Fotbolls-VM 2014

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Fotbolls-VM 2014

Inlägg av pulverapa »

SirDIFalot skrev:
pulverapa skrev: Bollen är i spel ungefär 60 minuter varje match. 1/3 av tiden går åt till annat.

Med stoppklocka slipper man tidsödning från laget som leder... Matcherna kanske till och med är slut några minuter tidigare.
På vilket sätt blir matchen kortare om man stoppar klockan vid varje avbrott?
Gå tillbaka till mitt första inlägg och läs noga en gång till vad jag skrivit.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17512
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Sv: Fotbolls-VM 2014

Inlägg av SirDIFalot »

pulverapa skrev:
SirDIFalot skrev:
pulverapa skrev: Bollen är i spel ungefär 60 minuter varje match. 1/3 av tiden går åt till annat.

Med stoppklocka slipper man tidsödning från laget som leder... Matcherna kanske till och med är slut några minuter tidigare.
På vilket sätt blir matchen kortare om man stoppar klockan vid varje avbrott?
Gå tillbaka till mitt första inlägg och läs noga en gång till vad jag skrivit.
Ok, jag svarade på Cirith Ungols inlägg. Visste inte att han hänvisade till ditt.

Bollen i spel 55 minuter per match i nuvarande VM, men också 70 minuter per match i förra VM, så vettefan om man skulle våga tidsstämpla effektiv tid på en fotbollsmatch till 60 min.
Expert.
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1258
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Re: Fotbolls-VM 2014

Inlägg av Henkos »

Huh, det är ju helt sinnes att det skiljer så mycket. Värmen lär väl inverka till viss del men kan ju inte vara enda anledningen.

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5725
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Fotbolls-VM 2014

Inlägg av Vikas »

Inget fel på dramatiken så här långt i slutspelet...
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Fotbolls-VM 2014

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Lås in ärkemiffot Scolari i omklädningsrummet framöver.
Skriker på domaren från sidlinjen på precis allt så spottet stänker, i alla matcher.
Hittills helt utan åtgärd, WTF?!!

Chile borde vunnit, otrolig match.
Vilket högt presspel, i princip hela matchen, i förlängningen togs det ner ett snäpp av naturliga skäl.
Brasilien känns som fotbollens svar på Leksand, allas kelgrisar.
Tycker dom filmar och fuskar klart mest av alla lag, dom utstrålar smuts helt enkelt

Edit/
Inte helt förvånande är Brasilien även det enda laget som lyckats komma undan med avståndsfusk med försvarsmuren vid frispark, trots det nyinförda raklöddret.
Neymars kotfraktur var tydligen ett planerat överfall av Zuniga, pratas om lång avstängning nu.
Tycker mest det var en slump att det slutade så illa som det gjorde.
Däremot pratas det väldigt lite om Brasiliens mangling av James Rodríguez i 90min.
Grabben fick ju inte en chans att spela.

Neej, det luktar fortsatt illa om den smutsiga vägen fram till guldet.
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2014-07-06 17:15:54, redigerad totalt 1 gånger.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Fotbolls-VM 2014

Inlägg av sensei »

Sådär, nu har jag sett en match i VM, och vilken match sen.. Mex - Holl, en riktig thriller med ett avslut av nästan overklig nivå av drama. Samtidigt skönt att inte bry sig allt för mycket om vilket lag som vinner.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Fotbolls-VM 2014

Inlägg av seppuko »

Sjukt galet hett under den matchen. Fattar inte att de gav Qatar VM där det är minst 10 grader varmare än dagens match.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5725
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Fotbolls-VM 2014

Inlägg av Vikas »

seppuko skrev:Sjukt galet hett under den matchen. Fattar inte att de gav Qatar VM där det är minst 10 grader varmare än dagens match.
Mycket blod- och oljepengar inblandade.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Fotbolls-VM 2014

Inlägg av pulverapa »

Jag cashar in mitt tips att Brasil vinner VM. Någon som erbjuder pengarna tillbaka? ;)
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Fotbolls-VM 2014

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Skönaste sporteventet sedan DIF gick upp i SHL, brutalt effektiv Tysk precision.
Njuter fullt ut av att se Scolaris samba-flickor gråta som barn.

Försöker ta in vad som hände här egentligen, 5-0 på 30min spel i en VM-semifinal mot Brasilien i Brasilien :shock:
Fotbollshistoria skrevs ikväll
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Fotbolls-VM 2014

Inlägg av Salas »

pulverapa skrev:Jag cashar in mitt tips att Brasil vinner VM. Någon som erbjuder pengarna tillbaka? ;)
Bild

Börjar brännas, väntar med att casha in mitt tips... :wink:
Mäktig uppvisning, helt sinnessjukt. Att Silvas frånvaro skulle vara värre än Neymars skada, det behövde man inte heta Einstein för att förstå (även om media bara fokuserade på Neymar), men att det skulle bli en total kollaps var omöjligt att förutspå.

Blir en fruktansvärt spännande final nu, hoppas att Holland står för motståndet. Men magkänslan säger Argentina. Bara att hålla tummarna för att tyskarna visar upp samma spel oavsett motstånd.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Fotbolls-VM 2014

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Salas skrev:
pulverapa skrev:Jag cashar in mitt tips att Brasil vinner VM. Någon som erbjuder pengarna tillbaka? ;)
Bild

Börjar brännas, väntar med att casha in mitt tips... :wink:
Mäktig uppvisning, helt sinnessjukt. Att Silvas frånvaro skulle vara värre än Neymars skada, det behövde man inte heta Einstein för att förstå (även om media bara fokuserade på Neymar), men att det skulle bli en total kollaps var omöjligt att förutspå.

Blir en fruktansvärt spännande final nu, hoppas att Holland står för motståndet. Men magkänslan säger Argentina. Bara att hålla tummarna för att tyskarna visar upp samma spel oavsett motstånd.
Agree, i så fall en historisk Europeisk final, i ett VM utanför Europa.

1958 vann Brasilien som bekant VM i Sverige, sedan dess har inget Sydamerikanskt lag vunnit i Europa och inget Europeiskt lag vunnit i Sydamerika.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Malto
Inlägg: 1302
Blev medlem: 2012-07-22

Re: Fotbolls-VM 2014

Inlägg av Malto »

Lee Harvey Oswald skrev:Skönaste sporteventet sedan DIF gick upp i SHL, brutalt effektiv Tysk precision.
Njuter fullt ut av att se Scolaris samba-flickor gråta som barn.

Försöker ta in vad som hände här egentligen, 5-0 på 30min spel i en VM-semifinal mot Brasilien i Brasilien :shock:
Fotbollshistoria skrevs ikväll
Jo. Brutalt vacker halvtimme.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Sv: Fotbolls-VM 2014

Inlägg av ciirree »

Lade ett drömbet några dagar in i VM sen har jag bara slötippat. När jag inser att mitt 1-3 idag inte går in kan jag checka ut från VM. Tack och adjö nu kan hockeyn dra igång :)

EDIT: 7-0, sjukt. Helt sjukt.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Fotbolls-VM 2014

Inlägg av sensei »

Herregud
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Skriv svar