SHL: Luleå - Djurgårdens IF 30/12 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Don66-2
Inlägg: 576
Blev medlem: 2009-01-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Luleå - Djurgårdens IF 30/12 2014

Inlägg av Don66-2 »

Vikas skrev:Alla som försöker vara positiva i.o.m "hela 7 poäng ner" verkar inte förstått att vi mött de sämsta lagen i serien senaste månaden men ändå haft en urusel poängskörd.

Nu börjar vi möta topplagen, och jag ser inte hur vi ska kunna ta några poäng mot dem.

Kvalsträcket närmar sig med stormsteg. Kan bara be och böna för att Brynäs och Modo lyckas ännu sämre.
Nu är det ju just topplagen vi BRUKAR ta poäng emot, bottenlagen har vi ju av tradition alltid haft det svårt emot i och med att vi inte klarar att föra matcher.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: SHL: Luleå - Djurgårdens IF 30/12 2014

Inlägg av Magnutz »

Fricke skrev:
Magnutz skrev:
minalman skrev:Säckens analys att de vann pga fler PP är en klockren analys och klart riktad mot domarna. Men han är för mycket en gentleman för att säga det rakt ut. Skitdomare skulle jag ha sagt.
Jag förstår inte, helt ärligt, hur fan de kan vara så in i helvete tokusla. Inte ens när systern abott crosscheckade Högström i nyllet åkte armen upp direkt. Där fanns viss tvekan. Domarna i svensk hockey förstör en hel del av upplevelsen...

De borde tokvärva Enhörning från Mälarhöjden/Bredäng. Tror han är 01a. Fyfan så bra han dömer. Slår lätt 9/10 asshole-l-domare i kvalitet.
Dina ständiga dommarkommentarer. Som en hackig skiva.
"Domarkommentarer" - att du ska påpeka: zzz..
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7177
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Luleå - Djurgårdens IF 30/12 2014

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Magnutz: Har kollat igen. Missade slaget mot handsken på höger sida. Såg bara vänster sida i första läget. Miss av zebran.och mig :wink:
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2014-12-30 21:41:28, redigerad totalt 1 gånger.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: SHL: Luleå - Djurgårdens IF 30/12 2014

Inlägg av Henke_F »

Magnutz skrev:
Fricke skrev:
Magnutz skrev:
minalman skrev:Säckens analys att de vann pga fler PP är en klockren analys och klart riktad mot domarna. Men han är för mycket en gentleman för att säga det rakt ut. Skitdomare skulle jag ha sagt.
Jag förstår inte, helt ärligt, hur fan de kan vara så in i helvete tokusla. Inte ens när systern abott crosscheckade Högström i nyllet åkte armen upp direkt. Där fanns viss tvekan. Domarna i svensk hockey förstör en hel del av upplevelsen...

De borde tokvärva Enhörning från Mälarhöjden/Bredäng. Tror han är 01a. Fyfan så bra han dömer. Slår lätt 9/10 asshole-l-domare i kvalitet.
Dina ständiga dommarkommentarer. Som en hackig skiva.
"Domarkommentarer" - att du ska påpeka: zzz..
Skall du hacka på någon får du ta mig. Magnutz har varit rätt nyanserad i sin kritik medans jag har dömt ut de köpta zebrahororna helt. Vilket jag tycker mig ha belägg för också.

Sen skulle jag säkerligen klara av deras jobb bättre helt utan utbildning jämfört vad dom skulle klara av mitt.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: SHL: Luleå - Djurgårdens IF 30/12 2014

Inlägg av Magnutz »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Magnutz: Har kollat igen. Missade slaget mot handsken på höger sida. Såg bara vänster sida i första läget. Miss av zebran.och mig :wink:
Lärkan måste ha sett det. Helt öppet. Synd.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
tomten
Inlägg: 1006
Blev medlem: 2009-01-15
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Luleå - Djurgårdens IF 30/12 2014

Inlägg av tomten »

DIFtomppa skrev:
tomten skrev:
DIFtomppa skrev:
bastis7 skrev:En ny center är ett måste iaf! Och plocka hit Westlund från Hästen nu! Om vi hittar en center får gärna Jocke vila i ett par matcher!
Så du tycker alltså att våran smartaste center skall stå över matcher?
Det är väldigt mycket snack hela tiden om att han är så smart….. Håller med tomppa, Jocke borde vila några matcher. Han gör felpass väldigt ofta. Om han var så smart skulle han inte lägga de passningarna som de bryter.
I dagsläget är han våran bästa center, helt klart. Kanske inte snabbaste vi har, men fortf bästa. Angående passningarna, såg du sörens mål mot brynäs?
Jag säger inte att han inte kan göra bra passningar men det är förvånande ofta det står 10 på ryggen när vi gör felpassningar.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

SHL: Luleå - Djurgårdens IF 30/12 2014

Inlägg av ciirree »

bastis7 skrev:
ciirree skrev:
bastis7 skrev:En ny center är ett måste iaf! Och plocka hit Westlund från Hästen nu! Om vi hittar en center får gärna Jocke vila i ett par matcher!
Westlund är redan här men får inte spela!
Va? Hur är det möjligt! Ge honom chansen liksom! Så bra backar har vi inte!
Ja, han borde gå före Deilert iaf. Nackdelen är väl att han inte tränat med oss så mycket, man kanske sätter in honom i nästa match!
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL: Luleå - Djurgårdens IF 30/12 2014

Inlägg av minalman »

Nu tycker jag bara synd om Örebro och glömmer den här matchen. Hoppas vi får folk på räcket som gör JK-dagen till en publikfest!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL: Luleå - Djurgårdens IF 30/12 2014

Inlägg av Praetori »

Första 10 och större delen av andra är Luleå det klart bättre laget. Det fuskas på tok för mycket och det är en kollektiv slapphet som gör att vi torskar detta. Grabbarna ser mätta ut ikväll och utöver Hank så är insatsen långt under godkänd nivå.
Lule gör vad de skall och det märks från första bytet att deras inställning är vinst och inget annat.
Hoppas att 2015 blir bättre än hur 2014 slutade.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Luleå - Djurgårdens IF 30/12 2014

Inlägg av bastis7 »

minalman skrev:Nu tycker jag bara synd om Örebro och glömmer den här matchen. Hoppas vi får folk på räcket som gör JK-dagen till en publikfest!
Pang får fan komma!
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Luleå - Djurgårdens IF 30/12 2014

Inlägg av Caveman »

Joakim Geigert: "Noterar att @JohanForsberg gör mål för Luleå mot Djurgården. Samtidigt sitter Fernholm hemma med migrän och nedsatt syn..."
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: SHL: Luleå - Djurgårdens IF 30/12 2014

Inlägg av Magnutz »

Caveman skrev:Joakim Geigert: "Noterar att @JohanForsberg gör mål för Luleå mot Djurgården. Samtidigt sitter Fernholm hemma med migrän och nedsatt syn..."
Kommer aldrig släppa detta. Det är ju helt ogreppbart att det inte plockas spelarlicenser för övergrepp som det Forsberg utförde på Fernholm. Går du fram och drar en armbåge i skallen på en medmänniska på stan hamnar du i finkan beroende på uppsåt och skadans omfattning etc. I svensk hockey får du inte spela på 4 matcher. Dessutom lovordas du för din annars så vänliga disposition och får berätta hur du är feminist och att du skriver dikter.

När en spelare medvetet utsätter annan för livsfara ska det inte var något snack. Avstängning på en säsong vid första tillfället. Upprepas övergreppet en andra gång ska licensen ryka och vid båda tillfällena (förseelse 1 och 2) ska övergreppet prövas civilt då det handlar om mordförsök eller grov misshandel.

Matchen? Ja, jävla otur och en del ytterst märkliga domare som in i det längsta vägrade visa ut luleåspelare avgjorde. Jaja, vi kan inte påverka det men jag ser det som avgörande. Inte bara i våra matcher. Dessa är med och avgör för/mot andra lag också.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4781
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Luleå - Djurgårdens IF 30/12 2014

Inlägg av diftobbe89 »

sensei skrev:Enormt slöseri med tid att ens slötitta på matcher där lagen primärt försöker undvika utvisningsbåset. Undethållningsvärdet sjunker drastiskt.

En annan plump i protokollet är Högströms filmning. Duktig som fan är han, men det där får han sluta med så länge han har DIF-tröjjan på sig.
Ja men lite så, tyvärr är DIF ett väldigt mjukt lag numera, vi har varit bland dom snällaste lagen i ligan flera säsonger i rad nu, det är inte ofta matcher vi spelar innehåller mycket känslor, inte ens när en liten fjant som Forsberg försöker mörda en viktig back i vårt lag droppas några handskar, väldigt ledsamt att se.
Spela fult
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: SHL: Luleå - Djurgårdens IF 30/12 2014

Inlägg av seppuko »

Verkar vara lite skönt att man inte såg matchen. Rent statistiskt sett skoj att vi sköt två skott i andra :)

Negativ trend att väldigt många klagar på domarna hela tiden, inför kommande matcher vill jag se klagande på domare när de gör felaktiga beslut som skulle missgynnat oss. I senaste matchen som exempel släppte de minst 3 solklara utvisningar som skulle gett Brynäs pp, men såg ingen kommentar angående det.

I övrigt är det trist att vi återigen inte kan tagga till på de längre bortaresorna, vem minns inte Asplöven borta de senaste säsongerna.

Örebro på lördag blir ruskigt svårt, men kanske det som behövs?
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: SHL: Luleå - Djurgårdens IF 30/12 2014

Inlägg av Magnutz »

Domarnivån är generellt låg. Det drabbar alla lag men det jämnar aldrig ut sig. Det är ingen negativ trend att påpeka att de som ska döma inte klarar jobbet. Detta är ett problem som hockeyn i Sverige har och som behöver lösas. Att tiga om det är inte lösningen. Att "gnälla" är en del av lösningen.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar