Säsongen 14/15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Praetori »

DIFtomppa skrev:
TheForsa skrev:
Manijock skrev:Sörensen - Ljungh - Fleury
Lauritzen - Nilson - Samuelsson
Saviano - Eriksson - Fällström
Hank - Holmqvist - Ahlén
Extra: Rundqvist/Hage

Klart!
Haha den där är ju underbar, slutspelskedjor!!!!! Vi kan gå långt i år, riktigt långt om alla e skadefria!
Satan också! Den skriver jag på, bra lag på pappret där! Möjligtvis byta plats på Jocke och Ljungh
Jag skulle vilja byta plats med Saviano och Lauritzen, med mellan Jockes spelstil och Savianos är det annars risk att det blir långt mellan delarna och Saviano behöver få in mer folk i zonen ganska snabbt eftersom hans fartövertag bara är riktigt användbart genom mittzon och precis över blå och han har inte riktigt fysiken att hålla undan i sargduellerna om vi inte överbelastar och motståndarnas backar kan gå direkt på kropp. Plus att vi vet sedan tidigare att Saviano och Samme leker rätt bra tillsammans och med Nilson i samma kedja kan de bli riktigt riktigt farliga även som en andralina.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17510
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av SirDIFalot »

Manijock skrev:Sörensen - Ljungh - Fleury
Lauritzen - Nilson - Samuelsson
Saviano - Eriksson - Fällström
Hank - Holmqvist - Ahlén
Extra: Rundqvist/Hage

Klart!
Yay, äntligen någon som tog hänsyn till vilka som är LW och RW :)
Expert.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Säsongen 14/15

Inlägg av ciirree »

Enligt Expressen tidigare idag så skulle Fleury in med Jocke-Sörensen.
Nilson in med Rundqvist-Lauritzen (troligtvis)

Kanske kan bli:

Sörensen-Jocke-Fleury
Saviano-Ljungh-Heinerö
Lauritzen-Rundqvist-Nilson
Hank-Honken-Ahlén

Hage

Detta så vidare inte #14/37 är tillbaka.
Så vem petas när de är friska? Det måste bli två rightare i samma lina eftersom man aldrig flyttar på Ahlén.
Alvarez ser jag ingen plats åt alls just nu.

Edit: Juste. Man hintade ju att Nilson kan spela center. Om Fleury lyckas med Jocke och Sören så sätter man nog Lauritzen-Nilson-Fällström och in med Samme ist för Heinerö. Petas gör Rundqvist och Heinerö då.
PETTAX
Inlägg: 186
Blev medlem: 2013-04-13

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av PETTAX »

ciirree skrev:Enligt Expressen tidigare idag så skulle Fleury in med Jocke-Sörensen.
Nilson in med Rundqvist-Lauritzen (troligtvis)

Kanske kan bli:

Sörensen-Jocke-Fleury
Saviano-Ljungh-Heinerö
Lauritzen-Rundqvist-Nilson
Hank-Honken-Ahlén

Hage

Detta så vidare inte #14/37 är tillbaka.
Så vem petas när de är friska? Det måste bli två rightare i samma lina eftersom man aldrig flyttar på Ahlén.
Alvarez ser jag ingen plats åt alls just nu.

Edit: Juste. Man hintade ju att Nilson kan spela center. Om Fleury lyckas med Jocke och Sören så sätter man nog Lauritzen-Nilson-Fällström och in med Samme ist för Heinerö. Petas gör Rundqvist och Heinerö då.
om jag fick bestämma så skulle jag sätta kedjorna så här när alla är friska:

Fleury-Nilson-Fällström
Sörensen-Jocke-Samuelsson
Saviano-Ljungh-Rundqvist
Ahlen-honken-hank

extra forward: Heinerö/Hage
Jag skäms aldrig för att hålla på DIF. Djurgårdare tills jag dör!
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1835
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Andspe »

PETTAX skrev:
ciirree skrev:Enligt Expressen tidigare idag så skulle Fleury in med Jocke-Sörensen.
Nilson in med Rundqvist-Lauritzen (troligtvis)

Kanske kan bli:

Sörensen-Jocke-Fleury
Saviano-Ljungh-Heinerö
Lauritzen-Rundqvist-Nilson
Hank-Honken-Ahlén

Hage

Detta så vidare inte #14/37 är tillbaka.
Så vem petas när de är friska? Det måste bli två rightare i samma lina eftersom man aldrig flyttar på Ahlén.
Alvarez ser jag ingen plats åt alls just nu.

Edit: Juste. Man hintade ju att Nilson kan spela center. Om Fleury lyckas med Jocke och Sören så sätter man nog Lauritzen-Nilson-Fällström och in med Samme ist för Heinerö. Petas gör Rundqvist och Heinerö då.
om jag fick bestämma så skulle jag sätta kedjorna så här när alla är friska:

Fleury-Nilson-Fällström
Sörensen-Jocke-Samuelsson
Saviano-Ljungh-Rundqvist
Ahlen-honken-hank

extra forward: Heinerö/Hage
Har visserligen inte sett Fleury spela på länge, men skulle vilja se en kedja med Samuelsson och Nilson. Båda två har ett ganska så kontrollerat spel så tror de hade kunnat få igång ett ganska bra lir.

Sören är Sören. Känns nästan som det är bra att sätta honom med Jocke som vinner tek och sen vem som helst. Känns som han lyckas skapa lägen av ingeting. Jag tror att han behöver utvecklas lite i det tighta spelet(pass pass skott) för där han är bäst är när han skapar allt själv..
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Manijock
Inlägg: 7793
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Manijock »

Man bör akta sig från att trycka ihop alla rightare i samma kedja... Även om vi har ganska många högerfattade forwards, så vill jag aldrig se en hel kedja med idel sådana!
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Rix »

Manijock skrev:Man bör akta sig från att trycka ihop alla rightare i samma kedja... Även om vi har ganska många högerfattade forwards, så vill jag aldrig se en hel kedja med idel sådana!
Håller med, bra att ha en blandning på det, både i kedjorna men framför allt i PP. Bara rightare känns sådär.

Jag ser gärna dessa kedjor:
Sörenssen - Jocke - Fleury
Nilsson - Ljungh - Samme
Saviano - Rundqvist - Heinerö
Hank - Honken - Ahlén
extra: Hage

Saviano och Heinerö hittade varandra rätt bra i AS, kanske kan bli något liknande nu.
PETTAX
Inlägg: 186
Blev medlem: 2013-04-13

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av PETTAX »

Manijock skrev:Man bör akta sig från att trycka ihop alla rightare i samma kedja... Även om vi har ganska många högerfattade forwards, så vill jag aldrig se en hel kedja med idel sådana!
jag väger puckhantering, skridskoåkning, attityd osv. > vilket håll man har klubban. visst, tråkigt att alla har klubban åt höger, men om man tittar på alla andra aspekter så tror jag att man skulle få ut max av de kedjorna.

men nu är inte jag tränare för DIF (tack och lov :) ) och jag tror inte att vi kommer få se den kedjan, möjligtvis i slutet av någon match, så du kan sova gott :)
Jag skäms aldrig för att hålla på DIF. Djurgårdare tills jag dör!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17510
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av SirDIFalot »

PETTAX skrev:
Manijock skrev:Man bör akta sig från att trycka ihop alla rightare i samma kedja... Även om vi har ganska många högerfattade forwards, så vill jag aldrig se en hel kedja med idel sådana!
jag väger puckhantering, skridskoåkning, attityd osv. > vilket håll man har klubban. visst, tråkigt att alla har klubban åt höger, men om man tittar på alla andra aspekter så tror jag att man skulle få ut max av de kedjorna.

men nu är inte jag tränare för DIF (tack och lov :) ) och jag tror inte att vi kommer få se den kedjan, möjligtvis i slutet av någon match, så du kan sova gott :)
Det handlar väl inte enkom om vilket håll man håller klubborna. Vissa vänsterfattade och högerforwards och kommer aldrig vara lika bra på andra kanten och vice versa.
Expert.
Berra
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: 70 km söder om Hovet

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Berra »

Rix skrev:
Manijock skrev:Man bör akta sig från att trycka ihop alla rightare i samma kedja... Även om vi har ganska många högerfattade forwards, så vill jag aldrig se en hel kedja med idel sådana!
Håller med, bra att ha en blandning på det, både i kedjorna men framför allt i PP. Bara rightare känns sådär.

Jag ser gärna dessa kedjor:
Sörenssen - Jocke - Fleury
Nilsson - Ljungh - Samme
Saviano - Rundqvist - Heinerö
Hank - Honken - Ahlén
extra: Hage

Saviano och Heinerö hittade varandra rätt bra i AS, kanske kan bli något liknande nu.
Håller i stora delar med, men du glömmer ju Alvarez och även Fällström. Alvarez kanske går till malmö men Fällström måste vi ha i truppen och var ska man stoppa honom?

Jag tror på något sådant här då alla är friska.

Sörenssen Eriksson Fleury
Fällström Ljungh Nilson
Samuelsson Saviano Lauritzen
Eriksson Holmqvist Ahlén
Lånas ut för speltid/sätts på läktaren/skadereserv: Henierö, Rundqvist, Hage.
Hur funkar det med utlåningar egentligen, får dessa kallas tillbaka efter 31/1?
Alvarez går tillbaka till malmö, tyvärr.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
PETTAX
Inlägg: 186
Blev medlem: 2013-04-13

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av PETTAX »

SirDIFalot skrev:
PETTAX skrev:
Manijock skrev:Man bör akta sig från att trycka ihop alla rightare i samma kedja... Även om vi har ganska många högerfattade forwards, så vill jag aldrig se en hel kedja med idel sådana!
jag väger puckhantering, skridskoåkning, attityd osv. > vilket håll man har klubban. visst, tråkigt att alla har klubban åt höger, men om man tittar på alla andra aspekter så tror jag att man skulle få ut max av de kedjorna.

men nu är inte jag tränare för DIF (tack och lov :) ) och jag tror inte att vi kommer få se den kedjan, möjligtvis i slutet av någon match, så du kan sova gott :)
Det handlar väl inte enkom om vilket håll man håller klubborna. Vissa vänsterfattade och högerforwards och kommer aldrig vara lika bra på andra kanten och vice versa.
om man spelar hockey på proffs nivå, så bör man inte ha några större problem att ställa om från höger forward till vänster forward, eller vice versa. center är däremot en annan sak, och är inget man lär sig på en pisskvart.

möjligtvis att det är ett problem om man lirar höger forward och är högerfattad, om då pucken kommer i rundeln i försvarszon så får man fånga den med backhand. och i anfallszon så kommer det vara svårare att pricka klubbhandskekrysset (om målvakten plockar med vänstern).

däremot om alla är högerfattade så kan man spela upp från vänsterkanten i egen zon, och alla får den på forehand.
Jag skäms aldrig för att hålla på DIF. Djurgårdare tills jag dör!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17510
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av SirDIFalot »

PETTAX skrev:
SirDIFalot skrev:
PETTAX skrev:
Manijock skrev:Man bör akta sig från att trycka ihop alla rightare i samma kedja... Även om vi har ganska många högerfattade forwards, så vill jag aldrig se en hel kedja med idel sådana!
jag väger puckhantering, skridskoåkning, attityd osv. > vilket håll man har klubban. visst, tråkigt att alla har klubban åt höger, men om man tittar på alla andra aspekter så tror jag att man skulle få ut max av de kedjorna.

men nu är inte jag tränare för DIF (tack och lov :) ) och jag tror inte att vi kommer få se den kedjan, möjligtvis i slutet av någon match, så du kan sova gott :)
Det handlar väl inte enkom om vilket håll man håller klubborna. Vissa vänsterfattade och högerforwards och kommer aldrig vara lika bra på andra kanten och vice versa.
om man spelar hockey på proffs nivå, så bör man inte ha några större problem att ställa om från höger forward till vänster forward, eller vice versa. center är däremot en annan sak, och är inget man lär sig på en pisskvart.

möjligtvis att det är ett problem om man lirar höger forward och är högerfattad, om då pucken kommer i rundeln i försvarszon så får man fånga den med backhand. och i anfallszon så kommer det vara svårare att pricka klubbhandskekrysset (om målvakten plockar med vänstern).

däremot om alla är högerfattade så kan man spela upp från vänsterkanten i egen zon, och alla får den på forehand.
Det kan man tycka men så är det. Jag fattar aldrig varför vi aldrig tar upp det i Sverige. I Nordamerika är man jävligt tydliga med vilka som är RW kontra LW och samma sak på backsidan. Vilka är höger och vänsterbackar. Och det har inte endast med vilka håll dom håller klubborna att göra. Endast ytterst få har ett erkännande när det kommer till att kunna spela på båda sidorna och vara lika bra oavsett.
Expert.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Axel_K »

Sörensen - Jocke - Fleury
Saviano - Nilson - Samuelsson
Lauritzen - Ljungh - Fällström
Hank - Honken - Ahlen
Extra: Hage

Tror Samuelsson och Nilson skulle passa bra i samma kedja, Samuelsson och Saviano fungerar utmärkt tillsammans.

Alltså det ser ju ganska bra ut när alla är skadefria!
PETTAX
Inlägg: 186
Blev medlem: 2013-04-13

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av PETTAX »

SirDIFalot skrev:
PETTAX skrev:
SirDIFalot skrev:
PETTAX skrev:
Manijock skrev:Man bör akta sig från att trycka ihop alla rightare i samma kedja... Även om vi har ganska många högerfattade forwards, så vill jag aldrig se en hel kedja med idel sådana!
jag väger puckhantering, skridskoåkning, attityd osv. > vilket håll man har klubban. visst, tråkigt att alla har klubban åt höger, men om man tittar på alla andra aspekter så tror jag att man skulle få ut max av de kedjorna.

men nu är inte jag tränare för DIF (tack och lov :) ) och jag tror inte att vi kommer få se den kedjan, möjligtvis i slutet av någon match, så du kan sova gott :)
Det handlar väl inte enkom om vilket håll man håller klubborna. Vissa vänsterfattade och högerforwards och kommer aldrig vara lika bra på andra kanten och vice versa.
om man spelar hockey på proffs nivå, så bör man inte ha några större problem att ställa om från höger forward till vänster forward, eller vice versa. center är däremot en annan sak, och är inget man lär sig på en pisskvart.

möjligtvis att det är ett problem om man lirar höger forward och är högerfattad, om då pucken kommer i rundeln i försvarszon så får man fånga den med backhand. och i anfallszon så kommer det vara svårare att pricka klubbhandskekrysset (om målvakten plockar med vänstern).

däremot om alla är högerfattade så kan man spela upp från vänsterkanten i egen zon, och alla får den på forehand.
Det kan man tycka men så är det. Jag fattar aldrig varför vi aldrig tar upp det i Sverige. I Nordamerika är man jävligt tydliga med vilka som är RW kontra LW och samma sak på backsidan. Vilka är höger och vänsterbackar. Och det har inte endast med vilka håll dom håller klubborna att göra. Endast ytterst få har ett erkännande när det kommer till att kunna spela på båda sidorna och vara lika bra oavsett.
jag ger upp, har slut på argument :D ska tilläggas att jag överhuvudtaget inte ens tänkte på alla alla var rightare när jag satte ihop dem. jag tittar inte tillräckligt mycket på NHL/AHL för att kunna uttala mig om hur det fungerar där. följer DIF och tre kronor, mer orkar jag inte :)
Jag skäms aldrig för att hålla på DIF. Djurgårdare tills jag dör!
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Jepe »

Vi kör Boston PP (har säkert inte så längre). En uppställning enbart rightare och en uppställning enbart leftskyttar!
2014-04-07, vad hände?
Låst