SHL: Djurgårdens IF - Leksands IF 17/9 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Challen
Inlägg: 940
Blev medlem: 2008-03-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL: Djurgårdens IF - Leksands IF 17/9 2014

Inlägg av Challen »

Bild

Haha


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL: Djurgårdens IF - Leksands IF 17/9 2014

Inlägg av Skidlöparn »

Så jäkla skönt av de som snodde bajenflaggorna! :lol:

Satan vad skönt att få gå på hockey igen!!! Har haft abstinens nu sedan april och äntligen är den stillad- med råge!
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: SHL: Djurgårdens IF - Leksands IF 17/9 2014

Inlägg av Rocky3000 »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
4.9.5 skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Mattias_87 skrev:Jag är relativt nöjd med hur spelet såg ut. Tyckte vi hängde med ganska bra i offensiven nu jämfört med tidigare två matcher. Men det var väl ju ett helt annat lag vi möte jämfört med dom tidigare.

Samuelsson tokhyllas av Wennerholm, var han verkligen så bra?
Ja, han avgjorde matchen. Bröt på egen hand deras totaldominans i mitten på andra med en soloåkning. Framspelningen till 2-0 var hockeyporr.
:oops:
Han var grym! Snacka om att han är en klass-spelare av rang! Jag tror inte folk fattar vilken stor stjärna han är? Jag får Markus Näslund vibbar (Modo 09/10) när jag ser Samuelsson på isen. Det kanske kan ge en hint hur jävla bra han är.
Bild
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Djurgårdens IF - Leksands IF 17/9 2014

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Tellan och klacken var som vanligt fantastiska idag. Man börjar bli bortskämd - lycka är att vara Djurgårdare. God natt!
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Djurgårdens IF - Leksands IF 17/9 2014

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Just ja. Jag blev imponerad av Fernholm idag. Smällde på och stod upp precis som man hoppats, jävligt kul att se. Såna backar behöver vi!

En vecka till FBK hemma, ojojoj... Den matchen har jag längtat efter!
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL: Djurgårdens IF - Leksands IF 17/9 2014

Inlägg av Daniel942 »

SkönaDjurgårn skrev:Just ja. Jag blev imponerad av Fernholm idag. Smällde på och stod upp precis som man hoppats, jävligt kul att se. Såna backar behöver vi!

En vecka till FBK hemma, ojojoj... Den matchen har jag längtat efter!
Haha HV71 hemma längtar jag mer till :twisted:
DIF!
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgårdens IF - Leksands IF 17/9 2014

Inlägg av Caveman »

Daniel942 skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Just ja. Jag blev imponerad av Fernholm idag. Smällde på och stod upp precis som man hoppats, jävligt kul att se. Såna backar behöver vi!

En vecka till FBK hemma, ojojoj... Den matchen har jag längtat efter!
Haha HV71 hemma längtar jag mer till :twisted:
NÄR är denna match..?
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL: Djurgårdens IF - Leksands IF 17/9 2014

Inlägg av Daniel942 »

Caveman skrev:
Daniel942 skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Just ja. Jag blev imponerad av Fernholm idag. Smällde på och stod upp precis som man hoppats, jävligt kul att se. Såna backar behöver vi!

En vecka till FBK hemma, ojojoj... Den matchen har jag längtat efter!
Haha HV71 hemma längtar jag mer till :twisted:
NÄR är denna match..?
2014-11-15 16:00
DIF!
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL: Djurgårdens IF - Leksands IF 17/9 2014

Inlägg av Praetori »

Efter att ha tittat igen på repriser, kollat statistik, skottfördelning och sammandrag så kan man inte vara annat än nöjd.
Dessa grabbar krigar sig till en 4-1 seger mot ett trottoarköping som egentligen borde sopa banan med oss alla kvällar i veckan. Och det är inte oförtjänt dessutom utan vi plockar udden av deras anfallsspel.

När man såg matchen så kändes det ibland som att vi var sönderlästa, tittar man på reprisen och med efterklokhetsglasögonen på så är det precis tvärt om. Båset och grabbarna på planen får matchen precis dit de vill ha den och precis som Samuelsson säger under intervjun så är det öppna puckar på mål som Tellan kan se större delen av vägen (vilken otroligt lugn och stabil målvakt det är för övrigt, allt som vi saknat de senaste åren), det är imponerande disciplin av backarna även om det i stridens hetta var jävligt frustrerande att titta på ibland. Knappt en lexing inom det sk "slottet" i större delen av matchen och de har hela 20 skott utanför på grund av taktfull uppvaktning av våra försvarare.
I anfallszon saknas ju inte farligheter från våran sida och trots att trottoarköping har en riktigt bra backuppsättning så är det just kampen framför kassen och att vi biter oss kvar i rätt lägen som avgör det hela.

Det enda som inte är vad det borde är PP, vi har tidigare varit grymma men rörelsen på spelare utan puck är för dålig och sätter motståndarna press på puckhållaren så blir kvalitén på passningarna därefter. Annars hade detta varit en "enkel" seger.

Fortsätter detta fina taktiska spel och jävlaranamma så kan vi kanske till och med få vara med och leka i slutspelet i år.

Tillägg: Globen är fint men det går fan inte att jämföra med Hovet. Ljudkulissen och trycket försvinner i Globen jämfört med Hovet.

PS: Leksands klack bjöd ändå upp bra. Synd att det inte kan vara sån här stämning i alla SHL matcher.
Senast redigerad av Praetori den 2014-09-17 23:30:33, redigerad totalt 2 gång.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
wolsey100
Inlägg: 180
Blev medlem: 2012-04-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Djurgårdens IF - Leksands IF 17/9 2014

Inlägg av wolsey100 »

Kul när Murray kom på jumbotronen. Han blev ju knallröd i ansiktet när alla började applådera, haha.

Ödmjuk kille. Hoppas verkligen vi lyckas signa honom den här säsongen.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgårdens IF - Leksands IF 17/9 2014

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev:Efter att ha tittat igen på repriser, kollat statistik, skottfördelning och sammandrag så kan man inte vara annat än nöjd.
Dessa grabbar krigar sig till en 4-1 seger mot ett trottoarköping som egentligen borde sopa banan med oss alla kvällar i veckan. Och det är inte oförtjänt dessutom utan vi plockar udden av deras anfallsspel.

När man såg matchen så kändes det ibland som att vi var sönderlästa, tittar man på reprisen och med efterklokhetsglasögonen på så är det precis tvärt om. Båset och grabbarna på planen får matchen precis dit de vill ha den och precis som Samuelsson säger under intervjun så är det öppna puckar på mål som Tellan kan se större delen av vägen (vilken otroligt lugn och stabil målvakt det är för övrigt, allt som vi saknat de senaste åren), det är imponerande disciplin av backarna även om det i stridens hetta var jävligt frustrerande att titta på ibland. Knappt en lexing inom det sk "slottet" i större delen av matchen och de har hela 20 skott utanför på grund av taktfull uppvaktning av våra försvarare.
I anfallszon saknas ju inte farligheter från våran sida och trots att trottoarköping har en riktigt bra backuppsättning så är det just kampen framför kassen och att vi biter oss kvar i rätt lägen som avgör det hela.

Det enda som inte är vad det borde är PP, vi har tidigare varit grymma men rörelsen på spelare utan puck är för dålig och sätter motståndarna press på puckhållaren så blir kvalitén på passningarna därefter. Annars hade detta varit en "enkel" seger.

Fortsätter detta fina taktiska spel och jävlaranamma så kan vi kanske till och med få vara med och leka i slutspelet i år.

Tillägg: Globen är fint men det går fan inte att jämföra med Hovet. Ljudkulissen och trycket försvinner i Globen jämfört med Hovet.

PS: Leksands klack bjöd ändå upp bra. Synd att det inte kan vara sån här stämning i alla SHL matcher.
Tyckte pp var bra mycket bättre än tidigare. Framförallt uppställningen med Högström, Samme, Ljungh, Jocke och Honken. Nu fick de starta varje pp också. Bra så de får mest tid i pp.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL: Djurgårdens IF - Leksands IF 17/9 2014

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev:
Praetori skrev:Efter att ha tittat igen på repriser, kollat statistik, skottfördelning och sammandrag så kan man inte vara annat än nöjd.
Dessa grabbar krigar sig till en 4-1 seger mot ett trottoarköping som egentligen borde sopa banan med oss alla kvällar i veckan. Och det är inte oförtjänt dessutom utan vi plockar udden av deras anfallsspel.

När man såg matchen så kändes det ibland som att vi var sönderlästa, tittar man på reprisen och med efterklokhetsglasögonen på så är det precis tvärt om. Båset och grabbarna på planen får matchen precis dit de vill ha den och precis som Samuelsson säger under intervjun så är det öppna puckar på mål som Tellan kan se större delen av vägen (vilken otroligt lugn och stabil målvakt det är för övrigt, allt som vi saknat de senaste åren), det är imponerande disciplin av backarna även om det i stridens hetta var jävligt frustrerande att titta på ibland. Knappt en lexing inom det sk "slottet" i större delen av matchen och de har hela 20 skott utanför på grund av taktfull uppvaktning av våra försvarare.
I anfallszon saknas ju inte farligheter från våran sida och trots att trottoarköping har en riktigt bra backuppsättning så är det just kampen framför kassen och att vi biter oss kvar i rätt lägen som avgör det hela.

Det enda som inte är vad det borde är PP, vi har tidigare varit grymma men rörelsen på spelare utan puck är för dålig och sätter motståndarna press på puckhållaren så blir kvalitén på passningarna därefter. Annars hade detta varit en "enkel" seger.

Fortsätter detta fina taktiska spel och jävlaranamma så kan vi kanske till och med få vara med och leka i slutspelet i år.

Tillägg: Globen är fint men det går fan inte att jämföra med Hovet. Ljudkulissen och trycket försvinner i Globen jämfört med Hovet.

PS: Leksands klack bjöd ändå upp bra. Synd att det inte kan vara sån här stämning i alla SHL matcher.
Tyckte pp var bra mycket bättre än tidigare. Framförallt uppställningen med Högström, Samme, Ljungh, Jocke och Honken. Nu fick de starta varje pp också. Bra så de får mest tid i pp.
Bättre ja men inte så klockrent som det varit under försäsongen. Lite darrigt och ofokuserat. Leksand verkade dock ha gjort sin hemläxa och lät inte Samme eller Högström få någon yta utan gick på direkt. Där har vi nog själva något att lära när det gäller BP.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
sm910
Inlägg: 482
Blev medlem: 2013-06-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgårdens IF - Leksands IF 17/9 2014

Inlägg av sm910 »

Blev lite guldkant på vardagen när spelarna väljer att köra Kylskåp/tegelsten efter matchen. Passande när var 11e person i motståndarklacken saknade både kylskåp och frys!
Daniel942 skrev:
Caveman skrev:
Daniel942 skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Just ja. Jag blev imponerad av Fernholm idag. Smällde på och stod upp precis som man hoppats, jävligt kul att se. Såna backar behöver vi!

En vecka till FBK hemma, ojojoj... Den matchen har jag längtat efter!
Haha HV71 hemma längtar jag mer till :twisted:
NÄR är denna match..?
2014-11-15 16:00
Huh? Hv71? Ett icke-lag från bibelbältet utan varken vidare rivalitet, sportsliga framgångar eller läktarklass? Färjestad är grundseriens happening och årets riktiga säsongspremiär. Allt innan nu har bara varit SHL-matcher.

Eller är det Djurgårdshjälten och vår konkursräddare Nilson som ni är ivriga att få bua ut?
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL: Djurgårdens IF - Leksands IF 17/9 2014

Inlägg av Daniel942 »

sm910 skrev:Blev lite guldkant på vardagen när spelarna väljer att köra Kylskåp/tegelsten efter matchen. Passande när var 11e person i motståndarklacken saknade både kylskåp och frys!
Daniel942 skrev:
Caveman skrev:
Daniel942 skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Just ja. Jag blev imponerad av Fernholm idag. Smällde på och stod upp precis som man hoppats, jävligt kul att se. Såna backar behöver vi!

En vecka till FBK hemma, ojojoj... Den matchen har jag längtat efter!
Haha HV71 hemma längtar jag mer till :twisted:
NÄR är denna match..?
2014-11-15 16:00
Huh? Hv71? Ett icke-lag från bibelbältet utan varken vidare rivalitet, sportsliga framgångar eller läktarklass? Färjestad är grundseriens happening och årets riktiga säsongspremiär. Allt innan nu har bara varit SHL-matcher.
Korrekt! Färjestad längtar jag självklart också till men HV71 kommer bli kaoz.
Eller är det Djurgårdshjälten och vår konkursräddare Nilson som ni är ivriga att få bua ut?
DIF!
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL: Djurgårdens IF - Leksands IF 17/9 2014

Inlägg av Skidlöparn »

Ser på reprisen nu för att kolla om det ni sa om uppmickad Lyxfällan-klack stämde, och det gör ju det! :o T o m när vi kör D-I-F hör man mer av några få skrikande dalmasar än vår klack! Tycker nästan man borde skicka mail till Cmore om det. Är ruggigt skämmigt, eller snarare skandal, att de gör så! :evil: Äckligt
Skriv svar