Säsongen 14/15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av BigJ »

Bengan08 skrev:
mb81 skrev:Mer relevant. Senaste 10 har vi tagit 12 poäng. 1,2 i snitt. Fortsätter vi så blir det 18 poäng till och 74 totalt. Det ska fan räcka. Det som.jag känner kommer avgöra är att vi inte får bli helt nollade mot Leksand och Brynäs.
Vi kommer med största sannolikhet torska på lördag (rimligt) och INGEN kan ju seriöst tro att vi lyckas vinna borta mot Leksand. Slår vi inte ett uselt Modo borta, slår vi aldrig Leksand. Någon som vill sätta emot? Detta gör att Brynäs kan vara förbi oss och Leksand va två poäng efter oss redan tisdag kväll...
Och varför skulle vi inte kunna slå saik på hemmaplan? Vi har gjort det tidigare och vi brukar göra bra matcher mot topplagen, det fascinerande är väl snarare att vi sällan lyckas bra mot de lag som vi på papperet borde ha en hyfsad chans mot.

Just nu är vi skadeskjutna då några av våra bästa spelare saknas, vi har tre nya spelare som ska hitta in i vårt sätt att spela samt att några av våra bästa spelare är lite ur slag. Det är inte så konstigt att det går lite knackigt. Får vi ordning på dessa bitar känns det som att vi har ett riktigt slagkraftigt lag.

Man kan dessutom lika gärna se att vi inte har långt alls till direktplatserna, vi kom faktiskt en pinne närmare igår.
Användarvisningsbild
sthlm19
Inlägg: 693
Blev medlem: 2011-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stan

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av sthlm19 »

BigJ skrev:
Bengan08 skrev:
mb81 skrev:Mer relevant. Senaste 10 har vi tagit 12 poäng. 1,2 i snitt. Fortsätter vi så blir det 18 poäng till och 74 totalt. Det ska fan räcka. Det som.jag känner kommer avgöra är att vi inte får bli helt nollade mot Leksand och Brynäs.
Vi kommer med största sannolikhet torska på lördag (rimligt) och INGEN kan ju seriöst tro att vi lyckas vinna borta mot Leksand. Slår vi inte ett uselt Modo borta, slår vi aldrig Leksand. Någon som vill sätta emot? Detta gör att Brynäs kan vara förbi oss och Leksand va två poäng efter oss redan tisdag kväll...
Och varför skulle vi inte kunna slå saik på hemmaplan? Vi har gjort det tidigare och vi brukar göra bra matcher mot topplagen, det fascinerande är väl snarare att vi sällan lyckas bra mot de lag som vi på papperet borde ha en hyfsad chans mot.

Just nu är vi skadeskjutna då några av våra bästa spelare saknas, vi har tre nya spelare som ska hitta in i vårt sätt att spela samt att några av våra bästa spelare är lite ur slag. Det är inte så konstigt att det går lite knackigt. Får vi ordning på dessa bitar känns det som att vi har ett riktigt slagkraftigt lag.

Man kan dessutom lika gärna se att vi inte har långt alls till direktplatserna, vi kom faktiskt en pinne närmare igår.
Jag kan sätta emot. -
Då måste alltså Brynäs vinna mot Växjö borta, Hv hemma, och Leksand borta. Samtidigt som Leksand ska vinna mot Brynäs och oss. Det går inte ihop...
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Henke_F »

BigJ skrev:
Bengan08 skrev:
mb81 skrev:Mer relevant. Senaste 10 har vi tagit 12 poäng. 1,2 i snitt. Fortsätter vi så blir det 18 poäng till och 74 totalt. Det ska fan räcka. Det som.jag känner kommer avgöra är att vi inte får bli helt nollade mot Leksand och Brynäs.
Vi kommer med största sannolikhet torska på lördag (rimligt) och INGEN kan ju seriöst tro att vi lyckas vinna borta mot Leksand. Slår vi inte ett uselt Modo borta, slår vi aldrig Leksand. Någon som vill sätta emot? Detta gör att Brynäs kan vara förbi oss och Leksand va två poäng efter oss redan tisdag kväll...
Och varför skulle vi inte kunna slå saik på hemmaplan? Vi har gjort det tidigare och vi brukar göra bra matcher mot topplagen, det fascinerande är väl snarare att vi sällan lyckas bra mot de lag som vi på papperet borde ha en hyfsad chans mot.

Just nu är vi skadeskjutna då några av våra bästa spelare saknas, vi har tre nya spelare som ska hitta in i vårt sätt att spela samt att några av våra bästa spelare är lite ur slag. Det är inte så konstigt att det går lite knackigt. Får vi ordning på dessa bitar känns det som att vi har ett riktigt slagkraftigt lag.

Man kan dessutom lika gärna se att vi inte har långt alls till direktplatserna, vi kom faktiskt en pinne närmare igår.
Ja, det är otroligt hur väl det ändå gått när vi tar ut förlusten i förskott och matchar Mantas mot topplagen (..kanske för att inte sabba Tellans stats?) men som har gjort det så bra att man börjar fundera hade vi vunnit om Tellan stått, även om inte Mantas kunnat lastas helt för de mål han släppt in.

Hoppas på liknande scenario på lördag, att det såg ut som när vi vann mot frölunda och att vi iaf snor åt oss ett kryss i fulltid. Sen sätter Sörensen sin straff, Flurran sin medans Tellan som vi bytte in till straffarna, spikar igen. ;)
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5725
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Vikas »

Verkar som att fler och fler börjar inse fakta om att vi ser ut att hamna i kval. Alldeles för många omgångar kvar för att vårt futtiga poängövertag ska räcka med tanke på hur obeskrivligt usel form vi haft de senaste 10-15 omgångarna. Dessutom håller vi på att förlora vår målskillnad.

Samtidigt så fortsätter bråken i supporterleden, så den lilla fördel vi haft på hemmaplan ser snabbt ut att försvinna.

Man riktigt ser kvalångest i spelet - inga passningar går rätt, folk fuskar i varenda situation och vi kan verkligen inte göra mål hur vi än försöker. Även PP har återgått till att vara fullständigt bedrövligt.

Går vi in i ett kval med den här formen och en stämning på rekordlåg nivå så tror jag fan inte vi klarar det. De flesta framstående spelarna (läs:Sörensen) lär dessutom skriva på kontrakt med andra klubbar sekunden vi är klara för kval, så motivationen lär vara bortblåst.

Det här blir en tung vår.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Magnutz »

Poängförlusterna mot brynäs och modo är vad som kan bli besvärande. Att vi torskar mot topplagen måste anses normalfall. Att förlora mot de sämsta är inte alls bra. Någonstans och såna förluster som blir kostsamma.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

På de 6 sista hemmamatcherna har vi 4 möten mot bottenkonkurrenter.
29/1 Luleå
10/2 MODO
27/2 Leksand
03/03 Brynäs IF

12 poäng där är nog ett måste, då når vi 68P.
Sedan måste vi nog på nåt mirakulöst sätt plocka minst 6P i bortaspelet.
Usch...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9445
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Jim Morrison »

Torskar vi mot Leksand nästa match så skulle jag nog kunna påstå att det blir kval. Speciellt om dom vinner ikväll.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
#87
Inlägg: 1792
Blev medlem: 2012-01-26

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av #87 »

Då håller vi tummarna för brynäs-vinst nurå..
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Mattias_87 »

Nu för första gången denna säsong har jag fått känslan "Snälla låt denna säsong vara över". Vi kommer få kvala.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Ja jösses, ser lite slött på LIF-BIF.
Kanske inte så imponerande spel i egen zon från nåt av lagen.
Men anfallsmässigt är dom en klass bättre än oss, jämfört med det trögflytande deg-spel vi lirar nu.

Har mardrömmar om tisdag

Guter avgör, otippat
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2015-01-24 20:58:54, redigerad totalt 1 gånger.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9445
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Jim Morrison »

Ja, blir det inte kval nu så vettefan. Ödets ironi. Han lär väl avgöra mot oss nästa match också.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Think if...
Inlägg: 471
Blev medlem: 2014-03-17
Ort: Stockholm, Sweden
Kontakt:

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Think if... »

Undrar om Guter var en payback för Jakobs...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Using Tapatalk
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Rix »

Fyfan mitt i allt mörker kom jag på att Sören ska spela mot Finland. Tänk om han skulle bli skadad, då blir det jävligt tungt. Visst spelare kan ju bli skadade i vilken match/träning som helst, men fyfan om Sören går sönder under landslagsspelet.
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av seppuko »

Rix skrev:Fyfan mitt i allt mörker kom jag på att Sören ska spela mot Finland. Tänk om han skulle bli skadad, då blir det jävligt tungt. Visst spelare kan ju bli skadade i vilken match/träning som helst, men fyfan om Sören går sönder under landslagsspelet.
Alltid en rädsla, men samtidigt verkar han vara i en liten dipp formmässigt just nu. Kanske kan han återfå formen i och med dessa två landslagsmatcher?
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Rix »

seppuko skrev:
Rix skrev:Fyfan mitt i allt mörker kom jag på att Sören ska spela mot Finland. Tänk om han skulle bli skadad, då blir det jävligt tungt. Visst spelare kan ju bli skadade i vilken match/träning som helst, men fyfan om Sören går sönder under landslagsspelet.
Alltid en rädsla, men samtidigt verkar han vara i en liten dipp formmässigt just nu. Kanske kan han återfå formen i och med dessa två landslagsmatcher?
Absolut, vi får hoppas han kan peta in några puckar i landslaget och komma tillbaka till DIF och avsluta starkt. (Vet att det är några matcher innan också, där får Sören gärna göra poäng).
Låst