Säsongen 14/15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Praetori »

PETTAX skrev: om man spelar hockey på proffs nivå, så bör man inte ha några större problem att ställa om från höger forward till vänster forward, eller vice versa. center är däremot en annan sak, och är inget man lär sig på en pisskvart.
Det handlar om split seconds som de säger. Tex när en tek går så sitter det i ryggmärgen hos en vänsterforward att kanske sätta ena skridskon på ytterkant i isen och vrida ut lite mot sargen för att tjäna någon halvsekund, många pyttesmå och knappt synliga moment som blir olika kombinationer av rutinhandlingar och därmed går snabbare än om du skall lägga en medveten tanke bakom. Det är nog ytterst få gubbar som hanterar alla kanter lika bra och det skall till något väldigt speciellt i stil med en trollkarl som Datsyuk för att det skall se otvunget ut.

Det är liknande när man tittar på hur Sören agerar ibland när han går in i banan från sargen, han har redan bestämt sig för vad han skall göra i läget innan och han har tränat tillräckligt mycket för att kroppen helt enkelt hänger med i en omställning som backarna (som måste reagera istället för att agera) får svårt att hinna.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av ciirree »

Praetori skrev:
PETTAX skrev:
Det är liknande när man tittar på hur Sören agerar ibland när han går in i banan från sargen, han har redan bestämt sig för vad han skall göra i läget innan och han har tränat tillräckligt mycket för att kroppen helt enkelt hänger med i en omställning som backarna (som måste reagera istället för att agera) får svårt att hinna.
Det sjuka med Sören är att han är lika grym på båda sidorna att gå in framför mål.
Jag tror backarna blir helt galna på det där, och målvakten också. Han kommer alltid in.

Han är ju tillräckligt snabb också att gå runt mål och trycka in den på andra stolpen, synd att en sådan inte lyckats ännu. Kommer säkert ske innan säsongen är över.
Rådgivaren
Inlägg: 128
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Rådgivaren »

Jag hade nog ställt upp laget så här med alla friska och krya:

Högström - Arnesson
Sörensen - Eriksson - Mackan

Norell - Falk
Fleury - Samuelsson - Fällström

Nordlund - Holm
Saviano - Ljungh - Heinerö

Deilert
Hank - Honken - Ahlén

Extra forward: Lauritzen (spelar pp och avlastar Ahlén i 4:e)

Utanför: Englund, Ollas-Matsson, Alvarez, Rundqvist, Hage.

Nu inser jag förstås att Heinerö kommer att hamna utanför så småningom ändå, det är betydligt enklare att sätta en ung spelare på läktaren. Men jag tycker just den kedjan med Ljungh - Heinerö - Saviano har varit så pass bra sista 2-3-matcherna att de förtjänar ytterligare nån match tillsammans.
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Mattebo »

Är det okej att som Djurgårdare stå på Almtunas ståplats på fredag när de möter gnaget?
Användarvisningsbild
Klaudius21
Inlägg: 129
Blev medlem: 2012-02-25

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Klaudius21 »

Mattebo skrev:Är det okej att som Djurgårdare stå på Almtunas ståplats på fredag när de möter gnaget?
Stod faktiskt i FBK-klacken i Löfbergs lila arena förra året när de mötte Gnaget där. Syrran var ihop med en färjestad-supporter då och han bjöd med mig på den matchen, inget jag jublade åt direkt. Kändes skitskumt, men att stå still och vara tyst i den klacken var jag inte ensam om som tur var, ett par personer som sjöng nån enstaka ramsa under matchen. Ville nästan dra igång "Den som inte hoppar han är gnagarsvin", men visste inte hur reaktionen skulle bli bland folket då :D
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Mattebo »

Klaudius21 skrev:
Mattebo skrev:Är det okej att som Djurgårdare stå på Almtunas ståplats på fredag när de möter gnaget?
Stod faktiskt i FBK-klacken i Löfbergs lila arena förra året när de mötte Gnaget där. Syrran var ihop med en färjestad-supporter då och han bjöd med mig på den matchen, inget jag jublade åt direkt. Kändes skitskumt, men att stå still och vara tyst i den klacken var jag inte ensam om som tur var, ett par personer som sjöng nån enstaka ramsa under matchen. Ville nästan dra igång "Den som inte hoppar han är gnagarsvin", men visste inte hur reaktionen skulle bli bland folket då :D
Haha, du skulle ha dragit igång den! Förstår den skumma känslan. Har något personligt mot FBK, så där skulle jag nog aldrig stå. Men dömer inte :).

Förra året skulle jag nog inte ställa mig på Almtunas ståplats, eftersom det var en seriekonkurrent. Var nog så skumt att ens se DIF spela "hemma". Alltid sett Almtuna som lill-laget här i "stan" och aldrig som en konkurrent.

Hoppas på att Söderström står, vore kul att se honom om jag nu går.
DIFtorped
Inlägg: 142
Blev medlem: 2012-03-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av DIFtorped »

Mattebo skrev:Är det okej att som Djurgårdare stå på Almtunas ståplats på fredag när de möter gnaget?
Stå i Almtunaklacken du och heja på Ragges gäng! Bra att du skall stå, Gränbyhallen, vilket skämt till arena, stjärtlapp att sitta på, och den behövs, svinkallt som det är i den ladan!

Off topic; har en svår skräckupplevelse i minnet, känn på denna; jag satt ovanför råttklacken, bara bland sorkar när vi möttes på globen, när var det nu, 2010 kanske? Det var matchen då Mark in da park var ute å simmade fjärilsim på isen, vi torskade med 5-2 eller nått liknade. Har en bror som lovade att fixa neutrala biljetter, då han e en riktig åkersork, jo tjena, vilken blåsning! Var så här i efterhand en ganska nyttig erfarenhet att få hör vad som som sägs/skriks på andra sidan skranket om oss. Det var jävligt svårt att sitta still och inte visa vilka man gillar, om man säger så!
PETTAX
Inlägg: 185
Blev medlem: 2013-04-13

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av PETTAX »

ciirree skrev:
Praetori skrev:
PETTAX skrev:
Det är liknande när man tittar på hur Sören agerar ibland när han går in i banan från sargen, han har redan bestämt sig för vad han skall göra i läget innan och han har tränat tillräckligt mycket för att kroppen helt enkelt hänger med i en omställning som backarna (som måste reagera istället för att agera) får svårt att hinna.
Det sjuka med Sören är att han är lika grym på båda sidorna att gå in framför mål.
Jag tror backarna blir helt galna på det där, och målvakten också. Han kommer alltid in.

Han är ju tillräckligt snabb också att gå runt mål och trycka in den på andra stolpen, synd att en sådan inte lyckats ännu. Kommer säkert ske innan säsongen är över.
av någon anledning så har jag blivit citerad, fast jag aldrig sa det där :P
Jag skäms aldrig för att hålla på DIF. Djurgårdare tills jag dör!
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av ciirree »

PETTAX skrev:
ciirree skrev:
Praetori skrev:
PETTAX skrev:
Det är liknande när man tittar på hur Sören agerar ibland när han går in i banan från sargen, han har redan bestämt sig för vad han skall göra i läget innan och han har tränat tillräckligt mycket för att kroppen helt enkelt hänger med i en omställning som backarna (som måste reagera istället för att agera) får svårt att hinna.
Det sjuka med Sören är att han är lika grym på båda sidorna att gå in framför mål.
Jag tror backarna blir helt galna på det där, och målvakten också. Han kommer alltid in.

Han är ju tillräckligt snabb också att gå runt mål och trycka in den på andra stolpen, synd att en sådan inte lyckats ännu. Kommer säkert ske innan säsongen är över.
av någon anledning så har jag blivit citerad, fast jag aldrig sa det där :P
Jag vet. Blev nåt fel med min Tapatalk. Haha
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1835
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Andspe »

I vilken match blev Mantas Armalis noterad för en assist?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
#10
Inlägg: 13630
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av #10 »

Andspe skrev:I vilken match blev Mantas Armalis noterad för en assist?
Saik borta om jag kommer ihåg rätt.
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Inlägg: 708
Blev medlem: 2007-08-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Jimmy Peterson »

#10 skrev:
Andspe skrev:I vilken match blev Mantas Armalis noterad för en assist?
Saik borta om jag kommer ihåg rätt.
1 november hemma mot Örebro var det som han gjorde den assisten.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Daniel942 »

Jimmy Peterson skrev:
#10 skrev:
Andspe skrev:I vilken match blev Mantas Armalis noterad för en assist?
Saik borta om jag kommer ihåg rätt.
1 november hemma mot Örebro var det som han gjorde den assisten.
När gjorde han mål då?
DIF!
Berra
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: 70 km söder om Hovet

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Berra »

DIFtorped skrev:
Mattebo skrev:Är det okej att som Djurgårdare stå på Almtunas ståplats på fredag när de möter gnaget?
Stå i Almtunaklacken du och heja på Ragges gäng! Bra att du skall stå, Gränbyhallen, vilket skämt till arena, stjärtlapp att sitta på, och den behövs, svinkallt som det är i den ladan!

Off topic; har en svår skräckupplevelse i minnet, känn på denna; jag satt ovanför råttklacken, bara bland sorkar när vi möttes på globen, när var det nu, 2010 kanske? Det var matchen då Mark in da park var ute å simmade fjärilsim på isen, vi torskade med 5-2 eller nått liknade. Har en bror som lovade att fixa neutrala biljetter, då han e en riktig åkersork, jo tjena, vilken blåsning! Var så här i efterhand en ganska nyttig erfarenhet att få hör vad som som sägs/skriks på andra sidan skranket om oss. Det var jävligt svårt att sitta still och inte visa vilka man gillar, om man säger så!
Ha ha. Den matchen satt vi nog på samma sektion. Men i mitt fall det var en kompis som klantat till det med biljetterna (eller om det var jag, minns ej). Polisen stoppade oss utanför arenan då vi hade DIF-tröjor på oss och undrade om vi gått fel. Tröjorna åkte snabbt ner i väskan för att klara livhanken men det var svårt att sitta still bland sorkarna. I jämförelse så är nog Almtunas klack ganska ofarlig.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av gaspo »

Vad händer?
Låst