O'learys - Tolv Stockholm

Prat om allt mellan himmel och jord, som inte nödvändigtvis har med ishockey att göra.
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

O'learys - Tolv Stockholm

Inlägg av JohanPez »

Vad är det gemene mans uppfattning om detta ställe?

Jag har varit där två gånger nu och visserligen blivit imponerad av storleken och vad lokalen rymmer men servicen har varit under all kritik vilket jag finner märkligt med ett nybyggt flaggskepp där
en ny personalstyrka borde vara taggad och på tårna åtminstone de första månaderna.

Under gårdagen var i stort sett halva lokalen stängd, man kunde inte beställa mat eller sitta vid bord för personalen som hanterade de lediga borden hade fått gå hem. Ett gäng servitriser gick runt och försökte se upptagna ut och när man frågade om upplägget fanns det inte någon form av serviceanda där man försökte få till något positivt för oss gäster, bara avvisningar med hur det är och att man fick finna sig i det.

Man kan ju tycka att en sportbar i området på något sätt borde pinpointa stora matcher och bemanna därefter. En kille i baren frågade bartendern varför det såg ut såhär, svaret "Det brukar ju inte vara något folk direkt när Djurgården spelar hockey i veckorna?"
Ja, nej man kanske inte kan jämföra ett serielunksmöte med Troja på en måndag med sista matchen då vi går/har chans att gå upp i SHL?

You're second living room..
Deras slogan trodde jag skulle anspela på mysigt och trevligt men att personal ska ta rollen som den härskna flickvännen är väl lite väl magstarkt?

Tänkte dra några rader till dem då jag gärna vill se att stället blir ett utav haken man går till innan och efter matcher, det krävs några pinnhål upp på serviceskalan bara. Tänkte att det därför kunde vara idé att se om fler delar uppfattningen.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: O'learys - Tolv Stockholm

Inlägg av Praetori »

Håller med om allt ovanstående.

Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
medu82
Inlägg: 703
Blev medlem: 2013-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: O'learys - Tolv Stockholm

Inlägg av medu82 »

Johan du är inte ensam om att tycka att deras service är skit...

Varför skulle man tex INTE kunna få sitta där uppe?
Varför bara ha öppet där "ibland" ?

Är det fullt så vill man ju kunna sitta ner, men neeeej då får man inte sitta där uppe...
Inte i bortre delen utav stället heller...
Sigh... :)
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: O'learys - Tolv Stockholm

Inlägg av JohanPez »

@medu precis, när det finns ett gäng bord bara 2m från ett som är "öppet"
och tre servitriser står och snackar skit känns det väl rimligt att inhysa oss 10-20 besökare som inte har sittplatser. Knappast så att det sabbar deras möjlighet för att serva de redan sittande.

Besynnerligt..
medu82
Inlägg: 703
Blev medlem: 2013-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: O'learys - Tolv Stockholm

Inlägg av medu82 »

Förra gången jag var där(med jörn o några andra)
Så tog det mig typ 20-30min att få beställa dricka... Så oerhört nonchalanta där...
Därför jag inte gillar stället egentligen :/

Men de var lite fullt på greken osv :P
O sen var fan ölen PISS DYR, 65kr för en stor stark?!
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: O'learys - Tolv Stockholm

Inlägg av JohanPez »

medu82 skrev:Förra gången jag var där(med jörn o några andra)
Så tog det mig typ 20-30min att få beställa dricka... Så oerhört nonchalanta där...
Därför jag inte gillar stället egentligen :/

Men de var lite fullt på greken osv :P
O sen var fan ölen PISS DYR, 65kr för en stor stark?!
För mig får det gärna kosta men då ska det också smaka därefter.
medu82
Inlägg: 703
Blev medlem: 2013-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: O'learys - Tolv Stockholm

Inlägg av medu82 »

JohanPez skrev:
medu82 skrev:Förra gången jag var där(med jörn o några andra)
Så tog det mig typ 20-30min att få beställa dricka... Så oerhört nonchalanta där...
Därför jag inte gillar stället egentligen :/

Men de var lite fullt på greken osv :P
O sen var fan ölen PISS DYR, 65kr för en stor stark?!
För mig får det gärna kosta men då ska det också smaka därefter.
Jo men vafan ölen var ju piss äcklig...
O en stor stark ska fan vara billig...

Var där innan match igår igen med några polare och det var fan katastrof igår igen med service osv...
För o inte tala om maten...
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Skriv svar