Marcus Nilson klar för Djurgården

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
DIF Tribal
Inlägg: 6
Blev medlem: 2012-07-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Den norra delen av stan

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av DIF Tribal »

Skywalker skrev:På mötet kunde man inte bekräfta vart Nilsons skadestånd tagit vägen. Dagen efter säger Kareel till expressen att MN skänkt pengarna till ungdomsverksamheten. Kareel minns inte heller exakt hur man räknat på publikbortfall, han lovar att publicera detta. Dagen efter publiceras det på hemsidan. Det var 371 pers alltså 1/3 av som ligger över det publiksnitt som man budgeterat efter innan säsongen.

Varför kunde inte det sägas på mötet vart Nilsons skadestånd tagit vägen? Hur kunde Kareel "glömma" dessa siffror rörande bortfall som inte borde vara svåra att komma ihåg.

Efterhandskonstruktion? Illuminati? New world order?
Absolut, hela styrelsen är Illuminati, både MN, Kaarel, säcken och alla vill skada DIF, vill tillbaka till HA (ironi) , kom igen,, have some faith ;)

lösning för Skadeståndet har pratats under flera månader och det har varit förhandlingar även under Challes tid.
Användarvisningsbild
Skywalker
Inlägg: 239
Blev medlem: 2010-04-11
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Skywalker »

DIF Tribal skrev:
Skywalker skrev:På mötet kunde man inte bekräfta vart Nilsons skadestånd tagit vägen. Dagen efter säger Kareel till expressen att MN skänkt pengarna till ungdomsverksamheten. Kareel minns inte heller exakt hur man räknat på publikbortfall, han lovar att publicera detta. Dagen efter publiceras det på hemsidan. Det var 371 pers alltså 1/3 av som ligger över det publiksnitt som man budgeterat efter innan säsongen.

Varför kunde inte det sägas på mötet vart Nilsons skadestånd tagit vägen? Hur kunde Kareel "glömma" dessa siffror rörande bortfall som inte borde vara svåra att komma ihåg.

Efterhandskonstruktion? Illuminati? New world order?
Absolut, hela styrelsen är Illuminati, både MN, Kaarel, säcken och alla vill skada DIF, vill tillbaka till HA (ironi) , kom igen,, have some faith ;)

lösning för Skadeståndet har pratats under flera månader och det har varit förhandlingar även under Challes tid.
Du förstår väl att jag skämtade med sista raden? Men seriöst så känns allt lite suspekt.
Användarvisningsbild
Skywalker
Inlägg: 239
Blev medlem: 2010-04-11
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Skywalker »

Mackan borde sänkt en gnagare under intervjun med Marie Hallman. Då hade han nog känts sig mer välkommen.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Axel_K »

Skywalker skrev:Mackan borde sänkt en gnagare under intervjun med Marie Hallman. Då hade han nog känts sig mer välkommen.
Jag undrar vem Nymann ville att han skulle sänka ;)
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Stulle »

Många säger att det kommer bli publiktapp, vilket jag också tror kommer ske. Vad som knappt yttrats är dock att det fortfarande kommer att komma folk, och jag vill hellre lyfta fram det i fokus.

Jag tycker det är onödigt att man hela tiden påminner folk om att färre och färre kommer gå på matcher. Även om framtiden kommer bli så, så skapar det bara negativa vibbar.

För övrigt vill jag bara säga att sm910, dina inlägg förgyller min tillvaro. Från mig får du en stående ovation.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
Skywalker
Inlägg: 239
Blev medlem: 2010-04-11
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Skywalker »

Stulle skrev:Många säger att det kommer bli publiktapp, vilket jag också tror kommer ske. Vad som knappt yttrats är dock att det fortfarande kommer att komma folk, och jag vill hellre lyfta fram det i fokus.

Jag tycker det är onödigt att man hela tiden påminner folk om att färre och färre kommer gå på matcher. Även om framtiden kommer bli så, så skapar det bara en negativ vibbar.

För övrigt vill jag bara säga att sm910, dina inlägg förgyller min tillvaro. Från mig får du en stående ovation.
Så om det är 100 pers på hovet är det bra för det är bättre än 0? Eller menar du att det skulle tillkomma folk pga. värvningen? I så fall får du gärna utveckla.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av minalman »

dutti skrev:Är användandet av ordet kund det enda ni (pulverapa, minalman) har att kommentera på mitt inlägg? Kalla det vad ni vill, i brist på bättre ord använde jag det för att kunna visa upp mitt exempel.

Att vi är den 6e utespelaren håller jag med om, minalman (tänkte ta med det i det ursprungliga inlägget, men orkade inte).. Hursomhelst, då blir ju mitt exempel ännu tydligare bara - Att riskera den ständiga 6e utespelaren för 1 (av 20ish) spelare?
Jag är mer inne på att Kaarel och gänget måste se supportrarna som medarbetare (inte kunder) för att skapa den produkt DIF Hockey levererar. Som chef för ett stort bolag måste du få den kultur som skapar framåtkraft i organisationen att trivas. Så det finns saker i ditt inlägg @dutti som stämmer, att ledningen måste vara mer rädd om sin produkt som supportrarna är med och skapar. "Vår" kund skulle jag tro är CMore och våra sponsorer och lösbiljettköparna. Det är till dem upplevelseprodukten (läktarstämning inräknad) levereras. Därför är MN-historien en utmaning mot medarbetaren/supportern. Det är som att ta in en icke välkommen "förstärkning" i vilket arbetslag som helst. Mackan får bevisa att han ger produkten ett större värde än den hade förut. Och då måste han göra något för att läktarstämningen (som är en del av produkten) inte försämras.
Edit: Vi andra har att välja att sabotera vår produkt pga missnöje, eller vara lojala mot vår ledning som förhoppningsvis vill Djurgårdens bästa.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Donkels »

Man kan väl säga så här att Mackan har extra mycket ögon på sig och väldigt mycket att bevisa med tanke på hans historia och minsta tendens till det han visade upp på plan när vi åkte ur borde rendera att kontraktet inte förlängs efter den här säsongen
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Stulle »

Skywalker skrev:
Stulle skrev:Många säger att det kommer bli publiktapp, vilket jag också tror kommer ske. Vad som knappt yttrats är dock att det fortfarande kommer att komma folk, och jag vill hellre lyfta fram det i fokus.

Jag tycker det är onödigt att man hela tiden påminner folk om att färre och färre kommer gå på matcher. Även om framtiden kommer bli så, så skapar det bara en negativ vibbar.

För övrigt vill jag bara säga att sm910, dina inlägg förgyller min tillvaro. Från mig får du en stående ovation.
Så om det är 100 pers på hovet är det bra för det är bättre än 0? Eller menar du att det skulle tillkomma folk pga. värvningen? I så fall får du gärna utveckla.
Det jag menar är att om en person, oberoende av denna soppa, står och väger om den ska gå eller inte, och den tar sina intryck här ifrån så kommer den inte bli mer positiv av att gå om den, inlägg efter inlägg, får läsa om att färre och färre kommer gå.

Väljer man att inte gå, vilket jag har full respekt för, så gör man inte det. Men jag tycker inte man behöver påverka andra att göra samma sak, vilket man indirekt gör, när man skriver så, enligt min mening.

Jag blir påverkad negativt av det, och då finns det säkert någon annan där ute som också blir det.

Är jag otydlig så utvecklar jag mig gärna ännu mer.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
Rudi
Inlägg: 660
Blev medlem: 2012-07-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Rudi »

I kontrast till de som tänker sluta gå på matcherna så ska jag äntligen flytta hem till Stockholm igen efter flera år ute på vischan och ser fram emot att kunna springa på Hovet så mycket som jag vill.

Hoppas Kaarel läser det här så han kan justera kalkylerna.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Isabo »

Donkels skrev:Man kan väl säga så här att Mackan har extra mycket ögon på sig och väldigt mycket att bevisa med tanke på hans historia och minsta tendens till det han visade upp på plan när vi åkte ur borde rendera att kontraktet inte förlängs efter den här säsongen
Min spontana känsla är att han inte förlänger oavsett, med tanke på åldern och allt det andra. Att han vill avsluta i DIF. Men jag kan ha fel.
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Donkels »

Stulle skrev:
Skywalker skrev:
Stulle skrev:Många säger att det kommer bli publiktapp, vilket jag också tror kommer ske. Vad som knappt yttrats är dock att det fortfarande kommer att komma folk, och jag vill hellre lyfta fram det i fokus.

Jag tycker det är onödigt att man hela tiden påminner folk om att färre och färre kommer gå på matcher. Även om framtiden kommer bli så, så skapar det bara en negativ vibbar.

För övrigt vill jag bara säga att sm910, dina inlägg förgyller min tillvaro. Från mig får du en stående ovation.
Så om det är 100 pers på hovet är det bra för det är bättre än 0? Eller menar du att det skulle tillkomma folk pga. värvningen? I så fall får du gärna utveckla.
Det jag menar är att om en person, oberoende av denna soppa, står och väger om den ska gå eller inte, och den tar sina intryck här ifrån så kommer den inte bli mer positiv av att gå om den, inlägg efter inlägg, får läsa om att färre och färre kommer gå.

Väljer man att inte gå, vilket jag har full respekt för, så gör man inte det. Men jag tycker inte man behöver påverka andra att göra samma sak, vilket man indirekt gör, när man skriver så, enligt min mening.

Jag blir påverkad negativt av det, och då finns det säkert någon annan där ute som också blir det.

Är jag otydlig så utvecklar jag mig gärna ännu mer.
Vet inte hur folk reagerar själv så gick jag på hockeyn även under dom mörka åren på Globen när vi hade rockbottom låga publiksiffror men jag är jag och kanske inte ska användas som måttstock. Hade gått på hockeyn även om vi lirat derbyn mot Bajen i ettan
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Isabo »

Donkels skrev:
Stulle skrev:
Skywalker skrev:
Stulle skrev:Många säger att det kommer bli publiktapp, vilket jag också tror kommer ske. Vad som knappt yttrats är dock att det fortfarande kommer att komma folk, och jag vill hellre lyfta fram det i fokus.

Jag tycker det är onödigt att man hela tiden påminner folk om att färre och färre kommer gå på matcher. Även om framtiden kommer bli så, så skapar det bara en negativ vibbar.

För övrigt vill jag bara säga att sm910, dina inlägg förgyller min tillvaro. Från mig får du en stående ovation.
Så om det är 100 pers på hovet är det bra för det är bättre än 0? Eller menar du att det skulle tillkomma folk pga. värvningen? I så fall får du gärna utveckla.
Det jag menar är att om en person, oberoende av denna soppa, står och väger om den ska gå eller inte, och den tar sina intryck här ifrån så kommer den inte bli mer positiv av att gå om den, inlägg efter inlägg, får läsa om att färre och färre kommer gå.

Väljer man att inte gå, vilket jag har full respekt för, så gör man inte det. Men jag tycker inte man behöver påverka andra att göra samma sak, vilket man indirekt gör, när man skriver så, enligt min mening.

Jag blir påverkad negativt av det, och då finns det säkert någon annan där ute som också blir det.

Är jag otydlig så utvecklar jag mig gärna ännu mer.
Vet inte hur folk reagerar själv så gick jag på hockeyn även under dom mörka åren på Globen när vi hade rockbottom låga publiksiffror men jag är jag och kanske inte ska användas som måttstock. Hade gått på hockeyn även om vi lirat derbyn mot Bajen i ettan
Själv svängde jag över från fotboll till hockey och började gå på allvar när vi åkt ur. Jag är kanske lite av en "motgångssupporter" m a o. Så jag ska nog inte vara någon måttstock heller.
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Donkels »

Isabo skrev:
Donkels skrev:Man kan väl säga så här att Mackan har extra mycket ögon på sig och väldigt mycket att bevisa med tanke på hans historia och minsta tendens till det han visade upp på plan när vi åkte ur borde rendera att kontraktet inte förlängs efter den här säsongen
Min spontana känsla är att han inte förlänger oavsett, med tanke på åldern och allt det andra. Att han vill avsluta i DIF. Men jag kan ha fel.
Det ligger nog mycket i det du säger dock är det ju två parter både DIF och Marcus som ska bedöma om det blir fortsättning eller ej och jag kan väl tänka mig att MN ses som en någorlunda billig nödlösning endast för denna säsong från den sportsliga ledningen
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Isabo »

Donkels skrev:
Isabo skrev:
Donkels skrev:Man kan väl säga så här att Mackan har extra mycket ögon på sig och väldigt mycket att bevisa med tanke på hans historia och minsta tendens till det han visade upp på plan när vi åkte ur borde rendera att kontraktet inte förlängs efter den här säsongen
Min spontana känsla är att han inte förlänger oavsett, med tanke på åldern och allt det andra. Att han vill avsluta i DIF. Men jag kan ha fel.
Det ligger nog mycket i det du säger dock är det ju två parter både DIF och Marcus som ska bedöma om det blir fortsättning eller ej och jag kan väl tänka mig att MN ses som en någorlunda billig nödlösning endast för denna säsong från den sportsliga ledningen
Ja precis. Vilket än mer tyder på att det bara är för de här sista +20 matcherna (det blir ju minst 2 matcher i kval/slutspel/play-in) som han spelar för DIF.
Skriv svar