Vad krävs för att vi skall bli ledande i Sverige igen ?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Knickedick
Inlägg: 1234
Blev medlem: 2014-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Vad krävs för att vi skall bli ledande i Sverige igen ?

Inlägg av Knickedick »

Det krävs att vi har en sportchef som har en tydlig vision över vad han vill åstadkomma och en väl analyserat tillvägagångssätt över hur han ska göra för att åstadkomma detta.

Växjö, som är ledande i Sverige, har ingen vidare historia att se tillbaka på hur man gjort tidigare. Men har samma sportchef som det hade sen de i princip var nykomlingar i hockeyallsvenskan, ändå ser jag ingen fråga sig, vad är det Henrik Evertsson gör. Varför har han i princip ensam tagit Växjö Lakers dit dem är idag på så kort tid?
Visst har de mycket ekonomisk hjälp från Kommunen. Men helt ärligt, den spelaromsättning de borde ha och med antalet nya importer de tar in varje år så är de ändå ett topplag där importerna levererar det dom förväntas….. i de flesta fall. Det funkar ju för dom? Det funkar för Oskarshamn? Varför misslyckas vi?

Jag tror att vi behöver släppa prestigen i föreningen och sluta slå oss för bröstet som mesta Mästarna och inte försöka uppfinna hjulet igen men 1-3-1, Torpedhockey och att vi nu skulle uppfinna något revolutionerande igen genom att titta på att vi jobbat så historiskt. Var ödmjuka, titta på vad andra gör bra, ta in personer som brinner för hockey i primärt, inte nödvändigtvis bara med entusiasm, öppenhet och ambitioner, sluta låsa fast vid ”Vad Djurgårn varit” var öppen för oliktänkande och nytt. Just nu är vi för mig en konservativ förening som jobbar på för att hitta tillbaka till något som funkade på 90-talet istället för att öppna upp dörrarna och se efter om världen efter Tommy Boustedt som förbundschef i svensk hockey har förändrats..
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Vad krävs för att vi skall bli ledande i Sverige igen ?

Inlägg av Praetori »

Knickedick skrev: 2023-06-02 09:21:08 Jag tror att vi behöver släppa prestigen i föreningen och sluta slå oss för bröstet som mesta Mästarna och inte försöka uppfinna hjulet igen men 1-3-1, Torpedhockey och att vi nu skulle uppfinna något revolutionerande igen genom att titta på att vi jobbat så historiskt. Var ödmjuka, titta på vad andra gör bra, ta in personer som brinner för hockey i primärt, inte nödvändigtvis bara med entusiasm, öppenhet och ambitioner, sluta låsa fast vid ”Vad Djurgårn varit” var öppen för oliktänkande och nytt. Just nu är vi för mig en konservativ förening som jobbar på för att hitta tillbaka till något som funkade på 90-talet istället för att öppna upp dörrarna och se efter om världen efter Tommy Boustedt som förbundschef i svensk hockey har förändrats..
Jag håller delvis med men jag vill bara inflika att jag vägrar tro att vi måste bli plast för att bli framgångsrika igen. Jag tyckte ändå att vi mot slutet av säsongen såg lite av 'Djurgårdsandan' i laget och hoppas att vi kan bygga vidare på det till nästa.
Sen finns det absolut hur mycket grejer som helst att jobba på men ALLA lag i Sverige tävlar om att försöka vara bäst. Mycket snack om Växjö men det är ingen dynasti än (vad fotbollsjournalisterna än skriver). För att vara ett topplag och slå toppmotståndet i Svensk hockey under flera säsonger måste det finnas nånting annat och annorlunda. Nyskapande och fräcka inslag är inte dött inom hockeyn. Visst kan man snegla på malande metodistisk disciplinhockey på andra sidan pölen men då måste chakror och stjärnor stå i linje för att just ditt lag just detta år skall ha en chans. Jag ser gärna att vi är ödmjuka inför anpassningar och influenser utifrån men jag vill ändå gärna att Djurgården Hockey står för något eget och speciellt "SOM ÄR KUL ATT TITTA PÅ" istället för att försöka smälta in nån plastmalls-hockey (för det har Stockholmsklubbarna inte förutsättningarna för och samtidigt konkurrera med landsortsklubbar som kör samma koncept).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar