Marcus Nilson klar för Djurgården

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av JohanPez »

jbknigts skrev:
SirDIFalot skrev:
jbknigts skrev:Förstår inte varför Jk ska gör ett uttalande om värvningen av Nilson? Känns bara som de delar upp fansen ännu mer.
De uppmanar ju bara till att alla ska respektera varandra åsikter. Oavsett om man är tillbaka på Hovets nästa match eller inte.
De skriver även att det tycker att värvningen av Nilson inte skulle genomföras. Tycker inte det är Jks uppgift att lägga några värderingar om vad vi värvar. Är inte deras uppgift helt enkelt.
Jag tycker att du ska få tycka vad du vill om att de tycker så om värvningen. Hoppas du inte misstycker vad jag tycker om att du tycker om att de tycker.

De har väl sällan, för att inte säga aldrig vad jag kan minnas uttalat sig sportsligt mer än när det varit i positiva ordalag som tex efterlängtade hemvändare. Nu var ju detta en värvningssituation över det vanliga som trots allt påverkar deras "arbetssituation" vilket i min bok ger dem full legitimitet att uttrycka sig. Dessutom gillar jag överlag de slutsatser de dragit och hur de formulerat sig. Sedan något ~år tillbaka tycker jag att de har antagit en mer diplomatisk och vuxen ton i sina publikationer vilket jag vill plussa för.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Praetori »

JohanPez skrev:
jbknigts skrev:
SirDIFalot skrev:
jbknigts skrev:Förstår inte varför Jk ska gör ett uttalande om värvningen av Nilson? Känns bara som de delar upp fansen ännu mer.
De uppmanar ju bara till att alla ska respektera varandra åsikter. Oavsett om man är tillbaka på Hovets nästa match eller inte.
De skriver även att det tycker att värvningen av Nilson inte skulle genomföras. Tycker inte det är Jks uppgift att lägga några värderingar om vad vi värvar. Är inte deras uppgift helt enkelt.
Jag tycker att du ska få tycka vad du vill om att de tycker så om värvningen. Hoppas du inte misstycker vad jag tycker om att du tycker om att de tycker.

De har väl sällan, för att inte säga aldrig vad jag kan minnas uttalat sig sportsligt mer än när det varit i positiva ordalag som tex efterlängtade hemvändare. Nu var ju detta en värvningssituation över det vanliga som trots allt påverkar deras "arbetssituation" vilket i min bok ger dem full legitimitet att uttrycka sig. Dessutom gillar jag överlag de slutsatser de dragit och hur de formulerat sig. Sedan något ~år tillbaka tycker jag att de har antagit en mer diplomatisk och vuxen ton i sina publikationer vilket jag vill plussa för.
Jag gillar JKs uttalande strongt utom just biten med åsikterna om värvningen i sig. JK får ju anse sig representera samtliga medlemmar och därför blir det plötsligt en väldigt stark formulering.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Kall-El »

Om jag förstår JKs uttalande rätt är det de negativa effekterna av värvningen som får dem att inte gilla densamma.

En uppfattning jag nog tycker att de har all rätt att meddela.
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av JohanPez »

Praetori skrev:
JohanPez skrev:
jbknigts skrev:
SirDIFalot skrev:
jbknigts skrev:Förstår inte varför Jk ska gör ett uttalande om värvningen av Nilson? Känns bara som de delar upp fansen ännu mer.
De uppmanar ju bara till att alla ska respektera varandra åsikter. Oavsett om man är tillbaka på Hovets nästa match eller inte.
De skriver även att det tycker att värvningen av Nilson inte skulle genomföras. Tycker inte det är Jks uppgift att lägga några värderingar om vad vi värvar. Är inte deras uppgift helt enkelt.
Jag tycker att du ska få tycka vad du vill om att de tycker så om värvningen. Hoppas du inte misstycker vad jag tycker om att du tycker om att de tycker.

De har väl sällan, för att inte säga aldrig vad jag kan minnas uttalat sig sportsligt mer än när det varit i positiva ordalag som tex efterlängtade hemvändare. Nu var ju detta en värvningssituation över det vanliga som trots allt påverkar deras "arbetssituation" vilket i min bok ger dem full legitimitet att uttrycka sig. Dessutom gillar jag överlag de slutsatser de dragit och hur de formulerat sig. Sedan något ~år tillbaka tycker jag att de har antagit en mer diplomatisk och vuxen ton i sina publikationer vilket jag vill plussa för.
Jag gillar JKs uttalande strongt utom just biten med åsikterna om värvningen i sig. JK får ju anse sig representera samtliga medlemmar och därför blir det plötsligt en väldigt stark formulering.
Det framgår väl ganska tydligt att det är deras styrelse som står bakom åsikten gällande värvningen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Praetori »

Kall-El skrev:Om jag förstår JKs uttalande rätt är det de negativa effekterna av värvningen som får dem att inte gilla densamma.

En uppfattning jag nog tycker att de har all rätt att meddela.
Det är jävligt lätt att vara efterklok och säga "vad var det vi sa" angående resultatet, detsamma hoppas jag inte ledningen gör om MN gör braksuccé och vi går och börjar raketklättra.
Är det det potentiella risktagandet för konflikter man inte gillar så måste man ju vara väldigt harig. Än så länge är det ingen som verkar velat klösa ögonen ur varandra på grund av detta. Folk i den här föreningen har varit hysteriskt arga på lite alla möjliga olika personer, spelare, tränare och andra genom åren som gått men inte fan har det skadat Djurgårdsfamiljen i längden. Djurgården har ju den magiska förmågan att de förenar nästan samtliga när pucken väl är släppt utom de enstaka virrhjärnorna eller överförfriskade grabbarna med dålig impulskontroll.
Jag är inte orolig.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Bocas
Inlägg: 206
Blev medlem: 2008-02-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Bocas »

Jag tycker det var helt fel att värva Mackan. Punkt.

Dock så är min åsikt nu att han fått lida tillräckligt med allt det som varit under matchen mot Hv71 samt mötet igår och den känsla han kommer få bära med sig framöver att ej vara önskvärd av många supportrar. Känns nog rätt tufft och tycker faktiskt lite synd om snubben.

Nu vill jag se framåt och stötta laget (inkl Mackan) mot nya segrar.

Djurgårdsfamiljen
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Kall-El »

Praetori skrev:
Kall-El skrev:Om jag förstår JKs uttalande rätt är det de negativa effekterna av värvningen som får dem att inte gilla densamma.

En uppfattning jag nog tycker att de har all rätt att meddela.
Det är jävligt lätt att vara efterklok och säga "vad var det vi sa" angående resultatet, detsamma hoppas jag inte ledningen gör om MN gör braksuccé och vi går och börjar raketklättra.
Är det det potentiella risktagandet för konflikter man inte gillar så måste man ju vara väldigt harig. Än så länge är det ingen som verkar velat klösa ögonen ur varandra på grund av detta. Folk i den här föreningen har varit hysteriskt arga på lite alla möjliga olika personer, spelare, tränare och andra genom åren som gått men inte fan har det skadat Djurgårdsfamiljen i längden. Djurgården har ju den magiska förmågan att de förenar nästan samtliga när pucken väl är släppt utom de enstaka virrhjärnorna eller överförfriskade grabbarna med dålig impulskontroll.
Jag är inte orolig.
Vet inte om du läse hela inlägget, men det framgår rätt tydligt att JK menade att denna värvning var dålig redan då DIF meddelade dem vad som var på g för dryga vecka sedan.

Om Nilson gör supersuccé skall jag med glädje gratulera ledningen till ett bra sportsligt beslut.
difanda
Inlägg: 91
Blev medlem: 2014-01-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av difanda »

Angående JK´s förtydligande i nilsongate.

Att styrelsen har valt att värva MN kan ha varit fel ur supportersynpunkt, men de måste värva för att förstärka truppen oavsett om det är en känslig övergång eller inte och vi får infinna oss i att detta nyförvärv kanske var bättre än att inte värva alls. Det får framtiden utvisa.

Med tanke på att nyförvärvet av Hage inte mottogs bra heller så visar det bara att det inte spelar så stor roll vem som värvas. Vi klagar oavsett, eller? Om det inte hade varit Regin eller Engqvist som båda är omöjliga att värva såklart.

Vi supportrar har fått en förklaring via hemsida, via presskonferens och via ett supportermöte. Det är inget som jag nu i skrivande stund kan komma på att någon annan klubb arrangerat förut. Både styrelsen och MN har bett om ursäkt och att ens MN vågat detta visar ett stort mod.

Vi har alltså haft möjlighet att vädra våra åsikter, komma med frågor och fått någorlunda svar. Att alla svar inte kan ges (budget- och skademässigt) kan jag förstå då detta helt kan utnyttjas av andra klubbar.

Vi har nu ett val, antingen så fortsätter vi tjura, klaga, bua och klippa säsongskort. Detta kommer skada föreningen ännu mer än vad MN någonsin gjort. Eller så kan vi fortsätta stödja laget och vara Sveriges bästa fans. Då får vi kanske svälja lite stolthet men vi har fortfarande chansen att påverka på isen och i slutändan vilken liga vi spelar i.

Vill man sedan klaga, skälla och avsätta styrelsen så är detta enklast att göra efter säsongen när vi kämpat oss kvar i SHL trots att vi varit utdömda sen start. För mig personligen är det ett enkelt val, syns på torsdag!!
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av minalman »

Vi har en kultur som sitter i väggarna och som fostrar mästare. Sista dagarnas turbulens kan inte ta det ur oss. Inga nya Djurgårdare har tillkommit tack vare detta och ingen äkta Djurgårdare kan ha lämnat familjen trots att lusten och viljan kan ha fått sig en törn.
Vi är alltså fortfarande Djurgården, mesta mästarna.! Mot Hovet!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Donkels »

difanda skrev:Angående JK´s förtydligande i nilsongate.

Att styrelsen har valt att värva MN kan ha varit fel ur supportersynpunkt, men de måste värva för att förstärka truppen oavsett om det är en känslig övergång eller inte och vi får infinna oss i att detta nyförvärv kanske var bättre än att inte värva alls. Det får framtiden utvisa.

Med tanke på att nyförvärvet av Hage inte mottogs bra heller så visar det bara att det inte spelar så stor roll vem som värvas. Vi klagar oavsett, eller? Om det inte hade varit Regin eller Engqvist som båda är omöjliga att värva såklart.

Vi supportrar har fått en förklaring via hemsida, via presskonferens och via ett supportermöte. Det är inget som jag nu i skrivande stund kan komma på att någon annan klubb arrangerat förut. Både styrelsen och MN har bett om ursäkt och att ens MN vågat detta visar ett stort mod.

Vi har alltså haft möjlighet att vädra våra åsikter, komma med frågor och fått någorlunda svar. Att alla svar inte kan ges (budget- och skademässigt) kan jag förstå då detta helt kan utnyttjas av andra klubbar.

Vi har nu ett val, antingen så fortsätter vi tjura, klaga, bua och klippa säsongskort. Detta kommer skada föreningen ännu mer än vad MN någonsin gjort. Eller så kan vi fortsätta stödja laget och vara Sveriges bästa fans. Då får vi kanske svälja lite stolthet men vi har fortfarande chansen att påverka på isen och i slutändan vilken liga vi spelar i.

Vill man sedan klaga, skälla och avsätta styrelsen så är detta enklast att göra efter säsongen när vi kämpat oss kvar i SHL trots att vi varit utdömda sen start. För mig personligen är det ett enkelt val, syns på torsdag!!
+1 :D
Användarvisningsbild
ANTECKNINGSBLOCK
Inlägg: 239
Blev medlem: 2011-11-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av ANTECKNINGSBLOCK »

difanda skrev:Angående JK´s förtydligande i nilsongate.

Att styrelsen har valt att värva MN kan ha varit fel ur supportersynpunkt, men de måste värva för att förstärka truppen oavsett om det är en känslig övergång eller inte och vi får infinna oss i att detta nyförvärv kanske var bättre än att inte värva alls. Det får framtiden utvisa.

Med tanke på att nyförvärvet av Hage inte mottogs bra heller så visar det bara att det inte spelar så stor roll vem som värvas. Vi klagar oavsett, eller? Om det inte hade varit Regin eller Engqvist som båda är omöjliga att värva såklart.

Vi supportrar har fått en förklaring via hemsida, via presskonferens och via ett supportermöte. Det är inget som jag nu i skrivande stund kan komma på att någon annan klubb arrangerat förut. Både styrelsen och MN har bett om ursäkt och att ens MN vågat detta visar ett stort mod.

Vi har alltså haft möjlighet att vädra våra åsikter, komma med frågor och fått någorlunda svar. Att alla svar inte kan ges (budget- och skademässigt) kan jag förstå då detta helt kan utnyttjas av andra klubbar.

Vi har nu ett val, antingen så fortsätter vi tjura, klaga, bua och klippa säsongskort. Detta kommer skada föreningen ännu mer än vad MN någonsin gjort. Eller så kan vi fortsätta stödja laget och vara Sveriges bästa fans. Då får vi kanske svälja lite stolthet men vi har fortfarande chansen att påverka på isen och i slutändan vilken liga vi spelar i.

Vill man sedan klaga, skälla och avsätta styrelsen så är detta enklast att göra efter säsongen när vi kämpat oss kvar i SHL trots att vi varit utdömda sen start. För mig personligen är det ett enkelt val, syns på torsdag!!
Jag kommer vara på plats, vill dock att du och alla fattar att resterande säsong kommer att bli som under den värsta bojkottstiden när Grisfot typ styrde klacken och körde "Ottossons Järnkaminer" 50ggr per match och klacken körde "den som inte hoppar" 15ggr.

Glädjen är mångt och mycket, tyvärr, död för mig denna säsong.
Hoppas vi hänger kvar och att det sker förändringar inför nästa säsong, 3-5k pers i Globen vill i.af inte jag uppleva igen. Att vi tog oss därifrån är tack vare dessa personer som många nu kallar "Svikare, inte äkta Djurgårdare!!! alltid oavsett!!!!"
henka83
Inlägg: 468
Blev medlem: 2010-03-25

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av henka83 »

Jag med flera vänner gör våran sista säsong som medlemmar i JK. Jag med mina vänner har lönge haft känslan av att det har stått bakom lite huliganism och försvarat bråkstakarna flertalet ggr. Jag tycker den som är skribent ofta uttalar sig klantigt och snackar alltid bort Bråk incidenter och polisbråk. Lägg därtill att jag som någon tidigare va inne på i denna tråd tycker att dom återigen med vilja försöker dela upp djurgårdsfamiljen. Eller så är skribenten återigen väldigt väldigt osmaklig utan att tänka efter. Jag tycker dom på ett betydligt smidigare sätt borde representera oss JK medlemmar.
Viktory
Inlägg: 171
Blev medlem: 2011-06-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Viktory »

henka83: Har du lust att mejla lite mer kring det du skriver till mig på viktor@jarnkaminerna.se? Tycker givetvis det är tråkigt om du/ni vill sluta vara medlemmar men vill gärna höra lite fler exempel och så vidare.
difanda
Inlägg: 91
Blev medlem: 2014-01-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av difanda »

ANTECKNINGSBLOCK skrev:
difanda skrev:Angående JK´s förtydligande i nilsongate.

Att styrelsen har valt att värva MN kan ha varit fel ur supportersynpunkt, men de måste värva för att förstärka truppen oavsett om det är en känslig övergång eller inte och vi får infinna oss i att detta nyförvärv kanske var bättre än att inte värva alls. Det får framtiden utvisa.

Med tanke på att nyförvärvet av Hage inte mottogs bra heller så visar det bara att det inte spelar så stor roll vem som värvas. Vi klagar oavsett, eller? Om det inte hade varit Regin eller Engqvist som båda är omöjliga att värva såklart.

Vi supportrar har fått en förklaring via hemsida, via presskonferens och via ett supportermöte. Det är inget som jag nu i skrivande stund kan komma på att någon annan klubb arrangerat förut. Både styrelsen och MN har bett om ursäkt och att ens MN vågat detta visar ett stort mod.

Vi har alltså haft möjlighet att vädra våra åsikter, komma med frågor och fått någorlunda svar. Att alla svar inte kan ges (budget- och skademässigt) kan jag förstå då detta helt kan utnyttjas av andra klubbar.

Vi har nu ett val, antingen så fortsätter vi tjura, klaga, bua och klippa säsongskort. Detta kommer skada föreningen ännu mer än vad MN någonsin gjort. Eller så kan vi fortsätta stödja laget och vara Sveriges bästa fans. Då får vi kanske svälja lite stolthet men vi har fortfarande chansen att påverka på isen och i slutändan vilken liga vi spelar i.

Vill man sedan klaga, skälla och avsätta styrelsen så är detta enklast att göra efter säsongen när vi kämpat oss kvar i SHL trots att vi varit utdömda sen start. För mig personligen är det ett enkelt val, syns på torsdag!!
Jag kommer vara på plats, vill dock att du och alla fattar att resterande säsong kommer att bli som under den värsta bojkottstiden när Grisfot typ styrde klacken och körde "Ottossons Järnkaminer" 50ggr per match och klacken körde "den som inte hoppar" 15ggr.

Glädjen är mångt och mycket, tyvärr, död för mig denna säsong.
Hoppas vi hänger kvar och att det sker förändringar inför nästa säsong, 3-5k pers i Globen vill i.af inte jag uppleva igen. Att vi tog oss därifrån är tack vare dessa personer som många nu kallar "Svikare, inte äkta Djurgårdare!!! alltid oavsett!!!!"
Det är just det som är tråkigt med hela soppan. För alla som hittills uttalat sig på forumet eller på supportermötet eller via sociala medier är Djurgårdare. Finns ingen som är mer eller mindre Djurgårdare oavsett om man står i klacken eller sitter på tjocka feta sittplats.

Gå på matchen, visa missnöje genom en tyst match, vänd ryggen mot rinken, håll upp en banderoll. Sen när protesten är klar är det bara att ge järnet i 17 matcher till o efter säsongen ta upp kampen igen. Det är min högst personliga åsikt, jag kan ha rätt eller fel. Vet bara att det känns bäst för mig att stå upp för Djurgården.
skinza
Inlägg: 176
Blev medlem: 2012-05-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av skinza »

henka83 skrev:Jag med flera vänner gör våran sista säsong som medlemmar i JK. Jag med mina vänner har lönge haft känslan av att det har stått bakom lite huliganism och försvarat bråkstakarna flertalet ggr. Jag tycker den som är skribent ofta uttalar sig klantigt och snackar alltid bort Bråk incidenter och polisbråk. Lägg därtill att jag som någon tidigare va inne på i denna tråd tycker att dom återigen med vilja försöker dela upp djurgårdsfamiljen. Eller så är skribenten återigen väldigt väldigt osmaklig utan att tänka efter. Jag tycker dom på ett betydligt smidigare sätt borde representera oss JK medlemmar.
+1
Skriv svar