SHL: Djurgårdens IF - Linköping HC 18/10 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
JLindgren
Inlägg: 208
Blev medlem: 2014-01-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Danderyd

Re: SHL: Djurgårdens IF - Linköping HC 18/10 2014

Inlägg av JLindgren »

Underbar seger! Klacken leverera och då vinner vi. Domaren kan dra åt helvete
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL: Djurgårdens IF - Linköping HC 18/10 2014

Inlägg av Jepe »

Var knappast svåra skott alla de där 27st från skottsektorn, vi släpper många skott emot oss, ja. Men i de flesta lägena så har Tellan fri sikt.

Kul att klacken körde på idag också, man märkte skillnad på spelarna när klacken tog i och inte. Men bättre kan de bli! Bra jobb av han som sprang nere och hetsade.

Domarna var ju helt jäkla bedrövliga, de började ju tom hitta hittepå utvisningar och släppte solklara hakningar.

Kul för Trukhno att göra mål, att Heinerö fick göra två och att Alvarez syntes. Lovande.
2014-04-07, vad hände?
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: SHL: Djurgårdens IF - Linköping HC 18/10 2014

Inlägg av sensei »

Matchvinnare i plural blir väl Heinerö, Tellan och Ahlén i just den ordningen.

Jäklar vad spännande det var, härligt med seger. Upplever det som väldigt få utvisningar utan att ha sett någon statistik.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: SHL: Djurgårdens IF - Linköping HC 18/10 2014

Inlägg av Rix »

Läste på hemsidan om våra unga backar och det är ju kul läsning, sen läste jag att Deilert var med och tänkte för mig själv, vafan han såg jag ju inte en enda gång. Antigen gjorde Deilert det bra och gjorde rätt när han var inne eller så spela han sjukt lite.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17512
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: SHL: Djurgårdens IF - Linköping HC 18/10 2014

Inlägg av SirDIFalot »

Rix skrev:Läste på hemsidan om våra unga backar och det är ju kul läsning, sen läste jag att Deilert var med och tänkte för mig själv, vafan han såg jag ju inte en enda gång. Antigen gjorde Deilert det bra och gjorde rätt när han var inne eller så spela han sjukt lite.
Han spelade 04:57.
Expert.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Djurgårdens IF - Linköping HC 18/10 2014

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Det är fortfarande stor klasskillnad i skicklighet. Men det kommer det ju vara hela säsongen.
Däremot tycker jag vi senaste två matcherna närmat oss något i spelet och jag kan numera skönja ett bra anfallsspel. Och med varje sekund vi ökar tiden i offensiv zon så ........

Annars då?

Tellan fortsätter vinna matcher åt oss.
Heinerö visade klass.
Rundqvist har potential.
Trucken gjorde poäng!!!
Domaren var dålig.
Deilert fick lite väl mycket speltid.
Alberget 4A och 3 p smakar underbart.
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17512
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: SHL: Djurgårdens IF - Linköping HC 18/10 2014

Inlägg av SirDIFalot »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Det är fortfarande stor klasskillnad i skicklighet. Men det kommer det ju vara hela säsongen.
Däremot tycker jag vi senaste två matcherna närmat oss något i spelet och jag kan numera skönja ett bra anfallsspel. Och med varje sekund vi ökar tiden i offensiv zon så ........

Annars då?

Tellan fortsätter vinna matcher åt oss.
Heinerö visade klass.
Rundqvist har potential.
Trucken gjorde poäng!!!
Domaren var dålig.
Deilert fick lite väl mycket speltid.
Alberget 4A och 3 p smakar underbart.
Du menar att han bör spela alls alltså? Han lirade ju under 5 minuter.
Expert.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL: Djurgårdens IF - Linköping HC 18/10 2014

Inlägg av Praetori »

SirDIFalot skrev:27 skott emot oss från skottsektorn. Motståndarna hade bara två powerplay... Hur är det ens möjligt?
De två mål vi släpper till är tämligen enkla att analysera såhär i efterhand. Första kvitteringspucken så misslyckas vi med att hålla Taffe och Little på utsidan som man ändå oftast lyckas förtjänstfullt med. Dahlströms balja kommer ju en bra bit utifrån men där har vi två egna och en motståndarspelare som hindrar Tellans sikt till skytten.
Det kryllade inte av regelrätta farligheter från LHCs sida på grund av disciplinerat spel i övrigt även om det är irriterande och stressigt att titta på när spelet sker så pass mycket nere i vår egen zon.

Det som dock är skönast är att man verkar helt lugna och att det är en del av en etablerad spelidé vilket gör att våra grabbar inte ser ut att hetsa upp sig och skita ner sig så fort motståndaren är nere i vår zon och härjar utan det är snarare en målmedvetenhet och ett visst lugn hos spelarna, man skall kunna spela såhär och man skall kunna reda ut även en längre press, det är så det ser ut som att de tänker.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Re: SHL: Djurgårdens IF - Linköping HC 18/10 2014

Inlägg av BigJ »

Praetori skrev:
SirDIFalot skrev:27 skott emot oss från skottsektorn. Motståndarna hade bara två powerplay... Hur är det ens möjligt?
De två mål vi släpper till är tämligen enkla att analysera såhär i efterhand. Första kvitteringspucken så misslyckas vi med att hålla Taffe och Little på utsidan som man ändå oftast lyckas förtjänstfullt med. Dahlströms balja kommer ju en bra bit utifrån men där har vi två egna och en motståndarspelare som hindrar Tellans sikt till skytten.
Det kryllade inte av regelrätta farligheter från LHCs sida på grund av disciplinerat spel i övrigt även om det är irriterande och stressigt att titta på när spelet sker så pass mycket nere i vår egen zon.

Det som dock är skönast är att man verkar helt lugna och att det är en del av en etablerad spelidé vilket gör att våra grabbar inte ser ut att hetsa upp sig och skita ner sig så fort motståndaren är nere i vår zon och härjar utan det är snarare en målmedvetenhet och ett visst lugn hos spelarna, man skall kunna spela såhär och man skall kunna reda ut även en längre press, det är så det ser ut som att de tänker.
Korrekt analys!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgårdens IF - Linköping HC 18/10 2014

Inlägg av Mattias_87 »

Att vi skulle ligga på sjundeplats efter omgång 12 hade nog ingen trott. Men det är tajt och kan gå ner fort men jag tror vi har stora möjligheter att klara oss topp 10.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Djurgårdens IF - Linköping HC 18/10 2014

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

SirDIFalot skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Det är fortfarande stor klasskillnad i skicklighet. Men det kommer det ju vara hela säsongen.
Däremot tycker jag vi senaste två matcherna närmat oss något i spelet och jag kan numera skönja ett bra anfallsspel. Och med varje sekund vi ökar tiden i offensiv zon så ........

Annars då?

Tellan fortsätter vinna matcher åt oss.
Heinerö visade klass.
Rundqvist har potential.
Trucken gjorde poäng!!!
Domaren var dålig.
Deilert fick lite väl mycket speltid.
Alberget 4A och 3 p smakar underbart.
Du menar att han bör spela alls alltså? Han lirade ju under 5 minuter.
Tja, det jag såg av honom var dessvärre ingen förbättring. Räddades av hemjobbande forward då han var och köpte korv. Annars hade han bjudit på ett gratisfriläge.

Problemet med Deilert är att hans spelsätt. Offensiva rightbackar behöver vara bra. Tyvärr är han inte det. Och defensivt kommer han långt ned i hierarkin. Som tur är verkar Säcken även hålla med om hans nuvarande förtjänade istid. Men med Ferna och Nordlund borta fick han ändå en chans att visa upp sig.
4 segrar kvar
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: SHL: Djurgårdens IF - Linköping HC 18/10 2014

Inlägg av Magnutz »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
SirDIFalot skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Det är fortfarande stor klasskillnad i skicklighet. Men det kommer det ju vara hela säsongen.
Däremot tycker jag vi senaste två matcherna närmat oss något i spelet och jag kan numera skönja ett bra anfallsspel. Och med varje sekund vi ökar tiden i offensiv zon så ........

Annars då?

Tellan fortsätter vinna matcher åt oss.
Heinerö visade klass.
Rundqvist har potential.
Trucken gjorde poäng!!!
Domaren var dålig.
Deilert fick lite väl mycket speltid.
Alberget 4A och 3 p smakar underbart.
Du menar att han bör spela alls alltså? Han lirade ju under 5 minuter.
Tja, det jag såg av honom var dessvärre ingen förbättring. Räddades av hemjobbande forward då han var och köpte korv. Annars hade han bjudit på ett gratisfriläge.

Problemet med Deilert är att hans spelsätt. Offensiva rightbackar behöver vara bra. Tyvärr är han inte det. Och defensivt kommer han långt ned i hierarkin. Som tur är verkar Säcken även hålla med om hans nuvarande förtjänade istid. Men med Ferna och Nordlund borta fick han ändå en chans att visa upp sig.
Synd att det ska vara så. Han bör med andra ord samtalas med och lånas ut resten av säs till HA och sedan söka tjänst på den nivån. Vi kan ju omöjligt ha honom kvar.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Djurgårdens IF - Linköping HC 18/10 2014

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Magnutz skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
SirDIFalot skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Det är fortfarande stor klasskillnad i skicklighet. Men det kommer det ju vara hela säsongen.
Däremot tycker jag vi senaste två matcherna närmat oss något i spelet och jag kan numera skönja ett bra anfallsspel. Och med varje sekund vi ökar tiden i offensiv zon så ........

Annars då?

Tellan fortsätter vinna matcher åt oss.
Heinerö visade klass.
Rundqvist har potential.
Trucken gjorde poäng!!!
Domaren var dålig.
Deilert fick lite väl mycket speltid.
Alberget 4A och 3 p smakar underbart.
Du menar att han bör spela alls alltså? Han lirade ju under 5 minuter.
Tja, det jag såg av honom var dessvärre ingen förbättring. Räddades av hemjobbande forward då han var och köpte korv. Annars hade han bjudit på ett gratisfriläge.

Problemet med Deilert är att hans spelsätt. Offensiva rightbackar behöver vara bra. Tyvärr är han inte det. Och defensivt kommer han långt ned i hierarkin. Som tur är verkar Säcken även hålla med om hans nuvarande förtjänade istid. Men med Ferna och Nordlund borta fick han ändå en chans att visa upp sig.
Synd att det ska vara så. Han bör med andra ord samtalas med och lånas ut resten av säs till HA och sedan söka tjänst på den nivån. Vi kan ju omöjligt ha honom kvar.
Challe har gjort en hel del rätt. Men här måste han ha gjort klart innan vi gick upp. Annars förstår jag ingenting. I AS hade det inte varit så tokigt.
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9447
Blev medlem: 2009-12-01

Re: SHL: Djurgårdens IF - Linköping HC 18/10 2014

Inlägg av Jim Morrison »

Ja, alltså, det är ganska uppenbart att flertalet värvningar gjordes för fortsatt HA-resa. Och satan vilket jävla lag vi hade haft om vi hade varit kvar. Men för SHL? Nä, inte än i alla fall.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: SHL: Djurgårdens IF - Linköping HC 18/10 2014

Inlägg av Magnutz »

Hur som helst är det BRA att vi har några dagars "vila" tills nästa match. En del muskler och leder som behöver rehabiliteras kan jag tro. Vi sliter jävligt hårt i varje match och återhämtning och stärkning av muskler tar tid.

Underbart med 3 poäng och fint som snus att Heinerö, Ahlén och Trucko nätar.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar