SHL: Djurgårdens IF - Färjestad BK 25/9 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

SHL: Djurgårdens IF - Färjestad BK 25/9 2014

Inlägg av Magnutz »

En klassiker. Alla till Hovet!

19.00.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Celes
Inlägg: 290
Blev medlem: 2012-12-03

Re: SHL: Djurgårdens IF - Färjestad BK 25/9 2014

Inlägg av Celes »

Detta blir min första DIF match live på ca 12-13 år...sjukt. Tar tåget från Oslo imorgon..är så vidrigt taggad!

3-2 DIF. 2 mål av Samuelsson, 1 av Alvarez.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4516
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: SHL: Djurgårdens IF - Färjestad BK 25/9 2014

Inlägg av captcash »

Celes skrev:Detta blir min första DIF match live på ca 12-13 år...sjukt. Tar tåget från Oslo imorgon..är så vidrigt taggad!
"Nästan" samma liga här, första matchen sen sonen föddes (december förra året), känns galet att man inte varit på Hovet sen dess och grymt klockrent att göra comeback i samband med denna gamla klassiker!

Tror det blir jävligt svårt dock, hoppas vi vinner med 2-1 men vågar nog inte sätta pengar på det.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SHL: Djurgårdens IF - Färjestad BK 25/9 2014

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Ett proppmätt lite yrvaket DIF (efter 8-0 krossen mot "Paris" senast) kommer inte riktigt upp i den fart som krävs utan går här på plumpen mot ett destruktivt men effektivt FBK som gör 3 mål på 2 målchanser.

#4 målar ett höstlöv från blå för DIF


DIF-FBK 1-3
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8117
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgårdens IF - Färjestad BK 25/9 2014

Inlägg av Mattias_87 »

Jag har varken en negativ eller positiv känsla om denna match. Men jag skulle verkligen gilla om vi kunde vinna denna på hemmais för att ge spelarna självförtroende att känna att på hemmaplan slår vi alla. Vinn bara.
Avskaffa tre mot tre.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: SHL: Djurgårdens IF - Färjestad BK 25/9 2014

Inlägg av Kall-El »

Förr eller senare kommer vi att gå på en ordentlig näsbränna.

Jag trodde att detta skulle ske mot Fisklunda i helgen men så blev inte fallet.

Kan mycket väl inträffa mot kaffekokarna.

En sak är säker skall vi ta poäng måste samtliga spelare på isen kriga varenda byte och misstagen måste minimeras. Görs detta och vi får till ett hyggligt PP-spel finns det goda möjligheter till poäng.

Går vi inte in och gör jobbet ja då är risken stor för en rejält dundertorsk.
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgårdens IF - Färjestad BK 25/9 2014

Inlägg av Donkels »

Förr eller senare kommer vi att krossa en SHL motståndare och varför inte imorgon mot hatlaget nummer ett
Användarvisningsbild
sm910
Inlägg: 482
Blev medlem: 2013-06-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgårdens IF - Färjestad BK 25/9 2014

Inlägg av sm910 »

1500 osålda till storebror bobcats är 1500 osålda för mycket. Blev lite snabbmåleri på överblivna dukar i garaget och ett par extrastopp på vägen till jobbet. Var sida om viadukten över leden mot Brommaplan strax efter bron från Ekerö/Mälaröarna:



Nej, det blev varken snyggt, kreativt, professionellt, välutformat eller stilfullt. Det skiter jag högaktningsfullt i, ligg på vänner och bekanta nu! Gick de på fotbollen idag borde de redan förstå varför de ska med och få Hovet att koka, var de inte på fotbollen idag har de fan lite att få ta igen när det kommer till Djurgårdsfest! Vänner låter inte vänner gå miste om historiska möten!
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: SHL: Djurgårdens IF - Färjestad BK 25/9 2014

Inlägg av Staten »

1500 osålda!? Jag tog för givet att det i princip var utsålt. Varför vill DIF inte sälja dessa biljetter? Har inte sett någonting om detta någonstans.

Mot Färjestad ska det vara fullsatt, det är ju det här vi sett fram emot.
Användarvisningsbild
4.9.5
Inlägg: 722
Blev medlem: 2013-11-16
Säsongskort: Ja
Ort: Solna(tattare)

Re: SHL: Djurgårdens IF - Färjestad BK 25/9 2014

Inlägg av 4.9.5 »

fyfan vad jag hatar färjestad, när jag gick i 2:an i skolan 98 var min Mentor/Lärare från Karlstad, satans opedagogiskt att håna oss som var Djurgårdare i klassen efter Finalförlusten...sedan dess har hela jävla karlstad och färjestad representerats av den jävla idioten för mig
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8117
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgårdens IF - Färjestad BK 25/9 2014

Inlägg av Mattias_87 »

4.9.5 skrev:fyfan vad jag hatar färjestad, när jag gick i 2:an i skolan 98 var min Mentor/Lärare från Karlstad, satans opedagogiskt att håna oss som var Djurgårdare i klassen efter Finalförlusten...sedan dess har hela jävla karlstad och färjestad representerats av den jävla idioten för mig
Jag vet hur sånt där sätter sina spår. Blev hånad efter finalförlusten mot Hv71 och sedan dess är det laget jag hatar mest av alla. Förstår inte vuxna människor som beter sig som småbarn och ska håna andra när dom vinner.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: SHL: Djurgårdens IF - Färjestad BK 25/9 2014

Inlägg av MarcusDaze »

Mattias_87 skrev:
4.9.5 skrev:fyfan vad jag hatar färjestad, när jag gick i 2:an i skolan 98 var min Mentor/Lärare från Karlstad, satans opedagogiskt att håna oss som var Djurgårdare i klassen efter Finalförlusten...sedan dess har hela jävla karlstad och färjestad representerats av den jävla idioten för mig
Jag vet hur sånt där sätter sina spår. Blev hånad efter finalförlusten mot Hv71 och sedan dess är det laget jag hatar mest av alla. Förstår inte vuxna människor som beter sig som småbarn och ska håna andra när dom vinner.
True that! Och nu är satan själv tillbaka, Teemu Laine...
Praetori
Inlägg: 13760
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL: Djurgårdens IF - Färjestad BK 25/9 2014

Inlägg av Praetori »

Lee Harvey Oswald skrev:Ett proppmätt lite yrvaket DIF (efter 8-0 krossen mot "Paris" senast) kommer inte riktigt upp i den fart som krävs utan går här på plumpen mot ett destruktivt men effektivt FBK som gör 3 mål på 2 målchanser.

#4 målar ett höstlöv från blå för DIF


DIF-FBK 1-3
Det FÅR inte hända, då är hela helgen förstörd sedan.
4.9.5 skrev:fyfan vad jag hatar färjestad, när jag gick i 2:an i skolan 98 var min Mentor/Lärare från Karlstad, satans opedagogiskt att håna oss som var Djurgårdare i klassen efter Finalförlusten...sedan dess har hela jävla karlstad och färjestad representerats av den jävla idioten för mig
Surt. Men då borde du kontrat med att vi krossade dem som ägg i finalen 90/91 och att vi garanterat kommer göra det igen (vilket vi gjorde bara ett par år senare i finalen 00/01), det gjorde jag och påpekade även att vi vid tiden hade vi dubbelt så många bucklor som Svenska Mästare än vad FBK hade vilket täppte igen truten på dem. :twisted:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: SHL: Djurgårdens IF - Färjestad BK 25/9 2014

Inlägg av Honken »

Klistrade in den här för många år sedan.
Men det har säkert tillkommit nya Djurgårdare som behöver en historie lektion.

” Sånt minns man I ALLA obygder.
I en enkel historieskrivning, inte felaktig, uppstod magin mellan Djurgården och Färjestad i den första finalserien lagen emellan i mars 1983. Det var då en 22-årig Håkan Loob stod i alla spotlights och ensam dominerade matcherna på ett sätt som ingen spelare gjort senare. Mats Sundin, Peter Forsberg och Kristian Huselius inkluderade.

Djurgårdsfansens motmedel var den äckligaste mobbningskampanj som förekommit på en svensk idrottsarena. Det Gary Sundgren råkade ut för mot Luxemburg på Ullevi häromåret var mesiga pojkstreck vid jämförelse. När Djurgårdsklacken var snäll kallade de Loob för dåre och bonndjävel. De var snälla i 15 sekunder av den första matchen på Johanneshov.

Övriga 59.45 gastade man "Håkan Loob är homosexuell", "Håkan suger Peters kuk" (med syftning på bror Peter Loob) och annat man lärt sig på herrmuggen på ungdomsvårdsskolan. Medan man haglade spikar, skruvar och mynt mot Loob.
Mamma Loob satt på läktaren och grät. Neutrala betraktare grät vid tv-apparaterna. Eller svor att aldrig mer åka tunnelbana. Föga överraskande pallade inte Loob för trycket.

Dessutom råkade han ut för två kraftiga smällar på isen. Efter en av smällarna tappade han minnet. Djurgården vann till slut avgörande matchen i Scandinavium.”

Hela den gamla artikeln finns på
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... le15717.ab
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: SHL: Djurgårdens IF - Färjestad BK 25/9 2014

Inlägg av Isabo »

Tbana och Tvärbana avstängda runt Gullmars på order av polisen.
Vill absolut INTE att det är något jäkla bråk med djurgårdare inblandade som är orsaken.
Skriv svar