Säsongen 14/15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Manijock
Inlägg: 7820
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Manijock »

Jim Morrison skrev:Tror Sörensen - Trukhno - Alvarez kan bli bra. Alla spelskickliga, stora och hårda i kroppen. Sörensen som utvecklar för varje säsong mer och mer av en mean-streak.

Sörensen
Alvarez
Trukhno

Det får bli Sattygs-kedjan helt enkelt. Jag gör en Ros.
Lägg till:
(Ollas) Mattsson
Linus Arnesson

Med dessa herrar på backen så får vi ASTMA-femman
Senast redigerad av Manijock den 2014-07-29 19:38:45, redigerad totalt 1 gånger.
fidyekcoh
Inlägg: 110
Blev medlem: 2010-05-10

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av fidyekcoh »

Härligt med så mycket folk på träningen. Tänkte summera första intrycket för året av en del spelare, framförallt dom nya. Såklart kan man inte göra någon ordentlig bedömning redan men första intrycket som sagt.

Som helhet fick jag ett positivt intryck. Många som hade bra fart och teknik.

Nordlund tycker jag såg spännande ut. Verkar ha bra spelförståelse och rörlig med bra pass.

Fernholm verkar lite lättare nu än senast jag såg honom. Känns tryckt att ha honom där bak.

Deilert vår nya Dan Boyle? haha han har biffat på sig ordentligt sen senast och bjöd på några fina uppåkningar. Lite stabbig på rören defensivt bara, dock tidigt på säsongen.

Annars tyckte jag Englund gjorde ett riktigt stabil intryck och såg större ut.

Falk lär bli utlånad.

Offensivt hoppas jag att vi kan dra nytta av den fart och teknik vi har. Lyckas vi tas oss in på mål för att skapa dom riktigt heta chanserna? får inte bli för mycket snurr och dragningar. Samuelsson får lära ut sitt snabba avslut. Sörensens kedja kan bli väldigt kul att se.
mb81
Inlägg: 8661
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av mb81 »

fidyekcoh skrev:Härligt med så mycket folk på träningen. Tänkte summera första intrycket för året av en del spelare, framförallt dom nya. Såklart kan man inte göra någon ordentlig bedömning redan men första intrycket som sagt.

Som helhet fick jag ett positivt intryck. Många som hade bra fart och teknik.

Nordlund tycker jag såg spännande ut. Verkar ha bra spelförståelse och rörlig med bra pass.

Fernholm verkar lite lättare nu än senast jag såg honom. Känns tryckt att ha honom där bak.

Deilert vår nya Dan Boyle? haha han har biffat på sig ordentligt sen senast och bjöd på några fina uppåkningar. Lite stabbig på rören defensivt bara, dock tidigt på säsongen.

Annars tyckte jag Englund gjorde ett riktigt stabil intryck och såg större ut.

Falk lär bli utlånad.

Offensivt hoppas jag att vi kan dra nytta av den fart och teknik vi har. Lyckas vi tas oss in på mål för att skapa dom riktigt heta chanserna? får inte bli för mycket snurr och dragningar. Samuelsson får lära ut sitt snabba avslut. Sörensens kedja kan bli väldigt kul att se.
Rädd att Nordlund blir årets Kyle eller Sam. Hoppas jag får fel.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Kall-El »

mb81 skrev:
fidyekcoh skrev:Härligt med så mycket folk på träningen. Tänkte summera första intrycket för året av en del spelare, framförallt dom nya. Såklart kan man inte göra någon ordentlig bedömning redan men första intrycket som sagt.

Som helhet fick jag ett positivt intryck. Många som hade bra fart och teknik.

Nordlund tycker jag såg spännande ut. Verkar ha bra spelförståelse och rörlig med bra pass.

Fernholm verkar lite lättare nu än senast jag såg honom. Känns tryckt att ha honom där bak.

Deilert vår nya Dan Boyle? haha han har biffat på sig ordentligt sen senast och bjöd på några fina uppåkningar. Lite stabbig på rören defensivt bara, dock tidigt på säsongen.

Annars tyckte jag Englund gjorde ett riktigt stabil intryck och såg större ut.

Falk lär bli utlånad.

Offensivt hoppas jag att vi kan dra nytta av den fart och teknik vi har. Lyckas vi tas oss in på mål för att skapa dom riktigt heta chanserna? får inte bli för mycket snurr och dragningar. Samuelsson får lära ut sitt snabba avslut. Sörensens kedja kan bli väldigt kul att se.
Rädd att Nordlund blir årets Kyle eller Sam. Hoppas jag får fel.
En rädsla jag delar med dig.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Kall-El »

Jim Morrison skrev:Tror Sörensen - Trukhno - Alvarez kan bli bra. Alla spelskickliga, stora och hårda i kroppen. Sörensen som utvecklar för varje säsong mer och mer av en mean-streak.

Sörensen
Alvarez
Trukhno

Det får bli Sattygs-kedjan helt enkelt. Jag gör en Ros.
Enda haken med den linan är väl att om Trucken är tänkt som center (?) torde det betyda att ingen mer center är på väg in vilket jag verkligen hade hoppats på.
LT10
Inlägg: 49
Blev medlem: 2012-05-21
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av LT10 »

Mikael Samuelsson klar då, vi kan nog räkna in Lauritzen också. Blir väldigt intressant att se hur vi väljer att formulera laget men det är väl ingen vild gissning att vi fortsätter till en början med formationerna som inleddes idag.

Målvakter
Tellan
Mantas
Söderström

Tycker vi har en sjukt intressant målvaktssida. Tellan är självklart given etta och kommer bli vår viktigaste spelare. Han blir en bra mentor till Mantas och Linus Söderström.

Mantas är en duglig andrekeeper och lär få 5-10 matcher denna säsong, har svårt att se att han får fler.

Söderström är en av de största målvaktstalangerna i Sverige och har fått bra med lovord av scouter. Det kommer bli väldigt spännande att följa honom i J20.

Backar
Fernholm-Deilert
Nordlund-Högström
Holm-Arnesson
Norell

Utanför: Englund, Falk, AOM

Många unga backar med stor potential. Jag tror mycket på Holm och Arnesson framförallt för det är de som varit med längst av de yngre backarna, de måste ta flera kliv och leverera direkt. Är väldigt tveksam till Fernholm men tycker det är bra att han och Deilert placeras med varandra. Är Väldigt förväntansfull på att få se vårt finska lejon.

Kedjor
Sörensen-Trukhno-Alvarez
Lauritzen-Jocke-Samuelsson
Saviano-Ljungh-Heinerö
Hank-Honken-Ahlén
Extra: Guter

Utanför: Rundqvist, Nyström

Första kedjan verkar väldigt spännande. Trukhno floppade totalt i Luleå men där fick han en helt fel roll. Tror han passar bra i en kedja med två fartfyllda spelare som Sörensen och Alvarez bredvid sig. Tror Samuelsson och Lauritzen placeras med Jocke. Hoppas, hoppas Samuelsson och Lauritzen håller sig skadefria då kan det bli riktigt bra och framförallt i pp, för kvalitet har dem.

Tredje linan var bra tillsammans förra säsongen och man bör fortsätta bygga vidare på den. Det verkar ju som att det blir så också. Sen vad gäller brunkarlinan tror jag den kommer att splittras. Tror Rundqvist och Nyström kommer gå före Ahlén så småningom. Är väldigt tveksam till Ahlén när det kommer till Elitseriespel.

Jocke borde få ett C på bröstet medan Honken och Saviano får ett A.

Kan inte matcherna dra igång nu?
Debacle
Inlägg: 205
Blev medlem: 2013-02-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Debacle »

Tyckte Sören, Truknho och Deilert imponerade mest på mig.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av android »

Sådärja. Går ju egentligen inte att säga någonting eftersom det var som att titta på en avslagen All-Star match men i alla fall.

Nordlund - ett par fina brytningar och såg ganska bekväm ut på isen.
Fernholm - Såg honom knappt.
Truchno - Såg riktigt bra ut.
Nyström - Osynlig
Rundqvist - Ett par fina uppåkningar. Såg större ut än vad han uppgetts vara.
Alvarez - Rätt osynlig.
Deilert - Som någon annan skrev, såg lite stabbig ut men ser ut att ha bra mycket mer pondus nu än sist.
Westlund - Såg nervös ut.

Men alla var rätt jämndåliga. Bäst var Ahlén som vanligt.

Hepp!
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av seppuko »

Trucken var den som imponerade mest på mig. Ett par riktigt giftiga passar och såg ut att ha god kontroll på det mesta. Med Sören och alvarez/guter bredvid sig kan det bli en jobbig kedja att möta.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Kall-El »

LT10 skrev:Mikael Samuelsson klar då, vi kan nog räkna in Lauritzen också. Blir väldigt intressant att se hur vi väljer att formulera laget men det är väl ingen vild gissning att vi fortsätter till en början med formationerna som inleddes idag.

Målvakter
Tellan
Mantas
Söderström

Tycker vi har en sjukt intressant målvaktssida. Tellan är självklart given etta och kommer bli vår viktigaste spelare. Han blir en bra mentor till Mantas och Linus Söderström.

Mantas är en duglig andrekeeper och lär få 5-10 matcher denna säsong, har svårt att se att han får fler.

Söderström är en av de största målvaktstalangerna i Sverige och har fått bra med lovord av scouter. Det kommer bli väldigt spännande att följa honom i J20.

Backar
Fernholm-Deilert
Nordlund-Högström
Holm-Arnesson
Norell

Utanför: Englund, Falk, AOM

Många unga backar med stor potential. Jag tror mycket på Holm och Arnesson framförallt för det är de som varit med längst av de yngre backarna, de måste ta flera kliv och leverera direkt. Är väldigt tveksam till Fernholm men tycker det är bra att han och Deilert placeras med varandra. Är Väldigt förväntansfull på att få se vårt finska lejon.

Kedjor
Sörensen-Trukhno-Alvarez
Lauritzen-Jocke-Samuelsson
Saviano-Ljungh-Heinerö
Hank-Honken-Ahlén
Extra: Guter

Utanför: Rundqvist, Nyström

Första kedjan verkar väldigt spännande. Trukhno floppade totalt i Luleå men där fick han en helt fel roll. Tror han passar bra i en kedja med två fartfyllda spelare som Sörensen och Alvarez bredvid sig. Tror Samuelsson och Lauritzen placeras med Jocke. Hoppas, hoppas Samuelsson och Lauritzen håller sig skadefria då kan det bli riktigt bra och framförallt i pp, för kvalitet har dem.

Tredje linan var bra tillsammans förra säsongen och man bör fortsätta bygga vidare på den. Det verkar ju som att det blir så också. Sen vad gäller brunkarlinan tror jag den kommer att splittras. Tror Rundqvist och Nyström kommer gå före Ahlén så småningom. Är väldigt tveksam till Ahlén när det kommer till Elitseriespel.

Jocke borde få ett C på bröstet medan Honken och Saviano får ett A.

Kan inte matcherna dra igång nu?
Skulle bli ytterst förvånad om inte Englund tar en ordinarie backplats.

Skulle bli än mer förvånad om Högström matchas tillsammans med Finnen, två offensiva backar i samma backpar låter skumt.

Min gissning är att det blir Fernholm och finnen i samma par.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Axel_K »

Tror inte Samme, Jocke och Lauritzen spelar i samma kedja heller. Isåfall måste de spela med två väldigt defensiva backar annars kommer det bli mål i röven varannat byte :D
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Kall-El »

Axel_K skrev:Tror inte Samme, Jocke och Lauritzen spelar i samma kedja heller. Isåfall måste de spela med två väldigt defensiva backar annars kommer det bli mål i röven varannat byte :D
Jocke är en jävligt smart defensiv center dock så det kanske hade fungerat trots allt.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av ciirree »

Niklas Jihde skrev för ett tag sedan att DIF har nåt bra på G. Efter Samuelsson så frågade jag om det var det han menade, han sa: 50% iaf, en sak kvar.
Frågade om Lauritzen då sa han att det inte var han som han menade.
Kan det kanske vara Garpen på sportchef han menar? Eftersom de jobbade tsm och så.
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Enbom »

Lyckades tajma en födelsedagsresa med Asplöven-matchen på lördag. Skönt det ska bli med hockey igen!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av DIF_Soldier »

Ja, bredden kan man iallafall klaga på. Centersidan är det som för mig ser absolut svagast ut och bör kompletteras, i mina ögon med en Byron Richie-typ.

Problemet ligger i hur man fördelar rollerna om en förstacenter ska in. Sett till antalet spelare på varje position ser det onekligen fullt ut. Så får det bara inte vara.

Trukhno måste få chansen top 6 om värvningen ska vara värd något.
Ljungh och Rundqvist får slåss om att centra kedja 3. Förloraren lånas ut.
Honken är given fjärdecenter.

Var tar Jocke vägen? En tredjecenter max. Flyttas Rundqvist/Ljungh ut på kanten? Hur resonerar man?

Lauritzen, Samuelsson, Sörensen, Alvarez och Trukhno är fem av top 6. Menar man på fullaste allvar att Jocke tillhör den skaran?
Säg den glädje som varar
Låst