Marcus Nilson klar för Djurgården

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Difiale
Inlägg: 124
Blev medlem: 2011-10-26

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Difiale »

Karma. Mest till kaarel och KG som värvade honom. Han är ju inte direkt någon förlust ändå. Vi får se hur allvarligt det är.

http://hockeydagbladet.se/nilson-knaska ... vara-illa/
Grimster
Inlägg: 132
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Grimster »

Vadå karma?

Om du menar Marcus Nilson så har du inte riktigt alla indianerna på plats i kanoten.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17510
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av SirDIFalot »

Grimster skrev:Vadå karma?

Om du menar Marcus Nilson så har du inte riktigt alla indianerna på plats i kanoten.
Jag tycker han skrev KG och Kaarel.
Expert.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Rix »

Mackan kommer in i DIF och det hela börjar med att skapa rejäla splittringar i supporterleden. Han hinner spela 7 matcher där han har en match mot HV71 där han gör det bra annars är det ett okej arbete. Nu ser det ut som han har åkt på en rejäl knäskada och blir eventuellt borta resten av säsongen.

Visst nu är det ju knappast Mackans fel att han blir skadad, men denna övergång har ju verkligen inte fört något positivt med sig och om Mackan nu på detta missar resten av säsongen, ja då har ju både KG och Kaarel skjutit sig själva i foten.
Difiale
Inlägg: 124
Blev medlem: 2011-10-26

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Difiale »

Rix skrev:Mackan kommer in i DIF och det hela börjar med att skapa rejäla splittringar i supporterleden. Han hinner spela 7 matcher där han har en match mot HV71 där han gör det bra annars är det ett okej arbete. Nu ser det ut som han har åkt på en rejäl knäskada och blir eventuellt borta resten av säsongen.

Visst nu är det ju knappast Mackans fel att han blir skadad, men denna övergång har ju verkligen inte fört något positivt med sig och om Mackan nu på detta missar resten av säsongen, ja då har ju både KG och Kaarel skjutit sig själva i foten.
Nu är det ju så att det redan var en dålig värvning innan han ens snörade på sig skridskorna. Att en spelare blir skadad kan man ju faktiskt inte direkt styra över (förutom att yngre spelare än 37 år kanske har större chans att inte skada sig).
Men på sätt och vis blir det ju tragikomiskt om han nu blir borta resten av säsongen och vi då kan fastslå att det absolut inte kom något gott alls med honom tillbaka.
För min del får han dock gärna vara skadad resten av säsongen så kan man släppa MN-gate helt.
Senast redigerad av Difiale den 2015-02-01 22:31:58, redigerad totalt 9 gång.
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av JohanPez »

Man kan väl knappast lasta ansvariga mer eller mindre beroende på skada om vi nu inte hade talat om en grymt skadedrabbad spelare förstås vilket inte är fallet här.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Rix »

Nu skrev jag lite halvslarvigt, men det jag försökte få fram var att MN var aldrig en bra värvning och om han nu går sönder och är borta så finns det absolut ingen plussida med denna affär. Jämfört med om vi säger att han var frisk och vräkte in typ 15-20 poäng på slutet och bidrog till att vi höll oss kvar på det sättet. Trist med skadan självklart. Men hela affären kändes som en dum idé från början.
Skriv svar