SHL: Örebro Hockey - Djurgårdens IF 27/9 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17546
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: SHL: Örebro Hockey - Djurgårdens IF 27/9 2014

Inlägg av SirDIFalot »

mb81 skrev:
Fortsätter vi i samma takt som vi börjat så hamnar vi på 73 poäng. Det borde verkligen räcka!
På gränsen. Men det ska oerhört mycket till om vi ska fortsätta i samma takt om det spelmässigt fortsätter som det gjort hittills. Vi har väl "förtjänat" typ två poäng hittills.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17546
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: SHL: Örebro Hockey - Djurgårdens IF 27/9 2014

Inlägg av SirDIFalot »

Efter sex omgångar..

Positivt: Saviano, Ljungh, Guter, Hank, Ahlén. Fanns en viss osäkerhet kring om dom här skulle hålla men det tycker jag man ser att dom gör.

Negativt: Trukhno och Alvarez på forwardssidan. På backsidan tycker jag Högström, Fernholm och Deilert varit våra klart tre sämsta. Alldeles för stora brister i sina spel.

Nordlund har snappat upp sig rejält från CHL-prestationen. Våra "egna" Holm, Falk, Englund och Norell tycker jag alla varit bra.
Expert.
mb81
Inlägg: 8665
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Örebro Hockey - Djurgårdens IF 27/9 2014

Inlägg av mb81 »

SirDIFalot skrev:Efter sex omgångar..

Positivt: Saviano, Ljungh, Guter, Hank, Ahlén. Fanns en viss osäkerhet kring om dom här skulle hålla men det tycker jag man ser att dom gör.

Negativt: Trukhno och Alvarez på forwardssidan. På backsidan tycker jag Högström, Fernholm och Deilert varit våra klart tre sämsta. Alldeles för stora brister i sina spel.

Nordlund har snappat upp sig rejält från CHL-prestationen. Våra "egna" Holm, Falk, Englund och Norell tycker jag alla varit bra.
Vi kan väl konstatera att vi inte har en vettig andrakedja. Skulle vi ha det skulle det kännas betydligt lugnare.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: SHL: Örebro Hockey - Djurgårdens IF 27/9 2014

Inlägg av sensei »

Skulle vilja sätta Saviano på negativt tillsammans med Alvarez. Saviano känns inte alls lika framgångsrik ens i sitt patenterande poke-checkande från allsvenskan. För liten och andra egenskaper kompenserar tyvärr inte -- är svagast i sin formation och känns som ett tacksamt byte för motståndare.

Alvarez är ju bara ett stort mysterium, utnyttjar inte någon av sina medfödda fördelar och får med all rätt ganska lite speltid just nu.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: SHL: Örebro Hockey - Djurgårdens IF 27/9 2014

Inlägg av Magnutz »

Störst ? sätter jag på Truhkno. Han bör vilas och där kan en lovande junior få chansen. Det håller inte att ha en spelare som konsekvent klantar till det. Det kan vara nerver eller så men efter en handfull omgångar ser jag ännu inte vad han är ämnad att tillföra i det spel han visar upp.

Sen kan Saviano spela bättre men det handlar då om att hitta konceptet för honom. Hans fysiska storlek gör honom till ett lätt byte man/man men med yta så kanske.

Annars är laget en maskin som tamejfan aldrig ger upp. Vi nöter på. Som tidvattnet formar en klippa..

Nu ska jag ta det lugnt och smälta detta!

Highlights? Finns såna att se nånstans? (Hittade på aftonbl.)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
DIFtomppa
Inlägg: 1084
Blev medlem: 2012-07-07

Re: SHL: Örebro Hockey - Djurgårdens IF 27/9 2014

Inlägg av DIFtomppa »

Nordlund har fan steppat upp sjukt mycket
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Re: SHL: Örebro Hockey - Djurgårdens IF 27/9 2014

Inlägg av BigJ »

Det verkar som många härinne verkar tro att årets DIF lag ska vara lika spelskickliga som förväntade topplag och vara bättre än t.ex öhk och liknande lag så när det blir tryck från våra motståndare så är våra grabbar så "usla" och kan inte "stå upp". Enligt en snubbe strax ovan så är vi inte "värda" mer än 2 p hittills.

Vad tusan är det med er? Våra grabbar krigar så in i h-e och har tack vare detta lyckats otroligt bra. Med krigarandan som vårt lag har så kan det bära riktigt långt, utvecklingspotentialen är naturligtvis större hos vårt unga lag jämfört med de flesta andra så tänk detta krigande med ökande skicklighet under säsongen...
DIFtorped
Inlägg: 142
Blev medlem: 2012-03-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Örebro Hockey - Djurgårdens IF 27/9 2014

Inlägg av DIFtorped »

BigJ skrev:Det verkar som många härinne verkar tro att årets DIF lag ska vara lika spelskickliga som förväntade topplag och vara bättre än t.ex öhk och liknande lag så när det blir tryck från våra motståndare så är våra grabbar så "usla" och kan inte "stå upp". Enligt en snubbe strax ovan så är vi inte "värda" mer än 2 p hittills.

Vad tusan är det med er? Våra grabbar krigar så in i h-e och har tack vare detta lyckats otroligt bra. Med krigarandan som vårt lag har så kan det bära riktigt långt, utvecklingspotentialen är naturligtvis större hos vårt unga lag jämfört med de flesta andra så tänk detta krigande med ökande skicklighet under säsongen...
Kan bara hålla me, för många besserwissermuppneggon!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8121
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Örebro Hockey - Djurgårdens IF 27/9 2014

Inlägg av Mattias_87 »

Jag är ju absolut inte nöjd med hur vårat anfallsspel sett ut. Men tycker ändå grabbarna gjort det bra i många matcher. Vi skulle liksom ha tagit poäng i samtliga matcher om det inte varit för en varsin målvaktstavla av Tellan och Mantas (absolut inget ont om våra hjältar). Men vi släpper in väldigt få mål däremot måste vi framåt mer. Hoppas Lauritzen kan tillföra en del framåt när han väl är spelklar.
Avskaffa tre mot tre.
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: SHL: Örebro Hockey - Djurgårdens IF 27/9 2014

Inlägg av 20002001 »

Istället för att vi som var på plats snodde en ko från Örebro så snodde vi med oss en poäng och det känns helt sjukt bra med tanke på hur matchen blev.

DIF!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Örebro Hockey - Djurgårdens IF 27/9 2014

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Det här var grövre än när vi tappade en pinne mot FBK - skönt! Plus på turkontot!

Fattar inte riktigt vad Holm gjorde i sudden, gick bort sig totalt.

Blir alltid glad när Henke gör mål så detta var något extra, kul för honom!

Överlag måste vi såklart skärpa till oss. Vad blev skotten i första, 18-3? Inte okej men laget ger ändå aldrig upp och är svårslaget, jag lyfter på hatten för det och hoppas att vi är på tårna från start i nästa match.
Norenfalk
Inlägg: 185
Blev medlem: 2012-10-27

Re: SHL: Örebro Hockey - Djurgårdens IF 27/9 2014

Inlägg av Norenfalk »

Kan man inte kolla på matchen i repris någonstans? Hittar den inte på cmore play eller csport :/
RÖTT FÖR BLODET GENOM HJÄRTA OCH VEN
GULT FÖR SOLENS VÄRMANDE SKEN
BLÅTT FÖR HIMMEL,REGN OCH HAV
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Skriv svar