Fotbolls-VM 2014

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Túrin Turambar
Inlägg: 595
Blev medlem: 2012-05-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Fotbolls-VM 2014

Inlägg av Túrin Turambar »

Jag säger bara tre ord: "SÅ JÄVLA RÄTT!"
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Fotbolls-VM 2014

Inlägg av Magnutz »

Tyskland bör vinna. Ett tok-komplett lag.

Skickat från min HTC One via Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Fotbolls-VM 2014

Inlägg av diftobbe89 »

Hehe
Spela fult
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Fotbolls-VM 2014

Inlägg av Salas »

Blir Argentina som vinner detta nu. Kan se det framför mig när Messis med sitt fula fula tryne lyfter pokalen på söndag. Tyskland är favoriter, men det känns så glasklart att Messi kommer göra sitt livs match på söndag.
Hade varit absolut värsta utgång på detta mästerskap om Argentina vann. Hade varit hemskt.
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Fotbolls-VM 2014

Inlägg av bastis7 »

Skönt att Argentina vann mon svinen i Holland! Nu bryr jag mig inte vilka som vinner finalen då jag gillar både Argentina och Tyskland! Fast Messi är helt klart värd att få vinna ett vm-guld!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Fotbolls-VM 2014

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

bastis7 skrev:Skönt att Argentina vann mon svinen i Holland! Nu bryr jag mig inte vilka som vinner finalen då jag gillar både Argentina och Tyskland! Fast Messi är helt klart värd att få vinna ett vm-guld!
Varför då, för att han aldrig överhuvudtaget fått nåt gjort utanför Barcelona?

Vinner inte Tyskland detta så är det bara ytterligare ett exempel på att sport sällan är logiskt.
Tyskland har både vågad och kunnat spela i detta VM, självklart vore det mest rättvist med Tyskt guld.
Argentina är listiga, det måste man ge dom, men fan vilken trist avslutning på en kanonturnering om dom vinner
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Fotbolls-VM 2014

Inlägg av bastis7 »

Lee Harvey Oswald skrev:
bastis7 skrev:Skönt att Argentina vann mon svinen i Holland! Nu bryr jag mig inte vilka som vinner finalen då jag gillar både Argentina och Tyskland! Fast Messi är helt klart värd att få vinna ett vm-guld!
Varför då, för att han aldrig överhuvudtaget fått nåt gjort utanför Barcelona?

Vinner inte Tyskland detta så är det bara ytterligare ett exempel på att sport sällan är logiskt.
Tyskland har både vågad och kunnat spela i detta VM, självklart vore det mest rättvist med Tyskt guld.
Argentina är listiga, det måste man ge dom, men fan vilken trist avslutning på en kanonturnering om dom vinner


För att han är världens bästa fotbollsspelare någonsin.
Erik af Sibirien
Inlägg: 280
Blev medlem: 2007-08-21

Re: Fotbolls-VM 2014

Inlägg av Erik af Sibirien »

Lee Harvey Oswald skrev:
bastis7 skrev:Skönt att Argentina vann mon svinen i Holland! Nu bryr jag mig inte vilka som vinner finalen då jag gillar både Argentina och Tyskland! Fast Messi är helt klart värd att få vinna ett vm-guld!
Varför då, för att han aldrig överhuvudtaget fått nåt gjort utanför Barcelona?

Vinner inte Tyskland detta så är det bara ytterligare ett exempel på att sport sällan är logiskt.
Tyskland har både vågad och kunnat spela i detta VM, självklart vore det mest rättvist med Tyskt guld.
Argentina är listiga, det måste man ge dom, men fan vilken trist avslutning på en kanonturnering om dom vinner
+3600
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Fotbolls-VM 2014

Inlägg av Salas »

bastis7 skrev:För att han är världens bästa fotbollsspelare någonsin.
Låt mig gissa... Du hejar på Barcelona?

Messi är inte världens bästa genom tiderna, och han kommer aldrig att vara det förrän han visar att han kan spela fotboll i mer än ett lag. Messis glansdagar var i samband med Xavis och Iniestas glansdagar. Nu när dom båda är på nedgång, följer Messi i deras spår. Han är beroende av en exakt spelstil och extremt passningsskickliga medspelare för att kunna prestera på max. Han har inte vunnit ett smack utanför Barcelona, och han har inte heller gjort mer än ett par bra insatser i Argentina.

Ta till exempel Ronaldo som exempel, presterar vart han än spelar. Den dagen Messi dominerar totalt i Premier League, då kommer jag buga och bocka. Men vi alla vet att Messi inte hade kommit i närheten av Ronaldos bedrifter i PL, för att han inte är en lika komplett spelare. Messis teknik är något bättre än Ronaldos, i övrigt kör Ronaldo över Messi på i stort sett samtliga övriga punkter.
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Fotbolls-VM 2014

Inlägg av bastis7 »

Salas skrev:
bastis7 skrev:För att han är världens bästa fotbollsspelare någonsin.
Låt mig gissa... Du hejar på Barcelona?

Messi är inte världens bästa genom tiderna, och han kommer aldrig att vara det förrän han visar att han kan spela fotboll i mer än ett lag. Messis glansdagar var i samband med Xavis och Iniestas glansdagar. Nu när dom båda är på nedgång, följer Messi i deras spår. Han är beroende av en exakt spelstil och extremt passningsskickliga medspelare för att kunna prestera på max. Han har inte vunnit ett smack utanför Barcelona, och han har inte heller gjort mer än ett par bra insatser i Argentina.

Ta till exempel Ronaldo som exempel, presterar vart han än spelar. Den dagen Messi dominerar totalt i Premier League, då kommer jag buga och bocka. Men vi alla vet att Messi inte hade kommit i närheten av Ronaldos bedrifter i PL, för att han inte är en lika komplett spelare. Messis teknik är något bättre än Ronaldos, i övrigt kör Ronaldo över Messi på i stort sett samtliga övriga punkter.


Nej jag håller på Djurgården! Gillar inte Barca överhuvudtaget men att säga att Messi är sämre än Ronaldo är bara okunnighet!
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Fotbolls-VM 2014

Inlägg av Salas »

bastis7 skrev:Nej jag håller på Djurgården! Gillar inte Barca överhuvudtaget men att säga att Messi är sämre än Ronaldo är bara okunnighet!
Senast jag kollade så vann han guldbollen rätt nyligen, så jag utgår därmed ifrån att du är mer fotbollskunnig än de mest respekterade fotbollsjournalisterna runt om i världen.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Fotbolls-VM 2014

Inlägg av Magnutz »

Messi är ingen Superstar anser jag, även fast han målas upp som en sådan. Han verkar introvert (med ett kroppsspråk som Kim Källström) och en aning begränsad som spelare utanför sitt klubblag. Och, som skrivits, han lirar en exakt typ av fotboll som bygger på att man ormar sig igenom motståndet och passar bollfan över mållinjen. Det krävs spelare av yppersta världsklass runt omkring Messi för att det ska funka. Spelare som kan passa och passa och passa. I modern omställningsfotboll, den som Tyskland spelar, blir passapassapassa-fotbollen avklädd gång på gång. I landslagssammanhang och i klubblagssammanhang. C Ronaldo, Zlatan och en handfull andra kan avgöra på egen hand. De verkar inte så enormt beroende av sin omgivning. Mer beroende av sitt eget humör. De är superstars tycker jag. :)

Argentina - Holland var en studie i skitnödig feghet. Inget av lagen presterade på en nivå som ger något av de båda lagen en värdig plats i en VM-final. Vågar man inte spela för att vinna utan går på 0-0 för att nå straffläggning ska man strykas från protokollet. Lex Argentina - Holland. Till och med Robben verkade ha fått order (som han lydde) om att ta det lugnt och inte gå på tokoffensiv. Han gick inte in i en enda rejäl närkamp med intentionen att göra sin gubbe eller få med sig frispark/straff. Nej, han stod på benen och såg rätt nöjd ut att det stod 0-0. Snejder hade snört på sig betong-pjucken och slog fan inte ett inlägg/frispark med nån duglig adress på. Grådassig match. Ovärdig en semifinal i VM.

Tyskland bör få sina medaljer innan matchen och sen kan de spela en uppvisningsmatch mot Messy & Co.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Fotbolls-VM 2014

Inlägg av mb81 »

Tycker Argentina varit rätt dåliga hela VM men tack vare Messis briljans i flertalet matcher ändå är vidare. Han kanske inte har varit bra hela matcher men visst fan har han varit en av VM:s bästa spelare! Tex tyckte många han gjorde en riktigt usel match mot Holland. Ändå hade han mest lyckade dribblingar i hela VM just den matchen.
Att han gjort en dålig säsong just denna är också sån jävla bullshit. Han gjorde tex 28 mål på 31 matcher i la liga. Helt sjukt bra för vilken spelare som helst men för Messi är kraven så mycket högre. Det var dessutom en säsong som inte Xavi och Iniesta varit lika bra.
Som en kul jämförelse gjorde Zlatan 16 mål på 29 matcher i Barca. Då när Barca som var som allra bäst.
Messi är dessutom den största anledningen att Barca år 09-12 förmodligen var världens bästa lag genom tiderna.
Jag rankar Messi som 2000-talets bästa spelare helt klart även fast Ronaldo just denna säsong har varit snäppet vassare. Men han var fan inte bra detta VM. Skulle inte han prestera var han än spelade?

Obs: Håller inte på Barca!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Fotbolls-VM 2014

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

mb81 skrev:Tycker Argentina varit rätt dåliga hela VM men tack vare Messis briljans i flertalet matcher ändå är vidare. Han kanske inte har varit bra hela matcher men visst fan har han varit en av VM:s bästa spelare! Tex tyckte många han gjorde en riktigt usel match mot Holland. Ändå hade han mest lyckade dribblingar i hela VM just den matchen.
Att han gjort en dålig säsong just denna är också sån jävla bullshit. Han gjorde tex 28 mål på 31 matcher i la liga. Helt sjukt bra för vilken spelare som helst men för Messi är kraven så mycket högre. Det var dessutom en säsong som inte Xavi och Iniesta varit lika bra.


Som en kul jämförelse gjorde Zlatan 16 mål på 29 matcher i Barca. Då när Barca som var som allra bäst.

Messi är dessutom den största anledningen att Barca år 09-12 förmodligen var världens bästa lag genom tiderna.
Jag rankar Messi som 2000-talets bästa spelare helt klart även fast Ronaldo just denna säsong har varit snäppet vassare. Men han var fan inte bra detta VM. Skulle inte han prestera var han än spelade?

Obs: Håller inte på Barca!
Ja den var kul,
Zlatan hade ungefär 187 bra lägen att göra mål i dessa matcher, om han bara fått bollen dvs.
Alla bra lägen sattes upp för Messi så det är snarare en bragd att Zlatan lyckades göra 16 mål fast ingen i Barca hade intresse av det
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Malto
Inlägg: 1302
Blev medlem: 2012-07-22

Fotbolls-VM 2014

Inlägg av Malto »

mb81 skrev:Tycker Argentina varit rätt dåliga hela VM men tack vare Messis briljans i flertalet matcher ändå är vidare. Han kanske inte har varit bra hela matcher men visst fan har han varit en av VM:s bästa spelare! Tex tyckte många han gjorde en riktigt usel match mot Holland. Ändå hade han mest lyckade dribblingar i hela VM just den matchen.
Att han gjort en dålig säsong just denna är också sån jävla bullshit. Han gjorde tex 28 mål på 31 matcher i la liga. Helt sjukt bra för vilken spelare som helst men för Messi är kraven så mycket högre. Det var dessutom en säsong som inte Xavi och Iniesta varit lika bra.
Som en kul jämförelse gjorde Zlatan 16 mål på 29 matcher i Barca. Då när Barca som var som allra bäst.
Messi är dessutom den största anledningen att Barca år 09-12 förmodligen var världens bästa lag genom tiderna.
Jag rankar Messi som 2000-talets bästa spelare helt klart även fast Ronaldo just denna säsong har varit snäppet vassare. Men han var fan inte bra detta VM. Skulle inte han prestera var han än spelade?

Obs: Håller inte på Barca!
Öh? Xavi? Iniesta? Messi lyfter inget lag, dvs han gör inte medspelarna bättre, tvärtom, men han är en djävel på att göra mål. Men det hade lika gärna nån annan kunnat göra med de övriga spelare Barca hade (och har, fast lite äldre och tröttare).
Skriv svar