SHL: Djurgårdens IF - Leksands IF 17/9 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Re: SHL: Djurgårdens IF - Leksands IF 17/9 2014

Inlägg av BigJ »

android skrev:Precis som man inte bör rasa efter tre raka torsk i inledning bör man även sitta ner i båten efter fem poäng på tre matcher. Tellans snitt kommer sjunka med ett antal procent sett över säsongen. Det känns som att vi kommer att behöva orka kriga hela säsongen. Kommer spelarna kunna ligga på lika hårt under november?

Sedan ser det rätt bra ut defensivt faktiskt. Men samtidigt har man dom senaste två säsongerna sett lag som typ Troja se sjukt tighta ut i början av säsongen när dom varit på hovet. Senare under säsongen så har vi kunnat köra över dom.

Försiktigt positiv men tycker inte att dessa matcher säger speciellt mycket.
Du har naturligtvis rätt i att dessa matcher inte säger så mycket men de säger i varje fall att vårt försvar inte alls är så dåligt som i princip alla förståsigpåare uttryckte.

Att sedan flera lag som har svårt mot oss nu säkert kommer lära sig hur de ska bemöta oss ser jag som ganska troligt men ser man på t.ex. malmö förra året så lyckades de ju inte hitta nyckeln på hela säsongen så helt säkert är det ju inte.

Känslan är också att vår tränartrojka har ganska många rävar bakom öronen samt att utvecklingspotentialen i vårt unga lag är väldigt hög.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgårdens IF - Leksands IF 17/9 2014

Inlägg av android »

Axel_K skrev:November kommer bli ett helvete som vanligt och det kommer skrikas avgå, sen reser vi oss fr.o.m december!

android, skillnaden mellan Troja i HA och DIF i ES är ändå att vi har några rutinerade spelare som spelat på denna och ännu högre nivåer tidigare plus att majoriteten av spelarna är spelare som vill spela på ännu högre nivåer och som verkligen tar till sig vad spelare som Honken, Jocke osv berättar.
Vi har ett lag som kommer att utvecklas för varje match! Säger inte att det blir slutspel eller så men tror vi slipper 11-12 platsen med tanke på hur Leksand ser ut.
Fast Troja hade ju rutinerade spelare som spelat på HA-nivå och även högre. Jag tror även att deras spelare ville spela på högre nivå.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL: Djurgårdens IF - Leksands IF 17/9 2014

Inlägg av -daniel- »

android skrev:Precis som man inte bör rasa efter tre raka torsk i inledning bör man även sitta ner i båten efter fem poäng på tre matcher. Tellans snitt kommer sjunka med ett antal procent sett över säsongen. Det känns som att vi kommer att behöva orka kriga hela säsongen. Kommer spelarna kunna ligga på lika hårt under november?

Sedan ser det rätt bra ut defensivt faktiskt. Men samtidigt har man dom senaste två säsongerna sett lag som typ Troja se sjukt tighta ut i början av säsongen när dom varit på hovet. Senare under säsongen så har vi kunnat köra över dom.

Försiktigt positiv men tycker inte att dessa matcher säger speciellt mycket.
Nu tror jag dock de flesta förstår att man inte kan dra några stora växlar efter 3 matcher, som dessutom varit långt i från felfria. Brukar tycka det tar 10-15 omgångar innan en serie sätter sig, men man har ju sett otal exempel på att det kan ta bra mycket längre tid.

Har jag inte fel så är Rögle ett väldigt bra exempel på detta; de kom upp från HA ledde väl för tusan ES så sent som i december för att sen sjunka som en sten och slutligen åka ut något år?

Summa summarum: man skall nog inte tro att vi minsann med lätthet kommer klara oss i år efter de här inledande matcherna.
Bild
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgårdens IF - Leksands IF 17/9 2014

Inlägg av Axel_K »

android, vad jag menar är att de hade inga klasspelare som Jocke, Tellan, Samuelsson, Lauritzen osv blandat med talanger som Sörensen, Englund, Arnesson, AOM som inom kort kommer spela i NHL.
Det är svårt att jämföra Troja i HA med bottenlag i ES.
Tränare, publik, vinnarkultur osv spelar också en stor roll i det hela.

Orsaken till varför vi är tippade långt ner är för att vi har orutinerade spelare, ingen vet hur alla kommer att utvecklas.
Troja hade en tight defensiv men de spelade en annan typ av hockey också. Vi har spelare som är grymma på kontringar (Sörensen, Saviano, Samuelsson mfl). Däremot orkar vi aldrig spela såhär i 55 omgångar men ifall vi klarar av att vinna 20 matcher och sen kryssa några gånger så klarar vi oss nog! Vi kommer att förlora matcher men mentaliteten, lagkänslan och viljan verkar sitta där - de känner själva att de inte är mycket sämre än något annat lag men inte mycket bättre heller. Kaxiga med ödmjuka!
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgårdens IF - Leksands IF 17/9 2014

Inlägg av pulverapa »

Vita vita vita, blå blå blå!
Vita, blå!
Vita, blå!
Vita vita vita, blå blå blå!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SHL: Djurgårdens IF - Leksands IF 17/9 2014

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Arkju skrev:
För övrigt skulle den som satt på volymspaken för PA:t igår i Globen släpas ut i gränden och kanske inte skjutas men iaf bli ordentligt huligantutad i bägge öronen. Vansinnesvolym och sjukt dålig tajmning på när det spelades musik.
Agree, en välriktad skrevspark på ansvarig, fan vad sur jag var :evil:
Snudd på efterblivet beteende.
Så mycket "Retard-dunk-musik" på den höga decibelnivån, jag har oerhört svårt att se hur det skulle gynna stämningen i positiv riktning inne på arenan.
Känns väldigt Bonde/90-tal
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL: Djurgårdens IF - Leksands IF 17/9 2014

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:
Arkju skrev:
För övrigt skulle den som satt på volymspaken för PA:t igår i Globen släpas ut i gränden och kanske inte skjutas men iaf bli ordentligt huligantutad i bägge öronen. Vansinnesvolym och sjukt dålig tajmning på när det spelades musik.
Agree, en välriktad skrevspark på ansvarig, fan vad sur jag var :evil:
Snudd på efterblivet beteende.
Så mycket "Retard-dunk-musik" på den höga decibelnivån, jag har oerhört svårt att se hur det skulle gynna stämningen i positiv riktning inne på arenan.
Känns väldigt Bonde/90-tal
Dessutom var ljudet från jumbotronen helt obefintligt under intervjuerna. Var det någon som ens hörde vad Douglas sa? Trodde det var reklam för dumstöva riksförbundet för sexuellt oliksinnade kameler. :?
Bild
Användarvisningsbild
wolsey100
Inlägg: 180
Blev medlem: 2012-04-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Djurgårdens IF - Leksands IF 17/9 2014

Inlägg av wolsey100 »

Tack, då var det inte bara jag som höll på att få öronen sprängda av högtalare-volymen. Det var riktigt plågsamt i början. Någon som vet vem man ska maila ett argt mail?
Användarvisningsbild
Arkju
Inlägg: 257
Blev medlem: 2012-02-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Vendelsö

Re: SHL: Djurgårdens IF - Leksands IF 17/9 2014

Inlägg av Arkju »

wolsey100 skrev:Tack, då var det inte bara jag som höll på att få öronen sprängda av högtalare-volymen. Det var riktigt plågsamt i början. Någon som vet vem man ska maila ett argt mail?
Ett välformulerat mejl skickas väl med fördel till dessa båda?

Jesper Björck
Publik- och säkerhetsansvarig
jesper.bjorck@difhockey.se

Malin Jonasson
Evenemangskoordinator
malin.jonasson@difhockey.se
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Manijock
Inlägg: 7793
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: SHL: Djurgårdens IF - Leksands IF 17/9 2014

Inlägg av Manijock »

Efter att ha kritiserat tränarna för PP-coachningen de två första matcherna, så måste jag dela ut en stor slev cred efter Leksandsmatchen. Mycket bättre, vilket också syntes på spelet. Helt ombytta roller där våran stjärnkedja allt som oftast fick störst utrymme. Tack för detta!

I övrigt en skaplig match. Vi måste kriga 110% för att vara kvar i matcherna. Har inte skickligheten att vinna på halvfart. Kommer bli tufft att hålla i 52 omgångar till. Kämpa!

Mysigt att vara tillbaka i Globen. Betydligt bättre för öronen. Blir absolut inte det där tokhöga trycket som det blir i Hovet. Väldigt glad att Globen inte är våran ständiga hemmaborg längre, men tre fullsatta matcher med nostalgi och mysfaktor kan jag leva med.
Användarvisningsbild
SebGla
Inlägg: 66
Blev medlem: 2012-04-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgårdens IF - Leksands IF 17/9 2014

Inlägg av SebGla »

wolsey100 skrev:Tack, då var det inte bara jag som höll på att få öronen sprängda av högtalare-volymen. Det var riktigt plågsamt i början. Någon som vet vem man ska maila ett argt mail?
Var satt/stod du igår? Jag stod i klacken och hörde absolut inte ett enda ord av vad som sades i intervjuer. Musiken var dock jävligt hög i powerbreak kan jag tycka.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgårdens IF - Leksands IF 17/9 2014

Inlägg av Mattias_87 »

SebGla skrev:
wolsey100 skrev:Tack, då var det inte bara jag som höll på att få öronen sprängda av högtalare-volymen. Det var riktigt plågsamt i början. Någon som vet vem man ska maila ett argt mail?
Var satt/stod du igår? Jag stod i klacken och hörde absolut inte ett enda ord av vad som sades i intervjuer. Musiken var dock jävligt hög i powerbreak kan jag tycka.
Håller med där. Ljudet till klacken var helt värdelöst. Hörde inte heller någonting i intervjuerna.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
nr20
Inlägg: 20
Blev medlem: 2012-04-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgårdens IF - Leksands IF 17/9 2014

Inlägg av nr20 »

Vad jag har förstått det så var det väldigt beroende på var man stod/satt. Var själv placerad på mitten-etaget och upplevde också volymen som öronbedövande ibland, medan de som stod i klacken / satt på nedre uppfattade volymen som ganska låg.

Ljudbilden i globen fortsätter alltså att vara ett mysterium.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9445
Blev medlem: 2009-12-01

Re: SHL: Djurgårdens IF - Leksands IF 17/9 2014

Inlägg av Jim Morrison »

Jävligt skönt att ha en Tellan i sin prime.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgårdens IF - Leksands IF 17/9 2014

Inlägg av mb81 »

Jim Morrison skrev:Jävligt skönt att ha en Tellan i sin prime.
Elitseriens bästa målvakt hittils av det jag sett. Många motståndarfans jag snackat med som snackat om att han skulle vara slut. Det behöver vi inte oroa oss över direkt.
Skriv svar