Spel 3 mot 3 i sudden efter 26e december.

Prat om allt mellan himmel och jord, som inte nödvändigtvis har med ishockey att göra.
Mash
Inlägg: 2340
Blev medlem: 2010-09-23

Spel 3 mot 3 i sudden efter 26e december.

Inlägg av Mash »

Tänkte lyfta den senaste förändringen i svenskhockey - Spel 3 mot 3 vid oavgjort efter 60 minuter. Vad tycker vi? Ligger tråden i fel sektion så flytta den gärna :)
Huvudargumentet är tydligen att det har blivit för mycket straffläggningar och att spelet ska avgöras i spelet.

Skulle det inte vara lättare att slopa straffläggningarna och enbart ha en förlängning? Fortfarande oavgjort efter en förlängning så utdelas 1 pinne till varje lag. Nu vill jag inte döma ut detta innan jag sett det men jag är väldigt skeptisk.

http://www.svt.se/sport/ishockey/shl-an ... sens-skull
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Spel 3 mot 3 i sudden efter 26e december.

Inlägg av pulverapa »

Älskar när folk tror att SHL har kommit på egna regler för hur man gör när någon blir utvisad vid 3v3. Folk är så okunniga.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Spel 3 mot 3 i sudden efter 26e december.

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Kanske är en vanesak, men hittills tycker jag det varit parodi på hockey.
Efter 60 min krigande ska spelarna ha ork att ständigt flytta sig över en ocean av is.
Det som bjuds är en skev mix av solokörning och ett segt trögflytande spel med alibipass till stillastående spelare.

För DIF:s del handlar det helt om hur mycket spring i benen Sören har kvar


Gillar Inte
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Spel 3 mot 3 i sudden efter 26e december.

Inlägg av -daniel- »

Ja det kändes helt klart som parodi på hockey med 3vs3. Det var tämligen underhållande, men mer på ett plågsamt sätt. Inte helt olik att tortera katter eller skjuta slangbella på småfåglar.
Bild
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Spel 3 mot 3 i sudden efter 26e december.

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

-daniel- skrev:Ja det kändes helt klart som parodi på hockey med 3vs3. Det var tämligen underhållande, men mer på ett plågsamt sätt. Inte helt olik att tortera katter eller skjuta slangbella på småfåglar.
:lol:

En och annan ekorre fick också lida i min ungdoms dagar (luftgevärsträningsläger :oops: )
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
hatred
Inlägg: 290
Blev medlem: 2014-10-23
Säsongskort: Ja
Ort: Bromma

Re: Sv: Spel 3 mot 3 i sudden efter 26e december.

Inlägg av hatred »

Lee Harvey Oswald skrev:Kanske är en vanesak, men hittills tycker jag det varit parodi på hockey.
Efter 60 min krigande ska spelarna ha ork att ständigt flytta sig över en ocean av is.
Det som bjuds är en skev mix av solokörning och ett segt trögflytande spel med alibipass till stillastående spelare.

För DIF:s del handlar det helt om hur mycket spring i benen Sören har kvar


Gillar Inte
Tanken är ju att det SKA bli mål så

Sent from a hidden place on classified device possible using Tapatalk
Get the fuck out of my way,
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Sv: Spel 3 mot 3 i sudden efter 26e december.

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

hatred skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Kanske är en vanesak, men hittills tycker jag det varit parodi på hockey.
Efter 60 min krigande ska spelarna ha ork att ständigt flytta sig över en ocean av is.
Det som bjuds är en skev mix av solokörning och ett segt trögflytande spel med alibipass till stillastående spelare.

För DIF:s del handlar det helt om hur mycket spring i benen Sören har kvar


Gillar Inte
Tanken är ju att det SKA bli mål så

Sent from a hidden place on classified device possible using Tapatalk
Jahaaa......du tänker så


Äh, jag fattar ju det.
Av det jag sett hittills så finns varken ork eller kunnande, därav det parodiska.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Spel 3 mot 3 i sudden efter 26e december.

Inlägg av minalman »

Äääh! Gillar! Vi har ju aldrig förlorat tre mot tre, så hittills måste det ses som en succé!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar