SHL: Djurgårdens IF - Färjestad BK 25/9 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
David1891
Inlägg: 625
Blev medlem: 2011-01-04
Säsongskort: Ja

Re: Sv: SHL: Djurgårdens IF - Färjestad BK 25/9 2014

Inlägg av David1891 »

Isabo skrev:Tbana och Tvärbana avstängda runt Gullmars på order av polisen.
Vill absolut INTE att det är något jäkla bråk med djurgårdare inblandade som är orsaken.
Lugn nu. Rån vid Gullmars.
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: SHL: Djurgårdens IF - Färjestad BK 25/9 2014

Inlägg av Staten »

Isabo skrev:Tbana och Tvärbana avstängda runt Gullmars på order av polisen.
Vill absolut INTE att det är något jäkla bråk med djurgårdare inblandade som är orsaken.
Vad snackar du om? Bombhot och rånförsök i närheten som är orsaken.
Användarvisningsbild
Arkju
Inlägg: 257
Blev medlem: 2012-02-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Vendelsö

Re: SHL: Djurgårdens IF - Färjestad BK 25/9 2014

Inlägg av Arkju »

Isabo skrev:Tbana och Tvärbana avstängda runt Gullmars på order av polisen.
Vill absolut INTE att det är något jäkla bråk med djurgårdare inblandade som är orsaken.
Det är det inte. Rånare som slängt in bomber på två växlingskontor.

Edit: Pucktrea eller något på den.
Senast redigerad av Arkju den 2014-09-25 11:40:44, redigerad totalt 1 gånger.
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8121
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgårdens IF - Färjestad BK 25/9 2014

Inlägg av Mattias_87 »

Isabo skrev:Tbana och Tvärbana avstängda runt Gullmars på order av polisen.
Vill absolut INTE att det är något jäkla bråk med djurgårdare inblandade som är orsaken.
Har ju med ett bombhot att göra. Knappast en huligan...
Avskaffa tre mot tre.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: SHL: Djurgårdens IF - Färjestad BK 25/9 2014

Inlägg av Isabo »

Aha, hade ingen aning om att det rör sig om ett bombhot. Inte bra :-(

Senast där var ett bombhot i Globenområdet så var det ju faktiskt mer eller mindre fråga om huliganer, förra sommaren när någon placerat en bomb i Tele2 Arena. Då blev det inget evenemang utan bara att åka hem pga några förvirrade bajare.
mb81
Inlägg: 8666
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgårdens IF - Färjestad BK 25/9 2014

Inlägg av mb81 »

Alla utom möjligen Fernholm tillgängliga idag. Ska Lauritzen göra debut tro?
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4794
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Djurgårdens IF - Färjestad BK 25/9 2014

Inlägg av diftobbe89 »

Ytterligare en jobbig uddamålsförlust.

2-3
Spela fult
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL: Djurgårdens IF - Färjestad BK 25/9 2014

Inlägg av -daniel- »

Känner mig lite smånervös inför den här matchen, dels är det mentalt jobbigt att förlora mot FBK på hemmaplan men kanske framförallt känns det här som något slags test;
Har vi något att sätta emot i den här serien mot ett - i mitt tycke - förväntat topplag? Matchen mot Växjö var en premiär med allt vad det innebär, räknas inte riktigt som en värdemätare. Nu har serielunken börjat (nåja, nästan) och det är nu det gäller att plocka poäng och hävda sig. Speciellt på hemmaplan.

Står och väger just nu, vet inte vad jag skall tro. Misstänker dock det blir tämligen svårt, tufft, hårt & jämnt.

KÄMPA.
Bild
Användarvisningsbild
sthlm1891
Inlägg: 1000
Blev medlem: 2009-02-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Farsta

Re: SHL: Djurgårdens IF - Färjestad BK 25/9 2014

Inlägg av sthlm1891 »

En av de matcher jag sett fram emot mest sen det vart klart att vi var tillbaka, en riktig jävla klassiker mot mitt hat lag nummer 1 i hockeyn.
Sjukt nervös....
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7186
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Djurgårdens IF - Färjestad BK 25/9 2014

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

-daniel- skrev:Känner mig lite smånervös inför den här matchen, dels är det mentalt jobbigt att förlora mot FBK på hemmaplan men kanske framförallt känns det här som något slags test;
Har vi något att sätta emot i den här serien mot ett - i mitt tycke - förväntat topplag? Matchen mot Växjö var en premiär med allt vad det innebär, räknas inte riktigt som en värdemätare. Nu har serielunken börjat (nåja, nästan) och det är nu det gäller att plocka poäng och hävda sig. Speciellt på hemmaplan.

Står och väger just nu, vet inte vad jag skall tro. Misstänker dock det blir tämligen svårt, tufft, hårt & jämnt.

KÄMPA.
Känner likadant.
Ska vi överraska positivt och hänga på uppåt? Eller blir det förlust och en nedåtgående spiral?

För mig är detta årets första vattendelare med allt vad det innebär av stress, oro och nervositet.

Tips: 2-4
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4518
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: SHL: Djurgårdens IF - Färjestad BK 25/9 2014

Inlägg av captcash »

Så Lauritzen spelar inte ikväll trots allt då (says AB)?... Börjar tro att det verkligen ÄR hans gamla skada/or som gjort sig påmind och att vi aldrig kommer få nytta av honom... jävligt orolig över honom faktiskt, en chansning som verkar brinna! :/
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17548
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: SHL: Djurgårdens IF - Färjestad BK 25/9 2014

Inlägg av SirDIFalot »

captcash skrev:Så Lauritzen spelar inte ikväll trots allt då (says AB)?... Börjar tro att det verkligen ÄR hans gamla skada/or som gjort sig påmind och att vi aldrig kommer få nytta av honom... jävligt orolig över honom faktiskt, en chansning som verkar brinna! :/
Lauritzen har redan bekräftat att det rör sig om en ljumskskada igen. Som var det han hade problem med ifjol.
Expert.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4518
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: SHL: Djurgårdens IF - Färjestad BK 25/9 2014

Inlägg av captcash »

SirDIFalot skrev:
captcash skrev:Så Lauritzen spelar inte ikväll trots allt då (says AB)?... Börjar tro att det verkligen ÄR hans gamla skada/or som gjort sig påmind och att vi aldrig kommer få nytta av honom... jävligt orolig över honom faktiskt, en chansning som verkar brinna! :/
Lauritzen har redan bekräftat att det rör sig om en ljumskskada igen. Som var det han hade problem med ifjol.
Ahapp... i AB hade de intervjuat honom och då hävdades det att det inte var nån gammal skada utan att han "trampat på en klubba" och skulle lirat idag egentligen, men blev inte av nu... och att han siktar på lördag.. och om det inte blir av så nästa match istället....
Dvs det låter ju himla "ovisst" om både skador och när han ska lira, kanske lika bra att räkna bort killen direkt, jag menar hur många matcher i rad kommer han klara innan det börjar bli trubbel igen?

Synd vi inte har 3 månaders öppet köp på honom! :(
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
mb81
Inlägg: 8666
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgårdens IF - Färjestad BK 25/9 2014

Inlägg av mb81 »

captcash skrev:
SirDIFalot skrev:
captcash skrev:Så Lauritzen spelar inte ikväll trots allt då (says AB)?... Börjar tro att det verkligen ÄR hans gamla skada/or som gjort sig påmind och att vi aldrig kommer få nytta av honom... jävligt orolig över honom faktiskt, en chansning som verkar brinna! :/
Lauritzen har redan bekräftat att det rör sig om en ljumskskada igen. Som var det han hade problem med ifjol.
Ahapp... i AB hade de intervjuat honom och då hävdades det att det inte var nån gammal skada utan att han "trampat på en klubba" och skulle lirat idag egentligen, men blev inte av nu... och att han siktar på lördag.. och om det inte blir av så nästa match istället....
Dvs det låter ju himla "ovisst" om både skador och när han ska lira, kanske lika bra att räkna bort killen direkt, jag menar hur många matcher i rad kommer han klara innan det börjar bli trubbel igen?

Synd vi inte har 3 månaders öppet köp på honom! :(
Snart har han varit borta en månad iaf. Då slipper vi väl betala lön iaf. Det skulle väl vara andra ljumsken nu eller har jag missförstått.
mb81
Inlägg: 8666
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgårdens IF - Färjestad BK 25/9 2014

Inlägg av mb81 »

Ingen Fernholm. Kör på bara sju backar idag. Rundqvist in.
Sörensen-Jocke-Samme ny förstakedja!
Skriv svar