CHL: Djurgårdens IF - PSG Zlin 23/9 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: CHL: Djurgårdens IF - PSG Zlin 23/9 2014

Inlägg av Mattebo »

Zlins matchrapport. Google translate :)

Kommentera på spelet

Spelet startade en halvtimme sent på grund av is ytrenovering i halvtomma hallen Hovet. Efter uppvärmningen fort du börjar störa målvakten Armalis Fo?tová YO. Den första allvarliga chans att få Balaštík, men hans skott saknade noggrannheten i ringen. Jag skakade svenskar möjlighet Fernholma parerat av målvakten efter 7 minuter Hor?i?ka. I mitten av den första perioden visade lovande alter fjärde raden, avfyrade ett skott Fort, sedan försökte övervinna de litauiska målvakt tjänster Djurgaardenu bakom grindarna Sedlacek. De spelade på en relativt snabb takt, med möjligheter att få hem och Samuelsson Eriksson och kapten. Efter 17 minuter, djärvt trängt in i anfallszonen Bohemia, men Alvarez honom i sista minuten skott pinne och sköt zblokoval. Statligt uthärdat mållös efter Nyström, när du är klar nästa skiva Hor?i?kova stav händelsen. Inrikes öppnade ett skjutspel konto innan de första siren, försvarare Högström hittade efter en helst före wicket Henrik Eriksson, som övervann Hor?i?ka. Svara Zlína målet då Oká? har inte varit framgångsrika.

Tjeckisk mästare introduktion till bokstavligen sov igenom den andra perioden och sedan bokstavligen föll sönder på grund Djurgaarden gjorde en omgång skytte. Zlín i andra tjugo minuter medgav sex mål! Under 22 minuter Hor?i?ka första skottet gick Heiner, men området av mellan skickade ett vackert mål Över mitt Ljungh. Hem var mycket mer aktiva och tre minuter drygade. Efter det enorma trycket fann Falk gratis Heiner, som övervann Zlín målvakt. Svenskarna straffas två gånger mitt i en match Zlín uteslutning av rymd cirklarna var rätt, den största stjärnan i hemmet församling Samuelsson. På mindre än två minuter tillfogade inhemska gäster inom 19 sekunder av hårt Direkt. En kombination av framgångsrikt ett andra mål i matchen Ljungh, sedan Ahlen från blått brände allt i sin väg. Efter sex inkasserades mål Hor?i?ka flydde till bänken och tog hans plats Kasik. Han inkasserades efter fem minuter på isen när han kraschade in i nätverksblad pinnar Högström. Defense Beran? i dessa stunder av matchen var så gott som obefintlig.

Rammar började bra för extremt ogynnsamma tillstånd aktivt tredje perioden, men power play är inte missat anfallaren Balaštík. Den dominans av det svenska laget visat fortsatt. Åttonde Tref arrangerade Alvarez efter penetration i offensiven tredje. Zlin frustration visade under snabba avbrott i den 47: e minuten, då rymt från en försvagning av paret Vlach, Tjeckien, men i slutändan, gästerna brände ut igen. Gäster duschat under tryck fouls, lyckligtvis Djurgaarden redan fler än de sista sirenen inte använde. Från andra mål gästerna fortfarande sparade Kasik som täcker skott Fernholma, Henrik Eriksson och Nyström. Matchen följde ovärdigt besök bara 871 åskådare i den svenska huvudstaden.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: CHL: Djurgårdens IF - PSG Zlin 23/9 2014

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Inte visste jag att Yoda var skribent på deras sida?

Tackar så mycket jag gör.
4 segrar kvar
Lynxlynx
Inlägg: 185
Blev medlem: 2014-04-02

Re: CHL: Djurgårdens IF - PSG Zlin 23/9 2014

Inlägg av Lynxlynx »

Jag är ett barn, jag vet, men "Åttonde Tref arrangerade Alvarez efter penetration i offensiven" var kul. :P
Användarvisningsbild
Acke83
Inlägg: 285
Blev medlem: 2010-01-02

Re: CHL: Djurgårdens IF - PSG Zlin 23/9 2014

Inlägg av Acke83 »

Älskar det :-D Höll på att ramla av stolen när min hjärna tolkade texten. Gillade speciellt sedan Ahlen från blått brände allt i sin väg.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: CHL: Djurgårdens IF - PSG Zlin 23/9 2014

Inlägg av -daniel- »

Utan tvekan var det här stycket bäst:

Efter sex inkasserades mål Hor?i?ka flydde till bänken och tog hans plats Kasik. Han inkasserades efter fem minuter på isen när han kraschade in i nätverksblad pinnar Högström

"...när han kraschade in i nätverksblad pinnar Högström." Nästan signature-worthy.

EDIT: Påminner mig om när jag fick ett mail från en tysk konsult som han hade kört från tyska > engelska med google translate. I samma klass ungefär.
Bild
Användarvisningsbild
Högdalen
Inlägg: 220
Blev medlem: 2011-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Söderort

Re: CHL: Djurgårdens IF - PSG Zlin 23/9 2014

Inlägg av Högdalen »

Haha fyfan jag garvar läppen av mig! :'D Jävla bra translate ^^
Skriv svar