SHL: Djurgårdens IF - Linköping HC 18/10 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: SHL: Djurgårdens IF - Linköping HC 18/10 2014

Inlägg av Staten »

Tellqvist är vår gud och Trucken hans profet.
B.I.B.A
Inlägg: 2832
Blev medlem: 2009-08-06

Re: SHL: Djurgårdens IF - Linköping HC 18/10 2014

Inlägg av B.I.B.A »

Att vi har Örebro, Modo och Leksand efter oss är ändå ovärderligt. Färjestad och Linköping lär lyfta sig längre fram.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SHL: Djurgårdens IF - Linköping HC 18/10 2014

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

captcash skrev:Skotten kommer inte att hålla i längden.. snart kommer verkligheten ikapp oss och ett lag som släpper på 40 jävla skott i varje match, kommer sluta deadlast... skärp er!

Deppigt oxo att när vi väl tar en 3a så nog fan gör både kaffebönderna och lyxfällan det också...

Är glad för 3p idag.. allt annat är tyvärr ett mörker just nu! :(
Haha, det där är ju min post :wink:

Själv tänker jag bara glädjas ikväll, blir ohållbart jobbigt i längden att deppa efter 3p också.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: SHL: Djurgårdens IF - Linköping HC 18/10 2014

Inlägg av Magnutz »

Vi skjuter i rätt lägen. Alla andra lag bara tokskjuter och vi spar energi. Det är fint. (Information för de av er med avkodningsproblematik: Ironi används till viss del här)

Vi tar 3 poäng. Det är det som räknas här. Vi tar 3 poäng trots att plast skjuter fler skott än vi gör. Vi tar 3 poäng trots att vårt pp är i stort sett ett bp. Vi tar 3 poäng trots att Samme, Lauritz och Ferna är borta.

Detta är vägvinnande. Vi ser till att straffa motstånd som tror de är 1337. Våra killar är järnkaminer hela gänget. Årets Järnkamin i hockey-sektionen är Laget. Jag lägger min röst på hela laget.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9445
Blev medlem: 2009-12-01

Re: SHL: Djurgårdens IF - Linköping HC 18/10 2014

Inlägg av Jim Morrison »

Magnutz skrev:Vi skjuter i rätt lägen. Alla andra lag bara tokskjuter och vi spar energi. Det är fint. (Information för de av er med avkodningsproblematik: Ironi används till viss del här)

Vi tar 3 poäng. Det är det som räknas här. Vi tar 3 poäng trots att plast skjuter fler skott än vi gör. Vi tar 3 poäng trots att vårt pp är i stort sett ett bp. Vi tar 3 poäng trots att Samme, Lauritz och Ferna är borta.

Detta är vägvinnande. Vi ser till att straffa motstånd som tror de är 1337. Våra killar är järnkaminer hela gänget. Årets Järnkamin i hockey-sektionen är Laget. Jag lägger min röst på hela laget.
Bild
Bild
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Djurgårdens IF - Linköping HC 18/10 2014

Inlägg av bastis7 »

Underbar seger!
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL: Djurgårdens IF - Linköping HC 18/10 2014

Inlägg av minalman »

Så länge vi tappar tempo och bjuder in motståndarna när vi har pp kan jag acceptera att domarna är totalt enögda i sina bedömningar i kväll. Men det är nog bra för självförtroendet om vi tränar lite på den spelformen ändå. Man vet aldrig när man får en hyfsad domare.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: SHL: Djurgårdens IF - Linköping HC 18/10 2014

Inlägg av Magnutz »

Jim Morrison skrev:
Magnutz skrev:Vi skjuter i rätt lägen. Alla andra lag bara tokskjuter och vi spar energi. Det är fint. (Information för de av er med avkodningsproblematik: Ironi används till viss del här)

Vi tar 3 poäng. Det är det som räknas här. Vi tar 3 poäng trots att plast skjuter fler skott än vi gör. Vi tar 3 poäng trots att vårt pp är i stort sett ett bp. Vi tar 3 poäng trots att Samme, Lauritz och Ferna är borta.

Detta är vägvinnande. Vi ser till att straffa motstånd som tror de är 1337. Våra killar är järnkaminer hela gänget. Årets Järnkamin i hockey-sektionen är Laget. Jag lägger min röst på hela laget.
Bild
Bild
Awesome! #peptalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17510
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: SHL: Djurgårdens IF - Linköping HC 18/10 2014

Inlägg av SirDIFalot »

Skott från skottsektorn

14 framåt! Bra!

27 bakåt! Det här måste väl vara bottenrekord för säsongen även för oss? 27 är ju mycket att släppa till totalt. 27 från skottsektorn och endast två i mål.

Tacka fan för Tellan!
Expert.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgårdens IF - Linköping HC 18/10 2014

Inlägg av Mattias_87 »

Så jävla skön vinst och underbart att se vilken fart Sörensen håller match efter match. Sen gjorde klacken sitt bästa jobb på länge utan en riktig klackledare, det var skönt.

Tre otroligt fina poäng.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Inlägg: 829
Blev medlem: 2007-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: SHL: Djurgårdens IF - Linköping HC 18/10 2014

Inlägg av 136_Djurgårdare »

Undra hur stor skillnad i lönebudget det var på isen idag. DIF utan Fernholm, Samuelsson, Nordlund och Lauritzen.

Vi gör en bra match i första och andra perioden, faktiskt med en hel del eget spel. Sen i tredje backar vi hem och visst det är säckens stil men vi är alldeles för omständiga och mjuka i egen zon för att spela på det sättet. Enbart tur och Tellqvist storspel som gör att vi vinner idag.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: SHL: Djurgårdens IF - Linköping HC 18/10 2014

Inlägg av Kall-El »

Så länge som tellan håller denna nivå kan det gå vägen.

Dock känns denna taktik ohållbar om vi inte förbättrar vårt PP-spel avsevärt.

Den där första centern behövs verkligen.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgårdens IF - Linköping HC 18/10 2014

Inlägg av Axel_K »

Jag tycker att vi gör en OERHÖRT bra match med tanke på att alla våra toppvärvningar var borta.
Väldigt kul att Heinerö får hänga två dessutom!

Vi hade i princip ett sämre lag på isen idag än vad vi hade i Kvalserien om man bortser från Tellan.
Visst, Tellan som gör att vi vinner men vi gör ändå fyra mål så det känns bra! Sen sitter ju självklart nerven i där när de sätter 3-2, då känns det bara som att det är kört och att man vill hänga sig...


Domarna var under all kritik, kastade inte #5 i plast handskarna? Känns lite långsökt att han tappar dem medan han står och brottas med en i vårt lag. Ingen åtgärd där så klart!
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Re: SHL: Djurgårdens IF - Linköping HC 18/10 2014

Inlägg av BigJ »

Axel_K skrev:Jag tycker att vi gör en OERHÖRT bra match med tanke på att alla våra toppvärvningar var borta.
Väldigt kul att Heinerö får hänga två dessutom!

Vi hade i princip ett sämre lag på isen idag än vad vi hade i Kvalserien om man bortser från Tellan.
Visst, Tellan som gör att vi vinner men vi gör ändå fyra mål så det känns bra! Sen sitter ju självklart nerven i där när de sätter 3-2, då känns det bara som att det är kört och att man vill hänga sig...


Domarna var under all kritik, kastade inte #5 i plast handskarna? Känns lite långsökt att han tappar dem medan han står och brottas med en i vårt lag. Ingen åtgärd där så klart!
Jag håller med dig, fantastiskt bra! Det här är ju mycket roligare, när DIF anno 2014 med säkert halva budgeten mot de flesta övriga lag, gör så bra ifrån sig och spöar både linköping och luleå. Det var väl bara Tellan, Jocke, Saviano och Honken som hade riktig erfarenhet av SHL spel idag? Jag räknar inte Trucken och Holm dit då de spelat så lite på denna nivå.

Vilja slår klass, så sant som det är sagt! Väldigt ofta i varje fall.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17510
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: SHL: Djurgårdens IF - Linköping HC 18/10 2014

Inlägg av SirDIFalot »

27 skott emot oss från skottsektorn. Motståndarna hade bara två powerplay... Hur är det ens möjligt?
Expert.
Skriv svar