SHL: Djurgårdens IF - Brynäs IF 4/10 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

SHL: Djurgårdens IF - Brynäs IF 4/10 2014

Inlägg av Frasse »

Heldag med Djurgårdsfamiljen, nu kör vi!
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgårdens IF - Brynäs IF 4/10 2014

Inlägg av förevigtdjurgården »

Vi åker på rådäng.

Vi är sämst i serien.


Gör jag rätt?
Vila i Frid, DIF Hockey.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: SHL: Djurgårdens IF - Brynäs IF 4/10 2014

Inlägg av Magnutz »

Bänka Samuelsson, sälj Trukhno, låna ut alla andra och låt U12 spela.

Årets klarast lysande brutal-torsk. DIF Hockey 0 - 7 Brynäs.

Vi har inte en chans och sen måste ju puckhanteringen bli bättre. Jävla domare.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8121
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgårdens IF - Brynäs IF 4/10 2014

Inlägg av Mattias_87 »

Sluta skriv sådär, jag blir ledsen. Vi bara måste vinna och jag tror faktiskt ingenting. Torskar vi ligger vi på kvalplats och det får inte hända. Våra två närmaste matcher är otroligt viktiga för att inte hamna i bottenträsket med Leksand resten av säsongen.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL: Djurgårdens IF - Brynäs IF 4/10 2014

Inlägg av Frasse »

Full fart framåt!
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: SHL: Djurgårdens IF - Brynäs IF 4/10 2014

Inlägg av Magnutz »

To the top and UP! Nu tar vi Brunäs!!!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL: Djurgårdens IF - Brynäs IF 4/10 2014

Inlägg av Skidlöparn »

Första gången i år jag har en bra känsla! 3-1
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4794
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Djurgårdens IF - Brynäs IF 4/10 2014

Inlägg av diftobbe89 »

1-4

Målet görs av Nordin El Harfaoui.
Spela fult
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17550
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: SHL: Djurgårdens IF - Brynäs IF 4/10 2014

Inlägg av SirDIFalot »

Sånt här måste ta. Hemmamatch mot ett av dom svagare lagen i tabellen. Dom här matcherna måste vi ha plusstatistik på.
Expert.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11878
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SHL: Djurgårdens IF - Brynäs IF 4/10 2014

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Otroligt ledsamt att läsa alla negativa ”nedåt-puffande” kommentarer här, hur orkar ni ens leva med er själva?
Tänk om någon av spelarna eller någon av spelarnas mamma skulle gå in här och läsa på forumet (och det vet jag att dom gör!!), vilket usel stämning det skulle förmedla till resten av truppen.
Skärpning!
Hittills är det bara rent brutalt orättvis otur som gjort att poängskörden är lite skral, men det jämnar alltid ut sig i längden.
Ikväll kör vi över BIF från alla håll och kanter, 5-0!



(fast i det lite mer grånyanserade verklighetsförankrade livet blir slutar matchen 1-3, skott 19-42)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: SHL: Djurgårdens IF - Brynäs IF 4/10 2014

Inlägg av Doyle »

+++ VÄL TALAT+++
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: SHL: Djurgårdens IF - Brynäs IF 4/10 2014

Inlägg av seppuko »

Lee Harvey Oswald skrev:Otroligt ledsamt att läsa alla negativa ”nedåt-puffande” kommentarer här, hur orkar ni ens leva med er själva?
Tänk om någon av spelarna eller någon av spelarnas mamma skulle gå in här och läsa på forumet (och det vet jag att dom gör!!), vilket usel stämning det skulle förmedla till resten av truppen.
Skärpning!
Hittills är det bara rent brutalt orättvis otur som gjort att poängskörden är lite skral, men det jämnar alltid ut sig i längden.
Ikväll kör vi över BIF från alla håll och kanter, 5-0!



(fast i det lite mer grånyanserade verklighetsförankrade livet blir slutar matchen 1-3, skott 19-42)
Du försökte i alla fall och det skall du ha all heder för. Hur upplevde du att det kändes för varje knapptryck på tangentbordet när du formerade alla dessa meningar? :)

Själv kör jag på difalotens tes, det är matcher som denna vi _skall_ vinna. Tyvärr kan det ge en press som inte bör finnas. Vi behöver efter 55 omgångar två lag bakom oss, på förhand har det pratats om kandidater som just Brynäs, Leksand och Örebro. Låt oss hoppas på vinst ikväll just för den sakens skull.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgårdens IF - Brynäs IF 4/10 2014

Inlägg av förevigtdjurgården »

Mina inlägg är mest sarkastiska och överdrifter så domedagsprofeterna ser hur larvigt det låter.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Manijock
Inlägg: 7852
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: SHL: Djurgårdens IF - Brynäs IF 4/10 2014

Inlägg av Manijock »

förevigtdjurgården skrev:Mina inlägg är mest sarkastiska och överdrifter så domedagsprofeterna ser hur larvigt det låter.
Har du gjort ett inlägg där du INTE försöker vara rolig på andras bekostnad? Inte för att jag tror att det drabbar någon fattig men lite smågulligt att se någon försöka så innerligt att framstå, jaa vad är det du försöker framstå som egentligen?

Laget har en hel del problem det är solklart. Problem som mycket väl kan innebära HA igen. Det främsta kan jag tycka är vi är så sjuuuuukt beroende av Tellan. Lite mer än vad jag först trodde vi skulle vara. Vi har en drös med spelare som inte klarat övergången HA->SHL på ett förväntat sätt. Bland annat Ljungh, Högström, Jocke E, Honken, Truhkno osv. Inte för att jag trott att dessa spelare skulle dominera direkt, men de är så långt efter att jag inte ser att de skulle ta en sådan utveckling under denna säsongen. Tyvärr!

Såååå här har du en "domedagsprofet" som har ett kraftigt underlag att stå på. Det finns något fulare än att vara pessimistisk, och det är att vara verklighetsflyende. Huvudet i sanden, rent dumdristig, vad du vill... Ta på dig en mörk skjorta bara så det inte syns när du spiller ut kaffet under uppvaknandet!

(Undertecknad kan mycket väl ha fel, även om det inte händer ofta :wink:)
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Vi

Inlägg av Magnutz »

Manijock skrev:
förevigtdjurgården skrev:Mina inlägg är mest sarkastiska och överdrifter så domedagsprofeterna ser hur larvigt det låter.
Har du gjort ett inlägg där du INTE försöker vara rolig på andras bekostnad? Inte för att jag tror att det drabbar någon fattig men lite smågulligt att se någon försöka så innerligt att framstå, jaa vad är det du försöker framstå som egentligen?

Laget har en hel del problem det är solklart. Problem som mycket väl kan innebära HA igen. Det främsta kan jag tycka är vi är så sjuuuuukt beroende av Tellan. Lite mer än vad jag först trodde vi skulle vara. Vi har en drös med spelare som inte klarat övergången HA->SHL på ett förväntat sätt. Bland annat Ljungh, Högström, Jocke E, Honken, Truhkno osv. Inte för att jag trott att dessa spelare skulle dominera direkt, men de är så långt efter att jag inte ser att de skulle ta en sådan utveckling under denna säsongen. Tyvärr!

Såååå här har du en "domedagsprofet" som har ett kraftigt underlag att stå på. Det finns något fulare än att vara pessimistisk, och det är att vara verklighetsflyende. Huvudet i sanden, rent dumdristig, vad du vill... Ta på dig en mörk skjorta bara så det inte syns när du spiller ut kaffet under uppvaknandet!

(Undertecknad kan mycket väl ha fel, även om det inte händer ofta :wink:)
Tror det mesta handlar om hur pessimismen uttrycks. Att vältaligt skriva av sig sina farhågor i negativa ordalag är inget fel men dessa one/two-liners som enbart uttrycker ensidig domedag, det är detta som är så satans tråkigt.

Alla med påkopplad tankefunktion ser att vi kommer att få det tufft denna säsong. De flesta med sunt förnuft insåg detta redan i somras. De som är på tårna visste redan i april att det skulle bli tufft och att vi skulle få kämpa om poängen.

Det vi måste hoppas på är en stadig utveckling av det spelarmaterial vi har och att ett par tre j20spelare tar klivet upp och fyller i hål som uppstår pga skada/etc.

Sedan är jag helt enig med testen "Vi måste ta poäng mot de dåliga lagen om vi ska klara detta."
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar