SHL: Djurgårdens IF - Leksands IF 17/9 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: SHL: Djurgårdens IF - Leksands IF 17/9 2014

Inlägg av 20002001 »

Fortsätter vi med denna publiken på hemmaplan förlorar vi inte här. Så KÖP KÖP KÖP!

Tack Djurgårdsfamiljen!
Dagens hyllningar går till Pang och Hampus Nilsson!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgårdens IF - Leksands IF 17/9 2014

Inlägg av Mattias_87 »

Jag är relativt nöjd med hur spelet såg ut. Tyckte vi hängde med ganska bra i offensiven nu jämfört med tidigare två matcher. Men det var väl ju ett helt annat lag vi möte jämfört med dom tidigare.

Samuelsson tokhyllas av Wennerholm, var han verkligen så bra?
Senast redigerad av Mattias_87 den 2014-09-17 21:18:43, redigerad totalt 1 gånger.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SHL: Djurgårdens IF - Leksands IF 17/9 2014

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Spelmässigt den klart sämsta matchen hittills av DIF i SHL....men ändå inte.
Trodde inte Leksand skulle dominera som dom gjorde i början av matchen, eller i princip tills DIF-målen började trilla in i div PP.
Tycker vi såg passiva ut, kladdade fast oss i eget sarghörn och var hela tiden onödigt safe vid offensiv blå.
De få gånger vi kunde stöta och få lite grepp då backade vi hem istället.
Men med facit i hand är det synd att klaga allt för mycket.
Ser ut som att laget DIF förstått sin begränsning och bestämt sig för att vara ganska tråkiga men ändå plocka poäng, till skillnad mot Leksand som körde på alla puckar i alla riktningar men var hyfsat tandlösa framför mål.

Ett lite lätt cyniskt DIF, med närmare eftertanke gillar jag nog det jag ser

5p efter 3 matcher, utan att imponera ett smack så är det ändå rätt imponerande
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2014-09-17 21:18:18, redigerad totalt 2 gång.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: SHL: Djurgårdens IF - Leksands IF 17/9 2014

Inlägg av captcash »

Skönt att sätta Lyxfällan på plats, bra insats av de flesta även om det såg lite trött ut stundtals. Tellan är så skön att ha, det märks på hela laget i tryggheten och Samme blir bara bättre och bättre för varje match han får i kroppen.

Nu är det virre och sen sova som en prins! :D
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: SHL: Djurgårdens IF - Leksands IF 17/9 2014

Inlägg av Magnutz »

Vi har börjat vår klättring på stegens allra första pinne, längst ner, och jag är riktigt imponerad över disciplinen vi verkar ha i laget. Gå inte bananas över hela banan (hehe) som är brukligt i juniorserier samt HA utan se till att spelet i egen zon vaktas väl. Ta sedan de chanser som bjuds och gör det bästa av dessa!

DIF Hockey - min pulsåder.

Kunde inte gå på matchen men sjöng SFGD så att ungarna hoppade högt här hemma.

Wow.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL: Djurgårdens IF - Leksands IF 17/9 2014

Inlägg av Praetori »

Lee Harvey Oswald skrev:Spelmässigt den klart sämsta matchen hittills av DIF i SHL....men ändå inte.
Trodde inte Leksand skulle dominera som dom gjorde i början av matchen, eller i princip tills DIF-målen började trilla in i div PP.
Tycker vi såg passiva ut, kladdade fast oss i eget sarghörn och var hela tiden onödigt safe vid offensiv blå.
Ja men det verkade ju finnas en tanke bakom det hela, inte gå bort sig i onödan. Låt dem snurra där nere och håll rent i mitten, lämna backskotten till Tellan med fri sikt. Nåt åt det hållet och det fungerade ju bevisligen. Deras tröstmål kom ju just av att det var eget folk lite väl mycket ivägen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Djurgårdens IF - Leksands IF 17/9 2014

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Mattias_87 skrev:Jag är relativt nöjd med hur spelet såg ut. Tyckte vi hängde med ganska bra i offensiven nu jämfört med tidigare två matcher. Men det var väl ju ett helt annat lag vi möte jämfört med dom tidigare.

Samuelsson tokhyllas av Wennerholm, var han verkligen så bra?
Ja, han avgjorde matchen. Bröt på egen hand deras totaldominans i mitten på andra med en soloåkning. Framspelningen till 2-0 var hockeyporr.
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17512
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: SHL: Djurgårdens IF - Leksands IF 17/9 2014

Inlägg av SirDIFalot »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Mattias_87 skrev:Jag är relativt nöjd med hur spelet såg ut. Tyckte vi hängde med ganska bra i offensiven nu jämfört med tidigare två matcher. Men det var väl ju ett helt annat lag vi möte jämfört med dom tidigare.

Samuelsson tokhyllas av Wennerholm, var han verkligen så bra?
Ja, han avgjorde matchen. Bröt på egen hand deras totaldominans i mitten på andra med en soloåkning. Framspelningen till 2-0 var hockeyporr.
Riktigt grym i första och andra. Försvann lite i tredje, vet inte om man drog ner på matchningen för att "spara" honom?
Expert.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgårdens IF - Leksands IF 17/9 2014

Inlägg av förevigtdjurgården »

Imponerande att som ett sådant underdog-gäng gå in och genomföra en sådan här match där vi i princip bara väntar på misstag.

När vi väl spelar fast oss i egen zon gör vi det lite för många gånger på rad, men annars har jag inte mycket att kommentera. Lite osexigt pucktempo i PP men det kommer väl i sinom tid.

Vilken hockeyporr Samuelsson bjuckade på.

Ge mig omgång 25-30 när vi verkligen växt in i matchtempot och svetsat samman som lag. Luktar lite Ritorps Riddare när de väl gick upp ur Allsvenskan med skillnaden att vi är mycket finare, mycket bättre och blir ännu jobbigare att möta.

För övrigt: vilken jävla plastliga SHL har blivit. Usch.


Avslutningsvis: Magnutz, I am your sig :D
Senast redigerad av förevigtdjurgården den 2014-09-17 21:40:39, redigerad totalt 1 gånger.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: SHL: Djurgårdens IF - Leksands IF 17/9 2014

Inlägg av Magnutz »

förevigtdjurgården skrev:Imponerande att som ett sådant underdog-gäng gå in och genomföra en sådan här match där vi i princip bara väntar på misstag.

När vi väl spelar fast oss i egen zon gör vi det lite för många gånger på rad, men annars har jag inte mycket att kommentera. Lite osexigt pucktempo i PP men det kommer väl i sinom tid.

Vilken hockeyporr Samuelsson bjuckade på.


MAGNUTZ: I am your sig :D
:) Årets citat och bevingade ord och super-sanning det där! :D
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
4.9.5
Inlägg: 722
Blev medlem: 2013-11-16
Säsongskort: Ja
Ort: Solna(tattare)

Re: SHL: Djurgårdens IF - Leksands IF 17/9 2014

Inlägg av 4.9.5 »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Mattias_87 skrev:Jag är relativt nöjd med hur spelet såg ut. Tyckte vi hängde med ganska bra i offensiven nu jämfört med tidigare två matcher. Men det var väl ju ett helt annat lag vi möte jämfört med dom tidigare.

Samuelsson tokhyllas av Wennerholm, var han verkligen så bra?
Ja, han avgjorde matchen. Bröt på egen hand deras totaldominans i mitten på andra med en soloåkning. Framspelningen till 2-0 var hockeyporr.
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Re: SHL: Djurgårdens IF - Leksands IF 17/9 2014

Inlägg av BigJ »

Magnutz skrev:Vi har börjat vår klättring på stegens allra första pinne, längst ner, och jag är riktigt imponerad över disciplinen vi verkar ha i laget. Gå inte bananas över hela banan (hehe) som är brukligt i juniorserier samt HA utan se till att spelet i egen zon vaktas väl. Ta sedan de chanser som bjuds och gör det bästa av dessa!

DIF Hockey - min pulsåder.

Kunde inte gå på matchen men sjöng SFGD så att ungarna hoppade högt här hemma.

Wow.
Jag håller helt med i det du skriver (och även skrivit tidigare). Bottentippat av alla, 7 miljoner stulna och en hel drös spelare som aldrig spelat på så här hög nivå och så visar man redan så pass bra hockey, fantastiskt! Jag tror Challe än en gång har lyckats, särskilt med de begränsade resurser han haft. Tycker också tränarna gjort ett fantastiskt jobb under sommaren.
Var ska detta sluta!!!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Djurgårdens IF - Leksands IF 17/9 2014

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

4.9.5 skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Mattias_87 skrev:Jag är relativt nöjd med hur spelet såg ut. Tyckte vi hängde med ganska bra i offensiven nu jämfört med tidigare två matcher. Men det var väl ju ett helt annat lag vi möte jämfört med dom tidigare.

Samuelsson tokhyllas av Wennerholm, var han verkligen så bra?
Ja, han avgjorde matchen. Bröt på egen hand deras totaldominans i mitten på andra med en soloåkning. Framspelningen till 2-0 var hockeyporr.
:oops:
4 segrar kvar
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgårdens IF - Leksands IF 17/9 2014

Inlägg av mb81 »

Alltså Sammes långa dragningar!!!

Känns som han gör vad han vill om han bestämmer sig. Låt han vara skadefri nu!
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL: Djurgårdens IF - Leksands IF 17/9 2014

Inlägg av Daniel942 »

Härlig seger!!
DIF!
Skriv svar