Marcus Nilson klar för Djurgården

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Kall-El »

sm910 skrev:Oerhört besviken på hur man från DIF försökte hantera det här idag. Att helt okritiskt plötsligt ta på sig allt som bara kan tänkas ta på sig för att skydda Nilson gör varken Nilson, oss supportrar eller dem själva någon tjänst. Det skapar bara förvirring och misstro, framförallt som det skapar sådana luckor och motsägelser i deras ständigt växande nät av halvsanningar för att "skydda" Nilson.

I övrigt vet jag inte om det framkom så särskilt mycket nytt idag när dammet väl lagt sig. På rättstvist-området framkom inget nytt av värde. Att man i vissa supporterläger är jättearga torde redan ha framgått, liksom att deras relation till Lehiste är botten. Om vad som faktiskt hänt med skadeståndet och Nilsons nuvarande lönesituation var man skrämmande vaga från DIF. På den sportsliga motiveringen trummade man vidare på samma budskap - vår trupp är sliten, vi behöver bredda och säkra den, juniorerna vore inte redo eller lämpliga för att kliva upp i den här situationen. Nåja, det var väl bra att det fick rensas luften lite. Yngre som ville skrika pajas, och äldre som ville tala om kärlek och förlåtelse. Se, så har alla fått sagt sitt. Säcken kan man ju inte annat än instämma i hyllningen till.
Precis det man verkligen ville få svar på fick man inte svar på samtidigt som ledning tyvärr återigen visade upp sig från sin allra sämsta sida.
Difiale
Inlägg: 124
Blev medlem: 2011-10-26

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Difiale »

I brist på tid:

Marcus och kaarel hade det tufft, skönt! Det mesta var bra att folk fick ur sig som säkert andra hade skrivit under på. Hyll till advokaten!

Marcus och kaarel ljuger en del. Marcus tror jag bitvis inte förstår hur han borde/hur man bör bete sig.

Kaarel ska bort.

Marcus vet nu och har bara denna säsong, sedan vill jag glömma honom.

Jävligt onödig värvning, men nu känns det lite bättre och detta löser vi i DIFleden. Inte så många matcher Marcus ska vara kvar.
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av #10 »

Difiale skrev:I brist på tid:

Marcus och kaarel hade det tufft, skönt! Det mesta var bra att folk fick ur sig som säkert andra hade skrivit under på. Hyll till advokaten!

Marcus och kaarel ljuger en del. Marcus tror jag bitvis inte förstår hur han borde/hur man bör bete sig.

Kaarel ska bort.

Marcus vet nu och har bara denna säsong, sedan vill jag glömma honom.

Jävligt onödig värvning, men nu känns det lite bättre och detta löser vi i DIFleden. Inte så många matcher Marcus ska vara kvar.
Du fattar väl att han spelar här nästa säsong om han levererar?
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Rätt beslut om Mackan

Inlägg av #10 »

Jag hade gått på matcherna även om vi signat han som var min värsta fiende.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9506
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Jim Morrison »

#10 skrev:
Difiale skrev:I brist på tid:

Marcus och kaarel hade det tufft, skönt! Det mesta var bra att folk fick ur sig som säkert andra hade skrivit under på. Hyll till advokaten!

Marcus och kaarel ljuger en del. Marcus tror jag bitvis inte förstår hur han borde/hur man bör bete sig.

Kaarel ska bort.

Marcus vet nu och har bara denna säsong, sedan vill jag glömma honom.

Jävligt onödig värvning, men nu känns det lite bättre och detta löser vi i DIFleden. Inte så många matcher Marcus ska vara kvar.
Du fattar väl att han spelar här nästa säsong om han levererar?
Alltså, måste den diskussionen tas nu? Det räcker liksom, vi behöver inte nya grejer att älta.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av #10 »

Jim Morrison skrev:
#10 skrev:
Difiale skrev:I brist på tid:

Marcus och kaarel hade det tufft, skönt! Det mesta var bra att folk fick ur sig som säkert andra hade skrivit under på. Hyll till advokaten!

Marcus och kaarel ljuger en del. Marcus tror jag bitvis inte förstår hur han borde/hur man bör bete sig.

Kaarel ska bort.

Marcus vet nu och har bara denna säsong, sedan vill jag glömma honom.

Jävligt onödig värvning, men nu känns det lite bättre och detta löser vi i DIFleden. Inte så många matcher Marcus ska vara kvar.
Du fattar väl att han spelar här nästa säsong om han levererar?
Alltså, måste den diskussionen tas nu? Det räcker liksom, vi behöver inte nya grejer att älta.
ok, hehe
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Staten »

Det låter på vissa här som om Nilson våldfört sig på era flickvänner (vilket kanske är en analogi man kan dra). Men vi får aldrig glömma Marcus relation till DIF, anställd och arbetsgivare. Det är aldrig mer än så nu för tiden. Det gör det också enklare att förstå varför det gick som det gick.
Rudde
Inlägg: 7
Blev medlem: 2015-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Rudde »

Otroligt hur man kan sitta och ljuga sig igenom ett helt möte. Kaarel och Mackan, vilka skämt.
Zamboni99
Inlägg: 36
Blev medlem: 2012-06-28

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Zamboni99 »

Erik I skrev:(Jag bara MÅSTE lägga mig i).

Jag bor i Skåne och var av förklarliga skäl inte på mötet - kan därför inte yttra mig om huruvda någon svajade på ämnet/ljög eller annat. Personligen ser jag saken så här:

DIF var helt på det klara med att värvningen skulle reta upp känslor, ändå tar man in Nilson. Varför? Djurgårdshjärta (definitivt), tro på prestation oci föreningens ögon bra valuta för pengarna. Samma förening som en gång i tiden tagit in ex. Rikard Franzén (inget ont om honom, men CHOCK), Myran, Nisse och andra som brännmärkts som gnagare/annat.

Jag var inte nöjd med vare sig Nilson eller andra som lämnade det sjunkande skeppet. En del var kanske mer försvarbara (Kempe), en del gjorde skitont (D Tjärnqvist, DÄR snackar vi svikare i mina ögon). Apropå svikare - nån som dömde ut Sudden som det när han spelade lockout 1994, för det han gjorde 1990? Långt större svikare i mina ögon för att han bojkottade senaste lockouten. En av våra största Djurgårdare? I helvete heller.

Läs Tomas Ros krönika i AB (för en gångs skull). "Nilson visar ett otroligt mod". Ringer själv upp och frågar om han får spela. Är han nöjd med hur saker sköttes 2012? Nej. Är föreningen nöjda? Nej. Ville Mackan såra föreningen med vilje? Nej. Shit happens. Den som enligt kontrakt/lag har rätt till en viss summa pengar, skall han/hon då avstå bara för att det är Djurgården som står på "andra sidan"? Jag vet inte om jag haft råd med det. Ni har det kanske (grattis). Saken har prövats, Nilson fick rätt - det är sånt domstolar är till för. Nilson är förbi det, föreningen med. Resten av er - bete er för fan som civiliserat folk! Inget jävla buande! Ni behöver inte sjunga hans namn, sjung andras, men heja framförallt på Laget! Skulle hatobjekt ! Per Ledin scora för Djurgårn skulle jag bita mig i läppen med ett brett leende. Ge Mackan en chans att visa vad han går för, är han helkass kan ni bua ut honom för det. INGEN utom motståndarna tjänar på att ni glömmer allt vad blårandsheder heter. Vi har Sveriges - fan, fråga Ottawa: VÄRLDENS! - bästa fans! Visa det!

Tack.
Klockrent inlägg Erik, tack för det! Det och Ottos tankar tar jag med mig från den här animerade diskussionen, men förundras mycket över hur en del människor beter sig (mötet).
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av minalman »

Rudde skrev:Otroligt hur man kan sitta och ljuga sig igenom ett helt möte. Kaarel och Mackan, vilka skämt.
Otroligt hur många som kan sjunga "alltid, oavsett", men ändå fortsätta att försöka dra i den här frågan som bara skadar oss.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Hompa1891
Inlägg: 77
Blev medlem: 2011-12-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Rätt beslut om Mackan

Inlägg av Hompa1891 »

Vi är alla människor, människor gör misstag, lär sig av dessa misstag och kommer tillbaka starkare. Helt rätt beslut, tror hela laget kommer kriga stenhårt för mackans skull också, så detta kan mycket väl få positiv effekt. #AlltidOavsett
LETS ALL DO THE CHIBSA
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av bastis7 »

Staten skrev:Det låter på vissa här som om Nilson våldfört sig på era flickvänner (vilket kanske är en analogi man kan dra). Men vi får aldrig glömma Marcus relation till DIF, anställd och arbetsgivare. Det är aldrig mer än så nu för tiden. Det gör det också enklare att förstå varför det gick som det gick.


Men hur försvarar det att inte va en man och berätta sanningen?
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Jepe »

Smällt mötet lite nu och kommit fram till.

• tycker det visade sig att ilskan mot Nilson ändå var befogad. Han är inte heller den klipskaste när det gäller att uttrycka sig (inte jag heller för den delen). Detta till trots känns det som han går plus ut från dagens möte, ändå starkt att sätta sig framför supportrarna ikväll. Känner fortfarande en stor besvikelse gentemot honom och anser fortfarande att denna värvning inte skulle gjorts. Men nu är han här.

• Gillar Jenny, förmodligen den från ledningen som inte ljög ikväll (iallafall minst). Tror hon är rätt kvinna för DIF på vd posten.

• KG, jag är skeptisk. Verkar ej passa i SC rollen och vi behöver få in en permanent, NU! Känns ändå som han kan göra en hel del nytta i DIF i sin andra roll.

• Säcken, vilken ledare! Gillade honom innan gillar honom ännu mer nu efter!

• Sist men absolut minst, Kaarel. Ursäkta mig men vad i.... Mitt förtroende för honom är nere på noll, tyvärr.

Ses på Hovet på torsdag.
2014-04-07, vad hände?
B.I.B.A
Inlägg: 2836
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av B.I.B.A »

minalman skrev:
Rudde skrev:Otroligt hur man kan sitta och ljuga sig igenom ett helt möte. Kaarel och Mackan, vilka skämt.
Otroligt hur många som kan sjunga "alltid, oavsett", men ändå fortsätta att försöka dra i den här frågan som bara skadar oss.
"Alltid, oavsett" betyder inte att man inte får yttra sina åsikter. Når vi en punkt där spelare och ledning är fridlysta från att kritiseras oavsett vad de gör så är vi inte längre en förening.
Avgå Jocke.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av sensei »

Debacle skrev:
sensei skrev:
Husmusen skrev:Ledningen saknar fingertoppskänsla. Den här värvningen har skapat så mycket negativ energi. DIF är allvar för många. Jag tycker det är beklämmande att ledningen valt att försöka ta på sig all skit från stämningen. Det är lite väl uppenbart att man försöker skydda Mackan.

Det bästa hade varit om ledningen var öppen med att man var besviken på stämningen och att Mackan erkände att han var sur på DIF och valde rättsprocess. Ingen idé att försöka prata runt det.
Ja, det är så jag också tolkar hela situationen trots att de försöker göra det svårare än det är genom prata om annat.

Tycker ändå att Kareel förklarade det hela bäst. Sen är det skillnad att vara transparent och tillmötesgående och samtidigt försöka genomföra ett uppdrag. "Juristens" krav på att det skulle publiceras interna arbetsdokument på hemsidan ang. olika beräkningar kändes här lite väl hysteriskt.
Hysteriskt på vilket sätt? Saklig och satt hycklarna på plats när de ljög. Kareel satt och ljög, efterkonstruerade sina svar och lyckades flera gånger säga emot sig själv på svar han givit någon minut tidigare. Vilket jäkla skitmöte egentligen, hur mycket jag än avskyr kapten ynkrygg så var det synd om honom. Varför var man inte bara ärlig, Mackan blåljög, Kareel likaså, parodi och ovärdigt världens finaste klubb. Satt och yrkade på transparens, hycklare.
Nej, "juristen" var den som gav ut mest rökridåer. Bland annat spelade "juristen" på allmän förvirring ang. vad som utgör ett kontrakt, vad som var muntligt kontrakt, hurvida MN tyckte att han hade ett kontrakt, hurvida DIF hade erbjudit ett kontrakt och slutligen vad rätten ansåg vara ett kontrakt. Till synes endast i syfte att hetsa och få fram utbrott som "du sitter och ljuger" etc.

Bottom line är att MN blev besviken och sur, DIF blev också sura och så blev det rätten som avgjorde. Allt annat fluff är onödigt och ovidkommande.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Skriv svar