Säsongen 14/15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7172
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Kall-El skrev:Tack och lov att vi har Säcken.
Hade vi försökt spela offensivt och kreativt med vårt lag hade vi legat praktsist.
Amen.

Garpen är bitter eller okunnig. Vad har vi liksom att välja på med det manskap vi har?
Ska vi ta bort närkamperna helt kanske?
Känns som han mest sitter och surar över DIF.
4 segrar kvar
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av sensei »

android skrev:
sensei skrev:Jag gillar Garpenlöv allt mindre ju mer jag ser av honom.
Han menar alltså boxa ut som spelstil och inte boxa ut som K.O i en fight. Så nog kan han få tillbaka lite av ditt förtroende.
Haha, men nja. Han känns tyvärr ganska oskön och jag får besserwisservibbar på det där tråkiga sättet som Nyström på expressen också kör med.

Sen när det gäller spelidéer så är jag inte heller helt såld på Garpens idéer. Slutligen har han legat i en juridisk konflikt med "min" förening vilket inte känns toppen i ett DIF-sammanhang.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av android »

Kall-El skrev:Tack och lov att vi har Säcken.
Hade vi försökt spela offensivt och kreativt med vårt lag hade vi legat praktsist.
Håll dig till rätt tråd:
viewtopic.php?f=4&t=982
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17521
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av SirDIFalot »

Att ha ambitionen att vilja hålla i pucken och spela det spel Garpen förespråkar behöver nödvändigtvis inte betyda att man är urusla defensivt. Ju mindre man spelar i egen zon desto bättre.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9462
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Jim Morrison »

Jag avskyr sättet vi spelar på men förstår att det är nödvändigt den här säsongen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17521
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:Jag avskyr sättet vi spelar på men förstår att det är nödvändigt den här säsongen.
Typ så. Hade varit naivt att gå in i säsongen på något annat sätt. Även om vi tog det till en extrem nivå första 15 matcherna. Som vi spelar nu kan jag leva med. För i år i alla fall.
Expert.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Kall-El »

Grundprincipen måste väl vara att spela efter materialet och efter plånboken och det gör Säcken jävligt bra.

Med tanke på vår ekonomiska situation skall vi nog inte räkna med något skönspel från vår sida på ett tag. Däremot kanske vi kan ha råd att plocka in en eller två Nordamerikaner som gillar att bara gasa och tuta och köra på allt som rör sig i offensiv zon. Det hade i alla fall jag funnit vara relativt underhållande.

För att kunna spela den ishockeyn som Garpen vill se måste nog plånboken vara väldigt många miljoner tjockare.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Säsongen 14/15

Inlägg av pulverapa »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Kall-El skrev:Tack och lov att vi har Säcken.
Hade vi försökt spela offensivt och kreativt med vårt lag hade vi legat praktsist.
Amen.

Garpen är bitter eller okunnig. Vad har vi liksom att välja på med det manskap vi har?
Ska vi ta bort närkamperna helt kanske?
Känns som han mest sitter och surar över DIF.
Vi borde gå tillbaka till reglerna på sjuttiotalet när domaren blåste av vid sargspel. :) Finns videor på Youtube när Sverige möter Kanada på hovet typ -76. Periodsignalen har inte ändrats sen dess. Kolla in. :P
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Rix »

Jim Morrison skrev:Jag avskyr sättet vi spelar på men förstår att det är nödvändigt den här säsongen.
Precis, i år får man köpa att vi kommer spela tråkig hockey, så enkelt är det. Hellre kriga oss kvar och spela smart än försöka spela någon offensiv finlir som vi inte behärskar och hamna toksist.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av android »

Se till att köpa biljetter till DIF - LHC i julklapp. Vi kan ju inte missa att fylla hovet och missa någon miljon från sponsorerna. Bra priser på plåtarna också.
Född till sportchef.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Säsongen 14/15

Inlägg av ciirree »

DIF la upp ett klipp på Insta från träningen där de kör en mot en. Lukas Löfquist mot Sörensen. Har aldrig sett Löfquist i match men han såg riktigt kvick ut, hängde med Sören i hans rörelser för det mesta. Sen är klippet 20 sek långt så kan inte dra några slutsatser. Är han nästa att få chansen i A laget tro?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
mb81
Inlägg: 8658
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av mb81 »

Samme verkar inte älska media direkt.

http://dragskott.blogspot.se/2014/12/dj ... r.html?m=1

Kanske borde varit i mediatråden. Sry.
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av MarcusDaze »

mb81 skrev:Samme verkar inte älska media direkt.

http://dragskott.blogspot.se/2014/12/dj ... r.html?m=1

Kanske borde varit i mediatråden. Sry.
Helt rätt!
pieceofcrap
Inlägg: 38
Blev medlem: 2008-12-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 14/15

Inlägg av pieceofcrap »

Känslan är att Ljungh och Saviano inte alls gör bra saker på isen just nu. Vi får inte mycket ut av vår andrakedja med Samuelsson. Tycker att Alvarez visar att han kan göra bra saker med puck och bör matchas med samuelsson. Lauritzen borde också testas i vår andrakedja och är uppenbart bra med pucken det lilla han matchas


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17521
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av SirDIFalot »

Wilhlem Westlund spelar för Vita Hästen idag igen, på Hovet mot gnaget.
Expert.
Låst