Hockeyallsvenskan 14/15

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8113
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av Mattias_87 »

Säsongens tråd passar ju bäst in här i år skönt nog. Vilka två lag hoppas ni går upp i SHL till våren? Och gärna en motivering.
Avskaffa tre mot tre.
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av Skidlöparn »

Malmö, Södertälje och Björklöven i utbyte mot Örebro/Linköping.
Lag med helt ok supporterkultur som skapar större intresse och spänning till hockeyn. Löven har bland de största grupperingarna i landet och med dem i Elitserien skulle den komma fram igen. Örebro och Linköping är båda två helt meningslösa bonngäng som gärna får åka ur.
Användarvisningsbild
Janos
Inlägg: 183
Blev medlem: 2013-04-24
Ort: Hell

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av Janos »

Malmö och SSK.

Klassiska lag helt enkelt. Känns betydligt roligare än Örebro och Växjö.
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av bastis7 »

Håller helt med Janos, Malmö och Ssk hör hemma i högsta serien det gör varken Örebro elr Växjö.
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av Jepe »

Malmö & Västerås upp sen kan Björklöven få ta Örebros/Växjö eller Linköpings plats.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Björklövens nye sportchef kommer närmast från DIF.
http://blogg.vk.se/loven4ever/2014/04/2 ... tchef-2-0/

Fredrik Grönberg

Någon som vet mer om denne kille?
Har Löven gjort ett fynd?
4 segrar kvar
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av ciirree »

Skulle gärna se att Växjö och Örebro försvinner ner sen att Malmö, Södertälje, Västerås och Björklöven går upp. Alla fyra är klassiska klubbar som drar mycket publik och alltid är kul att möta!
Användarvisningsbild
Malto
Inlägg: 1302
Blev medlem: 2012-07-22

Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av Malto »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Björklövens nye sportchef kommer närmast från DIF.
http://blogg.vk.se/loven4ever/2014/04/2 ... tchef-2-0/

Fredrik Grönberg

Någon som vet mer om denne kille?
Har Löven gjort ett fynd?
Trevlig prick. Brandman på deltid. Om han kan nåt om hockey har jag ingen aning om.

Edit; men det antar jag.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Malto skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Björklövens nye sportchef kommer närmast från DIF.
http://blogg.vk.se/loven4ever/2014/04/2 ... tchef-2-0/

Fredrik Grönberg

Någon som vet mer om denne kille?
Har Löven gjort ett fynd?
Trevlig prick. Brandman på deltid. Om han kan nåt om hockey har jag ingen aning om.

Edit; men det antar jag.
Ja, det får vi väl utgå från :)

Hoppas det går bra för honom och Björklöven. De får gärna ta steget upp igen, även om det knappast lär ske kommande säsong. Men kan Karlskrona gå från bottenlag till topplag på 1 år så kan väl även Löven skrälla?
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av android »

Det ska bli kul att följa HA den här säsongen. Malmö, BIK, VIK och Rögle ser helt ok ut. SSK lär få ihop ett skapligt lag. Malmö har väl lite utfyllnad kvar. Ett par forwards och någon back. Det kommer bli jobbigt att möta Malmö i vinter.
VIK har ju satt ihop ett ganska stjärnspäckat lag. Jag tycker dock att man fortfarande saknar minst två mer rutinerade backar, gärna tre.

BIK saknar en målvakt (ta Mattsson!), annars ser man ut att bli ett jobbigt jävla lag i år igen. Bra blandning av spelartyper och åldrar. Vette fan om man vill ha in Christian Berglund också. Det känns som ett lag som inte mår bra av en "stjärna". Däremot är det väl rätt typ av stjärna. Deras kedja med Markus Nilsson - Fröberg - Björklund kommer nog göra en hel del poäng i vinter.

Rögle tycker jag bygger vidare på det man har. Man har en intressant backsida, men dom får hoppas att flertalet spelare tar ett steg till över sommaren. Framåt är det många intressanta spelare. Skulle väl behöva ha in en eller två riktiga offensiva spetsar.

Måste säga att även Björklöven ser helt ok ut. En skaplig backsida och intressanta namn framåt. Samma sak med Mora.

Inte särskilt imponerad av Karlskrona, Asplöven, Vita Hästen eller Oskarshamn. Almtuna är jag osäker på. Man har ju ett väldigt ungt lag men flera spelare känns intressanta ändå.

Dock långt kvar och många spelare saknas i flera lag.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
mforce
Inlägg: 535
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av mforce »

På något märkligt sätt känns det lite synd att inte vi är med i HA kommande säsong. Jag tror att. Det kommer ett jäkla drag kring den serien nu. Hade varit en resa att vara med om. Är rädd för att elitserien blir en seg historia i jämförelse. Jag hoppas att jag har fel.
Användarvisningsbild
Skotte
Inlägg: 92
Blev medlem: 2010-12-15

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av Skotte »

mforce skrev:På något märkligt sätt känns det lite synd att inte vi är med i HA kommande säsong. Jag tror att. Det kommer ett jäkla drag kring den serien nu. Hade varit en resa att vara med om. Är rädd för att elitserien blir en seg historia i jämförelse. Jag hoppas att jag har fel.
Tycker det är rätt skönt att slippa vara med i en sådan utpräglad "Vinna-eller-försvinna"-säsong innan serien stängs. Förhoppningsvis slipper vi kvala neråt, men jag räknar kallt med att vi kommer sist i SHL tyvärr. Kan bli tufft i play-off mot ett pumpat HA-lag.
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av bastis7 »

Gnihets lagbygge verkar inte gå så jättebra! Alla tränare nobbar dem, värvar mediokra spelare och ska Hamberg och Rahm som målvaktspar. Känns som mkt måste stämma för dem om de ska ha chans att gå upp!
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av mb81 »

Är det Wessner och Berglund som härjade i Tjeckien med inlines-landslaget?
skulle inte direkt förvåna. Två av de största idioterna man lärt sig bekanta sig med under skitåren i allsvenskan!
1962FenderStrat
Inlägg: 931
Blev medlem: 2012-09-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Woodland Hills, California

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av 1962FenderStrat »

Tror stenhårt på VIK och SSK i år. Enl. initierade rykten går de all in nu för att nå SHL. VIK:s lag ser rätt så smarrigt ut med Johner, McGrath, Williams, Angell.. Dom kommer ha ruskig spets i sitt PP. Önskar dom all lycka.
Skriv svar