Marcus Nilson klar för Djurgården

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
ANTECKNINGSBLOCK
Inlägg: 239
Blev medlem: 2011-11-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av ANTECKNINGSBLOCK »

Det är ganska uppenbart när man tittar på framförallt Facebook-kommentarer att oerhört många av personerna som försvarar styrelsen varken bor/kommer ifrån Sthlm eller går på speciellt många hemmamatcher.
Användandet av "alltid oavsett" och gul-röd-blåa hjärtan är också oproportionerligt stort.
Användarvisningsbild
Skywalker
Inlägg: 239
Blev medlem: 2010-04-11
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Skywalker »

Stulle skrev:
Skywalker skrev:
Stulle skrev:Många säger att det kommer bli publiktapp, vilket jag också tror kommer ske. Vad som knappt yttrats är dock att det fortfarande kommer att komma folk, och jag vill hellre lyfta fram det i fokus.

Jag tycker det är onödigt att man hela tiden påminner folk om att färre och färre kommer gå på matcher. Även om framtiden kommer bli så, så skapar det bara en negativ vibbar.

För övrigt vill jag bara säga att sm910, dina inlägg förgyller min tillvaro. Från mig får du en stående ovation.
Så om det är 100 pers på hovet är det bra för det är bättre än 0? Eller menar du att det skulle tillkomma folk pga. värvningen? I så fall får du gärna utveckla.
Det jag menar är att om en person, oberoende av denna soppa, står och väger om den ska gå eller inte, och den tar sina intryck här ifrån så kommer den inte bli mer positiv av att gå om den, inlägg efter inlägg, får läsa om att färre och färre kommer gå.

Väljer man att inte gå, vilket jag har full respekt för, så gör man inte det. Men jag tycker inte man behöver påverka andra att göra samma sak, vilket man indirekt gör, när man skriver så, enligt min mening.

Jag blir påverkad negativt av det, och då finns det säkert någon annan där ute som också blir det.

Är jag otydlig så utvecklar jag mig gärna ännu mer.
Då förstår jag vad du menar. Håller även med i stort sett.
m0ng00se
Inlägg: 1476
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av m0ng00se »

jag tror många av oss som sett supportermötesvideon och inte har gått/kan gå på så mycket matcher hittills kommer att sluta upp och försöka gå på fler för att visa sitt stöd och motbevisa "hatsupportrarna"

jag är bestört, beklämd och lessen efter sett videon, att det kan finnas så mycket hat och agg!:/

gilla läget gilla skölden. Alltid oavsett!
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av android »

m0ng00se skrev:jag tror många av oss som sett supportermötesvideon och inte har gått/kan gå på så mycket matcher hittills kommer att sluta upp och försöka gå på fler för att visa sitt stöd och motbevisa "hatsupportrarna"

jag är bestört, beklämd och lessen efter sett videon, att det kan finnas så mycket hat och agg!:/

gilla läget gilla skölden. Alltid oavsett!
Tar för givet att du går på resten av matcherna nu då. Alltid oavsett. En ursäkt som, jag bor inte i Stockholm räknas tyvärr inte. Alltid oavsett.
Född till sportchef.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Axel_K »

android skrev:
m0ng00se skrev:jag tror många av oss som sett supportermötesvideon och inte har gått/kan gå på så mycket matcher hittills kommer att sluta upp och försöka gå på fler för att visa sitt stöd och motbevisa "hatsupportrarna"

jag är bestört, beklämd och lessen efter sett videon, att det kan finnas så mycket hat och agg!:/

gilla läget gilla skölden. Alltid oavsett!
Tar för givet att du går på resten av matcherna nu då. Alltid oavsett. En ursäkt som, jag bor inte i Stockholm räknas tyvärr inte. Alltid oavsett.
Bor man inom en tiomils radie från Hovet så är inte avståndet en ursäkt faktiskt!
Kakaboll
Inlägg: 19
Blev medlem: 2014-10-07
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Kakaboll »

Axel_K skrev:
android skrev:
m0ng00se skrev:jag tror många av oss som sett supportermötesvideon och inte har gått/kan gå på så mycket matcher hittills kommer att sluta upp och försöka gå på fler för att visa sitt stöd och motbevisa "hatsupportrarna"

jag är bestört, beklämd och lessen efter sett videon, att det kan finnas så mycket hat och agg!:/

gilla läget gilla skölden. Alltid oavsett!
Tar för givet att du går på resten av matcherna nu då. Alltid oavsett. En ursäkt som, jag bor inte i Stockholm räknas tyvärr inte. Alltid oavsett.
Bor man inom en tiomils radie från Hovet så är inte avståndet en ursäkt faktiskt!
ALLTID OAVSETT!

Spelar ingen roll om man bor i ett annat land!
Det är "alltid oavsett" inte "ibland möjligtvis när det är bekvämt".
Äkta fans ställer upp ALLTID OAVSETT!
m0ng00se
Inlägg: 1476
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av m0ng00se »

Bor tyvärr längre än 10 mil ifrån men ska ta mig dit på SAIK-matchen den 24e och stöttar mitt DIF på andra sätt, alltid oavsett. Klipper man sitt sässkort nu så kan man lika gärna klippa medlemskapskortet också och böra heja på gnaget istället.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av android »

m0ng00se skrev:Bor tyvärr längre än 10 mil ifrån men ska ta mig dit på SAIK-matchen den 24e och stöttar mitt DIF på andra sätt, alltid oavsett. Klipper man sitt sässkort nu så kan man lika gärna klippa medlemskapskortet också och böra heja på gnaget istället.
Har du en länk där jag kan läsa exakt vad alltid oavsett betyder? Om man inte har säsongskort, måste man klippa medlemsskapet då också?

En sista fråga, gäller alltid oavsett endast DIF-hockey eller alla sektioner? Endast herrar eller damerna också?

Tack på förhand. Väldigt förvirrande med alltid oavsett senaste tiden. Skönt att få alla svar av någon som vet vad som gäller.
Född till sportchef.
m0ng00se
Inlägg: 1476
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av m0ng00se »

alltid oavsett betyder nog olika för olika personer men för mig betyder det alltid djurgårn oavsett serie, värvning, styrelse eller vad fan som helst. Det är skölden jag håller på. Jag står upp för mitt djurgårn i vått och torrt på mitt håll i Leksandsträsket varje dag. "indoktrinerar" mina barn och gudbarn till att bli näsa generations äkta supportrar. Missförstå mig rätt jag hade gärna gått på varenda hemmamatch om jag haft möjligheten men jag drar mitt strå till min älskade förening på mitt sätt.

Blir bara så djävla lessen av allt hat och agg som visades på supportermötet. Och vill förmedla att vi är många andra som fortfarande känner kärlek för skölden och inte alls håller med dom som skriker högst!

kolla videon och sätt repeat på vad säcken säger. Karln säger mycket vettiga saker!
Användarvisningsbild
Don66-2
Inlägg: 576
Blev medlem: 2009-01-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Don66-2 »

m0ng00se skrev:alltid oavsett betyder nog olika för olika personer men för mig betyder det alltid djurgårn oavsett serie, värvning, styrelse eller vad fan som helst. Det är skölden jag håller på. Jag står upp för mitt djurgårn i vått och torrt på mitt håll i Leksandsträsket varje dag. "indoktrinerar" mina barn och gudbarn till att bli näsa generations äkta supportrar. Missförstå mig rätt jag hade gärna gått på varenda hemmamatch om jag haft möjligheten men jag drar mitt strå till min älskade förening på mitt sätt.

Blir bara så djävla lessen av allt hat och agg som visades på supportermötet. Och vill förmedla att vi är många andra som fortfarande känner kärlek för skölden och inte alls håller med dom som skriker högst!

kolla videon och sätt repeat på vad säcken säger. Karln säger mycket vettiga saker!
+1
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av android »

m0ng00se skrev:alltid oavsett betyder nog olika för olika personer men för mig betyder det alltid djurgårn oavsett serie, värvning, styrelse eller vad fan som helst. Det är skölden jag håller på. Jag står upp för mitt djurgårn i vått och torrt på mitt håll i Leksandsträsket varje dag. "indoktrinerar" mina barn och gudbarn till att bli näsa generations äkta supportrar. Missförstå mig rätt jag hade gärna gått på varenda hemmamatch om jag haft möjligheten men jag drar mitt strå till min älskade förening på mitt sätt.

Blir bara så djävla lessen av allt hat och agg som visades på supportermötet. Och vill förmedla att vi är många andra som fortfarande känner kärlek för skölden och inte alls håller med dom som skriker högst!

kolla videon och sätt repeat på vad säcken säger. Karln säger mycket vettiga saker!
Ja så "alltid oavsett" på ditt sätt då. Det låter rimligt att det betyder olika för olika personer, visst?

En annan sak som du tar upp nu, "äkta supporter" vad är det?
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Godnoken »

android skrev:
m0ng00se skrev:jag tror många av oss som sett supportermötesvideon och inte har gått/kan gå på så mycket matcher hittills kommer att sluta upp och försöka gå på fler för att visa sitt stöd och motbevisa "hatsupportrarna"

jag är bestört, beklämd och lessen efter sett videon, att det kan finnas så mycket hat och agg!:/

gilla läget gilla skölden. Alltid oavsett!
Tar för givet att du går på resten av matcherna nu då. Alltid oavsett. En ursäkt som, jag bor inte i Stockholm räknas tyvärr inte. Alltid oavsett.
Haha alltså Android. Den enda människan som kan lyckas med att använda oerhört mycket sarkasm och ändå inte kännas dryg. :lol:
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
m0ng00se
Inlägg: 1476
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av m0ng00se »

jo men det borde kunna betyda nått åt det hållet iaf? men hur kan man få alltid oavsett till bara om jag får som jag vill? Gilla läget dra åt samma håll!

nån på mötet sa att man skulle ha förankrat hos supportrarna!? Va fan! Är det här nån djävla lekstuga? Edmonton borde ha förankrat Gretzkytrejden med supportrarna!!!...errm jooodåååsååaaattt
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av android »

m0ng00se skrev:jo men det borde kunna betyda nått åt det hållet iaf? men hur kan man få alltid oavsett till bara om jag får som jag vill? Gilla läget dra åt samma håll!

nån på mötet sa att man skulle ha förankrat hos supportrarna!? Va fan! Är det här nån djävla lekstuga? Edmonton borde ha förankrat Gretzkytrejden med supportrarna!!!...errm jooodåååsååaaattt
Fast folk har ju inte slutat vara Djurgårdare?

Kan du bara ge ett exempel när man inte ska gilla läget. Hur långt får det gå?
Jag ger tre konkreta exempel så kan du bara svara om man i dessa exempel ska gilla läget och dra åt samma håll eller inte.

1. Ståplats tas bort från hovet. Kurvan blir sittplats och sång och fula ord förbjuds. Gilla läget eller ifrågsätta?

2. Styrelsen beslutar att DIF Hockey nästa säsong ska spela i KHL istället. Gilla läget eller ifrågasätta?
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Mattias_87 »

Inte för att lägga mig i, eller jo. Men styrelsen skulle väl inte kunna gå med i KHL bara sådär? Det är väl ett medlemsbeslut.
Avskaffa tre mot tre.
Skriv svar