Hockeyallsvenskan 14/15

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av isolerad »

Så SHL kommer antingen vara utan leksand eller Malmö. Pamparna jublar.
i
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8118
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av Mattias_87 »

Donkels skrev:Överlag är ju detta mycket intressantare än det ack så profillösa slutspelet - säger bara Växjö mot Örebro
Håller helt med. Det är sorgligt det som händer svensk ishockey egentligen, att lag som ingen vill titta eller väcker känslor är i toppen och klassiska lag i botten.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5729
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av Vikas »

Inte ofta man hejar på Malmö men...

:D
gost
Inlägg: 26
Blev medlem: 2013-03-13

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av gost »

Kalliasson skrev:Malmö - Leksand
Rätt komiskt hur tidigt alla räknade bort Malmö i slutspelsserien.
Alltid lika roligt när Wennerholm har fel.
Hoppas verkligen Malmö kan knipa det här, även om det kanske är bättre för DIF sett med biljettintäkter vid hemma matcher så har Malmö en mycket bättre hemma arena och så är det närmare för mig att ta mig till Malmö Arena än till Leksand och kolla på hockey XD
Användarvisningsbild
Cirith Ungol
Inlägg: 415
Blev medlem: 2014-05-21

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av Cirith Ungol »

Rögle kommer väl spela mot Västerås nu? Där får VIK gärna vinna, Rögle är ett tråkigt lag och närheten till Västerås är bara positivt. Hästen och Malmö får gärna också gå upp.
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av bastis7 »

För oss, alltså DIF, är det bättre om Lif vinner. De drar mer publik och inte lika stort hot sportsligt. Sen hatar man ju deras jävla kommundoping såklart.
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av Enbom »

Finns det något tråkigare lag än Rögle? Fan.
Heja Västerås, Vita Hästen och Jakobs!
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av Donkels »

Enbom skrev:Finns det något tråkigare lag än Rögle? Fan.
Heja Västerås, Vita Hästen och Jakobs!
Rent hockeymässigt tycker jag inte Rögle är tråkigare däremot vore det ur logistisksynpunkt bäst om Västerås gick upp
Kalliasson
Inlägg: 520
Blev medlem: 2010-11-15
Ort: Luleå

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av Kalliasson »

Cirith Ungol skrev:Rögle kommer väl spela mot Västerås nu? Där får VIK gärna vinna, Rögle är ett tråkigt lag och närheten till Västerås är bara positivt. Hästen och Malmö får gärna också gå upp.
Kommer nog inte hända men det hade varit gött med 4 nya lag nästa säsong, framförallt med 3 städer som har bra möjligheter till storpublik i Malmö, Västerås och Norrköping.

Sjukt ovisst hur detta kommer sluta, bäst av sju är trots allt ett mentalt spel. Dock stort misslyckande av SHL-lagen som sitter på en större budget (20 mkr större?), om de skulle åka ut.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av -daniel- »

Tror att Rögle vinner mot VIK (tyvärr). De har ju för fan alltid en förmåga att vara bra i liknande sammanhang, i varje fall när de kommer underifrån. Säger 4-3 till RBK men hoppas verkligen på VIK.

Modo skall bara vinna över Vita Hästen, men samtidigt har de verkligen varit taffligt usla i SHL. Alltså vet inte vad jag skall tro här, men Modo bör rimligtvis klara det här tämligen enkelt. Säger 4-1.

Malmö kan nog få en rejäl boost av att ha lyckats krångla sig vidare när det i praktiken såg omöjligt ut för två omgångar sedan, men har de verkligen något att sätta emot Leksand över 7 matcher? Nej det tror jag inte men tror faktiskt det kommer bli hyfsat jämnt ändå. Säger 4-2 till LIF. Personligen vill jag gärna se bägge lagen i SHL så det känns lite trist.

Tänk om Karlskrona, Rögle och Vita Hästen kniper de övriga platserna... :lol:
Bild
Manijock
Inlägg: 7820
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av Manijock »

Hoppas på Västerås, Modo och Malmö. Tror att det kommer bli Rögle, Modo och Leksand tyvärr...
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av Staten »

Leksandmatcherna är ju alltid fullsatta och bra drag på. Varför vill vi bli av med dem? Malmömatcherna är ju inte alls lika heta.

Leksand, Västerås och Hästen till nästa år hade varit kanon.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8118
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av Mattias_87 »

Leksand får gärna vara kvar för mig också. Skulle hellre bli av med lag som Växjö isåfall.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av pulverapa »

Vore kul om ett publiklag som Malmö gick upp, så publiksnittet höjs i SHL. De har ju betydligt högre siffror än Leksand som ligger i nivå med ett allsvenskt lag.
Användarvisningsbild
DRC
Inlägg: 1106
Blev medlem: 2009-03-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av DRC »

pulverapa skrev:Vore kul om ett publiklag som Malmö gick upp, så publiksnittet höjs i SHL. De har ju betydligt högre siffror än Leksand som ligger i nivå med ett allsvenskt lag.
Publiklag på hemmaplan ja. Leksand hade det överlägset högsta publiksnittet på bortaplan. Det skulle märkas i vår ekonomi om Leksand ramlade ur. Hur mycket folk Malmö skulle dra på hemmaplan kunde jag inte bry mig mindre om.
Skriv svar