Alberget 4A - Välj din butik

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Glory1
Inlägg: 2243
Blev medlem: 2011-03-10

Re: Alberget 4A - Välj din butik

Inlägg av Glory1 »

Andy skrev:
Thunder Bay Bombers skrev:Beställde just en back här uppe i Umeå, hade tänkt ta två på en gång. Den oerhört trevliga tjejen rekommenderade mig dock att göra två separata beställningar eftersom det påverkar möjligheten att få in produkten på hyllan. Hon berättade också att ett flertal personer intresserat sig för just den produkten. Kul att 090-land också håller fanan högt. :)
Underbart! Bra tips från kassörskan också.

Jag skulle vilja slå ett slag för Bolaget i Rotebro (vid gamla OBS). De verkar vara intresserade av att ta in ölen mer permanent på hyllan. Dock verkar försäljningen gå lite trögt där. Bor ni i närheten (Väsby, Sollentuna etc) kanske ni skulle kunna svänga förbi och köpa ett par flaskor. Jag tar mig nog också dit på lördag och stödköper lite.
Jag var där i fredags och kikade men hittade den inte ute på hyllorna? Skulle ändå inte köpa just då utan skulle ha annat så frågade inte. Men ska den stå ute på hyllorna eller hålls den inne på lagret?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8119
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Alberget 4A - Välj din butik

Inlägg av Mattias_87 »

Det verkar som att Farsta C är påväg att ta in den också. Tänkte göra en beställning dit men fick meddelandet "Ingår i vald butiks sortiment. Välkommen in!". Antar att den kommer in väldigt snart då.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Alberget 4A - Välj din butik

Inlägg av pulverapa »

Mattias_87 skrev:Det verkar som att Farsta C är påväg att ta in den också. Tänkte göra en beställning dit men fick meddelandet "Ingår i vald butiks sortiment. Välkommen in!". Antar att den kommer in väldigt snart då.
Grymt! Jag drog iväg ett mejl till dem i förrgår och nu verkar det som att de nappar på våra mejl! :)
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Alberget 4A - Välj din butik

Inlägg av Andy »

Glory1 skrev:
Andy skrev:
Thunder Bay Bombers skrev:Beställde just en back här uppe i Umeå, hade tänkt ta två på en gång. Den oerhört trevliga tjejen rekommenderade mig dock att göra två separata beställningar eftersom det påverkar möjligheten att få in produkten på hyllan. Hon berättade också att ett flertal personer intresserat sig för just den produkten. Kul att 090-land också håller fanan högt. :)
Underbart! Bra tips från kassörskan också.

Jag skulle vilja slå ett slag för Bolaget i Rotebro (vid gamla OBS). De verkar vara intresserade av att ta in ölen mer permanent på hyllan. Dock verkar försäljningen gå lite trögt där. Bor ni i närheten (Väsby, Sollentuna etc) kanske ni skulle kunna svänga förbi och köpa ett par flaskor. Jag tar mig nog också dit på lördag och stödköper lite.
Jag var där i fredags och kikade men hittade den inte ute på hyllorna? Skulle ändå inte köpa just då utan skulle ha annat så frågade inte. Men ska den stå ute på hyllorna eller hålls den inne på lagret?
När jag var där stod den inte på hyllan utan fanns på lagret. Jag frågade en i personalen som plockade ut den åt mig. Nu har dom tydligen tagit in en större laddning vilket borde innebära att den ska ut på hyllan. Viktigt dock att den börjar gå åt så att de känner att det är värt att ha kvar den i sortimentet.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7178
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Alberget 4A - Välj din butik

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Har äntligen fått min första beställning. Det tog över en månad. Fick kontakta Systemet som fick lägga en ny order. Trots deras monopol, och ickebehov av att hålla god service för att locka kunder, så borde de kunna sköta detta bättre.

Så imorgon blir det att njuta av en härlig DIF-öl. :D
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Alberget 4A - Välj din butik

Inlägg av Andy »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Har äntligen fått min första beställning. Det tog över en månad. Fick kontakta Systemet som fick lägga en ny order. Trots deras monopol, och ickebehov av att hålla god service för att locka kunder, så borde de kunna sköta detta bättre.

Så imorgon blir det att njuta av en härlig DIF-öl. :D
Grattis! Den är god...
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
SebastianK
Inlägg: 162
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Linköping

Re: Alberget 4A - Välj din butik

Inlägg av SebastianK »

Kan jag beställa biran till en Linköpingsbutik? eller måste det vara i Stockholm?
"Hälsningar Nisse Ekman, fortfarande rik som ett troll"
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Sv: Alberget 4A - Välj din butik

Inlägg av minalman »

SebastianK skrev:Kan jag beställa biran till en Linköpingsbutik? eller måste det vara i Stockholm?
Du kan beställa till vilken butik som helst.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Leijon
Inlägg: 539
Blev medlem: 2009-06-14
Säsongskort: Ja
Ort: Söder Om Söder

Re: Alberget 4A - Välj din butik

Inlägg av Leijon »

pulverapa skrev:
Mattias_87 skrev:Det verkar som att Farsta C är påväg att ta in den också. Tänkte göra en beställning dit men fick meddelandet "Ingår i vald butiks sortiment. Välkommen in!". Antar att den kommer in väldigt snart då.
Grymt! Jag drog iväg ett mejl till dem i förrgår och nu verkar det som att de nappar på våra mejl! :)

BRA JOBBAT! Äntligen finöl i Farsta.
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Alberget 4A - Välj din butik

Inlägg av minalman »

Beställde en back tidigare, men nu när det börjat sina passade det fint att fylla på några flaskor direkt i butiken i Bromma Blocks. :-)
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Alberget 4A - Välj din butik

Inlägg av pulverapa »

Fick precis svar från Farsta och de bekräftar att ölen kommer att finnas i butiken senast måndag.
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Alberget 4A - Välj din butik

Inlägg av Honken »

Hässelby har tagit in ölen.
Första posten uppdaterad.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
Thunder Bay Bombers
Inlägg: 26
Blev medlem: 2014-02-22

Re: Alberget 4A - Välj din butik

Inlägg av Thunder Bay Bombers »

Någon som kan ge en objektiv smakbedömning av drycken? :) Tänkte mig i jämförelse med genremässigt likvärdiga produkter (ljus lager).
"Wanna go, pretty boy?"
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Alberget 4A - Välj din butik

Inlägg av minalman »

Thunder Bay Bombers skrev:Någon som kan ge en objektiv smakbedömning av drycken? :) Tänkte mig i jämförelse med genremässigt likvärdiga produkter (ljus lager).
Du ska nog leta efter ett annat forum om du kräver objektiva åsikter. Oavsett ämne.
Ölen är jättegod! Till grillat ännu godare. Och till pizza. Och till jordnötter. Och som den är. Men drick inte direkt ur flaskan då kommer inte smaken fram.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
S. Skuggan
Inlägg: 1068
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem

Alberget 4A - Välj din butik

Inlägg av S. Skuggan »

Fått min beställning, som av ngn anledning blev dubbel så nu fattas bara 6.999.850 kr så har vi täckt fallskärmen för solna.
Hur som helst så smakar den lycka och välbehag.
; )
Skriv svar