Marcus Nilson klar för Djurgården

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Godnoken »

In before forumet kraschar av överbelastning.. :lol:
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av bastis7 »

Härligt att ta in en spelare som inte förstärker oss ett skit!
Användarvisningsbild
Nummer19
Inlägg: 1001
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Sollentuna

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Nummer19 »

Hockeysäsongen tog slut för mig idag. Nu skiter jag i det här.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Donkels »

Trots att jag var en motståndare till en återkomst så säger jag välkommen tillbaka. Jag kommer inte bua när han äntrar isen för det kan jag av princip aldrig göra mot en egen spelare
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av android »

Andra lag kan ibland plocka in nya spelare för att höja energin i och runt laget. DIF gör tvärtom.

Personligen tycker jag att Mackan var helt ok spelmässigt senast mot DIF men trodde att KG skulle ha lite bättre fingertoppskänsla än såhär. Redan trött på den typ av stämning som kommer råda på hovet resten av säsongen.
Född till sportchef.
#10
Inlägg: 13631
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av #10 »

Lugna och fina nu, hans sportsliga prestation visar sig ju framöver, kanon eller kalkon får framtiden utvisa.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17512
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av SirDIFalot »

Att folk dyker upp och sjunger att Marcus Nilson är en hora eller att folk inte dyker upp alls... Vet inte vad jag föredrar.

Den här värvningen ger en garanterad negativ effekt som inte går att stoppa med sportsliga prestationer.
Expert.
Användarvisningsbild
Challen
Inlägg: 940
Blev medlem: 2008-03-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Challen »

Intressant. Vet inte vad jag ska tycka.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av seppuko »

Bra med förtydligande i nyheten. Många kommer inte godkänna det ändå, men det var väl väntat. Innerst inne hade man ju hoppats att tvisten i sig kunde lösas med att alla parter bekänner vad intentionen var, vilket jag tycker man gjort gång efter annan.

Vi får se hur det här spelar ut, jag är glad över att en som brinner så mycket för skölden är tillbaka. Jag är ledsen för hur det kan påverka negativt på läktaren främst. Jag är skeptisk till hur mycket han kan bidra med rent sportsligt men jag är nyfiken på samma fråga.

Välkommen tillbaka, detta var nog ett oerhört svårt och tufft men samtidigt modigt beslut att ta. Kudos till det.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av isolerad »

Jepe skrev:DIF har supportermöte på Hovet kl 18:00 imorgon.
Killen har fan stake alltså. Att se fansen rätt i ögonen och förklara sig är ingen lätt uppgift.

Jag hoppas de som är kritiska till värvningen på grund av debaclet efter nedflytt dyker upp. Det är skrämmande att se hur vissa är lättpåverkade av det media pumpar ut.
i
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av mb81 »

android skrev:Andra lag kan ibland plocka in nya spelare för att höja energin i och runt laget. DIF gör tvärtom.

Personligen tycker jag att Mackan var helt ok spelmässigt senast mot DIF men trodde att KG skulle ha lite bättre fingertoppskänsla än såhär. Redan trött på den typ av stämning som kommer råda på hovet resten av säsongen.
Har väl varit snack om att inte ta in utländska spelare för att riskera stämningen i gruppen. Hur man gör det här har jag svårt att förstå då.
Hoppas vi supportrar sväljer stoltheten trots att det kommer bli svårt.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Isabo »

Jag är inte förbannad. Jag var en av dem som inte sjöng "Marcus Nilson en h*ra" senast HV var på besök. Av den anledningen att jag inte orkade bry mig om denna föredetting som försvann efter att ha spelat ner oss i HA under trista former, en affär som jag inte alls har koll på särskilt bra. (hat-ramsor är inte min grej dessutom).

Däremot tycker jag att det är vääääldigt dumt att i detta läget göra detta när man VET att många kommer klippa korten och/eller inte förnya och dra många med sig. Och detta för en spelare som har väldigt mycket att bevisa.

Att man vill spela DIF får inte vara ett ensamrådande kriterium för att bli värvad. Då skulle man kunna värva mig lika gärna. Man måste se till helheten.

Jag hoppas VERKLIGEN att Lehiste vet vad han håller på med för annars vet jag inte var jag ska ta vägen. Jag kommer fortsätta gå på matcherna oavsett vad folk säger, men jag är rädd för att stämningen kan bli väldigt lidande. Publiksiffrorna kommer säkerligen inte bli höga på torsdag och lördag. (Jag hoppas jag har fel.)

Någon jag träffade på vägen hem förut benämnde dock den här värvningen "bajenfasoner"
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av bastis7 »

Kg kan dra åt helvete faktiskt.
B.I.B.A
Inlägg: 2832
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av B.I.B.A »

Karel och KG kan ta sitt infomöte och dra åt helvete. Tänker inte se en match till på väldigt, väldigt länge.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Glory1
Inlägg: 2243
Blev medlem: 2011-03-10

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Glory1 »

Tänker inte haka upp mig på det som hänt tidigare. Pengarna gick till DIFs ungdomslag om jag fattat det rätt? Och visst hade man kunnat förvänta sig mer av mackan som kapten i samband med att man åkte ur.

Men tycker det är så jävla idiotiskt av alla inblandade i denna värvning. Varför ens ta denna risk att ställa till kaos i ett läge som nu? Förstår inte, för som redan nämnts, så jävla bra är han inte.
Skriv svar