Fotbolls-VM 2014

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Fotbolls-VM 2014

Inlägg av bastis7 »

Då startar världens största idrottsevenemang om bara några timmar. Vad tror ni om det? Vilka vinner? Vilka överraskar? Vilka floppar? Vem blir årets målkung?

Så här tror jag:

Vinnare: Argentina (Tyskland 2:a) (Brasilien 3:a)

Överraskar: Colombia

Flopp: Holland

Målkung: Higuain
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Fotbolls-VM 2014

Inlägg av sensei »

Ingen aning. Hoppas på lite kontroverser á guds hand eller den där holland-matchen förra vm där det flög spelare åt alla håll, riktigt skoj.

I brist på sådant känns VM som något jag personligen inte kommer ge någon större notis..
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Don66-2
Inlägg: 576
Blev medlem: 2009-01-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Fotbolls-VM 2014

Inlägg av Don66-2 »

sensei skrev:Ingen aning. Hoppas på lite kontroverser á guds hand eller den där holland-matchen förra vm där det flög spelare åt alla håll, riktigt skoj.

I brist på sådant känns VM som något jag personligen inte kommer ge någon större notis..
Nope, mest irriterad över att det kommer att vara fuzzball på varenda jävla sportkanal ett par veckor framåt nu...
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Fotbolls-VM 2014

Inlägg av bastis7 »

Don66-2 skrev:
sensei skrev:Ingen aning. Hoppas på lite kontroverser á guds hand eller den där holland-matchen förra vm där det flög spelare åt alla håll, riktigt skoj.

I brist på sådant känns VM som något jag personligen inte kommer ge någon större notis..
Nope, mest irriterad över att det kommer att vara fuzzball på varenda jävla sportkanal ett par veckor framåt nu...


Jag tycker det är helt fantastiskt!
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Fotbolls-VM 2014

Inlägg av Salas »

Bild

Redo!
Användarvisningsbild
Henke95
Inlägg: 694
Blev medlem: 2011-09-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Fotbolls-VM 2014

Inlägg av Henke95 »

Salas skrev:Bild

Redo!
Helt rätt! Tror mycket på Tyskland, trots det tunga tappet i Reus. Formen killen var i under slutet av säsongen var sanslös! Hade mycket väl kunnat ta hem skytteligan.

Argentina håller jag som en liten outsider (hur man nu kan vara det med spelare som Messi, Di Maria och Higuain i laget) till titeln, Belgien likaså. Hoppas innerligen att Spanien ryker när det börjar bli allvar.
Victory is sweetest when you've known defeat.
medu82
Inlägg: 703
Blev medlem: 2013-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Fotbolls-VM 2014

Inlägg av medu82 »

Vinnare: Argentina

Överraskning: Belgien

Flopp: Brazil (Ja de lär säkert spela bra men alla förväntar sig att de ska vinna ;p )
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Fotbolls-VM 2014

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Bara inte Värdnationen vinner så är jag helnöjd, Brazil har alltid av någon anledning varit mitt största hatobjekt, lite som Barcelona.

Belgien, Tyskland eller.....England (haha, tror bara dom själva :wink: )

Skönt att det drar igång iaf, så slipper jag sucka tungt åt en torftig Silly
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5725
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Fotbolls-VM 2014

Inlägg av Vikas »

Smårolig start måste man säga. Självmål av hemmanationen efter 10 min.

Edit: ....och där kom turneringens första jättefilmning som domaren sväljer med hull och hål. Kul med fotboll.
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Fotbolls-VM 2014

Inlägg av bastis7 »

Vikas skrev:Smårolig start måste man säga. Självmål av hemmanationen efter 10 min.

Edit: ....och där kom turneringens första jättefilmning som domaren sväljer med hull och hål. Kul med fotboll.


Domarn gav Brasilien två mål och tog ifrån ett från Kroatien. Jäkligt svag insats av domaren.
macin
Inlägg: 214
Blev medlem: 2010-10-21
Säsongskort: Ja

Re: Fotbolls-VM 2014

Inlägg av macin »

Hoppas på Argentina eller Belgien men hjärnan säger att Tyskland har allt som krävs. Frankrike och Italien har massa spännande och roliga spelare om man ser till föregående VM.

Skrällar: Chile & Colombia

Vinnare: Argentina
Skytteligavinnare: Fred (det hade jag i VM elvan iaf)
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Fotbolls-VM 2014

Inlägg av diftobbe89 »

Vinnare: Tyskland

Överraskar: Mexico

Flopp: Holland
Spela fult
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: Fotbolls-VM 2014

Inlägg av Metal Machine »

Samtidigt kan jag känna att Belgien, Colombia och i viss mån Chile har blivit så uppskrivna att det knappast är någon överraskning om någon av dessa tar hem en medalj. Jag tror Ryssland sluter sig samman och chockar världen med att ta sig till semifinal (man kan ju få hoppas?). :wink:

Spanien, Argentina, Brasilien och England önskas - i vanlig ordning - all olycka härifrån. För Tyskland, Ryssland, Japan, Sydkorea och Italien hålls dock en extra tumme!
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Fotbolls-VM 2014

Inlägg av bastis7 »

Metal Machine skrev:Samtidigt kan jag känna att Belgien, Colombia och i viss mån Chile har blivit så uppskrivna att det knappast är någon överraskning om någon av dessa tar hem en medalj. Jag tror Ryssland sluter sig samman och chockar världen med att ta sig till semifinal (man kan ju få hoppas?). :wink:

Spanien, Argentina, Brasilien och England önskas - i vanlig ordning - all olycka härifrån. För Tyskland, Ryssland, Japan, Sydkorea och Italien hålls dock en extra tumme!


Hur kan man hålla på ett land som Ryssland? :P Om Belgien, Colombia och Chile tar medalj måste räknas som skräll men att de tar sig typ till kvart är ju inte mkt till skräll kanske.
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: Fotbolls-VM 2014

Inlägg av Metal Machine »

Nä, jag håller inte med dig. Att någon av de tre tar sig till semifinal är ingen högoddsare.

Man hejar på Ryssland för att reta hela PK-etablissemanget, för att man har ryska vänner och för att man tycker att Ryssland på många sätt är ett bra land, som vi svenskar har mycket att lära av.
Skriv svar