SHL 2014-15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL 2014-15

Inlägg av -daniel- »

Jag håller faktiskt med ovanstående fullt ut; det där med sitta av en tvåminutare trots mål är bland det mest befängda jag hört. Jösses. :lol:
Bild
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Edin »

Imorgon när Örebro tar emot Luleå så anordnar man "NHL-kväll" i Behrn Arena.

Bland annat kommer detta hända:

- Sumo Battle i första periodpaus
- Ballonghav
- Försäljare på läktaren
- Spelarna kastar ut mössor på läktaren
- Utskjutning av t-shirts med Bazooka
- Publikvärdar delar ut Glowsticks
- Restauranger och kiosker pyntas i NHL-stil
- Maskotar i arenan
- Dancecam + Kisscam

http://orebrohockey.se/biljetter/nhl-matchen

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8118
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Mattias_87 »

Haha trodde att det var ett skämtinlägg direkt tills jag såg länken. Däremot lite cred till att dom faktiskt har underhållning i periodpausen, det saknar jag.
Avskaffa tre mot tre.
DIFtorped
Inlägg: 142
Blev medlem: 2012-03-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2014-15

Inlägg av DIFtorped »

Vad blir nästa ide, fruktstund i kraftpauserna!?
Användarvisningsbild
Glory1
Inlägg: 2243
Blev medlem: 2011-03-10

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Glory1 »

Edin skrev:Imorgon när Örebro tar emot Luleå så anordnar man "NHL-kväll" i Behrn Arena.

Bland annat kommer detta hända:

- Sumo Battle i första periodpaus
- Ballonghav
- Försäljare på läktaren
- Spelarna kastar ut mössor på läktaren
- Utskjutning av t-shirts med Bazooka
- Publikvärdar delar ut Glowsticks
- Restauranger och kiosker pyntas i NHL-stil
- Maskotar i arenan
- Dancecam + Kisscam

http://orebrohockey.se/biljetter/nhl-matchen

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.
Dom får allt ta dit någon kändis som håller på Örebro också som dom kan visa på jumbotronen när dom vill ha lite jubel
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2014-15

Inlägg av pulverapa »

Många av förändringarna som görs är ju för att få till en mer underhållande produkt, i och med att TV snor väldigt många potentiella åskådare som blivit alltför bekväma hemma i soffan. Generellt menar man anfallsglad hockey när man säger underhållande produkt.

3v3 är anfallsglad hockey.
Att power play fortsätter vid mål är anfallsglad hockey.

Varför inte?

Problemet med den argumentationen som jag för här, man kan fråga sig varför man inte ALLTID spelar 3v3 om det nu är så trevlig hockey att titta på. 5v5? En match som slutar 1-0? Blä. ;)
Användarvisningsbild
sparwen
Inlägg: 145
Blev medlem: 2014-04-29
Kontakt:

Re: SHL 2014-15

Inlägg av sparwen »

Edin skrev:Imorgon när Örebro tar emot Luleå så anordnar man "NHL-kväll" i Behrn Arena.

Bland annat kommer detta hända:

- Sumo Battle i första periodpaus
- Ballonghav
- Försäljare på läktaren
- Spelarna kastar ut mössor på läktaren
- Utskjutning av t-shirts med Bazooka
- Publikvärdar delar ut Glowsticks
- Restauranger och kiosker pyntas i NHL-stil
- Maskotar i arenan
- Dancecam + Kisscam

http://orebrohockey.se/biljetter/nhl-matchen

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.
Ett Nhl som tittar på Djurgården när det gäller publiken.
Using Tapatalk
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: SHL 2014-15

Inlägg av sensei »

pulverapa skrev:Många av förändringarna som görs är ju för att få till en mer underhållande produkt, i och med att TV snor väldigt många potentiella åskådare som blivit alltför bekväma hemma i soffan. Generellt menar man anfallsglad hockey när man säger underhållande produkt.

3v3 är anfallsglad hockey.
Att power play fortsätter vid mål är anfallsglad hockey.

Varför inte?

Problemet med den argumentationen som jag för här, man kan fråga sig varför man inte ALLTID spelar 3v3 om det nu är så trevlig hockey att titta på. 5v5? En match som slutar 1-0? Blä. ;)
Hockey spelas ju redan i de båda enorma end-zonerna nästan hela tiden. Redan nu så klagas det på handbolls-känsla.

Nej, det är inte den biten som behövs fixas. Hockey utan spontanitet, känslor och det fysiska är tråkigt. "Vanligt folk" som jag tar med mig till matcher sitter och gäspar och kollar mail, och det lär bli betydligt värre framöver med ett alltmer disciplinerat pet-spel.

Jag FÖRSTÅR inte vad hockeyligan efterstävar då de tycks drömma om redan finns och är fiaskoartat rent publikmässigt. Veteran/dam-hockey, hockeybocky, innebandy och allt vad liknande sporter heter utan just den extra fysiska kryddan. Varför eftersträva det?

VARFÖR? jag hade förstått det om liknande sporter utan fysik var publikkometer, men så är ju knappast fallet.

It makes no sense.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Praetori »

sparwen skrev:
Edin skrev:Imorgon när Örebro tar emot Luleå så anordnar man "NHL-kväll" i Behrn Arena.

Bland annat kommer detta hända:

- Sumo Battle i första periodpaus
- Ballonghav
- Försäljare på läktaren
- Spelarna kastar ut mössor på läktaren
- Utskjutning av t-shirts med Bazooka
- Publikvärdar delar ut Glowsticks
- Restauranger och kiosker pyntas i NHL-stil
- Maskotar i arenan
- Dancecam + Kisscam

http://orebrohockey.se/biljetter/nhl-matchen

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.
Ett Nhl som tittar på Djurgården när det gäller publiken.
Nu finns det ju en hel del saker med NHL som är riktigt jävla bra. Fan försäljning på läktaren hade suttit helt rätt även om jag inte tycker att det skall vara folk och springa i klacken just.
Däremot har ju vi ju en hyfsat grym läktarkultur vars positiva sidor man definitivt inte skulle vilja byta ut mot NHLs "go team go" men jag vägrar att tro att det ena utesluter det andra.
USA och Kanada har helt andra sportsliga präglingar och tifon och sjönsång förekommer mig veterligen inte i någon sport på andra sidan pölen. Åtminstone inte utanför sådant som arrangeras av just arrangörerna.

Här i Europa så har läktarkulturen vuxit fram spontat just för att den nordamerikanska stilen på supersize-me arrangörsarrangemangen saknats. Om ni är så gamla att ni kommer ihåg hur det var förr om åren med sterila sportarenor, träbänkar och en tickande analog klocka som enda underhållning utöver det som hände på plan eller isen så faller det sig rätt naturligt att arrangemangen här blivit just publikdrivna.

Andelen hängivna supporters som står upp och sjunger kommer alltid att vara begränsad i Sverige just på grund av det låga befolkningsantalet. I en stad som New York så är det inte direkt svårt att fylla the Garden och sviker publiken så kan man lotta ut lite bilar och kränga korv och tröjor direkt på läktarplats och ställa till med jippo så dyker folk upp eftersom det blir en trevlig underhållning även om Rangers inte presterar nere på isen.

En kombination hade givetvis varit att föredra. Att folk som inte redan är hockeyfanatiker kan få ståpäls och känna att de är deltagare i ett mäktigt event och att även en trött småbarnsmamma med frälsta ungar känner sig driven att släpa sig till arenan en tidagskväll.
Inte kostymer och julgranar "istället" för ultras utan utöver. Fylla globen varje match skulle ju inte vara helt fel även om jag älskar Hovet.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Sjöwall »

Borde vara 3 poäng för vinst i förlängningen och 1 vid förlust. 2 för straffvinst och 1 till förlorarna. Spela 4v4 i 5 min sen 3v3 i 5 min. Är det inte avgjort då blir det straffar.
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Jepe »

Sjöwall skrev:Borde vara 3 poäng för vinst i förlängningen och 1 vid förlust. 2 för straffvinst och 1 till förlorarna. Spela 4v4 i 5 min sen 3v3 i 5 min. Är det inte avgjort då blir det straffar.
Då bör man ju i så fall få 4 poäng vid vinst efter full tid, tanken är ju att de 3 poängen man spelar om ska fördelas.
2014-04-07, vad hände?
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Kall-El »

Tillåt tacklingar, inför touch icing och för helsicke låt ett kurr bara ge 5 minuters utvisning.

Dessa enkla förändringar skulle liva upp hockeyn mycket mer jämfört med 3-3 spel osv...

Bästa vore om man plockade bort både förlängning och straffar dessutom.

Återinför dessutom de gamla måtten på zonerna nu!

Att genomföra en förändring som tillåter fortsatt PP-spel även efter mål kommer för övrigt gynna de lag som har råd att köpa på sig toppspelare som kan leverare i denna spelform. Det förslaget bör bara av den orsaken gå tvärbort.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9471
Blev medlem: 2009-12-01

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Jim Morrison »

Kall-El skrev:Tillåt tacklingar, inför touch icing och för helsicke låt ett kurr bara ge 5 minuters utvisning.

Dessa enkla förändringar skulle liva upp hockeyn mycket mer jämfört med 3-3 spel osv...

Bästa vore om man plockade bort både förlängning och straffar dessutom.

Återinför dessutom de gamla måtten på zonerna nu!

Att genomföra en förändring som tillåter fortsatt PP-spel även efter mål kommer för övrigt gynna de lag som har råd att köpa på sig toppspelare som kan leverare i denna spelform. Det förslaget bör bara av den orsaken gå tvärbort.
Touch-icing? Förlegad regel som redan ersatts av den mycket bättre hybrid-icingen, vilket är i princip samma sak fast utan skaderisken.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: SHL 2014-15

Inlägg av sensei »

Jim Morrison skrev:
Kall-El skrev:Tillåt tacklingar, inför touch icing och för helsicke låt ett kurr bara ge 5 minuters utvisning.

Dessa enkla förändringar skulle liva upp hockeyn mycket mer jämfört med 3-3 spel osv...

Bästa vore om man plockade bort både förlängning och straffar dessutom.

Återinför dessutom de gamla måtten på zonerna nu!

Att genomföra en förändring som tillåter fortsatt PP-spel även efter mål kommer för övrigt gynna de lag som har råd att köpa på sig toppspelare som kan leverare i denna spelform. Det förslaget bör bara av den orsaken gå tvärbort.
Touch-icing? Förlegad regel som redan ersatts av den mycket bättre hybrid-icingen, vilket är i princip samma sak fast utan skaderisken.
Man kan väl ändå gilla touch-icing? Jag är dock villig att acceptera hybridicingen men i övrigt så håller jag med Kall-El till 100% vilket är första gången någonsin. Plötsligt händer det..!

Seriöst -- varför görs INGENTING när det gäller de viktiga aspekterna? Istället är det smådutt med obskyra detaljer som ingen bryr sig om och framför allt -- inte ger NÅGON effekt -- som tycks vara det som är allra populäraste tidsfördrivet inom hockeyligan. Det här är naturligtvis väldigt typiskt för en organisation som helt saknar ledarskap och visioner.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9471
Blev medlem: 2009-12-01

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Jim Morrison »

sensei skrev:
Jim Morrison skrev:
Kall-El skrev:Tillåt tacklingar, inför touch icing och för helsicke låt ett kurr bara ge 5 minuters utvisning.

Dessa enkla förändringar skulle liva upp hockeyn mycket mer jämfört med 3-3 spel osv...

Bästa vore om man plockade bort både förlängning och straffar dessutom.

Återinför dessutom de gamla måtten på zonerna nu!

Att genomföra en förändring som tillåter fortsatt PP-spel även efter mål kommer för övrigt gynna de lag som har råd att köpa på sig toppspelare som kan leverare i denna spelform. Det förslaget bör bara av den orsaken gå tvärbort.
Touch-icing? Förlegad regel som redan ersatts av den mycket bättre hybrid-icingen, vilket är i princip samma sak fast utan skaderisken.
Man kan väl ändå gilla touch-icing? Jag är dock villig att acceptera hybridicingen men i övrigt så håller jag med Kall-El till 100% vilket är första gången någonsin. Plötsligt händer det..!

Seriöst -- varför görs INGENTING när det gäller de viktiga aspekterna? Istället är det smådutt med obskyra detaljer som ingen bryr sig om och framför allt -- inte ger NÅGON effekt -- som tycks vara det som är allra populäraste tidsfördrivet inom hockeyligan. Det här är naturligtvis väldigt typiskt för en organisation som helt saknar ledarskap och visioner.
Därför att dom "viktiga aspekterna" skiljer sig något enormt från person till person. Finns det en enda fördel med touch-icing över hybridicing? Det är rätt lustigt att snacket i NHL just nu handlar om att man snarare vill förstora rinkarna och öppna upp spelet mer medan snacket här är att man vill amerikanisera mera.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Låst