Kvalserien: Djurgårdens IF - Västerås IK 7/4 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17512
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Kvalserien: Djurgårdens IF - Västerås IK 7/4 2014

Inlägg av SirDIFalot »

Nu jävlar ska vi vinna!
Expert.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Västerås IK 7/4 2014

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Så jävla nära nu, it all boils down to this. Här har vi säsongen. Vinn nu!!!

5-0 igen, avancemang och hysteriskt glada spelare och publik. Det vore något att uppleva!
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Sv: Kvalserien: Djurgårdens IF - Västerås IK 7/4 2014

Inlägg av Magnutz »

SirDIFalot skrev:Nu jävlar ska vi vinna!
Lovar kram och cheesy high five!

Skickat från min HTC One via Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5725
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Västerås IK 7/4 2014

Inlägg av Vikas »

Har surfat runt lite på solnaforum, och bland alla hundratals krav på läggmatch och hot om bojkott ifall de skulle ta poäng av Rögle så har jag sett en person som är emot läggmatcher.

EN. PERSON.

Nu ska man inte se internetforum som den bästa representationen av människor, men att det bara är enda person som ifrågasätter den moraliska unkenhet som läggmatcher står för är bannemig spektakulärt.

...

Ge mig SHL.
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Västerås IK 7/4 2014

Inlägg av Staten »

EN match. EN MATCH. Allt avgörs här. Antingen går vi upp eller så stannar vi kvar.

Jag trodde aldrig att vi skulle vara så här nära SHL. Jag säger som så många andra; vi har allt att vinna här. Ingen trodde det här i början av januari (eller ens säsongen för den delen).

Med det sagt tror jag att Västerås vinner med 3-2 och aik slår Rögle med 7-0.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Västerås IK 7/4 2014

Inlägg av Axel_K »

I brist på grov skäggväxt så har jag istället kvalseriehår. Mitt hår växer som jag vet inte vad, så det är rätt så långt!
Hade tänkt klippa det igår (lördag) men på grund av vinsten mot Malmö behåller jag det!
Klippte mig i November strax innan det började gå åt helvete. Har inte klippt mig sedan dess, ju längre det blivit desto bättre har vi legat till i tabellen :lol:


AIK tar Rögle, Malmö vinner mot Örebro och vi kryssar (vinst eller förlust är oklart)

Detta ger oss:
1. Örebro 21P
2. Djurgården 15-16P Vid förlust +-0 15p, vid vinst +2 16p
3. Malmö 15P Har -6 just nu, tror inte de krossar Örebro med så många mål
4. AIK 14P Bättre +- än Rögle
5. Rögle 14P Sämre +- än AIK
6. Västerås 10-11P
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Västerås IK 7/4 2014

Inlägg av Salas »

Matchen nu på måndag blir min 45e match live med Djurgården Hockey den här säsongen.

Jag njuter av hockeyn just nu, vilket är rätt märkligt, då jag egentligen borde ha en nervositet på maxnivå dygnet runt när vi spelar den kanske viktigaste matchen någonsin i vår historia om knappt två dygn.

Kommer bli nervöst på plats, och mobilen kommer vara ofta uppdaterad för att följa matcherna i övrigt.

Oavsett hur detta slutar, i SHL eller allsvenskan, så har vi fått uppleva en fantastiskt sång. Lägger sig gnaget, vilket jag inte tror dom kommer göra, så ska vi sjunga så högt det bara går ändå. Killarna i laget förtjänar en stämning på topp, efter denna fantastiska säsong som dom bjudit oss på.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Västerås IK 7/4 2014

Inlägg av förevigtdjurgården »

Oavsett vad som händer ska det bli skönt att få raka av det här skägget. Jag vantrivs nu.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Mash
Inlägg: 2340
Blev medlem: 2010-09-23

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Västerås IK 7/4 2014

Inlägg av Mash »

Vinner vi på måndag så klipper jag mig så se fan till att vinn!

Allting eller inget känns det som nu. Upp eller ner. Ner eller upp. Fy fan vilken avslutning vi kan få. Laget ska göra sitt, sen är jag nöjd. Att vi går upp är "bara" en extra pinne för mig.

FULL FART FRAMÅT!
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Västerås IK 7/4 2014

Inlägg av förevigtdjurgården »

Dömer Wolmer Edqvist på Måndag, antingen RBK-Solna eller DIF-VIK så går jag hem i protest.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Krille1
Inlägg: 10
Blev medlem: 2014-04-02

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Västerås IK 7/4 2014

Inlägg av Krille1 »

Kommer gå fint dehär.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Västerås IK 7/4 2014

Inlägg av minalman »

Vikas skrev:Har surfat runt lite på solnaforum, och bland alla hundratals krav på läggmatch och hot om bojkott ifall de skulle ta poäng av Rögle så har jag sett en person som är emot läggmatcher.

EN. PERSON.

Nu ska man inte se internetforum som den bästa representationen av människor, men att det bara är enda person som ifrågasätter den moraliska unkenhet som läggmatcher står för är bannemig spektakulärt.

...

Ge mig SHL.
På forum.svartgul.se tycker jag det finns en del sansade inlägg.
Någon tycker t.ex. att vi bör ha shlplatsen för att intresset för hockey finns hos oss. Andra påpekar att det inte är AIK att spela läggmatcher.
Jag har många vänner bland gnagare och de är väl som folk är mest, fast med skev uppfattning vid valet av favoritlag. Alla kan ju inte gilla oxfilé. Några föredrar fiskbullar.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Blueberry hill
Inlägg: 288
Blev medlem: 2011-01-29
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Västerås IK 7/4 2014

Inlägg av Blueberry hill »

vi går upp !
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Västerås IK 7/4 2014

Inlägg av Praetori »

Gnaget kommer inte gå fullt om de märker att vi leder, inte för att deras lirare är osportsliga utan för att de då inte har något att spela för. Detsamma lär gälla om Malmö kör över Örebro.

Bara om Rögle visar nerver, Örebro piskar Malmö och vi går knackigt kommer viljan att finnas där. Det är jag övertygad om.
Vi kommer INTE få en lätt match mot VIK, det är jag också rätt säker på. Om gnaget börjar släppa in ett par mål så är det godnatt men anledningen till att vi ens tvingas förlita oss på att både vinna och dessutom ösa in mål är pga att vi torskat för många matcher.

Tycker laget gjort det omöjliga, går vi upp blir jag överlycklig men så länge de inte spelar uselt i morgon så finns det egentligen ingenting att säga.
Om gnaget däremot förlorar med massvis med mål och vi samtidigt vinner så är det förstås en skandal.

Det enda vi kan göra är att köra 100 både på läktare och plan och försöka krossa VIK snabbt och grundligt och sedan hoppas på att de onämnbara lyckas stå emot Rögle.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Västerås IK 7/4 2014

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Inbillar mig att både VIK och Örebro förstår sin del i detta drama, att också deras insatser faktiskt kan avgöra detta.
Det såg vi ju i förra omgången om inte annat, har svårt att tro att man frångår detta bara för att det är en slutomgång.

Så, det bäddar för en helt jämn oviss sista omgång där matcherna troligen kommer avgöras sent, dvs ingen lag kommer springa ifrån med 5-6 mål.
Vilket i sin tur innebär att aik kommer köra för fullt så länge det går, för ett eller 2 mål kan ju trilla in för både VIK och Örebro och vips är man kvar i SHL.

Har tittat ganska många år på Kvalserien och kan inte riktigt minnas någon tydlig läggmatch i en sista omgång, snarare tvärt om.
Vilket innebär att vi själva kommer få fullt upp med att ordna 3p i vår egen match.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Låst