CHL: Djurgårdens IF - Fribourg-Gottéron 08/21 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17523
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: CHL: Djurgårdens IF - Fribourg-Gottéron 08/21 2014

Inlägg av SirDIFalot »

Hildi skrev:Drömde att Samme gjorde en Lassen. Fyfan
Vad innebär att göra en Lassen i detta fall?
Expert.
Användarvisningsbild
nr20
Inlägg: 20
Blev medlem: 2012-04-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: CHL: Djurgårdens IF - Fribourg-Gottéron 08/21 2014

Inlägg av nr20 »

Staten skrev:Matchen går att se i sin helhet här för den som missade

http://www.svtplay.se/video/2244291/ish ... n-fribourg
Är det bara för mig som filmen hackar fram ljud- och bildmässigt och då blir sjukt irriterande att kolla på. Eller är videon sådan för alla?
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: CHL: Djurgårdens IF - Fribourg-Gottéron 08/21 2014

Inlägg av Staten »

nr20 skrev:
Staten skrev:Matchen går att se i sin helhet här för den som missade

http://www.svtplay.se/video/2244291/ish ... n-fribourg
Är det bara för mig som filmen hackar fram ljud- och bildmässigt och då blir sjukt irriterande att kolla på. Eller är videon sådan för alla?
Var så för mig med. Stängde av efter en stund.
Manijock
Inlägg: 7816
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: CHL: Djurgårdens IF - Fribourg-Gottéron 08/21 2014

Inlägg av Manijock »

Visst försökte man söka Samuelsson i PP. Problemet stavas Högström, som tyvärr spelades samtidigt. En otroligt självinriktad spelare som med all säkerhet inte känner sin plats som given. Förstörde ensam en hel del av våra Powerplay, speciellt i andra perioden. Efter att han slängt i väg sitt tredje värdelösa inlägg så skulle Säcken helt sonika ropat av honom och kastat in Nordlund istället. Om inte annat för att skicka en signal till Högström att hans beteende inte är okej NÅGON GÅNG. Hade han inte spelat upp sig så markant i tredje perioden samt i förlängningen så hade stora sågen varit framme.

Micke Samuelsson gjorde faktiskt ingenting dåligt. Känns bra på grillorna för sin ålder. Förmodligen en av Europas starkaste puckhållare. Grym teknik och kyla. Bra skott som träffade mål såvitt jag såg hela tiden. Hört fler som jämfört hans överlägsenhet igår med Linkan. Skillnaden dem emellan är att Micke dessutom bidrar hemåt. Han krigar och kämpar! Tror att det kommer finnas två scenarion... Antingen kommer Samme att vara relativt hel och spela mycket matcher = Klart godkänd säsong av DIF. Mittenlag?.. Eller så kommer han vara skadad och allt hopp kommer ställas till Tellan och Sören = Gud vet om vi har en suck att slippa bottenstrid?

Summa summarum, Samme, Tellan och Sören är våra tre nycklar denna säsong. Måtte det väga upp för våran fruktansvärda backsida.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9467
Blev medlem: 2009-12-01

Re: CHL: Djurgårdens IF - Fribourg-Gottéron 08/21 2014

Inlägg av Jim Morrison »

Skönt att se att forumet är i midseason-form i alla fall...
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
mb81
Inlägg: 8659
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: CHL: Djurgårdens IF - Fribourg-Gottéron 08/21 2014

Inlägg av mb81 »

Manijock skrev:Visst försökte man söka Samuelsson i PP. Problemet stavas Högström, som tyvärr spelades samtidigt. En otroligt självinriktad spelare som med all säkerhet inte känner sin plats som given. Förstörde ensam en hel del av våra Powerplay, speciellt i andra perioden. Efter att han slängt i väg sitt tredje värdelösa inlägg så skulle Säcken helt sonika ropat av honom och kastat in Nordlund istället. Om inte annat för att skicka en signal till Högström att hans beteende inte är okej NÅGON GÅNG. Hade han inte spelat upp sig så markant i tredje perioden samt i förlängningen så hade stora sågen varit framme.

Micke Samuelsson gjorde faktiskt ingenting dåligt. Känns bra på grillorna för sin ålder. Förmodligen en av Europas starkaste puckhållare. Grym teknik och kyla. Bra skott som träffade mål såvitt jag såg hela tiden. Hört fler som jämfört hans överlägsenhet igår med Linkan. Skillnaden dem emellan är att Micke dessutom bidrar hemåt. Han krigar och kämpar! Tror att det kommer finnas två scenarion... Antingen kommer Samme att vara relativt hel och spela mycket matcher = Klart godkänd säsong av DIF. Mittenlag?.. Eller så kommer han vara skadad och allt hopp kommer ställas till Tellan och Sören = Gud vet om vi har en suck att slippa bottenstrid?

Summa summarum, Samme, Tellan och Sören är våra tre nycklar denna säsong. Måtte det väga upp för våran fruktansvärda backsida.
Fast inte så konstigt att Högström spela som han gjorde. Gjorde han väl hela säsongen när han kom till oss. Mycket skott mot mål och då blev det jättesuccé. Blev fan mål hela tiden när han tog några skär i sidled och la in den på mål förra säsongen. Iaf kändes det så. Men lite bättre split-vision kan man önska.
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: CHL: Djurgårdens IF - Fribourg-Gottéron 08/21 2014

Inlägg av Enbom »

SirDIFalot skrev:
Hildi skrev:Drömde att Samme gjorde en Lassen. Fyfan
Vad innebär att göra en Lassen i detta fall?
Bra i sin första match, värdelös i resten.
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: CHL: Djurgårdens IF - Fribourg-Gottéron 08/21 2014

Inlägg av kaminor »

Manijock skrev:Micke Samuelsson gjorde faktiskt ingenting dåligt.
Han gick väl bort sig lite på 4-4-målet? Han tog i alla fall på sig det i artikeln här. Även om det fr.a. var Holm som tabbade sig.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 9404881.ab

Men jag håller med om att Samme överlag imponerade stort. Sören och Tellqvist likaså.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9467
Blev medlem: 2009-12-01

Re: CHL: Djurgårdens IF - Fribourg-Gottéron 08/21 2014

Inlägg av Jim Morrison »

Jag vet att jag tjatar, men jag tycker det snackas för lite om Heinerö. Snubben som aldrig slutar överraska positivt oavsett vilken nivå han spelar på. Han var nyss i div.1 och är den enda som överlevt från Huddinge-kedjan. Tycker han förtjänar en 'fast' plats i lagupställningen, i alla fall fjärdekedjan. Han är någonting alldeles extra i talang. Och så är han så fruktansvärt lik Bäckström i nyllet.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: CHL: Djurgårdens IF - Fribourg-Gottéron 08/21 2014

Inlägg av Rix »

Jim Morrison skrev:Jag vet att jag tjatar, men jag tycker det snackas för lite om Heinerö. Snubben som aldrig slutar överraska positivt oavsett vilken nivå han spelar på. Han var nyss i div.1 och är den enda som överlevt från Huddinge-kedjan. Tycker han förtjänar en 'fast' plats i lagupställningen, i alla fall fjärdekedjan. Han är någonting alldeles extra i talang. Och så är han så fruktansvärt lik Bäckström i nyllet.
Håller med, tycker Heinerö är riktigt rolig att se på isen, gör smarta saker och jobbar alltid hårt, tror han går en ljus framtid till mötes och det skulle inte förvåna mig om han lirar i någon av våra topp kedjor i slutet av säsongen.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7176
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: CHL: Djurgårdens IF - Fribourg-Gottéron 08/21 2014

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Jim Morrison skrev:Jag vet att jag tjatar, men jag tycker det snackas för lite om Heinerö. Snubben som aldrig slutar överraska positivt oavsett vilken nivå han spelar på. Han var nyss i div.1 och är den enda som överlevt från Huddinge-kedjan. Tycker han förtjänar en 'fast' plats i lagupställningen, i alla fall fjärdekedjan. Han är någonting alldeles extra i talang. Och så är han så fruktansvärt lik Bäckström i nyllet.
Blir bara bättre. Ser honom före exempelvis Guter som kan få svårt i SHL.

Annars var Samme kung. Hans miss vid sista målet får man förlåta honom.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4516
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: CHL: Djurgårdens IF - Fribourg-Gottéron 08/21 2014

Inlägg av captcash »

Det är fan ingen fart på matchtrådtillverkligen nu för tiden, det var bättre förr när jag var barn!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: CHL: Djurgårdens IF - Fribourg-Gottéron 08/21 2014

Inlägg av MarcusDaze »

Jadu. Ny tråd kanske? Någon?
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: CHL: Djurgårdens IF - Fribourg-Gottéron 08/21 2014

Inlägg av ciirree »

Det är ingen fart på någonting på difhockey längre
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: CHL: Djurgårdens IF - Fribourg-Gottéron 08/21 2014

Inlägg av Rocky3000 »

MarcusDaze skrev:Jadu. Ny tråd kanske? Någon?
Precis! Kämpa!
Bild
Skriv svar