SHL: Djurgårdens IF - Örebro 3/1 2015 (JK-dagen!)

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
hatred
Inlägg: 290
Blev medlem: 2014-10-23
Säsongskort: Ja
Ort: Bromma

Re: Sv: SHL: Djurgårdens IF - Örebro 3/1 2015 (JK-dagen!)

Inlägg av hatred »

Jim Morrison skrev:
Praetori skrev:
Jim Morrison skrev:Alltså, jag vet inte. Jag tycker inte Tellan är så jävla bra alltså. Han är ju inte kass, men känns så liten och inte alls den toppmålvakt jag räknat med.
Uh? Så här långt i matchen ligger karln på nästan 94% vilket väl måste anses som hyfsat topp?
Tänker du på returerna då el?
Jag vet inte. Är väl mest en känsla. Liten, gammaldags spelstil. Lämnar stora ytor när han gör sidledsförflyttningar. Sprattlig. Jag säger inte att han är dålig som sagt, bara mindre bra än jag trodde.
Tellan är ju fostrad i hybrid gen1 för målvakter den är lite mer lik den gamla modellen OCH stående än den modernaste gen2 se bara på JVM där många av målvakterna i stort sett är på knäna innan skotten ens avlossats

Sent from a hidden place on classified device possible using Tapatalk
Get the fuck out of my way,
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Sv: SHL: Djurgårdens IF - Örebro 3/1 2015 (JK-dagen!)

Inlägg av captcash »

hatred skrev:
Jim Morrison skrev:
Praetori skrev:
Jim Morrison skrev:Alltså, jag vet inte. Jag tycker inte Tellan är så jävla bra alltså. Han är ju inte kass, men känns så liten och inte alls den toppmålvakt jag räknat med.
Uh? Så här långt i matchen ligger karln på nästan 94% vilket väl måste anses som hyfsat topp?
Tänker du på returerna då el?
Jag vet inte. Är väl mest en känsla. Liten, gammaldags spelstil. Lämnar stora ytor när han gör sidledsförflyttningar. Sprattlig. Jag säger inte att han är dålig som sagt, bara mindre bra än jag trodde.
Tellan är ju fostrad i hybrid gen1 för målvakter den är lite mer lik den gamla modellen OCH stående än den modernaste gen2 se bara på JVM där många av målvakterna i stort sett är på knäna innan skotten ens avlossats

Sent from a hidden place on classified device possible using Tapatalk
Det är lugnt, han kommer tagga till i slutet av säsongen och säkra kontraktet åt oss.. sen står Söderström nästa säsong och blommar ut i vår nya... uhm.. Söderström!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: SHL: Djurgårdens IF - Örebro 3/1 2015 (JK-dagen!)

Inlägg av ciirree »

Skapligt irriterande att majoriteten av spelarna inte kan hålla en jämn nivå längre än ett par matcher.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL: Djurgårdens IF - Örebro 3/1 2015 (JK-dagen!)

Inlägg av Praetori »

ciirree skrev:Skapligt irriterande att majoriteten av spelarna inte kan hålla en jämn nivå längre än ett par matcher.
För mycket julmat. Om de ens gått ner sig 1% av hur man själv känner sig så är det ju inte konstigt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: SHL: Djurgårdens IF - Örebro 3/1 2015 (JK-dagen!)

Inlägg av Henke_F »

2ggr Jocke borde skjutit men lägger en lallarpass istället!
Djurgårn
Inlägg: 1521
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL: Djurgårdens IF - Örebro 3/1 2015 (JK-dagen!)

Inlägg av Djurgårn »

Vi snurrar runt bra kring sargerna i alla fall. Känns lite som säsongen vi åkte ut.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: SHL: Djurgårdens IF - Örebro 3/1 2015 (JK-dagen!)

Inlägg av DIF_Soldier »

Haha, klacken. Bajen-IQ :P

Nää, inte riktigt. Men ett lagom snedsteg. Kul!
Säg den glädje som varar
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL: Djurgårdens IF - Örebro 3/1 2015 (JK-dagen!)

Inlägg av Praetori »

Avsluten håller ju inte ens div3-klass. Vad är det som händer?!!
13 skott på mindre än 4min från Djurgårdsklubbor men 0 farlighet i princip.
Senast redigerad av Praetori den 2015-01-03 17:58:46, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: SHL: Djurgårdens IF - Örebro 3/1 2015 (JK-dagen!)

Inlägg av Henke_F »

DIF_Soldier skrev:Haha, klacken. Bajen-IQ :P

Nää, inte riktigt. Men ett lagom snedsteg. Kul!
Vad hände?
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: SHL: Djurgårdens IF - Örebro 3/1 2015 (JK-dagen!)

Inlägg av ciirree »

Älskar Alexander Falks utveckling. Han är stabil, håller en jämn nivå och har ett lagomt temperament!
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: SHL: Djurgårdens IF - Örebro 3/1 2015 (JK-dagen!)

Inlägg av Rix »

Hur får inte Antilla 2 + 2 där, gruffar lika mycket som de andra plus en knytnäve i huvudet på Fällström. Domarna får ju skärpa sig rejält nu.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: SHL: Djurgårdens IF - Örebro 3/1 2015 (JK-dagen!)

Inlägg av ciirree »

Rix skrev:Hur får inte Antilla 2 + 2 där, gruffar lika mycket som de andra plus en knytnäve i huvudet på Fällström. Domarna får ju skärpa sig rejält nu.
Grejen var ju att han var inte med från början heller. Fällström gruffade med en annan ÖHK spelare och Anttila slogs vid sidan om bråket, fegt!
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: SHL: Djurgårdens IF - Örebro 3/1 2015 (JK-dagen!)

Inlägg av Rix »

ciirree skrev:
Rix skrev:Hur får inte Antilla 2 + 2 där, gruffar lika mycket som de andra plus en knytnäve i huvudet på Fällström. Domarna får ju skärpa sig rejält nu.
Grejen var ju att han var inte med från början heller. Fällström gruffade med en annan ÖHK spelare och Anttila slogs vid sidan om bråket, fegt!
Exakt, att han inte får mer där är helt sjukt.
Djurgårn
Inlägg: 1521
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL: Djurgårdens IF - Örebro 3/1 2015 (JK-dagen!)

Inlägg av Djurgårn »

Det känns som att vi spelar utan tanke mellan varven. Vi slänger puckar åt alla håll och kanter
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL: Djurgårdens IF - Örebro 3/1 2015 (JK-dagen!)

Inlägg av Praetori »

Rix skrev:Hur får inte Antilla 2 + 2 där, gruffar lika mycket som de andra plus en knytnäve i huvudet på Fällström. Domarna får ju skärpa sig rejält nu.
Eller hur smutset som drar ner Sören inte åker på en holding i situationen direkt efter. Problemet är egentligen inte domarinsatsen i SHL utan att vi är så sjukt naiva att vi inte utnyttjar den nivå som domarna sätter.
Senast redigerad av Praetori den 2015-01-03 18:04:46, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar