Jocke Eriksson efter karriären, tränare eller GM

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
hatred
Inlägg: 290
Blev medlem: 2014-10-23
Säsongskort: Ja
Ort: Bromma

Jocke Eriksson efter karriären, tränare eller GM

Inlägg av hatred »

Att #10 gör sin sista säsong är mer eller mindre klart, att samma person sitter på en helt otrolig kunskap om hockey etc är även det känt, men gör hans kunskap verkligen nytta som GM, för mig är han mer av en framtida tränare med sina ledaregenskaper och personlighet eller vad tycker ni.

Sent from a hidden place on classified device possible using Tapatalk
Get the fuck out of my way,
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Jocke Eriksson efter karriären, tränare eller GM

Inlägg av bastis7 »

Är ju typ klart att han blir en av två sportchefer!
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Jocke Eriksson efter karriären, tränare eller GM

Inlägg av Kall-El »

Tror också att Jocke är gjuten som en av sportcheferna!
Användarvisningsbild
ALLTID DIF
Inlägg: 485
Blev medlem: 2014-07-17

Re: Jocke Eriksson efter karriären, tränare eller GM

Inlägg av ALLTID DIF »

BÄSTA TÄNKBARA SC !
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7176
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Jocke Eriksson efter karriären, tränare eller GM

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Har nu gått ett par år med Jocke. Jag måste bara få lyfta vilket arbete han gjort.
Hoppas verkligen han blir kvar länge.

Jämför med Brynäs, de värvade Patrik Berglund och Nicklas Danielsson.
Många här skrek efter båda, jag själv ville exempelvis ha kvar Bulan.
Skulle jag idag byta Bulan mot Lillfimp? Aldrig.
Lätt att vara efterklok, men en sportchef har inte den lyxen. Han måste kunna ta rationella och tuffa beslut.
Jocke satsade på ett oprövat kort, många belackare skrockade, men Jocke hade rätt.
(Gå gärna in och kika i Brynäs forum så ser ni hur populär Bulan och Nicke D är. https://www.hockeysnack.com/brynas-if/ )

Finns mängder av andra exempel på lysande arbete från Jocke.

Tack Jocke! Utan dig vet jag inte om man mått särskilt bra just nu. Vi hade nog krälat där nere runt strecken.
Självklart hyll till Robban med, som får laget att bli bättre ju längre säsongerna går. Vinna försäsongen kan Hv och Brynäs göra.
Behåll Robban och Jocke i minst 3 år till.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
mb81
Inlägg: 8659
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Jocke Eriksson efter karriären, tränare eller GM

Inlägg av mb81 »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Har nu gått ett par år med Jocke. Jag måste bara få lyfta vilket arbete han gjort.
Hoppas verkligen han blir kvar länge.

Jämför med Brynäs, de värvade Patrik Berglund och Nicklas Danielsson.
Många här skrek efter båda, jag själv ville exempelvis ha kvar Bulan.
Skulle jag idag byta Bulan mot Lillfimp? Aldrig.
Lätt att vara efterklok, men en sportchef har inte den lyxen. Han måste kunna ta rationella och tuffa beslut.
Jocke satsade på ett oprövat kort, många belackare skrockade, men Jocke hade rätt.
(Gå gärna in och kika i Brynäs forum så ser ni hur populär Bulan och Nicke D är. https://www.hockeysnack.com/brynas-if/ )

Finns mängder av andra exempel på lysande arbete från Jocke.

Tack Jocke! Utan dig vet jag inte om man mått särskilt bra just nu. Vi hade nog krälat där nere runt strecken.
Självklart hyll till Robban med, som får laget att bli bättre ju längre säsongerna går. Vinna försäsongen kan Hv och Brynäs göra.
Behåll Robban och Jocke i minst 3 år till.
Jocke och Robban ska ha oerhört mycket kredd. Förläng med Robban så fort som möjligt. Helst igår!

Om vi ska snacka Jockes värvningar så har han gjort väldigt många bra. Alsing, Bemström, Linus J, Linus A, Ekberg, Dick, med flera. Men tror fan att Basse Strandberg är den mest lyckade av de alla. Kom som en sjukt billig spelare från Pantern som gjort en bra säsong i allsvenskan. Varit en tongivande spelare hos oss i två säsonger och nu hans tredje säsong har han växt ut till en av seriens bästa spelare. Tror dock Jocke hade lite tur här då han kom i slutet av en säsong bara för att bredda och inte var så välscoutad(iofs hade väl Hansen bra koll på honom) som spelare man värvar mellan säsonger. Men en bra sportchef har tur också.

Sen tycker jag ändå Bulan varit en av Brynäs bästa spelare men han är inte så dominant man trodde han skulle vara ifjol hos oss. Han håller ungefär samma nivå i Brnäs som i DIF. Han är väl inte värd pengarna och tror det är tungt för Brynäs att sitta på ett väldigt dyrt kontrakt med honom även nästa år när löneläget kommer sjunka ordentligt.
Skriv svar