SHL: Brynäs - Djurgårdens IF 30/10 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SHL: Brynäs - Djurgårdens IF 30/10 2014

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Vet inte vad det var jag just bevittnade, de senaste 2 matcherna är ju helt vrickade :shock:

Tunuuuuugt med 3p borta igen!
Visst är det virrigt i spelet utan puck, men framåtandan och idélösningarna i offensiven börjar ju påminna om....... -SHL- !

Fantastiskt kul att både kunna skapa chanser och göra mål på egna bra initiativ och inte bara förlita sig på att motståndarna ska bjuda på lägen.
Detta kommer stärka denna grupp nåt enormt, det syns att fler och fler börjar ta för sig och tror lite mer på sin egen förmåga nu
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Re: SHL: Brynäs - Djurgårdens IF 30/10 2014

Inlägg av BigJ »

Praetori skrev:
SirDIFalot skrev:
Manijock skrev:
SirDIFalot skrev:Tre bra matcher i rad nu. Fan vad skönt att vi äntligen höjt vårt spel. Hoppas det inte bara är en slump ut att många faktiskt vuxit in i SHL-kostymen nu.

Målvaktsspelet första 13-14 matcherna var ohållbart och den spelmässiga förbättringen var direkt nödvändig.
Nog för att offensiven har nått helt nya höjder. Fler spelare som kliver fram! Runken, Samme, Saviano, Ljungh och nu senast Trucken. MEN du kan väl omöjligen vara nöjd med försvarsarbetet som bara blir sämre och sämre? Andra perioden är i min värld våran sämsta period för säsongen!

Murray blir mer och mer nödvändig
Tycker försvarsspelet håller samma nivå som tidigare under säsongen. Skillnaden är att målvakterna inte gör det. Hade vi släppt till 37 skott bakåt men Mantas står på huvudet hade försvarsspelet hyllats som tidigare matcher där målvakterna fullständigt räddat oss.
Nja, skotten kommer inte utifrån i max 45graders vinkel som tidigare. Om det är vi som är sämre eller motståndarna som läst in sig på vårt hyfsat tighta försvar låter jag vara osagt.
Du har helt rätt, vi har inte släppt in motståndarna så nära mål som de kom idag och där kom också flera av målen, i förra matchen var det flera riktigt bra/turliga styrningar.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5725
Blev medlem: 2012-09-14

Re: SHL: Brynäs - Djurgårdens IF 30/10 2014

Inlägg av Vikas »

Vi förlorar skotten med 37-35.

Avgå alla.

Fan va tur vi har.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: SHL: Brynäs - Djurgårdens IF 30/10 2014

Inlägg av Kall-El »

Skönt med lite poäng.
Tror att dessa behövs inför vad jag misstänker kan bli en väldigt jobbig november.
och ja det vore inte så dumt om denna trupp kunde spetsas till med ett nyförvärv nu!
#10
Inlägg: 13632
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: SHL: Brynäs - Djurgårdens IF 30/10 2014

Inlägg av #10 »

Vikas skrev:Vi förlorar skotten med 37-35.

Avgå alla.

Fan va tur vi har.
Vi vann ju skotten med 1 om man räknar in målen:)
Manijock
Inlägg: 7796
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: SHL: Brynäs - Djurgårdens IF 30/10 2014

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev:
Manijock skrev:
SirDIFalot skrev:Tre bra matcher i rad nu. Fan vad skönt att vi äntligen höjt vårt spel. Hoppas det inte bara är en slump ut att många faktiskt vuxit in i SHL-kostymen nu.

Målvaktsspelet första 13-14 matcherna var ohållbart och den spelmässiga förbättringen var direkt nödvändig.
Nog för att offensiven har nått helt nya höjder. Fler spelare som kliver fram! Runken, Samme, Saviano, Ljungh och nu senast Trucken. MEN du kan väl omöjligen vara nöjd med försvarsarbetet som bara blir sämre och sämre? Andra perioden är i min värld våran sämsta period för säsongen!

Murray blir mer och mer nödvändig
Tycker försvarsspelet håller samma nivå som tidigare under säsongen. Skillnaden är att målvakterna inte gör det. Hade vi släppt till 37 skott bakåt men Mantas står på huvudet hade försvarsspelet hyllats som tidigare matcher där målvakterna fullständigt räddat oss.
Håller inte riktigt med. Tycker vi är betydligt mycket sämre på att hålla ihop laget i egen zon. Spelar spralligt. Ingen struktur, spelare krockar med varandra, snubblar på varandra osv. Bara Arnesson, Nordlund och Ollas som känns positionssäkra. Holm är vartannat byte! Englund och Norell ska spela så lite som möjligt.

Målvakterna har dock tappat, fullt naturligt. Två av målen ska Mantas ha idag. Självmålet och det sista(en jävligt dryg styrning) är inte mycket att snacka om. Tellan känns fladdrig. Frågan är vem som ska stå på lördag? Personligen ser jag gärna Mantas igen.
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Brynäs - Djurgårdens IF 30/10 2014

Inlägg av kaminor »

Fällström har fått ett av truckens mål nu.

Jag tycker inte heller försvarsspelet är lika bra som i inledningen av serien. Tror Fernholm saknas.
SaintJocke
Inlägg: 54
Blev medlem: 2008-04-29

Re: SHL: Brynäs - Djurgårdens IF 30/10 2014

Inlägg av SaintJocke »

Tack för en härlig födelsedagspresent DIF-Hockey :D
ALLTID OAVSETT!
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL: Brynäs - Djurgårdens IF 30/10 2014

Inlägg av minalman »

Mantas blev nog litet skärrad när han förstod att man ville testa honom för förstaspaden. Det sprack och Tellan blir nog en vägg på lördag för att visa vilken tupp som har högsta kammen.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17512
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: SHL: Brynäs - Djurgårdens IF 30/10 2014

Inlägg av SirDIFalot »

kaminor skrev:Fällström har fått ett av truckens mål nu.
Fällström har alltså fått Trukhnos andra mål? Om någonting trodde jag att han styrde in den första.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17512
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: SHL: Brynäs - Djurgårdens IF 30/10 2014

Inlägg av SirDIFalot »

Jag tycker inte försvarsspelet har varit bra. Ungefär lika uruselt som under hela säsongen. Men det blir ju ruskigt exponerat nära våra målvakter inte står på huvudet.

24-13 till Brynäs det gäller skott inom skottsektorn idag.
Expert.
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Brynäs - Djurgårdens IF 30/10 2014

Inlägg av bastis7 »

SirDIFalot skrev:
kaminor skrev:Fällström har fått ett av truckens mål nu.
Fällström har alltså fått Trukhnos andra mål? Om någonting trodde jag att han styrde in den första.
Borde väl vara första målet han får? Trucken hämta ju pucken åt honom då.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17512
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: SHL: Brynäs - Djurgårdens IF 30/10 2014

Inlägg av SirDIFalot »

bastis7 skrev:
SirDIFalot skrev:
kaminor skrev:Fällström har fått ett av truckens mål nu.
Fällström har alltså fått Trukhnos andra mål? Om någonting trodde jag att han styrde in den första.
Borde väl vara första målet han får? Trucken hämta ju pucken åt honom då.
Haha, han har fått det andra...
Expert.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Brynäs - Djurgårdens IF 30/10 2014

Inlägg av diftobbe89 »

SaintJocke skrev:Tack för en härlig födelsedagspresent DIF-Hockey :D
Grattis.

Trukhno är helt fantastisk ikväll, även Samme krigar och bidrar på alla möjliga sätt, pluspoäng för uppercuten på Bertilsson.

En mycket härlig dag!
Spela fult
Användarvisningsbild
Cirith Ungol
Inlägg: 415
Blev medlem: 2014-05-21

Re: SHL: Brynäs - Djurgårdens IF 30/10 2014

Inlägg av Cirith Ungol »

Väldigt märkligt, jag är helt övertygad om att Trukhno petade in det andra målet. Däremot kunde jag inte avgöra om Fällström styrde in hans skott men om Trucken hämtade pucken för hans skull så betyder det väl att det var Fällströms mål. Aja, får vänta på intervjuerna.

Det är riktigt kul att båda noterades för mål, det ger en bra boost för självförtroendet och det vore fint om Fällströms formkurva pekade uppåt lika mycket som Truckens.
Skriv svar