SHL: Leksand - Djurgårdens IF 18/11 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17550
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

SHL: Leksand - Djurgårdens IF 18/11 2014

Inlägg av SirDIFalot »

19:00 CMORE live 3.
Expert.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8121
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Leksand - Djurgårdens IF 18/11 2014

Inlägg av Mattias_87 »

Skulle vara skönt att vinna även denna. Då skulle vi verkligen ligga bra till samtidigt som det skulle behövas mycket för att Leksand ska komma ikapp. Bort ifrån utvisningsbåset för Leksand har seriens bästa powerplay. Hoppas Nordlund är tillbaka.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Leksand - Djurgårdens IF 18/11 2014

Inlägg av Salas »

Väldigt viktig match detta. Slår vi Leksand imorgon så känns det omöjligt att dom ska kunna ta sig förbi oss i tabellen. Vore skönt att kunna såga av dom ytterligare så att risken för kvalspel minskar.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: SHL: Leksand - Djurgårdens IF 18/11 2014

Inlägg av Rix »

Otroligt viktig match, hoppas vi är med från start och fortsätter spela som på slutet. Undvik att dra på oss onödiga utvisningar. Vinst med 3-1 idag.
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Leksand - Djurgårdens IF 18/11 2014

Inlägg av Donkels »

Krossa "Fusket"...
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: SHL: Leksand - Djurgårdens IF 18/11 2014

Inlägg av Magnutz »

Vattendelare.

Smula sönder dem!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Leksand - Djurgårdens IF 18/11 2014

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Många matcher de närmaste veckorna, hoppas att vi inte faller in i den gamla novembersvackan. En uddamålsvinst idag skulle sitta som en smäck!
Användarvisningsbild
sm910
Inlägg: 482
Blev medlem: 2013-06-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Leksand - Djurgårdens IF 18/11 2014

Inlägg av sm910 »

SkönaDjurgårn skrev:Många matcher de närmaste veckorna, hoppas att vi inte faller in i den gamla novembersvackan. En uddamålsvinst idag skulle sitta som en smäck!
Under resten av november möter vi Skellefteå, Frölunda, Hv71, Växjö, Linköping, Örebro. Dvs, vi kommer möta tabellens lag 1-5 & 7:a, (borträknat oss själva). Vinner vi bara ikväll så kan jag gott ta snålt med poäng några matcher sen, vår poängbuffert till kvalserien är god och sekvensen är bland den tuffaste under serien. Ska vi ha lite motstuds någon gång under säsongen får det gärna komma då!
Användarvisningsbild
Challen
Inlägg: 940
Blev medlem: 2008-03-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL: Leksand - Djurgårdens IF 18/11 2014

Inlägg av Challen »

1-7 vinst idag. Helt övertygad! Kämpa DIF


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Leksand - Djurgårdens IF 18/11 2014

Inlägg av android »

sm910 skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Många matcher de närmaste veckorna, hoppas att vi inte faller in i den gamla novembersvackan. En uddamålsvinst idag skulle sitta som en smäck!
Under resten av november möter vi Skellefteå, Frölunda, Hv71, Växjö, Linköping, Örebro. Dvs, vi kommer möta tabellens lag 1-5 & 7:a, (borträknat oss själva). Vinner vi bara ikväll så kan jag gott ta snålt med poäng några matcher sen, vår poängbuffert till kvalserien är god och sekvensen är bland den tuffaste under serien. Ska vi ha lite motstuds någon gång under säsongen får det gärna komma då!
Ungefär så. Jag tror dock att vi har god chans på torsdag också. Skellefteå är inte övermänskliga borta.

Jag tror på noll poäng ikväll och tre poäng på torsdag. Sedan blir det nog fyra raka förluster.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Leksand - Djurgårdens IF 18/11 2014

Inlägg av Salas »

android skrev:Jag tror på noll poäng ikväll och tre poäng på torsdag. Sedan blir det nog fyra raka förluster.
Haha, vår "vi kommer åka ur"-inställning är smått komiskt. Jag tänker alltid lika pessimistiskt, men att vi som förlorat 6 av 20 matcher under ordinarie tid helt plötsligt ska börja förlora i den takten får nog ändå ses som högst osannolikt. Jag förväntar mig ett snitt på strax över 1 poäng/match under dessa 6 matcher efter Leksand ikväll, allt över det ser jag som en bonus.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7189
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Leksand - Djurgårdens IF 18/11 2014

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Magnutz skrev:Vattendelare.

Smula sönder dem!
Visst är det så. Årets första?

Jag kommer titta nedåt i tabellen en bra stund till. Vågar bara hoppas att vi ska ha 2 lag efter oss när tabellen är klar. Ett av de lagen ser ut att kunna bli just Leksand.

Därför är kvällens drabbning en vattendelare, eller en så kallad "6-poängsmatch".
Vinner vi ikväll, alternativt inte släpper 3 pinnar till fuskland så börjar jag tro att vi kommer ha dem bakom oss.
Men de har ryckt upp sig, och första mötet var de ett bättre lag än oss. Det kommer bli oerhört svårt ikväll.
Sätter rätt mycket pengar på förlust ikväll, känns tyvärr som säkra pengar.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Erik af Sibirien
Inlägg: 281
Blev medlem: 2007-08-21

Re: SHL: Leksand - Djurgårdens IF 18/11 2014

Inlägg av Erik af Sibirien »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Magnutz skrev:Vattendelare.

Smula sönder dem!
Visst är det så. Årets första?

Jag kommer titta nedåt i tabellen en bra stund till. Vågar bara hoppas att vi ska ha 2 lag efter oss när tabellen är klar. Ett av de lagen ser ut att kunna bli just Leksand.

Därför är kvällens drabbning en vattendelare, eller en så kallad "6-poängsmatch".
Vinner vi ikväll, alternativt inte släpper 3 pinnar till fuskland så börjar jag tro att vi kommer ha dem bakom oss.
Men de har ryckt upp sig, och första mötet var de ett bättre lag än oss. Det kommer bli oerhört svårt ikväll.
Sätter rätt mycket pengar på förlust ikväll, känns tyvärr som säkra pengar.
Håller med, men jag tycker MoDo-matchen var den första vattendelaren. De är det andra laget vi förhoppningsvis skall ha bakom oss vid slutet av säsongen.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7189
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Leksand - Djurgårdens IF 18/11 2014

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Erik af Sibirien skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Magnutz skrev:Vattendelare.

Smula sönder dem!
Visst är det så. Årets första?

Jag kommer titta nedåt i tabellen en bra stund till. Vågar bara hoppas att vi ska ha 2 lag efter oss när tabellen är klar. Ett av de lagen ser ut att kunna bli just Leksand.

Därför är kvällens drabbning en vattendelare, eller en så kallad "6-poängsmatch".
Vinner vi ikväll, alternativt inte släpper 3 pinnar till fuskland så börjar jag tro att vi kommer ha dem bakom oss.
Men de har ryckt upp sig, och första mötet var de ett bättre lag än oss. Det kommer bli oerhört svårt ikväll.
Sätter rätt mycket pengar på förlust ikväll, känns tyvärr som säkra pengar.
Håller med, men jag tycker MoDo-matchen var den första vattendelaren. De är det andra laget vi förhoppningsvis skall ha bakom oss vid slutet av säsongen.
Sant, den matchen var grymt viktigt. Idagsläget tycker jag Modo ser sämst ut och vår "säkraste" räddningsplanka. Sedan hoppas jag Leksand fortsätter förlora.

FBK och Brynäs tror jag kommer klättra, åtminstonde FBK.
Blir spännande det här.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
coden
Inlägg: 153
Blev medlem: 2010-03-18

Re: SHL: Leksand - Djurgårdens IF 18/11 2014

Inlägg av coden »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
FBK och Brynäs tror jag kommer klättra, åtminstonde FBK.
Blir spännande det här.
Men visst hade det varit skönt om kaffeflickorna fortsätter förlora? :lol:

Ikväll följer jag matchen på TV och då brukar det gå åt skogen så jag tror på knapp förlust efter att Ryno spearat Tellan och sen lagt in den i tom bur utan åtgärd från zebrorna.
Skriv svar