Robin Alvarez till Djurgården

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17514
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Robin Alvarez till Djurgården

Inlägg av SirDIFalot »

pulverapa skrev:
elklingo skrev:Att vi släppte Johner är nog vårt största misstag med årets lagbygge.
Vi höll oss kvar på ett enklare sätt en förväntat. Med facit i hand så var det helt rätt att lägga pengar på andra spelare än Johner.
Finns en anledning till att han blev kvar i Allsvenskan också. Sex mål i 5 mot 5 den här säsongen.
Expert.
Bengan08
Inlägg: 729
Blev medlem: 2013-12-15
Säsongskort: Ja

Re: Robin Alvarez till Djurgården

Inlägg av Bengan08 »

Intressant notering, är att dom flesta på forumet inte är särskilt nöjda med Alvarez medans jag har varit en ständigt försvarare av honom. När man nu läser Intervjun med Jocke Eriksson tar han fram Alvarez som en av dom som har utvecklats mest. Det jag vill säga med detta är inte att jag för detta anser mig vara någon hockeyexpert utan snarare noterar hur olika folk kan se på saker och ting. Det är verkligen bara en åsikt (om en spelare är bra/dålig) och inget mer!

mot tre poäng idag
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Robin Alvarez till Djurgården

Inlägg av JohanPez »

Han är bättre än Ljungh var sitt första år så visst kan det bli en habil SHL-spelare av Robin.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Robin Alvarez till Djurgården

Inlägg av Kall-El »

JohanPez skrev:Han är bättre än Ljungh var sitt första år så visst kan det bli en habil SHL-spelare av Robin.

Hygglig skillnad i ålder dock.
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Robin Alvarez till Djurgården

Inlägg av jensa öhling »

Tycker Alvarez varit en stor besvikelse och skulle inte bli ledsen om vi bryter med honom till nästa år. Inte produktiv alls och passar inte i en brunkarroll heller.
Användarvisningsbild
DRC
Inlägg: 1106
Blev medlem: 2009-03-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Robin Alvarez till Djurgården

Inlägg av DRC »

Fortfarande första säsongen utanför MIF och när man nu har investerat en säsong i acklimatisering och det faktiskt finns ett kontrakt så är det väl bara att fullfölja.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
Roppan
Inlägg: 191
Blev medlem: 2011-03-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Robin Alvarez till Djurgården

Inlägg av Roppan »

Tror han växer in i rollen/acklimatiserar sig.. på samma sätt som Sörensen, Ljungh mfl. Är övertygad om att nästa säsong blir bättre, så jag hoppas faktiskt han blir kvar.
Användarvisningsbild
elklingo
Inlägg: 468
Blev medlem: 2010-02-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Robin Alvarez till Djurgården

Inlägg av elklingo »

SirDIFalot skrev:
pulverapa skrev:
elklingo skrev:Att vi släppte Johner är nog vårt största misstag med årets lagbygge.
Vi höll oss kvar på ett enklare sätt en förväntat. Med facit i hand så var det helt rätt att lägga pengar på andra spelare än Johner.
Finns en anledning till att han blev kvar i Allsvenskan också. Sex mål i 5 mot 5 den här säsongen.

Tror fortfarande att han, trots hans 5v5 spel, hade lyft åtminstone vårt PP. Mer än vad t.ex. Trukhno gjorde. Lätt att vara efterklok såklart men för de pengarna jag tror han kostat så hade vi nog knappast kunnat få en bättre special teams spelare.
"Målsättning: Top 6"
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Robin Alvarez till Djurgården

Inlägg av Kall-El »

Antagligen viss skillnad på Truckens och Johners löneanspråk dock.
Stavhoppet
Inlägg: 389
Blev medlem: 2010-11-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Robin Alvarez till Djurgården

Inlägg av Stavhoppet »

Roppan skrev:Tror han växer in i rollen/acklimatiserar sig.. på samma sätt som Sörensen, Ljungh mfl. Är övertygad om att nästa säsong blir bättre, så jag hoppas faktiskt han blir kvar.

Frågan är väl hur mkt han kommer att få spela i fall att han blir kvar?
Känns verkligen inte som att han är en spelare för de första två kedjorna och fjärdelinan känns som den kommer att bestå av spelare som är mer fysiska och jobbiga att möta.

Alltså återstår endast 3:linan där han ska konkurrera med Lundberg, Saviano, Heinerö, Rundqvist, Lauritzen ?
Hage förutsätter jag att han kommer att ersätta Honken i fjärde tillsammans med Hank och ytterligare en, förhoppningsvis Ahlen.

Till detta bör tilläggas att någon junior bör ju får chansen under nästa år åtminstone från och till?

Så därför känns det som att Alvarez har en hel del kvar att bevisa för att han ska ta en plats.
Användarvisningsbild
elklingo
Inlägg: 468
Blev medlem: 2010-02-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Robin Alvarez till Djurgården

Inlägg av elklingo »

Kall-El skrev:Antagligen viss skillnad på Truckens och Johners löneanspråk dock.
Återigen, lätt att vara efterklok, men de extra slantarna hade sannolikt varit väl spenderade.
"Målsättning: Top 6"
Bengan08
Inlägg: 729
Blev medlem: 2013-12-15
Säsongskort: Ja

Re: Robin Alvarez till Djurgården

Inlägg av Bengan08 »

Jag hoppas Alvarez stannar i DIF men han lär väl gå tillbaka till MIF om dom går upp tyvärr
Användarvisningsbild
Don66-2
Inlägg: 576
Blev medlem: 2009-01-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Robin Alvarez till Djurgården

Inlägg av Don66-2 »

Vill minnas att Johner hade en tendens att försvinna när det blev tunga och snabba matcher, han var ganska osynlig i kvalserien förra säsongen har jag för mig.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17514
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Robin Alvarez till Djurgården

Inlägg av SirDIFalot »

Don66-2 skrev:Vill minnas att Johner hade en tendens att försvinna när det blev tunga och snabba matcher, han var ganska osynlig i kvalserien förra säsongen har jag för mig.
och skadad.
Expert.
Användarvisningsbild
Don66-2
Inlägg: 576
Blev medlem: 2009-01-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Robin Alvarez till Djurgården

Inlägg av Don66-2 »

SirDIFalot skrev:
Don66-2 skrev:Vill minnas att Johner hade en tendens att försvinna när det blev tunga och snabba matcher, han var ganska osynlig i kvalserien förra säsongen har jag för mig.
och skadad.
Just det! Förmodligen en stor anledning! ;-)

Men även i övrigt har jag för mig att han kritiserades i forumet när matcherna var extra fysiskt krävande.
Skriv svar