SHL: Djurgårdens IF - HV71 15/11 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

SHL: Djurgården - HV71 15/11 2014

Inlägg av minalman »

Skriver det här också. Att behöva spela i HV är straff nog tycker jag. Är säker på att han kände ett sting i hjärtat igår när han insåg att han var med i fel lag.
Som att se sin barndomskärlek lyckligt gift med sin bästa kompis.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Túrin Turambar
Inlägg: 595
Blev medlem: 2012-05-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL: Djurgården - HV71 15/11 2014

Inlägg av Túrin Turambar »

Jag tyckte att han såg uppriktigt ledsen ut när han hade assisterat till 2-1-målet, men det kanske bara är hans grunduppsyn...
Användarvisningsbild
_Skogis
Inlägg: 261
Blev medlem: 2006-03-17
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08-land

Re: SHL: Djurgården - HV71 15/11 2014

Inlägg av _Skogis »

Fattar inte att ni orkar....
Visst han sög sista året och tog inte sitt ansvar, framförallt efter Leksands matchen! Det går alltid att diskutera.

Sedan till själva kritan (och som han får mest skit för, troligen från folk som aldrig har jobbat en minut i sitt liv)
Han fick sparken från DIF på felaktigt sätt, han tog hjälp av facket för att driva sin sak vidare, och där med få ut det han har rätt till.
Han vann processen i domstol och har därmed rätt till sin rättmätiga ersättning! Att han sedan går med på att ta pengarna via avbetalning eller lämna över de till DIF-ungdom är nobelt i sig..

Bedöm karln för vad han gör på isen och inget annat!

Tack för ordet!
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: SHL: Djurgårdens IF - HV71 15/11 2014

Inlägg av Stulle »

Personligen spelade det ingen roll för mig att Mackan inte sa något. I det läget fanns det inget någon hade kunnat säga som fått en att må bättre.

Att han väljer att stämma DIF tycker jag bara visar hur jävla illa behandlad han kände sig av sin klubb som han älskar. Om det är några man ska peka finger på så är det ledningen som hanterade detta på en pinsam nivå, eller möjligtvis klubbens advokater/rådgivare som uppenbarligen fått sina licenser i flingpaketet.

Sen att man tycker det är OK att stå och skrika hora åt någon bara för att man själv ska må bättre har jag svårt att acceptera.

Skulden till att vi åkte ur väljer jag att lägga på hela klubben i sin helhet och inte på en enskild spelare, och min åsikt gällande stämningen har ni redan läst.

Nog om detta. Skönt med 2 poäng mot ett bra lag.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Skriv svar