Fotbolls-VM 2014

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Malto
Inlägg: 1302
Blev medlem: 2012-07-22

Re: Fotbolls-VM 2014

Inlägg av Malto »

SirDIFalot skrev:
pulverapa skrev:Där kom snytingen som satte käppar i hjulen för mitt tips. Costa Rica slår Italien och blir därmed etta i gruppen.
Det är inte klart. Både Uruguay och Italien kan fortfarande bli 1:a.
Inbördes möte väl? Båda förlorat mot costa rica. England borta. Då vinner costa rica gruppen oavsett resultat.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Fotbolls-VM 2014

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Malto skrev:
SirDIFalot skrev:
pulverapa skrev:Där kom snytingen som satte käppar i hjulen för mitt tips. Costa Rica slår Italien och blir därmed etta i gruppen.
Det är inte klart. Både Uruguay och Italien kan fortfarande bli 1:a.
Inbördes möte väl? Båda förlorat mot costa rica. England borta. Då vinner costa rica gruppen oavsett resultat.
Målskillnad i första hand. inbördes i andra.
Dvs Costa Rica är klara för avancemang, men inte nödvändigtvis som gruppetta om man förlorar mot England
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Malto
Inlägg: 1302
Blev medlem: 2012-07-22

Re: Fotbolls-VM 2014

Inlägg av Malto »

Lee Harvey Oswald skrev:
Malto skrev:
SirDIFalot skrev:
pulverapa skrev:Där kom snytingen som satte käppar i hjulen för mitt tips. Costa Rica slår Italien och blir därmed etta i gruppen.
Det är inte klart. Både Uruguay och Italien kan fortfarande bli 1:a.
Inbördes möte väl? Båda förlorat mot costa rica. England borta. Då vinner costa rica gruppen oavsett resultat.
Målskillnad i första hand. inbördes i andra.
Dvs Costa Rica är klara för avancemang, men inte nödvändigtvis som gruppetta om man förlorar mot England
Även om det bara är två lag på samma poäng? Där ser man. Jag verkar fast i stenåldern.....
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Fotbolls-VM 2014

Inlägg av mb81 »

Malto skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Malto skrev:
SirDIFalot skrev:
pulverapa skrev:Där kom snytingen som satte käppar i hjulen för mitt tips. Costa Rica slår Italien och blir därmed etta i gruppen.
Det är inte klart. Både Uruguay och Italien kan fortfarande bli 1:a.
Inbördes möte väl? Båda förlorat mot costa rica. England borta. Då vinner costa rica gruppen oavsett resultat.
Målskillnad i första hand. inbördes i andra.
Dvs Costa Rica är klara för avancemang, men inte nödvändigtvis som gruppetta om man förlorar mot England
Även om det bara är två lag på samma poäng? Där ser man. Jag verkar fast i stenåldern.....
Jag såg också det. Högst märkligt tycker jag. I korta serier är det mycket bättre med inbördes möten så slipper matcher mot avhängda lag få stor betydelse. Som sista omgången i kvalserien då gnaget inte hade nåt att spela för(typ inget iaf).
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Fotbolls-VM 2014

Inlägg av Salas »

USA - Portugal, vilken match det blev. USA vänder 0-1 till 2-1, och i sista anfallet i matchen kvitterar Portugal.
Utöver det så plågade man sig igenom ett underspel på hörnor, under 10,5. Efter 62 minuter hade det varit 9 hörnor, men på mirakulöst sett så klarade sig spelet då hörnorna stannade på 10 till antalet!


Nu börjar dock VM på riktigt, med utslagningsmatcher. Dom flesta grupperna innehåller ruggigt intressanta matcher i sista omgången.
Användarvisningsbild
Struten
Inlägg: 568
Blev medlem: 2008-05-05
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Fotbolls-VM 2014

Inlägg av Struten »

Salas skrev:USA - Portugal, vilken match det blev. USA vänder 0-1 till 2-1, och i sista anfallet i matchen kvitterar Portugal.
Utöver det så plågade man sig igenom ett underspel på hörnor, under 10,5. Efter 62 minuter hade det varit 9 hörnor, men på mirakulöst sett så klarade sig spelet då hörnorna stannade på 10 till antalet!


Nu börjar dock VM på riktigt, med utslagningsmatcher. Dom flesta grupperna innehåller ruggigt intressanta matcher i sista omgången.
Själv är jag så irriterad så det finns inte. Spelade på amerikansk vinst efter Portugals ledningsmål till 15x pengarna!
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Fotbolls-VM 2014

Inlägg av pulverapa »

SirDIFalot skrev:
pulverapa skrev:
mb81 skrev:
pulverapa skrev:Brasilien vinner. Överraskning: Uruguay.
Du menar negativ överraskning då eller?

Argentina tar det såklart!
Jag tror på Brasilien-Uruguay i final.
Om Uruguay kommer 2a i gruppen och Brasilien vinner sin och båda vinner sina åttondelar så möts dom i kvartsfinal.
Ah, det var ju otur för mig. :(
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9444
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Fotbolls-VM 2014

Inlägg av Jim Morrison »

Luis Suarez är en man styrd av impulser. Minst sagt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Fotbolls-VM 2014

Inlägg av Salas »

175x pengarna... Det erbjöd Betsafe inför fotbolls VM till den spelare som trodde att Suarez skulle bita någon under mästerskapet.

Synd att man inte nappade på det erbjudandet :lol:


Hur som helst så visar Suarez att han är en sinnessjuk människa, en riktig barbar. Hoppas att han stängs av länge, otroligt länge i internationella sammanhang. Maxstraffet för någon som biter en motståndare är två år av FIFA, och jag håller tummarna för att så blir fallet.

Biter man en motståndare en gång, sjukt bara det... Men alla gör misstag.
Två gånger... Gränsen är passerad med råge.
Tre gånger... En signal om att det är så som han är, en barbar som biter folk när han blir sur. Sådana personer har absolut ingenting att göra på en fotbollsplan, och jag hoppas att FIFA sätter ner foten rejält.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17509
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Fotbolls-VM 2014

Inlägg av SirDIFalot »

Borde minst ha blivit gult till Suarez.
Expert.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Fotbolls-VM 2014

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Synd om Suaréz, alla hackar på honom.
Stackaren verkar hungrig hela tiden, tuggar på allt som kommer i hans väg.

Men inte var det väl värt rött kort direkt på Marchisio?

Hyfsat less på Nannskogs utdragna Gröt-prat nu.
Stackars människa, att födas med en sådan dialekt, vilket jävla handikapp
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Fotbolls-VM 2014

Inlägg av Magnutz »

Suarez är ju som ett dagisbarn som bits. En bitare helt enkelt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Fotbolls-VM 2014

Inlägg av bastis7 »

Hoppas han blir avstängd hela vm nu Suarez och Colombia skickar ut Uruguay med huvet före! Tråk-Grekland också vidare är ju förjävligt!
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Fotbolls-VM 2014

Inlägg av bastis7 »

Salas skrev:175x pengarna... Det erbjöd Betsafe inför fotbolls VM till den spelare som trodde att Suarez skulle bita någon under mästerskapet.

Synd att man inte nappade på det erbjudandet :lol:


Hur som helst så visar Suarez att han är en sinnessjuk människa, en riktig barbar. Hoppas att han stängs av länge, otroligt länge i internationella sammanhang. Maxstraffet för någon som biter en motståndare är två år av FIFA, och jag håller tummarna för att så blir fallet.

Biter man en motståndare en gång, sjukt bara det... Men alla gör misstag.
Två gånger... Gränsen är passerad med råge.
Tre gånger... En signal om att det är så som han är, en barbar som biter folk när han blir sur. Sådana personer har absolut ingenting att göra på en fotbollsplan, och jag hoppas att FIFA sätter ner foten rejält.


Såg en som bettat 80 spänn på det där, han är 14 papp rikare nu!
Erik af Sibirien
Inlägg: 280
Blev medlem: 2007-08-21

Re: Fotbolls-VM 2014

Inlägg av Erik af Sibirien »

Ja, det Suaréz gjorde var förkastligt, det är alla överens om, men den där italienaren som låg och vred sig i dödsplågor borde skämmas lika mycket.

Hans dödsryckningar antydde att han fått halva överkroppen bortsprängd snarare än en tandrad i axeln.

Pinsamt.
Skriv svar