Kvalserien: Örebro - Djurgårdens IF 23/3 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Kvalserien: Örebro - Djurgårdens IF 23/3 2014

Inlägg av Magnutz »

The only way is up!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien: Örebro - Djurgårdens IF 23/3 2014

Inlägg av Mattias_87 »

Hemskt med en måstematch i omgång tre. Fast inte riktigt egentligen. Men torskar vi måste vi ta sex raka i princip.
Avskaffa tre mot tre.
1962FenderStrat
Inlägg: 931
Blev medlem: 2012-09-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Woodland Hills, California

Re: Kvalserien: Örebro - Djurgårdens IF 23/3 2014

Inlägg av 1962FenderStrat »

Mattias_87 skrev:Hemskt med en måstematch i omgång tre. Fast inte riktigt egentligen. Men torskar vi måste vi ta sex raka i princip.

Torskar vi imorgon är det nog kört, i alla fall om man tittar på historiken.
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: Kvalserien: Örebro - Djurgårdens IF 23/3 2014

Inlägg av 20002001 »

Självklart är man på plats! Sätter mig i bilen klockan 12.00 imorgon. Alla som kan borde ta sig till Örebro, laget behöver stödet.

Vi gjorde en grym insats i Västerås igår och det behövs imorgon igen.

Torsk 6-0.
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien: Örebro - Djurgårdens IF 23/3 2014

Inlägg av Axel_K »

1962FenderStrat skrev:
Mattias_87 skrev:Hemskt med en måstematch i omgång tre. Fast inte riktigt egentligen. Men torskar vi måste vi ta sex raka i princip.

Torskar vi imorgon är det nog kört, i alla fall om man tittar på historiken.
Nja, tror inte man kan kolla på föregående kvalserier som spelats.
Detta är fortfarande den jämnaste kvalserien någonsin, det lär krävas 16-17 poäng och bra målskillnad för att ta sig upp.
Den som hamnar på första plats lär ha 19 poäng som det ser ut nu.

Tror vi torskar denna, 2-1 till Örebro skulle jag nog säga.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Kvalserien: Örebro - Djurgårdens IF 23/3 2014

Inlägg av minalman »

Men vad fan trodde vi? Ett jobbigt derby med gnagarpublik i vårt Hovet. Mot ett SHL-lag som laddar för att undvika konkurs. Och en bortamatch mot gurkor som i och för sig börjat svagt men taggade av revanschlust visade att de har resurser för att kunna slå vilket som helst av de fem andra på sin hemmaplan. Vi ska vara stolta över våra tre poäng mot Malmö! Nu ytterligare en svår match, men vad hade vi väntat oss? Bara vi kämpar bättre än senast så är jag nöjd. Dessutom kommer alltid det lag som kämpar mest vinna dessa matcher. Inget av de sex lagen är särskilt skickliga utan allt går ut på att kämpa, åka skridskor, checka, skjuta, backchecka, offra sig. Det lag som är bäst på det i tio gånger sextio minuter går till SHL. Hoppas som sagt att få se det mot Örebro.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Kvalserien: Örebro - Djurgårdens IF 23/3 2014

Inlägg av Honken »

Lite kvällsläsning på lördagskvällen för den statistik intresserade.

Bild
Bild
Bild
Bild
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Sv: Kvalserien: Örebro - Djurgårdens IF 23/3 2014

Inlägg av ciirree »

1962FenderStrat skrev:
Mattias_87 skrev:Hemskt med en måstematch i omgång tre. Fast inte riktigt egentligen. Men torskar vi måste vi ta sex raka i princip.

Torskar vi imorgon är det nog kört, i alla fall om man tittar på historiken.
Man kan inte kolla historiken nu eftersom det aldrig ha varit såhär jämt efter 3 omgångar. Helt nya förutsättningar!
Vågar inte försöka jinxa. Jinxen kan fatta och jinxa tillbaka. Fuck jinx. Kör bara kör.
#10
Inlägg: 13632
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Kvalserien: Örebro - Djurgårdens IF 23/3 2014

Inlägg av #10 »

Vinn, bara vinn för min skull iaf.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5725
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Kvalserien: Örebro - Djurgårdens IF 23/3 2014

Inlägg av Vikas »

Känns som den matchen i kvalserien som är stört omöjlig att ta poäng i.

Är väl bara det faktumet som talar för att vi har chans på poäng.

Yay.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7168
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien: Örebro - Djurgårdens IF 23/3 2014

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Vi missade i praktiken vår chans senast mot Vik.
För att skaka liv i detta krävs en bragdseger i Örebro.

De som orkar och har hoppet kvar kan fortsätta tro på SHL vid en förlust imorgon.
Jag är övertygad om att det är kört då. Bara teoretiska spekulationer kan få oss att hoppas då.
6 matcher kvar sedan, bla ett derby och borta Rögle och Mif. Finns inte på kartan att vi bara tappar 3 p där. Sedan ska vi då gå rent hemma. Jo jag tackar.

Vi hade världens chans igår men tog den inte. Rögle däremot, verkar vara ett lag som tänker ta till vara på allt som bjuds. Trodde aldrig de skulle vara med och tävla till omgång 4.
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien: Örebro - Djurgårdens IF 23/3 2014

Inlägg av diftobbe89 »

Stor chans till poäng här, eftersom ingen tror det, inte ens DIF-spelarna själva.

3-3

Hjälper dock föga när vi skiter på oss under det magiska tryck som väntar på Tisdag, vi kramar klubban lite för hårt och det utnyttjar råttorna direkt, givna 0p.
Spela fult
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Kvalserien: Örebro - Djurgårdens IF 23/3 2014

Inlägg av Kall-El »

Tror personligen att vi åker på dundersmisk mot ett heltaggat Örebro här.

Inte bra att de tog stryk nere i Skåne sist alls.

Det enda lilla som talar för poäng för oss här är att jag gått in med hyfsat tungt spel på Örebro- seger...

....Med tanke på hur det såg ut mot VIK senast och att vi nu möter seriens bästa lag skulle det inte alls förvåna mig om slutresultatet skrevs till 3-0 eller något liknande till hemmalaget. Tror helt enkelt inte att vår offensiv med tanke på alla skador räcker till för att hota hemmalaget nämnvärt.
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Re: Kvalserien: Örebro - Djurgårdens IF 23/3 2014

Inlägg av BigJ »

Örebro, knapp vinst mot rögle, vinst mot ett aik som även vi borde ha slagit och torsk mot mif, inte en rad som imponerar men trots det så är de flesta tvärsäkra på torsk i denna match, fascinerande.
Jag håller med de som säger att saknaden av Johner och Heinerö kan avgöra men annars borde vi ha en god chans i denna match för örebro har inte imponerat.
Bocas
Inlägg: 206
Blev medlem: 2008-02-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Kvalserien: Örebro - Djurgårdens IF 23/3 2014

Inlägg av Bocas »

minalman skrev:Men vad fan trodde vi? Ett jobbigt derby med gnagarpublik i vårt Hovet. Mot ett SHL-lag som laddar för att undvika konkurs. Och en bortamatch mot gurkor som i och för sig börjat svagt men taggade av revanschlust visade att de har resurser för att kunna slå vilket som helst av de fem andra på sin hemmaplan. Vi ska vara stolta över våra tre poäng mot Malmö! Nu ytterligare en svår match, men vad hade vi väntat oss? Bara vi kämpar bättre än senast så är jag nöjd. Dessutom kommer alltid det lag som kämpar mest vinna dessa matcher. Inget av de sex lagen är särskilt skickliga utan allt går ut på att kämpa, åka skridskor, checka, skjuta, backchecka, offra sig. Det lag som är bäst på det i tio gånger sextio minuter går till SHL. Hoppas som sagt att få se det mot Örebro.

Grejen är att det inte räcker att sopa mattan med allt och alla hemma och triumfera. Vi måste knäcka några borta också vilket ser ut att bli svårt tyvärr.

Vi får gärna börja imorrn.
Skriv svar