Hockeyallsvenskan 14/15

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av JohanPez »

DRC skrev:
pulverapa skrev:Vore kul om ett publiklag som Malmö gick upp, så publiksnittet höjs i SHL. De har ju betydligt högre siffror än Leksand som ligger i nivå med ett allsvenskt lag.
Publiklag på hemmaplan ja. Leksand hade det överlägset högsta publiksnittet på bortaplan. Det skulle märkas i vår ekonomi om Leksand ramlade ur. Hur mycket folk Malmö skulle dra på hemmaplan kunde jag inte bry mig mindre om.
Jag har hellre 200 extra djurgårdare som kommer för att se DIF möta grisiga Malmö i griniga matcher än skenheliga leksingar i fula matchtröjor utspridda på Hovet (tom på aktiv sittplats(!))
Användarvisningsbild
DRC
Inlägg: 1106
Blev medlem: 2009-03-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av DRC »

JohanPez skrev:
DRC skrev:
pulverapa skrev:Vore kul om ett publiklag som Malmö gick upp, så publiksnittet höjs i SHL. De har ju betydligt högre siffror än Leksand som ligger i nivå med ett allsvenskt lag.
Publiklag på hemmaplan ja. Leksand hade det överlägset högsta publiksnittet på bortaplan. Det skulle märkas i vår ekonomi om Leksand ramlade ur. Hur mycket folk Malmö skulle dra på hemmaplan kunde jag inte bry mig mindre om.
Jag har hellre 200 extra djurgårdare som kommer för att se DIF möta grisiga Malmö i griniga matcher än skenheliga leksingar i fula matchtröjor utspridda på Hovet (tom på aktiv sittplats(!))
Jag antar att det här med ökad spelarbudget nästa säsong eller att fortsätta spela typ Heinerö i en andrakedja isåfall heller inte är några hjärtefrågor för dig?
Kalliasson
Inlägg: 520
Blev medlem: 2010-11-15
Ort: Luleå

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av Kalliasson »

pulverapa skrev:Vore kul om ett publiklag som Malmö gick upp, så publiksnittet höjs i SHL. De har ju betydligt högre siffror än Leksand som ligger i nivå med ett allsvenskt lag.
6132 och 4 i publikligan kan väl inte anses vara i nivå med 'ett allsvenskt lag'?
De kan nog nå högre höjder publikmässigt, de har trots allt haft mycket tumult inom föreningen i år.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av minalman »

Herregud. Sitta och vilja att det går bra för lyxfällan bara för att vi ska ha fler bajare på våra hemmamatcher! Två fel staplade på varandra gör inte att det blir ett rätt. Leksand ska bort. Punkt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8118
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av Mattias_87 »

minalman skrev:Herregud. Sitta och vilja att det går bra för lyxfällan bara för att vi ska ha fler bajare på våra hemmamatcher! Två fel staplade på varandra gör inte att det blir ett rätt. Leksand ska bort. Punkt.
Fullsatta Globen är skoj. Jag är glad att jag inte håller på Leksand eller Malmö just nu, fyfan vad jag mådde dåligt i kvalserien förra året. Vaknade upp varje natt av ångest.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av bastis7 »

Skönt att sitta och njuta nu! Håller en extra tumme för Sillen!
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av JohanPez »

DRC skrev:
JohanPez skrev:
DRC skrev:
pulverapa skrev:Vore kul om ett publiklag som Malmö gick upp, så publiksnittet höjs i SHL. De har ju betydligt högre siffror än Leksand som ligger i nivå med ett allsvenskt lag.
Publiklag på hemmaplan ja. Leksand hade det överlägset högsta publiksnittet på bortaplan. Det skulle märkas i vår ekonomi om Leksand ramlade ur. Hur mycket folk Malmö skulle dra på hemmaplan kunde jag inte bry mig mindre om.
Jag har hellre 200 extra djurgårdare som kommer för att se DIF möta grisiga Malmö i griniga matcher än skenheliga leksingar i fula matchtröjor utspridda på Hovet (tom på aktiv sittplats(!))
Jag antar att det här med ökad spelarbudget nästa säsong eller att fortsätta spela typ Heinerö i en andrakedja isåfall heller inte är några hjärtefrågor för dig?
Jag ser hellre att VI fyller hovet mot tex Malmö än att Leksand fyller Hovet åt oss med deras supportrar. Betalar bajarna högre biljettpriser än oss på våra matcher?

De få extrakronorna som jag ändå kan medge trillar in i samband med Leksandsmatcherna lär knappast beröra Heinerös vara/icke vara i andrakedjan. Vi samlade in över en miljon och fick Fleury i ett par månader. Leksand kanske ger oss 200-300 tusen extra per säsong mot vad Malmö skulle kunna göra, alltså inte ens en materialares årslön.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av Axel_K »

minalman skrev:Herregud. Sitta och vilja att det går bra för lyxfällan bara för att vi ska ha fler bajare på våra hemmamatcher! Två fel staplade på varandra gör inte att det blir ett rätt. Leksand ska bort. Punkt.
Precis, jag vill ha upp Malmö.
Ifall SHL är smarta så lägger de DIF-Redhawks den 20 september (samma dag som DIF-Mff), den matchen skulle vi lätt kunna fylla Globen.
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av Staten »

Helvete Västerås. Vad är det med er? Skärp er nu. Jag orkar inte med Rögle nästa år. Mer meningslöst lag får man leta länge efter alltså.
Användarvisningsbild
DRC
Inlägg: 1106
Blev medlem: 2009-03-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av DRC »

JohanPez skrev:
Jag ser hellre att VI fyller hovet mot tex Malmö än att Leksand fyller Hovet åt oss med deras supportrar. Betalar bajarna högre biljettpriser än oss på våra matcher?

De få extrakronorna som jag ändå kan medge trillar in i samband med Leksandsmatcherna lär knappast beröra Heinerös vara/icke vara i andrakedjan. Vi samlade in över en miljon och fick Fleury i ett par månader. Leksand kanske ger oss 200-300 tusen extra per säsong mot vad Malmö skulle kunna göra, alltså inte ens en materialares årslön.
De få extrakronorna?

Malmö har aldrig fyllt och kommer aldrig fylla Hovet. Leksand fyller Globen. På två matcher gör det en diff på kanske 12000-14000 åskådare. Alltså nästan två utsålda Hovet. Knappt två miljoner i extra täckningsbidrag.

Du fattar väl att med de ekonomiska grundförutsättningar som råder gör varje krona och varje miljon skillnad.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8118
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av Mattias_87 »

DRC skrev:Du fattar väl att med de ekonomiska grundförutsättningar som råder gör varje krona och varje miljon skillnad.
+1
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Staten skrev:Helvete Västerås. Vad är det med er? Skärp er nu. Jag orkar inte med Rögle nästa år. Mer meningslöst lag får man leta länge efter alltså.
Håller med, känner ett enda stort usch.
Rbk är som vägglöss, totalt oönskade men hopplösa att bli av med.
Hoppas VIK vänder, om inte så vore det grymt tungt för Gurkstaden att missa 2 raka play off, den förmodligen viktigaste kvalsäsongen nånsin
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
gost
Inlägg: 26
Blev medlem: 2013-03-13

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av gost »

Lee Harvey Oswald skrev:
Staten skrev:Helvete Västerås. Vad är det med er? Skärp er nu. Jag orkar inte med Rögle nästa år. Mer meningslöst lag får man leta länge efter alltså.
Håller med, känner ett enda stort usch.
Rbk är som vägglöss, totalt oönskade men hopplösa att bli av med.
Hoppas VIK vänder, om inte så vore det grymt tungt för Gurkstaden att missa 2 raka play off, den förmodligen viktigaste kvalsäsongen nånsin
Ser absolut hellre VIK i shl nästa år än glassbönderna, dock är det kul att se hur fel wennerholm har som under pompa och ståt förkunnade västerås som klara för shl redan efter seriens slut.
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av Donkels »

Lee Harvey Oswald skrev:
Staten skrev:Helvete Västerås. Vad är det med er? Skärp er nu. Jag orkar inte med Rögle nästa år. Mer meningslöst lag får man leta länge efter alltså.
Håller med, känner ett enda stort usch.
Rbk är som vägglöss, totalt oönskade men hopplösa att bli av med.
Hoppas VIK vänder, om inte så vore det grymt tungt för Gurkstaden att missa 2 raka play off, den förmodligen viktigaste kvalsäsongen nånsin
Rögle är världsmästare när det gäller kval så där har Västerås en utmaning som heter duga
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17526
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Hockeyallsvenskan 14/15

Inlägg av SirDIFalot »

Västerås före Rögle alla dagar i veckan.

Kämpa Johner!
Expert.
Skriv svar