DIF Dam

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

DIF Dam

Inlägg av captcash »

Missförstå mig rätt nu, tack!

Jag anser att antingen bör man flytta DIF Dam till en egen site (elr separat under-sida här), alternativt märk upp ALLA nyheter osv med "[D]" eller något liknande.

Det är inte så att jag inte respekterar tjejjerna och deras matcher/nyheter, men man rycker ju till av glädje varje gång det plingar i burken för en nyhet på DIF's hemsida och blir alltid lika sjukt besviken när det inte handlar om herrarna (vilket jag följer ungefär 100% mer än dam hockey).

Rubriken, "DIFTV: Har drömt om detta", fick mig att tro att någon monsterlirare var på väg hem, men icke då! Sluta!


Snälla, inse att denna mix av klubbar är tokfrustrerande för många av oss, separera upp klubbarna är ni snälla. Finns ingen som helst logik i att blanda ihop två HELT olika klubbar och deras info/nyheter/förvärv på en och samma sida, bara för de råkar lira samma sport under samma förening. (möjligen ungdomslag för herrar i så fall, då detta ändå är killar som ev kan lira i DIF's A-lag i framtiden).. :(
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: DIF Dam

Inlägg av -daniel- »

Håller med dig fullständigt.
Bild
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: DIF Dam

Inlägg av ciirree »

Håller helt med!
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

DIF Dam

Inlägg av Jepe »

Kan bara instämma i vad som skrivs i första inlägget!
2014-04-07, vad hände?
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF Dam

Inlägg av mb81 »

6 av 17 inlägg på förstasidan när damerna har spelat sin första match någonsin kan väl alla leva med?
Kommer väl vara ungefär lika mycket om damerna(om inte mindre) som juniorerna i framtiden. Ingen som gnällt när det varit lite inlägg om j20/j18-laget. Ska vi J-märka juniornyheterna?

Ja men det verkade så viktigt att säga att du inte bryr dig om damerna så du behövde starta en ny tråd.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: DIF Dam

Inlägg av pulverapa »

Jag håller med captcash.

Som det är nu blir man väldigt irriterad. Inte på damerna, absolut inte. Hemsidan och andra DIF-medier har blivit som Aftonbladet med rubriker som får en att hoppa högt - så visar det sig att rubriken gäller något helt annat än DIF Hockey. Måste vi lura oss själva?
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17509
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF Dam

Inlägg av SirDIFalot »

Jag förutsätter att det kommer genomföras förr eller senare. Kan köpa att DIF damhockey får lite uppmärksamhet här för att "komma igång"
Expert.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: DIF Dam

Inlägg av DIF_Soldier »

Äh, sluta gnäll. Som SirDIF säger så måste DIF Dam få en möjlighet att komma igång. Tycker snarare att det är en bra gest av DIF Hockey att hjälpa en mindre etablerad falang av klubben så här i begynnelsens tider.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1258
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Re: DIF Dam

Inlägg av Henkos »

Kan bara instämma med TS. Själv fick man ju en jäkla skopa skit när man kom med kritik i samma ämne för ett tag sen. Skönt att se att man inte är ensam om dessa åsikter!

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: DIF Dam

Inlägg av Godnoken »

+1

på Sir och Soldier.

Så småningom kommer de nog få sin egen flik på hemsidan. I vilket fall som helst bryr jag mig inte om det kommer upp damnyheter på förstasidan. Bara kul!
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: DIF Dam

Inlägg av captcash »

Bara det att den enda PR de får nu är att man blir pissed som fan att det är (som tidigare påpekats), värsta AB-rubriker som gör att iaf jag surar på dam-hockeyn och skiter totalt i att läsa deras nyheter. Det måste ju finnas något smartare sätt att profilera vår dam hockey än att blåsa oss att läsa artiklar som vi tror rör en av de viktigaste silly-seasons på ÅR och dar!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: DIF Dam

Inlägg av captcash »

En superlätt tanke är att alla vi användare helt enkelt kan justera nått filter där man väljer vilka nyheter som ska synas på första sidan... busenkel och ni som vill följa dam-hockey eller P16 kan göra det, en annan skulle antagligen stänga av allt förrutom A-laget.

Inga problem, inget gnäll och man slipper bli spammad med saker som bara irriterar när man förväntar sig annat! :)
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: DIF Dam

Inlägg av DIF_Soldier »

captcash skrev:Bara det att den enda PR de får nu är att man blir pissed som fan att det är (som tidigare påpekats), värsta AB-rubriker som gör att iaf jag surar på dam-hockeyn och skiter totalt i att läsa deras nyheter. Det måste ju finnas något smartare sätt att profilera vår dam hockey än att blåsa oss att läsa artiklar som vi tror rör en av de viktigaste silly-seasons på ÅR och dar!
Lösningen är enkel: låt inte ditt liv styras av känslor. Det kommer du långt på.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: DIF Dam

Inlägg av -daniel- »

För mig handlar det snarare om att jag är genuint ointresserad av Djurgårdens damlag. Kunde lika gärna vara nyheter om DIF Bowling på förstasidan. :?
Bild
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: DIF Dam

Inlägg av captcash »

DIF_Soldier skrev:
captcash skrev:Bara det att den enda PR de får nu är att man blir pissed som fan att det är (som tidigare påpekats), värsta AB-rubriker som gör att iaf jag surar på dam-hockeyn och skiter totalt i att läsa deras nyheter. Det måste ju finnas något smartare sätt att profilera vår dam hockey än att blåsa oss att läsa artiklar som vi tror rör en av de viktigaste silly-seasons på ÅR och dar!
Lösningen är enkel: låt inte ditt liv styras av känslor. Det kommer du långt på.
Dvs sluta hålla på Djurgården och kolla sport eller? Grymt förslag, let's become robots hela högen, yay, bra idé!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Skriv svar