SHL: Djurgårdens IF - Örebro 3/1 2015 (JK-dagen!)

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Re: SHL: Djurgårdens IF - Örebro 3/1 2015 (JK-dagen!)

Inlägg av BigJ »

Många påtalar behovet av ny center och hänvisar oftast till att Jocke skulle vara otillräcklig men Jocke är väl ändå en av dem som gjort att vi ligger så bra som vi gör. Då vill i varje fall jag påstå att det är i de andra kedjorna(förutom Honkens) vi inte riktigt räcker till, åtminstone inte match efter match. Känslan är ju att Samuelsson borde kunna prestera jämnare än nu med rätt omgivning.

Att Lauritzen inte fick mer speltid tyder nog tyvärr på skada, alternativt förstås att matchen var jämn och att han inte kommit riktigt i form ännu men jag är rädd för att skada ställer till det. Han har ju faktiskt varit riktigt bra i de få matcher han spelat.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL: Djurgårdens IF - Örebro 3/1 2015 (JK-dagen!)

Inlägg av Praetori »

BigJ skrev:Många påtalar behovet av ny center och hänvisar oftast till att Jocke skulle vara otillräcklig men Jocke är väl ändå en av dem som gjort att vi ligger så bra som vi gör. Då vill i varje fall jag påstå att det är i de andra kedjorna(förutom Honkens) vi inte riktigt räcker till, åtminstone inte match efter match. Känslan är ju att Samuelsson borde kunna prestera jämnare än nu med rätt omgivning.
Jocke är INTE otillräcklig som spelare och detsamma kan sägas om Ljungh och Rundqvist men med den spelidén som gäller och det sättet som forwards skall jobba på så är de inte direkt lysande. Vi lever på en spelidé som gör att det ibland blir farligt långt mellan lagdelarna och slutpumpade ben på forwards när vi hamnar i egen zon och då krävs det snabba passningsskickliga och puckförande tvåvägsspelare på centerpositionen vilket endast möjligen Rundqvist har kapaciteten till.
Jocke skulle platsa som center i nästan vilket annat SHL lag som helst men det är på grund av att andras trupper är bredare och att spelet är mer konventionellt. I DIF anno 14/15 skulle det behövas något i stil med en Sudden-center för att få ute det mesta av det övriga laget och dit tror jag ingen av våra nuvarande centrar har möjligheten att nå.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL: Djurgårdens IF - Örebro 3/1 2015 (JK-dagen!)

Inlägg av -daniel- »

Seg match, skön 3:e period och finfina 2 pinnar. Stäng tråden och öppna upp den om morgondagens match.

Tackar.
Bild
Skriv svar