsligt.

Visst, han lär vara bättre spelfördelare i PP än Heinerö (!), men är det värt tjafset som kommer (läs: redan har börjat) komma?
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Daniel942 »

SirDIFalot skrev:
ciirree skrev:
SirDIFalot skrev:
ciirree skrev:Jag ser två utgångar

1. Stor skara publik väljer att inte komma till Hovet alls.

2. De flesta kommer komma på matcherna, men det blir ingen skönsång med Nilson i laget. (if u know what 'am talking about)
Ingen win-win direkt.
Verkligen inte.
Grejen är ju också. Var det inte såhär att Jenny och övriga i ledningen ville få tillbaka den läktarkulturen som en gång fanns? Trodde dem att detta skulle hjälpa?
Nä, det här kommer skapa en negativ effekt som kommer ge efterskalv som vi kommer märka av i flera säsonger. Övertygad. Vi var ju mitt inne i en fas där vi försökte bygga upp intresset för hockeyn hos de som ej längre är lika taggade som förr. Enormt bakslag.
Men helt seriöst - de som kallar sig aktiva och gnäller men som samtidigt inte heller har gått på en endaste match denna säsong och nu skriker bojkott, hur legitimt är det?
Du själv har ju gått på mindre matcher än mig som bor i utlandet(!).

Jag gillar inte värvningen men jag ogillar starkt när personer som inte satt sin fot på Hovet på länge ska börja påverka andra att inte gå - det spyr jag på.
DIF!
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2334
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Buford »

#10 skrev:Fattar ni hur jävla motiverad killen är för att komma hem och spela i Dif efter allt som varit, helt jävla otroligt!
Ja, de flesta spelare skulle i hans situation aldrig göra så, inte ens med fri tillgång till kassavalvet!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17537
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av SirDIFalot »

Daniel942 skrev: Men helt seriöst - de som kallar sig aktiva och gnäller men som samtidigt inte heller har gått på en endaste match denna säsong och nu skriker bojkott, hur legitimt är det?
Du själv har ju gått på mindre matcher än mig som bor i utlandet(!).

Jag gillar inte värvningen men jag ogillar starkt när personer som inte satt sin fot på Hovet på länge ska börja påverka andra att inte gå - det spyr jag på.
Ja, jag har inte trivts på Hovet i år. Svårt att motivera mig att gå dit då. Det här hjälper inte. Inte för att jag personligen hatar Mackan så, utan för att jag inte kommer orka med att tjafs det kommer leda till.
Expert.
Användarvisningsbild
bbjs
Inlägg: 133
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av bbjs »

Oj vilka ballar....
Dessutom be om ursäkt 'klarade inte kaptensjobbet..' och ställa upp på ett supportermöte.

Åtminstone jag ber om ursäkt att jag föll in i viss sång för ett par veckor sedan.

Tror vi kommer få se en Mackan som ger ALLT i de matcher som är kvar av säsongen och vad
folk än säger matchades han i HIV:s 1:a kedja för tre omgångar sedan.

Välkommen hem Marcus !

/B
Användarvisningsbild
Acke83
Inlägg: 285
Blev medlem: 2010-01-02

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Acke83 »

Starkt av Nilson, tror detta kan bli bra. Hoppas folk satter klubben forst och fortsatter stodja klubben.

Jag holl inte riktigt med i allt hat kring nilson fran borjan sa det kanske gor det lattare for mig att valkomna honom.
Skriv svar